Boldog Békés Karácsonyi Ünnepeket és Boldog új évet Kívánok !
Nekem egy kicsit megbolondult úgy 1 hete a 407 sw -m, Diesel ! Először is kezdte avval hogy a bal oldali Fék lámpára hívatkozott hogy kiégett ! Megnéztük és Működik a mai napig ! Utána (amikor volt Miskolcon - 18 c ) Reggel beindult pöccre ! Viszont délután meg "elindultunk vele " vagyis csak próbáltunk volna 1 -es nem lehetett gázt adni csak alapjárat volt ! ? ( MOL -nál tankoltun ! Dermedés gátló Kifelejtődőtt az üzem anyagból !? ) Hagytuk egy kicsit járni ! Utána 30 perc múlva megoldódótt ! Viszont utána eggymás után jöttek a hiba kódok ! 1- Fék lámpa ( Még mindig ! ) : JÓ 2 -Környezet védelmi kis ikon a Műszerfalon víllágit egyfojtába ! 3 -Indicator hiba jelzés !
Ezt pedig egy fojtába írja ! : - Deppollution system fault ! ( Na ez mi a nyavaja ? )
Valaki tudna nekem ebben segíteni azt nagyon megköszöném ! Csa hogy lássak tisztán egy kicsit !
Én is a 406-on cseréltettem 160e-nél. Munkadíjjal együtt nekem 60e-be került. Szerintem a 407-en is ilyen rezgéscsillapításos tárcsa lehet, gondolom "erikaviking" is erre gondolt a gumi ágyazással. Nekem ez ment szét benne és kotyogott is utána a tárcsa. Egy biztos, elég szörnyű csikorgó hangja volt és még valami lemezke csíkot is ledarált magáról, szerencsére nem sértette meg az ékszíjat. Úgy hogy ha tényleg ettől van hangja, akkor szerintem érdemes kicserélni. Üdv! Jancsi66
Nekem nem volt gondom, -21 C fok volt akkor éjjel. Egy barátom 1 éves 9,3-as SAAB-ja nem indult pedig előtte tankolta tele (a malydnem üres tankját) Vpower diesel-el. Délelőtt bevontattam egy mélygarázsba a kazánház mellé (~ +20C) és délután már ott pöccre indult. Egyszer -20C körül az egyik Hdi-nk lefagyott Ausztriában, pedig Fürstenfeldben tankoltunk direkt. Azóta már tudom, hogy "lent" még csak valami -10C fokot emlegettek a gázolaj fagyállóságára, amit viszont utána rátankoltunk (-8C fokban már beindult kis trükkel) az -70C fokos volt. Azóta nem volt gond, de én nagy hidegben Castrol TDA-t is használok.
A 406-on pár perc csak, itt sem lehet több mert a HF kivételével a motor ugyanaz. Ha levetted egy satuban lehet ellenőrizni, hogy tényleg elkopott-e a gumi ágyazás benne.
Szia gasparv! Annyit hallottam, hogy előfordul, 80-100 ezer környékén, de nem mindegyiknél kötelező. :) Ilyenkor általában a tárcsán magán is látszik, hogy rozsdás elszinezödött jellegű. Üdvözlettel: birobandi
Nekem sajnos kint alszik az oroszlán, de hála Istennek semmi gondom nem volt a nagy hidegben sem vele. Ugyan olyan jól indult mind egyébként szokott. A főtengely ékszíjtárcsámat viszont cserélni kell, mert hangot ad, különösen hidegben, és magas fordulaton. Tapasztalata vkinek ezzel kapcsolatban?
Szia voroscs Nekem napok óta állt a fütetlen garázsban a "cápa". Az aksi, még a gyári (2005 Márc) Kb. 4 sec.et izzitott, majd simán azonnal indúlt. Lehet, hogy viz volt a szűrődben. Ezért javaslom, hogy mindig igyekezzél jó mínőségű gázolajat tankolni. Üdvözlettel: birobandi
igértem leirom mi történt az autómmal mire megjavitották.
szóval turbó csere mert megállt mint a szög. :( állitólag az előző tulaj nem cserélte benne az olajat 10000-enként. hanem kitudja mikor. pedig az autót a sárkánynál ismerik mert állitólag volt ott minden 10000-nél. én 110000-el vettem most 165000 van benne. nálam volt olajcsere minden 10000 km után. aztán cseréltek még lendkereket meg kuplungot is. valamint bypass szelep és levegőadagoló is cserélve lett.
