Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26448

A féllreértések elkerülése végett normális eset alatt a normális tervezést értettem, és nem a fűtési szezon jelentős részét. (A jelentős szerepbe beleértve, hogy engedi az alacsonyra modulálást az idő zömében -- persze az adott esetben a legalacsonyabbra modulálás is majdhogynem kifűti a kecót a legnagyobb hidegek idején is, ott ez nem sokat ér)

Előzmény: joevagyok68 (26442)
zöldeskékek Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26447

 

 

   "nincs vagy csak kevés a kazán tartalékteljesítménye) kell 5-10 fokról felfűteni a lakást. 10 évente egyszer. Talán. Na erre a kazán életében egyszer előforduló esetre talán felesleges a túlméretezés elég lesz 2 db olajradiátor is, hogy rásegítsen ebben a fél napban.)"

 

 Teljesen igazad van. 

 

Azért a valószínűsége a 10 évben egyszernek nagyobb, mert mehetnek télen is  'nyaralni'  ...  az emberek. és nem mindenki  érzi biztonságban magát   10 nap folyamán áram alatt lévő lakásban.  Tehát áramtalanít.

Továbbá lehet hosszabb áramszünet is.  Meg a kazán is elromolhat péntek reggel  és a szerelő csak keddre jön.

 Természetesen ezért nem kell   a 3  -4   x -es teljesítmény.

 Aztán a   hőigény ismetere . Ok. fontos, de azért nem  kettőtizedes pontossággal.

 Ezeket először  az ép. gépészeknek kellene magyarázni... az olyanoknak akik  a 95 nm -es szigetelt házba  és a szintén szigetelt  44 nm -es be nyugodt lelkiismerettel a 24 kW-os kazánt javasolják.

 

Előzmény: Keeper83 (26445)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26446

12kW is sok lenne. ;)

 

Ami a lényeg: a természtáthoz kellene neked egy kis fűtés. Tehát amikor fűt a kazán, akkor egy ellenállással kb. 1cm-ről megfűteni az érzékelőt. Így hamarabb kikapcsol, mint ahogy a radiátortól elér a meleg a termosztátig. Így nem fog neked nagyokat ingadozni, viszont 3-4 szer gyakrabban kapcsol majd a kazán. 230V-ra kötve 470kOhm körüli ellenállás beválik. Nekem is így ment a régi rendszer.

Vagy vegyél Amico V2-t a kazánhoz. Nekem nagyon beválni látszik.

Előzmény: ledorgol (26444)
Keeper83 Creative Commons License 2017.12.06 0 1 26445

Igazad van a fűtési maximummal kapcsolatban, azt az értéket nem is néztem, mert gyakorlatilag a fűtés szempontjából majdnem lényegtelen.
Egyébként nyilván a HMV "komfort" (ha lehet egyáltalán ezt a szót használni HMV és kombi kazán összefüggésben) növelése miatt lett a nagyobb teljesítményű kazán kiválasztva.

 

A max. teljesítményt úgy korlátozod garanciaidőn belül és kívül is, ahogy akarod.

 

"lehet elég lett volna egy 18 Kw -os is." Elég sok pénzt mernék tenni rá, hogy fűtés oldalról még a 12 kW is nagyon sok lett volna, de hát nagy úr az átfolyós HMV készítése...

 

(Sokan szoktak jönni, hogy akkor kell a plusz teljesítmény, amikor kihűlt, hideg állapotról kell felfűteni egy lakást/házat. Ilyenkor érdemes azt is megnézni, hogy milyen gyakran fordul elő, hogy pont a leghidegebb -15 fokok környékén (amikor nincs vagy csak kevés a kazán tartalékteljesítménye) kell 5-10 fokról felfűteni a lakást. 10 évente egyszer. Talán. Na erre a kazán életében egyszer előforduló esetre talán felesleges a túlméretezés elég lesz 2 db olajradiátor is, hogy rásegítsen ebben a fél napban.)

 

"Azért inkább legyen nagyobb mint kisebb." Ez a megközelítés manapság már egyértelműen kontraproduktív. A cél a minél kisebb felesleggel történő illesztés, különben az lesz a helyzet, mint nálad.

