Keresés

Részletes keresés

BSM-686 Creative Commons License 2008.04.21 0 0 3912
Zalaegerszegen Nincs Napijegy?
setra147 Creative Commons License 2008.04.21 0 1 3911
Ma Kanizsáról EWG-189-et HKF-106!!! helyettesítette...
Még mindig elképesztően gyönyörű busz...:)
MBman Creative Commons License 2008.04.21 0 0 3910

"A padlószint az UL-ekben megszokottnál magasabb (mint JWC-940-ben), a hátsó kerékdob nem "lóg be" az utastérbe. Az ablak könyökmagasságban van."
Az első kerékdobnál mi a helyzet? Kívülről úgy látszik, hogy az egész padlószint egyvonalban van, nem emelkedik, ellentétben a Transtour setrájával.

 

"Az ülések megegyeznek az újabb GT-HD Setrákban találhatókkal, de keményebbek, és nem dönthetők. "

Azért ez már több, mint nevetséges...

 

Egyértelmű, hogy meg kellene cserélni az FSJ-vel, mert az oda-vissza falujáró. Talán ez nem késne annyit a 8:40-esen, mint az FSJ, mert gyorsabb az utascsere a szélesebb ajtó és az alacsonyabb padló miatt.

Előzmény: -c.v- (3907)
MBman Creative Commons License 2008.04.21 0 0 3909

Véleményem szerint Németországban nem szarakodnak távolságiban hosszúbuszokkal, másod, meg harmadrészekkel, ehelyett olyan színvonalú a vonatközlekedés, hogy azt használják.

A buszokat nagyrészt helyközi járatokra használják.

Szerintem emiatt van viszonylag kevés távolsági járatra való setra, a többség WC-vel, videoval, minikonyhával felszerelt turistabusz (GT-k, GT-HD-k és HD-k, de 319 ul-ek ből sem ritka az ilyen felszereltségű), meg helyközi járatra való fapados ul és NF.

Messze járok az igazságtól? :) 

Előzmény: setra415HD (3908)
setra415HD Creative Commons License 2008.04.21 0 0 3908

http://www.evobus.com/inter-evobus/0-674-399759-1-1049114-1-0-0-0-0-1-6990-0-0-0-0-0-0-0-0.html

 

Ezt találtam.

Itt csak 200 járművet említenek, de nekem néhány évvel ezelőttről 500-600 kiállított jármű rémlik.

Előzmény: Törölt nick (3905)
-c.v- Creative Commons License 2008.04.21 0 0 3907
"Teszteltem" ma reggel LBH-622-t.

Igazán feltűnő jelenség, tipikusan olyan busz, amit "mindenki megbámul az utcán". A hármszögek az oldalán kissé furcsák, de élőben összességében nem csúnya. A beltér viszont nagyon szép, szerintem az összes Zalás busz közül a legszebb.

A padlószint az UL-ekben megszokottnál magasabb (mint JWC-940-ben), a hátsó kerékdob nem "lóg be" az utastérbe. Az ablak könyökmagasságban van.

Az ülések megegyeznek az újabb GT-HD Setrákban találhatókkal, de keményebbek, és nem dönthetők. Lábtartó a tenderkiírás ellenére nincs, de ez a sűrű székezés miatt inkább előny. Asztalka, újságtartó szintén nincs, vannak viszont egyedi légbefúvók és olvasólámpák.

Az üléselrendezés valóban sűrű, de az ülések kialakiítása miatt elviselhető a lábtér, 3 órás úton sem "szenvedtem", pedig nem vagyok egy alacsony ember. Bár egyértelmű, hogy 17 sor lenne ideális.

A sofőrfülke nincs leválasztva, így a bal oldalon ülők is kilátnak előre. A digitális óra a külső hőmérsékeletet is mutatja - érdekessége, hogy a leszállásjelző megnyomás után ennek a helyén jelenik meg a "STOP" felirat.

Elől egy keskeny, oldalt egy nagyméretű, hátul egy négyzet alakú mátrixkijelző van, de mindhárom sötét volt, helyette tábláztak.

A hátsó ajtó dupla szárnyú, az első szárny elé sem lóg be ülés, így feleslegesen elvesz két teljes üléssornyi helyet.

