Van egy kis MN80-am ami eladósorba került és ezek biztosan nincsenek meg hozzá, lehet, hogy jobban felszerelt lenne így a kis gép. De nem idegeskedek rajta, csak olyan komikusra sikeredett az egész így, hogyha szakmai tudás kell, rögtön az Index fórum kerül elő, a fész pedig olyan amilyen. Feltéve ha a béka segge is érdeklődik... és ez nem a kollégának szól hanem a helynek.
gondolom azért, mert ideírta, hogy lehet hogy eladó lesz, erre cncguru azt gondolta, hogy ha eladó lesz, akkor ő lehet megvenné. aztán kiderült, hogy miközben ő várja hogy eladó legyen tényleg, már rég eladó, és lehet el is vitték előle. de reméljük, hogy még nem.
Ma estére végeztem a norton csavargatásával,vagyis összes 33 féle emelkedést jegyeztem le. Van minden bizonnyal több is,de a java megvan. Métermenetet 1-4.5 ig , a Witvotot 9- 32 menet /1" ig sikerült kiforgatni. És mindezt táblázat nélkül.
A cserekereket a géppel együtt kaptam,csak valószinű,hogy a Józska azért is nemhasználta,mert a furata 2mm-el nagyobb volt,és azthitte,hogy nem ez való a gépjéhez. Ja..............ezt a gépet bontva vette meg,drabjaira bontott állapotban,ő újjitotta,hántolta,és kompletten ő rakta össze.
Holnap,úgyis megyek be a városba,és az autószerelőtől rákérdezek,hogy van e menettáblázata. Mostmár mindegy,csak a magam megnyugtatása miatt.
Találsz a gépemről egy avétos fotót 29843-as beirásomban. Ez csak illusztráció,az enyém ettől jóval szebb darab.
Józska jóember volt,egy cégnél voltam inas,ő tanitott többek közt(1973-1976) a szakma rejtelmeire.
A nortont illetően,ott tévedhetett,hogy a kulisszahenger azonos időben két külön mozgású léptetővillát mozgat,és valószinű,hogy a leglassab kijövő fordulat kapcsolása igy kerülte el a figyelmét. Ő a maga módján ettől függetlenül csinált hozzá cserekereket. Működött is,hisz csak én dolgozok vele közel 30 éve. Csak az 1.25-1-75-2.25-2.75 emelkedések hiányoztak,meg a 16menet/1"-tól fölfele. Ezek mondjuk ritka előfordulású menetek,és épp ezért hanyagoltam a nortonba való betekintésemet. Ijen tájt sajnos nincs munka,igy kihasználtam a nyugis időszakom. Még a lakatszekrénybe fogok belenézni,ott is van némi javitani való.
Én nagyon élveztem a stílusodat, a hibakeresési módszeredet.
A gépkönyv hiánya miatt csak tapogatózni lehetet.
A kapott cserekerék még ha kölcsönben is van nagy segítség. De ha már ott voltál, akkor a táblázatokat is lefényképezhetted volna magadnak.
Nem beszélve arról, hogy a gépedről is csak Norton képet raktál fel. Ami igazán jól sikerült. Magáról az esztergáról is ilyen jót tudnál csinálni. Remélem ha megtalálod a colos emelkedéseket is, pótolod a hiányt.
Jóska a maga szintjén megoldott egy problémát. Egy cserekerékkel előtolást és több menetvágási lehetőséget is biztosított neked.
Sokatkínlódtam a Sieg 2XL mini marógépemen a kooedináta fúrásoknál.Számold hányat fordult az orsó +hányszor kétszázad.Megajándékoztam magam-a kis marógépet-az igaging.com oldalról három DRO-val-"Olcsó" tipusokat választottam15,200,300 mm-eseket.EZ-View DRO+ALU .Azűk a hely a 20 mm széles síneknek és az olvasófejnek.Így fértek el.Az Y iránynál hátul megrövídítettem a védőgumit,még épp elég hely maradt.Nem minden eladó szállít Magyarországra,az Amazonon szűk két hét alatt megjött.Íg néz ki:
Az utóbbi beirásom valóban csak mese,vagy gyakorlati fégkifejlet,vagy tapasztalat.
Csupán arra lettem volna kiváncsi a norton kihajtását illetően,ha ennek kifele irányban gyorsitó az áttétele,ez mijen értéket határoz meg a beállitási táblázatban. Azért mertem ijet kérdezni,mert szerintem a nortonok efajta funkciója nem tipusfüggő. Arra gondoltam,hogy esetleg van itt valaki,aki forgácsoló gépek javitásában jártas,és kapásból tud válaszolni.
Nincs semmi gond,mert a kijelzőkerekem római számozása igaz forditott,de ezt az előző tulaj mókulta,vagyis esetmeben a menettáblázatot újra irom,és mindegy,hogy a négyes számot , vagy egyes számot irok a táblázatban.
Az előtolást meg beállitani.................az ember ugyis szemmel látja,hogy a meghajtó orsó mijen gyosann forog. Nomeg az állitókerék fölé filccel kiirtam,hogy a négyes római szám valójában egyest jelent.
Nem értem, miért gondolod, hogy én tudnék neked válaszolni ezügyben, semmi közöm az EU esztergához, életemben se láttam még olyat :))))
Illetve, hát leginkább úgy tűnt nekem, hogy nem kérdezel, inkább elmeséled, mi is van a gépeddel!
Ezt nagy köszönettel vesszük, a fotókat szintén, hiszen bármikor meg tudja majd nézni más is, hogy mit tapasztaltál, hogyan néz ki a gép belülről, és ez sokat segíthet másokon.
Nem nyirtad ki,csak vártam,hátha tudsz a kétnappal korábbi kérdésemre válaszolni.
Lehet,hogy én tettem fel hibásan,vagy körülményesen a kérdésem.
Tegnap estére forgott a norton a helyén.
Ahogy tegnapelőtt kérdeztem,úgy állt be a váltórész,ha a rugózott gólyó mind a négy fogaskerék kapcsolattal a kulisszahüvej furataiba kattant. Igy megvan a hiányzó leglassab fokozat is.
Ahogy irtam a kimenő tengelycsonk(ez hajtja a menetorsót) 4-et fordul,még a vátószakasz bemeneti kereke egyet. Ebben az állásban a kijelző egyes jelet mutat. Én úgyvéltem,hogy a rendszer működése ebben az esetben , egyes fokozatban lessz a leglassúbb. Tévedtem,ez az állás a 4 fokozatnak felel meg,vagyis a leg gyorsabb állás.
Mivel a cserekerék sor legnagyobb kereke sem passzolt,igy nincs gond a táblázatot illetőenn,mert ezt áttkell irnom.
Gondolom,hogy Józska azért csinált másik norton bemeneti nagykereket,mert a váltóból hiányzott az egyes fokozat.
Van a közeli városomban egy ijen gép,ami még érintetlen,vagyis kontárok még nemnyúlkáltak bele. Nos innét tudtam meg,hogy a cserekerekem nem a gyári méret. Mivel ezt akkor megkaptam,igy kapásból ezt raktam be.
Tegnap estére a métermeneteit 1-5-ig mindet megtaláltam.
Most jön a witvort,vagy az angol hüvelyk táblázat újrairása,vagy ennek emelkedéseinek a kikeresése,kimérése.