 

Most akkor neked nincs egy energetikai számításod vagy ezzel egyenértékű papírkád a lakásodról (nem a besorolás érdekelne, hanem a hőigény)? Nem létszükség, de kellene már vmi számot látni, hogy mit is fűtesz te rendszereddel.

 

 

Előzmény: ledorgol (26444)
ledorgol Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26444

Nagyon nem akarom levinni. Most 49 hagyom megnézem, hogy mit csinál hosszabb távon.

Lehet a kazán teljesítményét állítani , de első olvasattra még picit félek tőle.  Garanciális időn belül lehet ilyet állítani ? Nekem.

A kazán max fűtési teljesítménye 23,7 kw de igen mivel ez társasház  lehet elég lett volna egy 18 Kw -os is.

Azért inkább legyen nagyobb mint kisebb. Eredetileg ez volt betervezve VICTRIX TT 24 ErP és ennek csak 20 kw a fűtési teljesítménye. Nem tudom miért ez lett helyette. Megkérdezem a szerelőt.

 

Előzmény: spee981 (26441)
joevagyok68 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26443

"hogy csak 55-60 fok között működik a kazán."

Erre nem írnék semmit..  .... mármint szalonképeset nem tudok.

 

"A lakásban a komfort érzet emiatt nem volt jó ."

"A fogyasztásom az 5-6 m3 naponta, de inkább az 5 - höz közeli volt inkább."

 

Azért kérdés, hogy az alattad lakó mennyire fűt !?!?

Ha nem jó komfort érzet, akkor 2 lehetőséged van !

Vagy inkább három..

 

1, felöltözni ! :-)   ez a legolcsóbb..   ("aktívabbaknak" és/vagy kívánatos feleséggel opció lehet még az "összebújás"..)

2, megemelni a hőfokot 1-2 fokkal.. lesz mondjuk 6m3/nap.. 30 m3-el több havonta, ami 3000Ft...megér ennyit ? el kell dönteni

    2.1 páratartalmat "szabályozni"...(hogy most a jobb "hőérzet miatt" párátlanítani vagy párásítani    kell , majd az okosok megmondják !)  ez is pénzbe kerül

 

szóval elő a vastagabb zoknival és/vagy a vékony hosszú felsővel.. HA 0 Ft-ból szeretnéd megoldani..

 

+ még mint írták, a max fűtésteljesítményt "lekorlátozni"...akár minimumra..

 

Amúgy a 21,5 fok az NEM alkalmas arra, hogy télen PÓLÓBAN üldögéljen az ember a tv előtt ..... úgy általában..  Bár testzsír százaléka válogatja..

Előzmény: ledorgol (26435)
joevagyok68 Creative Commons License 2017.12.06 0 1 26442

""Normális esetben az előremenő szabályozása jelentős szerepet visz a moduláció vezérlésében..."

 

Ebben nem igazán értünk egyet ! sőőőt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26431)
spee981 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26441

Jó az irány és figyelj arra is amit Keeper83 írt: ha túlzottan leengeded az előremenőt, akkor még mielőtt felfűt a kazán már át fog menni égőkapcsolgatásba. Egy ötlet, amivel szerintem késleltethető a problémás ki-bekapcsolgatás: korlátozd le a max fűtési teljesítményt! Vedd le 40%-ra, az kb 10kW-os maximum, és máris tovább tart neki elérni a beállított előremenőt, ami alatt marad idő a termosztátnak is reagálni. Ki lehet számolni: 50-60 literes a rendszered, akkora vízmennyiséget 25-30 fokról mennyi idő 10kW-tal 45 fokra melegíteni. A kazán felhasználói gépkönyvében benne kell lennie a max teljesítmény állításának.

