Aha... visszaolvastam... tényleg hülyén fogalmaztam, amikor azt írtam "az akku a közelségérzékelési funkciót működteti". Nem úgy értettem, hogy önállóan is képes működtetni, hanem úgy, hogy az akku töltöttsége szükséges (de nem elégséges) feltétele a közelség érzékelési funkció működésének. Másként: az akku és a gombelem együtt kellenek a problémamentes működéshez. Ha az elem teljesen lemerül (vagy kiveszed), akkor semmi se működik (ahogyan EME is tapasztalta). Ha az elem gyenge, de az akku jó, akkor esetleg csak kinyitni nem lehet az ajtót a kártyagombbal, de a közelségérzékelés még működik. Ha viszont az elem jó, de az akku lemerült, akkor a közelségérzékelés nem működik, de kinyitni lehet az ajtót a kártya gombjával.
A gond ezzel a "jelenséggel" az, hogy a buha életben nem fogjuk tudni ezt kitesztelni, mert a bizonyításhoz az kéne, hogy biztosan jó elemmel ne működjön a közelségérzékelés, amit - a hívő állsápont szerint - az akku lemerülése okoz, vagy az is okozhat (pl. az általad említett szoftverhiba melett... mert ugye az sem kizárható). Ez az akku meg (hál' istennek) nem nagyon hajlamos a lemerülésre, hiszen nálam is nyolc év aaltt jött elő olyan probléma, amit magyarázhat (akár) az akku lemerülése (vagy más, pl. szoftverhiba) is. Szóval nemigen lesz erre meggyőző bizonyíték.
Abba is hagynám ezzel a kedélyek további borzolását, azal hogy mindeki nyogodjon meg a sajét hitében... (És mielőtt valaki félreértene, a megnyugvást nem úgy értettem, hogy bárkin is idegeskedés jelét véltem felfedezni, mert nem. Ez most tök kultúrált eszmecsere volt az össze résztvevővel.)
Ennyiből nem lehet jósolni, de én a turbó-vákumcsöveket nézném meg legelőször, hátha falsot szív, aztán a torlóüzemmód után a fals szívás megszűnik. De ez csak egy tipp, de legalább viszonylag gyorsan ellenőrizhető.
A közelmúltban vásároltam a scenicet és azóta motorgenerál és turbó csere is volt az autón!K.b. azóta kezdte,hogy sima gyorsításkor csak erőlködik,de ha vissza engedem a gázpedált majd odalépek,rendesen megindul a kocsi.Valaki esetleg találkozott-e hasonló hibával?Kérlek írjatok!Köszi előre is!Ja 1,9 dci 2005-ös Motor F9Q 812-es!
Nem találtam hátsó képet, igy nagyjából ezen jelöltem be a cuccokat, alsó részen lecsapató, betöltő, feljebb membrán, fent szintén kis tartály, de az összes érintet gumicső. Persze csak ha neked is 812-s a motorod.
Ez részben a hátsó traktus
Ez ugyanaz amit a képen jelöltem, nagyjából
Ez pedig az egr és környéke, jobb képeket nem találtam
Trotter kolléga, aki szintén zöld és 1.9 dci-t birtokol lényeget elmondta már.
Nálam még nem volt semmiféle olajszag, emlékezetem szerint az ő, de lehet más cartárs okán végeztettem el a pucolást, ja és hűtők közötti mosás is volt, vagy az máskor? :D
Amit látsz fekete csövet és fekete-sárga dobozt a motoron azokat kell leszedni a kérdéseidhez vonatkozó takarítáés alkalmával.
Mindjárt keresek képeket, és robbantot ábrát is.
Trotter, ő szombathelykörnyéki, de akkor is megérne egy utat Zoltán, vagy más szerelőhöz, de tudok baranyában is korrekt márkatárs szerelőt.
Csak neked utoljára, mert kedvellek, ide már korábban is eljutottunk, Dev megmondta, hogy Laguna, emlékeim szerint Avantime, és Vel satis, a többi nem.
LÉTEZŐ TÉNY a fenti háromnál, én nem rágódnék rajta tovább, uccsó volt.