Összességében nem tartom rossznak ezt a buszt, de nem erre a járatra való. Ennél rövidebb, és nagyobb utascseréjű, forgalmas távolsági járatra találták ki. Ide 317 vagy 319 GT-HD Setrát tudnék inkább elképzelni - ami ráadásul olcsóbb is lett volna.
MBman Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3906

Azt akarod mondani, hogy ha ezen a három internetes használtbusz honlapon csak elvétve találunk (megvételre érdemes) hosszú setrákat, akkor valószínűleg azon a vásáron dömping lesz belőlük? :)

 

Mellelsleg a mobile.de 3739 használbuszt hirdet, ebből 544 db setra. Nem hiszem, hogy bármilyen vásáron ennél nagyobb és széleskörűbb a kínálat :)

 

De a lényeg a lényeg, lehetett volna találni ehelyett olcsóbb és jobb buszt. De a volánnak fontosabb volt a presztízs. Majd megspórolják azzal, hogy a többi setrába klíma helyett nyitható ablakokat építenek.

Előzmény: setra415HD (3904)
setra415HD Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3904

A kínálat nem csak abból áll amit interneten találsz.

Például Január első napjaiban rendezi meg évről évre a Setra, Németország egyik legnagyobb használtbusz vásárát, ahol több száz, ha nem ezer használtbuszt kínálnak a leendő vevőknek.

Előzmény: MBman (3900)
MBman Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3903
Összehasonlításképpen a WC nélküli 315 GT-HD-k 51 ülőhellyel (+2 pótülés) vannak szerelve. És nincsenek túlszékezve.
Előzmény: Alkaa (3902)
Alkaa Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3902
Pont az nem baj, ha nincs túlszékezve a busz...
Előzmény: MBman (3901)
MBman Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3901

Ezt az oldalt sem láttam még :)

 

319 GT-HD - Ez már egy szarrá hajtott jármű. Ilyet nem érdemes megvenni. Erre folyamatosan költeni kellene (nem 100 ezreket), többet állna bent a szervizben, mint amennyit menne.

317 GT-HD - Öreg, és túl kevés ülőhely van benne.

317 GT-HD - 55 ülőhely, kell ezért nekünk hosszúbusz? :)

317 GT-HD - 52+2 ülőhely

Előzmény: -c.v- (3899)
MBman Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3900

Nahát, ezt az oldalt nem is néztem... :) De nem győztél meg. Összesen 1 db 317 GT-HD-t és 2 db 319 GT HD-t látok, pontos árat és km állást viszont egyiknél sem. Ebből az egyik 319 már 8 éves, ami eleve ki is esett a jelöltek közül :) Szóval 2db. Ez lenne az a gazdag kínálat? :)

 

Persze találni azért lehetett volna, csak keresni kell. De a volánnak nem is ez volt a célja, (nem a vevők fognak utazni vele) presztízsből vetteék meg ezt a 419UL-t, szép nagy Zala volán felirat, elég feltűnő a busz, mindeki jól megbámulja az utcán, és mondja: "nahát ennek a zala volánnak miylen jól megy", ez volt itt a lényeg :) De ezért kicsit sok volt a 75 milla :)

 

Véleményem szerint továbbra is igaz a megállapítás, hogy hosszúsetrát alig lehet találni használtan, ellenben a 12 méteresekből Dunát lehetne rekeszteni.

Előzmény: setra415HD (3898)
-c.v- Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3899
319 GT-HD 2001, 1,2 millió km, ~35 MFt
317 GT-HD 2002, 540e km, ~38 MFt
setra415HD Creative Commons License 2008.04.20 0 0 3898
Előzmény: MBman (3897)
MBman Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3897

Nemtudom, te hol nézed ezt, interneten most egy 2003-as 317 GT-HD-t látok közel 60 millió Ft-nak megfelelő Euróért. Meg egy 8 éveset 40 millióért.

Előzmény: setra415HD (3895)
setra415HD Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3896
Arról már nem is beszélve, hogy a közbeszerzési értesítő szerint az autóbusz ára 75,5 millió forint...
Előzmény: setra415HD (3895)
setra415HD Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3895

Az, hogy az internetre nem kerülnek fel hosszú buszok, nem jelenti azt, hogy nem lenne belőle kínálat.

 

Csak úgy tájékoztatásul: egy 4,5 éves 319 GT HD ára 31-37 millió forint között van. Ebből a pénzből kettőt is vehettek volna. Irtó nagy pazarlás volt 70 millióért egy ilyen kényelmetlen buszt megvenni. Arról meg már nem is beszélve, hogy ezzel a felelőtlen költekezéssel párhuzamosan, évről évre megy a menetrendszerinti autóbuszjáratok nyírása... No Comment!

Előzmény: MBman (3888)
Alkaa Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3894
Ha már arra vittek... :-)
Előzmény: kettőhatvanhatos (3873)
Alkaa Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3893
Úgy új, hogy exportból visszamaradt.
Egyébként kiváncsi leszek, jön-e a Zalás Tökölre. :-)
Előzmény: Törölt nick (3887)
M62,171 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3892

Tavaly novemberben a vasárnap esti esetében ez megtörtént, mindegyik Budapestre járó kocsira kerültek ki plakátok, valamint a helyi újságban és a rádióban is lehetett olvasni/hallani a járatról.