Előzmény: ledorgol (26435)
lala1961 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26440

Üdv Joe ! Nem a moduláció miatt javasoltam ,hanem a fix előremenő váltogatása külső hőmérséklet függvényébe !:)És ez kis költségből megúszható,és talán egy kis lépés az optimalizálás irányába  !:)

Előzmény: joevagyok68 (26428)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26439

A régi, 24kW-os cirkómnak az őrlángja elég lenne az átmeneti időszakokra. :D

Előzmény: Keeper83 (26438)
Keeper83 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26438

Sajnos szinte kimutathatatlan hőigényű, 5 oldalról körbefűtött, újabb építésű, tehát alapesetben is jól szigetelt, 50-60 m2-es társasházi lakásokba is beteszik sorban a kombi kazánokat, azok járulékosan magas (minimum 24 kW-os) maximális teljesítménnyel, mert "csakafüggetlenhőtermelőajó", "közöslónaktúrósaháta" és hasonló bizalmatlansági faktorok miatt nem hajlandóak egy fajlagosan töredéke költségből kiépíthető és üzemeltethető házközponti fűtésrendszer osztott költségeinek kezelésre.

 

Ez a tipikus sajnos.

Előzmény: Törölt nick (26437)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26437

Azért elég komoly egy ilyen méretű ingatlanba 28kW-os kazánt berakni. :D :D

Előzmény: ledorgol (26435)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26436

Ha Keeper83-nak igaza van a hőigénnyel és a kazán méretezésével kapcsolatban, akkor igaza van a következtetéseivel kapcsolatban is... Alaposan túlméretezettnek tűnik a kazán a fűtés szempontjából.

Előzmény: ledorgol (26435)
ledorgol Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26435

Előzőekben kérdeztem, hogy miért állította a beüzemelő, hogy csak 55-60 fok között működik a kazán. Most kipróbáltam és ez nem igaz. A fő probléma az volt, hogy a kazán csak jó két óránként ment kb 15 percet. A lakásban a komfort érzet emiatt nem volt jó . Hiába van 20,5 - 21 fok a szobában. Jól fel lett melegítve a radiátor akkor felment a szóba hője 22,5 fokra és onnan visszahült 21 - re.

A lényeg, hogy hogyan kellene helyesen használni a rendszert ami energia pazarlást nem csinál , a kazánt sem öli meg hamar és a közérzet is jobb.

Valaki írta hogy a folyamatos működés lenne a legjobb, de mivel a termosztát most üzemel , az nem megy. Ha állandóan ki - be kapcsolna a kazán az megint nem jó.

A fogyasztásom az 5-6 m3 naponta, de inkább az 5 - höz közeli volt inkább.

A hőfokot nem variálom. 21,5 re van beállítva.

Most lejjebb vittem a kazán hőfokát gyakrabban kapcsol.

Mivel eddig sosem használtam gázt fűtésre nem ismerem a fortélyait, és ügye a szervizes is olyat mondott ami nem valós.

Előzmény: joevagyok68 (26427)
Keeper83 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26434

Az ő általa felvázolt esetben (több oldalról fűtött szomszéddal rendelkező társasház lakás) valószínűleg teljesen felesleges a külső hőmérséklet érzékelésével bonyolítani a helyzetet. 

 

A jelenlegi kapcsolgatás sem vészes, de az előremenő hőmérséklet lefelé történő állítgatásával határokba fog ütközni a felhasználó.

 

A szituáció tipikus és nem is igazán van rá minden oldalról elfogadható megoldás:

- adott egy társasházi lakás ami a szobák méretéből becsülve 80-100 nm közötti (remélem pontosítjátok majd)

- a lakás vélt 6 db (4 oldal és egy-egy alul és felül) határoló lehűlő felületéből 2 fűtött terekkel határos, ráadásul az egyik a felső, ami elég sokat csökkent a hőveszteségen, ezen kívül egyik oldala minimálisan szigetelt is.

- ezekből kiindulva a lakás hőigénye még -13 -14 C° körül sem haladja meg 6-8 kW-ot (hasra ütöttem, de szerintem lesz vmi száma a kérdezőnek is erre.)

- van egy fűtésre brutálisan túlméretezett 28 kW max. és kb. 5,5 kW min. teljesítményű kombi gázkazánja, ami nyilván a HMV igény miatt ekkora sajnos.

- a mostani 0-2 C° körüli napi középhőmérséklet mellett a lakás hőigénye felülről becsülve lehet kb. 3-4 kW.