De azért csak eljutottunk odáig, hogy LÉTEZŐ TÉNY az, hogy az olvasó tölti a kártyát, még ha a SCII-ben ez nem is így van és ez esetben ŰTH kolléga autójánál a véletlen műve hogy megszűnt a jelenség miután bedugta az olvasóba.
Tegnap reggel voltam vele a Renaultban és ott a turbót is megnézték benne és azt mondtak hogy hibátlanul működik, de ha gondolom hagyjam ott és ők szérszedik a motort és felküldik Pestre kivizsgálásra mindezt 2-300.000 Ft-ért! Épp ezért keresem az arternatív olcsóbb megoldásokat hogy mitől lehet ez.
El kell, hogy keserítselek. Ezt egy pucolás nem oldja meg. Ennyiből én egy turbóhalál kezdetére gondolnék. Pont ugyanígy volt nálam is, csak nem vártam meg az égett olajszagot és a turbó tényleges halálát.
Ha nagy szerencséd van, akkor csak a turbó olajvezetéke van lelazulva és ott csöpög az olaj.
Mivel a Scenicben az EGR, a turbó és a többi hóbelevanc a tűzfal és a motortömb között helyezkedik el a sima átnézéshez is alaposan szét kell szedni, vagy pedig alulról lebontani. Ez utóbbihoz meg emelő, vagy minimálisan egy akna kell...
Szerintem a fórumon bevált és hozzád közelebbi szerelők valamelyikét keresd fel a pontos diagnózis megállapításához.
Szia! Nekem az lenne a kérdésem, hogy a Renault Scenic II-ben hol vannak a következő dolgok: szívócső, kartergáz visszavezető cső és a fojtó pillangószelep. Égett olajszag van benne és ki szeretném pucolni hátha sok olajsár van benne és ezért van ez a szag és a tulontúl sok olajfogyásom.
Ha jól emlékezem, amikor szereltem a parkfék dobozát a motorhalál miatt akkor újra kellett tanítani a végállások miatt a vezérlését. Négy alkalommal kellett ki és behúzatni vele a parkféket, mire megtanulta.
Itt a hideg, tegnap reggelre lemerült az akksim (2 éves). Rábikázva elindult. Éjszakára feltettem tölteni az akksit. Persze saru le, úgy töltve. Ma reggel akksi visszakötve, indul küllőre. Újra tanítva, az ablakemelő, stb. De: feldobta a háromszögben a P betűt, és figyelmeztet, hogy ellenőrizzem a parkolóféket. Parkolófék műkszik, kienged, behúz, kézzel és automatikusan is. Rádugtam egy Bluetooth-os OBDII-t, kiolvastam a hibakódot. A Scanmaster P0685 ECM/PCM táprelé vezérlő áramkör/szakadás hibát ad. Hiba törlése után újból előjött, tehát nem törlődik a hiba, de nem az állandósult hibák között jelzi. Mi lehet ez? Nagy gáz, vagy csak szívat?
Részemről végszónak annyi az én két autómat olyan kártyákkal szerelték amelyekben NINCS töltési lehetőség, akiét másfélével az nagyon praktikus és használja egészséggel sokáig, pont
hetekkel ezelőtt is erre jutottunk, nem tudom ki betett egy laguna cuccot - talán Dev - de hát nem értünk mindig egyet, jó ez igy, vagyunk páran akik tudunk róla, vagyunk akiket felvilágosítanak, szóval gumicsont :D
Na, úgyhogy most kipróbáltam. Kb 10 peces utam volt itt helyben. Bedugtam a kártyát az olvasóba (elemmel együtt). Egyébként soha sem szoktam bele tenni, mindig a zsebemben van. Lgutóbb 3 hete volt bedugva, mert a helyi Renault szervizben, ahol az olajat cserélettem, nem próbálkoznak a kulcs nélküliséggel, minden autóban bedugják a kártyát.
Szóval 10 percig "töltődött". Utánna a kártyával együtt kiszálltam, a kilics gombbal zártam. Elem ki a kártyából és ez után megpróbáltam nyitni. Semmi sem történt. Hiába nyúltam a kilincs alá, semmi. Észre sem vette, hogy közelben van a kártya. Aztán elem vissza és már nyílt is az ajtó. Én ezt tapasztaltam...