"A padlószint az UL-ekben megszokottnál magasabb (mint JWC-940-ben), a hátsó kerékdob nem "lóg be" az utastérbe. Az ablak könyökmagasságban van." Az első kerékdobnál mi a helyzet? Kívülről úgy látszik, hogy az egész padlószint egyvonalban van, nem emelkedik, ellentétben a Transtour setrájával.
"Az ülések megegyeznek az újabb GT-HD Setrákban találhatókkal, de keményebbek, és nem dönthetők. "
Azért ez már több, mint nevetséges...
Egyértelmű, hogy meg kellene cserélni az FSJ-vel, mert az oda-vissza falujáró. Talán ez nem késne annyit a 8:40-esen, mint az FSJ, mert gyorsabb az utascsere a szélesebb ajtó és az alacsonyabb padló miatt.
Véleményem szerint Németországban nem szarakodnak távolságiban hosszúbuszokkal, másod, meg harmadrészekkel, ehelyett olyan színvonalú a vonatközlekedés, hogy azt használják.
A buszokat nagyrészt helyközi járatokra használják.
Szerintem emiatt van viszonylag kevés távolsági járatra való setra, a többség WC-vel, videoval, minikonyhával felszerelt turistabusz (GT-k, GT-HD-k és HD-k, de 319 ul-ek ből sem ritka az ilyen felszereltségű), meg helyközi járatra való fapados ul és NF.
Igazán feltűnő jelenség, tipikusan olyan busz, amit "mindenki megbámul az utcán". A hármszögek az oldalán kissé furcsák, de élőben összességében nem csúnya. A beltér viszont nagyon szép, szerintem az összes Zalás busz közül a legszebb.
A padlószint az UL-ekben megszokottnál magasabb (mint JWC-940-ben), a hátsó kerékdob nem "lóg be" az utastérbe. Az ablak könyökmagasságban van.
Az ülések megegyeznek az újabb GT-HD Setrákban találhatókkal, de keményebbek, és nem dönthetők. Lábtartó a tenderkiírás ellenére nincs, de ez a sűrű székezés miatt inkább előny. Asztalka, újságtartó szintén nincs, vannak viszont egyedi légbefúvók és olvasólámpák.
Az üléselrendezés valóban sűrű, de az ülések kialakiítása miatt elviselhető a lábtér, 3 órás úton sem "szenvedtem", pedig nem vagyok egy alacsony ember. Bár egyértelmű, hogy 17 sor lenne ideális.
A sofőrfülke nincs leválasztva, így a bal oldalon ülők is kilátnak előre. A digitális óra a külső hőmérsékeletet is mutatja - érdekessége, hogy a leszállásjelző megnyomás után ennek a helyén jelenik meg a "STOP" felirat.
Elől egy keskeny, oldalt egy nagyméretű, hátul egy négyzet alakú mátrixkijelző van, de mindhárom sötét volt, helyette tábláztak.
A hátsó ajtó dupla szárnyú, az első szárny elé sem lóg be ülés, így feleslegesen elvesz két teljes üléssornyi helyet.
Összességében nem tartom rossznak ezt a buszt, de nem erre a járatra való. Ennél rövidebb, és nagyobb utascseréjű, forgalmas távolsági járatra találták ki. Ide 317 vagy 319 GT-HD Setrát tudnék inkább elképzelni - ami ráadásul olcsóbb is lett volna.
Azt akarod mondani, hogy ha ezen a három internetes használtbusz honlapon csak elvétve találunk (megvételre érdemes) hosszú setrákat, akkor valószínűleg azon a vásáron dömping lesz belőlük? :)
Mellelsleg a mobile.de 3739 használbuszt hirdet, ebből 544 db setra. Nem hiszem, hogy bármilyen vásáron ennél nagyobb és széleskörűbb a kínálat :)
De a lényeg a lényeg, lehetett volna találni ehelyett olcsóbb és jobb buszt. De a volánnak fontosabb volt a presztízs. Majd megspórolják azzal, hogy a többi setrába klíma helyett nyitható ablakokat építenek.
A kínálat nem csak abból áll amit interneten találsz.
Például Január első napjaiban rendezi meg évről évre a Setra, Németország egyik legnagyobb használtbusz vásárát, ahol több száz, ha nem ezer használtbuszt kínálnak a leendő vevőknek.