A héten a helyi média beszámolt az új járatról, azt viszont nem tudom, hogy a buszokon kiplakátolták, vagy sem, mivel nem utaztam a héten a nagyfaluba.

 

Előzmény: MBman (3891)
MBman Creative Commons License 2008.04.19 0 0 3891
A buszaikon volna érdemes kiplakátolni, hogy a diákok, akik utaznak, lássák. Főleg a vasárnap estin. Meg a útközben a sofőröknek bemondani a "hangosbemondón. " Ezek szinte ingyenreklámok, mégis rengeteget érnének.
Előzmény: Törölt nick (3890)
-c.v- Creative Commons License 2008.04.18 0 0 3889
Mai napon elindult a várva-várt 19:00 Bp-Nagykanizsa járat.
A premierre - nagyon helyesen - a legjobb távolsági buszukat, IAB-865-öt küldték el.
MBman Creative Commons License 2008.04.18 0 0 3888

"Kárt volt erre 70 milliót költeni. Vehettek volna helyette lényegesen olcsóbban egy 319 GT HD-t."

Hát kár. Mi sem mutatja jobban a drágáságát, hogy egy új 419 ul setra alapára is kb ennyi. Egyébként elég ritkák a német használtbusz honlapon a hosszú setrák, most csak egy öreg 319 ul van, a többi 400as HDH, amik még drágábbak.

 

"A Trans Tournak is rendelkezik már egy jóideje 419 ul-lel."

Nem is egyel. Van nekik egy egyenes és egy GT homlokfalas is. De a volánok közül ez az első.

Előzmény: setra415HD (3886)
setra415HD Creative Commons License 2008.04.18 0 0 3886

15m-es kocsiban 69 ülés, az ugye megegyezik a sokat szidott lövői hosszú Setra üléskiosztásával...

Kárt volt erre 70 milliót költeni. Vehettek volna helyette lényegesen olcsóbban egy 319 GT HD-t.

 

Ja és mellesleg nem ez az első 419 UL Magyarországon. A Trans Tournak is rendelkezik már egy jóideje 419 ul-lel.

Előzmény: MBman (3885)
MBman Creative Commons License 2008.04.17 0 0 3885

Korszerűbb, kényelmesebb utazás

Biztos? :) Lehet, a KNM kényelmesebb volt :)

Magaspadlósnak tűnik, elég sok látszódik az ülésekből...

 

 

Előzmény: -c.v- (3883)
MBman Creative Commons License 2008.04.17 0 0 3884

"Csodálkozom a KKA-n, nincs rajta matrica, és nem is igazán alkamas a feladatra a kőkemény üléseivel. Egyáltalán hogy keverték ide a keszthelyi üzemet?"

Úgy, hogy csak keszthelyig ment. De elég kevesen voltak rajta. De jöhetett volna helyette valamelyik E98, vagy az FKN-692.

 

"Nem feltétlenül, mert tegnap is a HUU ment az ICE helyett. Lehetséges, hogy volt más csere-bere is :)"

De az ICE még mindig nincs. Valaminek mennie kellett helyette.

Előzmény: -c.v- (3881)
-c.v- Creative Commons License 2008.04.17 0 0 3883
Zalai Hírlap

Korszerűbb, kényelmesebb utazás

Zalaegerszeg - Egy közel 70 milliós, 69 személyes autóbusszal gazdagodott a Zala Volán Zrt. járműparkja.
-c.v- Creative Commons License 2008.04.17 0 0 3882
Ez egyre érdekesebb :)
12:15-kor a HUU ment egyébként.
Előzmény: kettőhatvanhatos (3880)
-c.v- Creative Commons License 2008.04.17 0 0 3881
" Hanem a KKA-699-et küldték fel keszthelyről. Nem sokan voltak raja, a 419-en viszont álltak. "
415HD és a KKA volt a gyors, és az "új" ment 1188-on?
Csodálkozom a KKA-n, nincs rajta matrica, és nem is igazán alkamas a feladatra a kőkemény üléseivel. Egyáltalán hogy keverték ide a keszthelyi üzemet?

" De ez csak kacsa, a KNM es fiatal sofőr vezette. "
Nem feltétlenül, mert tegnap is a HUU ment az ICE helyett. Lehetséges, hogy volt más csere-bere is :)
Előzmény: MBman (3878)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2008.04.17 0 0 3880
Ma du. 3 előtt FSJ bent állt a helyén...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!