- 3 nagy méretű radiátorról tesz említést a kérdező, melyből kettőn biztosan termofej van, a termosztátos szobában lévőn pedig nincs (helyesen).

 

A folyamat a következő:

A termosztátos szobában leeseik a hőmérséklet a határérték alá, a kazán kapcsol. Ezután 3 lehetőség van:

1. mindkét termofej nyitva, így mindhárom radiátor dolgozik

2. A 2-ből csak 1 termofej van nyitva, csak 2 radiátor dolgozik

3. Egyik termofej sincs nyitva, csak egy radiátorra fűtünk

Ha a szobák olyan elrendezésűek, hogy a termofejjel rendelkezők határosak a fűtött szomszéd felé, akkor leggyakrabban a 2. és 3 eset fog előfordulni, amikor a hőleadó felületek 2/3 és 1/3 méretűek lesznek a teljes rendszer méretéhez viszonyítva.

 

Jelenleg a viszonylag magas előremenő hőmérséklettel egy kb. 55/40/21-as üzemre kényszerítjük a radiátorokat (tehát egy, kettő vagy három egyszerre), melyekkel elég rövid idő alatt bepumpálható a szükséges hőmennyiség, hogy a termosztát lekapcsoljon még mielőtt a visszatérő a kazán túl magas minimum teljesítménye miatt annyira megmelegedne, hogy a kazán a termosztát lekapcsolása előtt leállítsa saját magát, azután percenkénti be/ki kapcsolgatásra váltson, amíg a termosztát fűtést kér.

 

Alacsony előremenő hőmérséklet beállítása mellett mondjuk egy 40/30-ra számolt hőlépcsővel annyira lecsökken a radiátorok hőleadása, hogy a visszatérő gyorsabban fog olyan szintre melegedni, hogy a kazán a min. 5,5 kW miatt ki/be fog kapcsolgatni a parancsolt hőmérséklet eléréséig. Ez nem hiszem, hogy cél lenne.

 

Összességében erre a helyzetre nem olyan rossz az a 50-55 fok körüli előremenő hőmérséklet, kicsit kevesebb komfort, kicsit magasabb hőmérsékleti hiszterézis mellett.

 

Kísérletezni persze lehet, sőt kell is, és kíváncsi leszek a konklúzióra.

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (26431)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26433

Ez így stimmel, hozzátéve, hogy azért a több éves megtérülés azért annyira nem rossz...

Illetve a visszatérő ellenőrzésével és szezononként néhányszori kézi állítással viszonylag jól lehet közelíteni a hatásfokot. Csak figyelni kell a meteorológiát...

Előzmény: spee981 (26432)
spee981 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26432

Hova teszi a külső érzékelőt? Van védett északi fala egyáltalán? Nem kéne elbonyolítani még jobban az életét. A beüzemelője leapttintotta egy egyen-55 fokos előremenővel hogy egész télen ne legyen macerája az ügyféllel. Ő meg vígan elvolt egy ideig a brutális túllövésekkel amik miatt kétóránként 20 percet fűtött a kazánja.

 

A legegyszerűbb célravezető módszer az lenne hogy csökkent addig amíg jó marad a komfort. Közben egyenletesebbé is válik a hőmérséklet, a túllövések se lesznek akkorák mint eddig, a kazán üzemidő méricskélést meg hagyja meg azoknak akiket kifejezetten az érdekel. Szerintem.

 

Ha jó a komfort, lehet mérni pár hétig mennyit fogyaszt, és feltenni a kérdést hogy reális-e egy adott paraméterekkel rendelkező lakásban adott időszakra. Jó dolog a külső érzékelő, de pár %-ot jelent, csak az a kis szar a gyári árakon egy kis energiaigényű lakásnál többéves megtérülésű lehet, pláne ha szerelteti mert maga nem tud kimászni a homlokzatra (ha van egyáltalán olyan homlokzata amin nem vágja agyon a fűtését).

Előzmény: lala1961 (26426)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.06 -2 0 26431

Normális esetben az előremenő szabályozása jelentős szerepet visz a moduláció vezérlésében...