319 GT-HD - Ez már egy szarrá hajtott jármű. Ilyet nem érdemes megvenni. Erre folyamatosan költeni kellene (nem 100 ezreket), többet állna bent a szervizben, mint amennyit menne.
Nahát, ezt az oldalt nem is néztem... :) De nem győztél meg. Összesen 1 db 317 GT-HD-t és 2 db 319 GT HD-t látok, pontos árat és km állást viszont egyiknél sem. Ebből az egyik 319 már 8 éves, ami eleve ki is esett a jelöltek közül :) Szóval 2db. Ez lenne az a gazdag kínálat? :)
Persze találni azért lehetett volna, csak keresni kell. De a volánnak nem is ez volt a célja, (nem a vevők fognak utazni vele) presztízsből vetteék meg ezt a 419UL-t, szép nagy Zala volán felirat, elég feltűnő a busz, mindeki jól megbámulja az utcán, és mondja: "nahát ennek a zala volánnak miylen jól megy", ez volt itt a lényeg :) De ezért kicsit sok volt a 75 milla :)
Véleményem szerint továbbra is igaz a megállapítás, hogy hosszúsetrát alig lehet találni használtan, ellenben a 12 méteresekből Dunát lehetne rekeszteni.
Az, hogy az internetre nem kerülnek fel hosszú buszok, nem jelenti azt, hogy nem lenne belőle kínálat.
Csak úgy tájékoztatásul: egy 4,5 éves 319 GT HD ára 31-37 millió forint között van. Ebből a pénzből kettőt is vehettek volna. Irtó nagy pazarlás volt 70 millióért egy ilyen kényelmetlen buszt megvenni. Arról meg már nem is beszélve, hogy ezzel a felelőtlen költekezéssel párhuzamosan, évről évre megy a menetrendszerinti autóbuszjáratok nyírása... No Comment!
Tavaly novemberben a vasárnap esti esetében ez megtörtént, mindegyik Budapestre járó kocsira kerültek ki plakátok, valamint a helyi újságban és a rádióban is lehetett olvasni/hallani a járatról.
A héten a helyi média beszámolt az új járatról, azt viszont nem tudom, hogy a buszokon kiplakátolták, vagy sem, mivel nem utaztam a héten a nagyfaluba.
A buszaikon volna érdemes kiplakátolni, hogy a diákok, akik utaznak, lássák. Főleg a vasárnap estin. Meg a útközben a sofőröknek bemondani a "hangosbemondón. " Ezek szinte ingyenreklámok, mégis rengeteget érnének.
"Kárt volt erre 70 milliót költeni. Vehettek volna helyette lényegesen olcsóbban egy 319 GT HD-t."
Hát kár. Mi sem mutatja jobban a drágáságát, hogy egy új 419 ul setra alapára is kb ennyi. Egyébként elég ritkák a német használtbusz honlapon a hosszú setrák, most csak egy öreg 319 ul van, a többi 400as HDH, amik még drágábbak.
"A Trans Tournak is rendelkezik már egy jóideje 419 ul-lel."
Nem is egyel. Van nekik egy egyenes és egy GT homlokfalas is. De a volánok közül ez az első.
"Csodálkozom a KKA-n, nincs rajta matrica, és nem is igazán alkamas a feladatra a kőkemény üléseivel. Egyáltalán hogy keverték ide a keszthelyi üzemet?"
Úgy, hogy csak keszthelyig ment. De elég kevesen voltak rajta. De jöhetett volna helyette valamelyik E98, vagy az FKN-692.
"Nem feltétlenül, mert tegnap is a HUU ment az ICE helyett. Lehetséges, hogy volt más csere-bere is :)"
De az ICE még mindig nincs. Valaminek mennie kellett helyette.
" Hanem a KKA-699-et küldték fel keszthelyről. Nem sokan voltak raja, a 419-en viszont álltak. " 415HD és a KKA volt a gyors, és az "új" ment 1188-on? Csodálkozom a KKA-n, nincs rajta matrica, és nem is igazán alkamas a feladatra a kőkemény üléseivel. Egyáltalán hogy keverték ide a keszthelyi üzemet?
" De ez csak kacsa, a KNM es fiatal sofőr vezette. " Nem feltétlenül, mert tegnap is a HUU ment az ICE helyett. Lehetséges, hogy volt más csere-bere is :)