összesen 450000 ft volt.
kicsit megviselt anyagilag de majd túlélem.
bejártam pár szervizt mire megtaláltam azt ahol megoldották a problémámat. már kezdtem elveszteni a bizalmam az autó iránt. de mikor kész lett és ujra beultem olyan jó érzés volt.
amugy pezsgő szinű a kocsi és világos plüss a belseje. :)
Lehet hülyén hangzik, de nekem azt javasolta egy turbódiesel szaki, hogy időnként igenis ki kell "kormoltatni" a szekeret. Sok ezek km tötymörgős városi autózás nem tesz jót a HDi-nek. Én biza bármikor autópályára tévedek és a forgalom engedi 20-30 km-t taposom neki rendesen. A sebességet inkább nem írnám le, de sokkal. Lekopogom, most lesz benne 120e és 60e óta semmi panasz. Addig voltak apróbb gondok.
Szia gasparv! Igen valószinűleg, a "kimélő üzemmód" és a kűlső hőmérséklet alacsony volta együttesen okozta a tisztítás elmaradását. Igen, ilyenkor a körny.véd. hiba piktogram is világít. A hibaüzenet általában a következő inditás után szünik meg. Nekem még a kocsi átadása elött Hollandiában csináltak szovtver frissítést. Néha-néha ajtónyitáskor töröl egyet az ablaktörlő, más gondom nincs vele, de ezért nem csináltatok egyelőre frissitést. Üdvözlettel: birobandi
Fura egybeesés volt az ablaktörlővel... :) A Fap szűrőt nyár végén kiszedték és manuálisan kitisztították. Mert reggelente hidegen rángatott.. ezzel megoldódott. Ekkor volt szoftverfrissítésem is. A teljes motorvezérlési részt újratették. Nem járok rövid távon napi 70 km, de városban, 2000 fordulat alatt váltok, nem huzatom nem pörgetem (lehet ez hiányzik?). Amikor neked kiirja nálad is ég a műszerfalon a lámpa? Mikor kikormoltad rögtön elaszik a lámpád vagy neked is várni kell. Mert én ezt furcsállom, hogy csak másnapra "javult meg".
Szia gasparv! Az ablaktörlő ügy és a hibaüzenet két különböző történet. (Valószinűleg) Az ablaktörlő ügyet -ha ismétlődik, esetleg szovtver frissítéssel lehet megoldani. A másik történet szinte biztos, hogy a FAP tisztítás elmaradása miatt következett be. Ezek a motorok nagyon jó hatásfokkal üzemelnek, ezért kevés a keletkező "hulladék hő". Ezért kellenek hőgyertyák pluszba a hűtőrendszerbe, kűlönben ilyenkor nagyon lassan melegedne az autó. Sajnos, ha rövid távon mész ilyenkor az autóval, nem éri el azt a hőmérsékletet a motor, hogy tisztítani tudja a FAP-ot. Erre megoldás, amit ajánlottam. Úgy tönik, segitett. Én nálam egyébként Németre van állítva a kijelző. (Angol gyengén megy) A kiirás ilyenkor az általad érzékeltnek a német megfelelője. Amennyiben komolyabb rendellenességet érzékel a komputer, akkor leszabályozza a maximális fordulatszámot. Üdvözlettel: birobandi
Köszönöm válaszod.... Ugy kezdődött a szitu hogy indítás után az ablaktörlő törölni kezdett és nem is tudtam lekapcsolni... elég mókás volt :) leállítottam restart ekkor az ablaktörlő integetése megszünt, és a lenti Anti Pollution hibát írta majd a környezetvédelmi lámpa nem aludt el. Többszöri ujraindításra sem szünt a hibaüzenet. Az autó rendesen gyorsult semmi komoly jelét nem mutatta hogy gond lenne. Tegnap este én is gondoltam a fap redszerre és 4000 fordulaton járattam 7-8 percig (rendesen izzott a motor). De a hibaüzenet nem változott.... :( Ma reggel indultam dolgozni és meglepődve tapasztalom semmi hibaüzenetet... Nagyon örülök neki, de megnyugodni egyáltalán nem vagyok. Neked amikor 4 sebességben pörgeted akkor mi az előzménye milyen hibaüzenet , és ha van hibaüzenet akkor mikor szűnik meg?