Előzmény: Keeper83 (26430)
Keeper83 Creative Commons License 2017.12.06 0 2 26430

 

Kevered az időjárásfüggő előremenő szabályzását a kazánmodulációval.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26429)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26429

Az, hogy nem manuálisan kell állítanod a görbét amikor változik az időjárás odakinn, hanem megteszi ezt neked a vezérlés automatikusan és okosabb megoldások esetén akár folyamatos átmenettel.

Előzmény: joevagyok68 (26428)
joevagyok68 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26428

"Vajon modulàl egyáltalán ez a kazán(külső érzékelő)??"

 

Mi köze van a külhőmérzékelőnek a modulációhoz ?

Előzmény: lala1961 (26426)
joevagyok68 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26427

Neked mi is a bajod pontosan ?

 

"Mióta levittem 49 fokra nem olyan egyenletes mint korábban"

Mi nem egyenletes ?

 

"Tegnap este volt amikor 10 percet ment ma reggel meg ment 17 percet 85 percel azután hogy az előző ciklus befejeződött."

Az időbeli "eloszlás" ??

vagy mi ?

A hőmérséklet a különböző helyiségekben ?

vagy mi ?

 

Éjszakára visszább veszed  a hőfokot ??

 

Mennyi gáz fogy(ott) 24 óra alatt ?  :-)

 

Előzmény: ledorgol (26425)
lala1961 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26426

Üdv! Vajon modulàl egyáltalán ez a kazán(külső érzékelő)?? A termosztátos helységben lehet zàrni kéne alul a torló szelepen !Szobákba mennyire egyenletes a mért hőfokok??:)

Előzmény: ledorgol (26425)
ledorgol Creative Commons License 2017.12.06 0 0 26425

Mióta levittem 49 fokra nem olyan egyenletes mint korábban : Tegnap este volt amikor 10 percet ment

ma reggel meg ment 17 percet 85 percel azután hogy az előző ciklus befejeződött.

A ház társasház , hogy egyik oldalt és felettem van egy másik lakás, ill az egyik oldalon van 5 cm szigetelés. Kisérletezgetek meg megkérdezem a szerelőt hogy mi a javaslata.

A környezetemben senkinek nincs kondi kazánja, hogy nem is tudok senkit megkérdezni a tapasztalatokról.

Előzmény: BJaca (26424)
BJaca Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26424

Szerintem nézd meg 35 és 40 fokkal. Másfél óránként 10 perc, ott valami nem kerek. Vagy nagyon kicsi a hőigénye a háznak, vagy a termosztát közel van a radiátorhoz.

Előzmény: ledorgol (26423)
ledorgol Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26423

Ezt a külső érzékelőt lehet beszereltetem.

Levittem 49 fokra a kazánt és beindult , így tényleg nem értem, hogy miért  mondta a szervizes hogy csak 55 nél kapcsol. Viszont hamarabb kapcsolt be 95 perc a 130-140 helyett és csak 9 percig ment.

Igaz kisebb volt a leadott hő. A visszamenőt kézrététellel néztem , és nagyon azonos volt a bejövővel.

 

 

Előzmény: lala1961 (26422)
lala1961 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26422

Üdv !" A leírás alapján 37 -50 fok között van.",milyen leírás ,kőbe van vésve ?:)A 6db radiátor nem mennyiség,a lényeg az lenne hogy a kívánt belső  hőfokot minél alacsonyabb előremenő hőfokkal  tudd megoldani (a hőlépcső végett itt megfelelő lenne a visszatérőd) !:) A külső hőérzékelő (nem nagy ktg lenne)beépítése után a kazán hőfok emelése/csökkentése automatikusan  történne!:)  

Előzmény: ledorgol (26416)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26421

Á, értem... akkor leginkább ez van, ebben a kombinációban...

Előzmény: peppino (26419)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26420

Ha pedig ra van mar kotve a visszatero szenzor a Nest-re akkor alighanem a Nest fogja tudni megmondani neked a visszatérő hőfokot :)

Előzmény: peppino (26415)
peppino Creative Commons License 2017.12.05 0 0 26419

Hát a Nest elég buta ilyen szempontból, pont ezért is használom az OT helyett on/off üzemmódban. Egyébként tudtommal nincs.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!