Szia gasparv! Sajnos több rendellemeség is okozhatja. Amennyiben a motor nem szabályoz 3000 f/percnél le, akkor nagy baj valószinűleg nincs. Okozhatja, hogy nem tudta a kormot elégetni, erre a megoldás, 20-30 km autózás magas fordulattal, hogy kellő hőfokon menjen a motor. (pl. 4-es sebességben mész vele a pályán. ) Amennyiben ez nem oldja meg a problémát, akkor azt javaslom, olvastasd ki a szervizben a hiba kódot. Üdvözlettel: birobandi
Paripám az alábbi hibaüzenetet adja és a műszerfalon egy ikon égve marad (az izzítás mellet sárga ) "Anti-pollution system fault" Valakinek volt már ilyen üzenete? köszönöm válaszotok. G.Viktor
Ha az autópályás üzemmód után városban cammogsz 50-el természetesen teljesen felesleges a visszahűtés. Ha esetleg valakit érdekel a Castrol Magnatec 5W 40-est Dieselt tudom nagyon jó árban. Simán vetekszik a Total 9000-el megkockáztatom annál jobb is.
Annyit említitek a kb. 1-2 perces turbo visszahűtést nagyobb sebesség után és ezért már régen meg akartam kérdezni hogy, ha lejövök az autópályáról és hosszú perceket autózok még a városban kb. 50-es tempóval mire megállok ez nem elég, hogy visszahűljön a turbó vagy ilyenkor is kell az 1-2 perces alapjárat leállítás előtt? Az olajcseréről csak annyit, hogy én 10 000 km-enként cserélem és évek óta a net-ről, ugyan onnan rendelem az olajat (Quartz INNEO ECS), mert sokkal barátibb az ár. Az autót egyébként én sem űzöm, autópálya max. 140km/h
Még egy téma: Kijelző. Szerintem, nem mindegyik adja meg magát, nem akarom elkiabálni, de az enyém még tökéletes. Nem nagy trükk, csak annyi, hogy igyekszem megóvni a sugárzó hőtől. Napsütésben jól jön egy szélvédő elé tett napvédő. Ezek LCD kijelzők, nem szeretik a 70 C fok feletti hőmérsékletet. Sajnos, ha egyszer megfő nem ismerek olyan módszert, amivel vissza lehetne varázsolni. Üdvözlettel: birobandi
Szia Erikaviking! Egyetértünk alapvetően. Odaírtam, hogy nagy sebességgel történő pályázás. Gondoltam arra, ha egy 1,6-os HDI-vel tartósan 150 felett pályázol, akkor az olajat ért hőhatás miatt célszerűnek tartom a 15 000-es periódust. Megint más tészta egy 2-es vagy 2,2-es HDI ahol ugyanez a sebesség sokkal kisebb fordulatszám mellett hozható. Tehát a lényeg, hogy tudnom kell milyen autóm van és hogyan használom. Üdvözlettel: birobandi
Egyébként az autópálya a motor barátja, az árt a legkevésbé (épeszű tempó mellett). Ezért is úgy adja meg sok gyártó (főleg japán), hogy pl taxi üzemben (sok rövid táv) felezett olajcsere intervallum van. Ezt az intelligens olajcsere intervallumu autóknál nyomon is lehet követni, bár én akkor sem megyek 50 000 km-t egy olajjal, még ha annyit is ki....