Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sooty Creative Commons License 2014.09.30 0 0 68633

Vannak viszont fejlemények. A kapcsolókat jónak minősítettem.

Normál üzemben minden oké. Két esetben megy el az erő: 1.,Ha menet közben vész fékezek. 2., ha beindítom az autót és amennyire csak bírom lenyomom a fékpedált.

 

Vészfékezésnél talán csak akkor ha "bekapcsol" az ABS. Ha csak intenzíven lassítok akkor megmarad az erő. (Azért nem merem 100%-ban mondani, hogy csak akkor ha abs dolgozik, de olyan 80%ban tuti)

 

A második esetnél amikor álló helyzetben lenyomom a pedált valószínű akkor is dolgozna az abs, már ha gurulnék...

 

Most olyan érzésem van, mint ha az abs működésbe lépése letiltana valamit...

 

Természetesen ha motort leállítom, majd visszaindítom akkor minden rendben van. 

tomsojer Creative Commons License 2014.09.30 0 0 68632

 Ja, én úgy értettem, hogy a szakmabélieknek illik, főleg azoknak, akik dízelautókkal foglalkoznak.

 ...se "beszólni", sem arcoskodni nem akartam.

Előzmény: sooty (68631)
sooty Creative Commons License 2014.09.30 0 0 68631

Illik tudni? Akkor most már és is "illem".

Bár jobban örülnék, ha sosem kellett volna megtudnom.

Előzmény: tomsojer (68630)
tomsojer Creative Commons License 2014.09.30 0 0 68630

Honnan tudom? Hát ezt illik tudni. 

Előzmény: sooty (68629)
sooty Creative Commons License 2014.09.30 0 0 68629

És TE ezeket az adatokat honnan tudod? Hol lehet ezekhez hozzáférni? Létezik valahol egy repair manual?

 

A gsxr-emhez létezik egy olyan amiből egy óvodás is meg tudná építeni az egész motort, annyira részletes, szájbarágós leírás.

Előzmény: tomsojer (68614)
sooty Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68628

Ahogy mondod.

 

Viszont a JTD-ben ott csak az alsó (elméletileg) féklámpa kapcsoló van. Ja és ott a gázpedál potenciométer mindegyik vezetéke be van kötve, tehát nincs elvágva....

 

Lehet, hogy valahol keveredik a kapcsolási rajz a típusok között, vagy ilyesmi...

Előzmény: granturismo (68626)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68627

A rajzokon is látszik hogy a TD 4 huzal a JTD 6 huzal

Előzmény: sooty (68625)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68626

Érdekes, hogy a rajzok szerint az ECU és a féklámpa ellátását is a felső kapcsoló végzi. De a valóságban a felső az ECU, az alsó a féklámpa (gondolom).

Előzmény: sooty (68625)
sooty Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68625

Azért vannak érdekes dolgok..... hiába is ezek az olaszok tudnak.....

 

A jtd-ben ezek be vannak kötve a gyári csatlakozóba.

Futok még egy kört azzal a felső kapcsolóval.

 

Kipróbálom a kacsa szalagot, bár még így nem hallottam. Maradok lehet a szigetelő szalagnál...

 

A felső kapcsoló vezetékei az ECU-ba csatlakoznak azt kikerestem.

 

Másik érdekesség:

Ha a féklámpa kapcsolót kiveszed a helyéről  de nem húzod szét a csatlakozót, csak hagyod szabadon lógni, akkor nem lehet egyenletes gázt adni. Felpörög ugyan a motor, de nem tudod pl 2000-es fordulaton tartani, vissza fog esni.......

 

 

Előzmény: granturismo (68622)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68624

Ez így mifene?Kiiktatott tempomat?

Előzmény: granturismo (68623)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68623

granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68622

És az enyémen is ugyanúgy el van csípve tőben a három szál mint Neked.

Előzmény: granturismo (68621)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68621

Viszont nálam a fékkapcsólók úgy van beállítva hogy kb egyszerre kapcsolnak. Szóval az alsó jobban be van tekerve a pedál felé mint a felső.

Előzmény: granturismo (68620)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68620

Jólvan nem összesen három kapcsoló van rajta. Egy a kuplungon és kettő féken.

Előzmény: granturismo (68619)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68619

Na várjál sooty!

Nem úgy van, hogy egy kapcsoló van a fékpedálodon és a mások a kuplungon???

Ne rossz helyre pattintottad Te be véletlenül az egyik kapcsolót?????

Előzmény: sooty (68617)
DonPrego Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68618

Nem tudod leragasztani a gyanús kapcsolót, mondjuk kacsaragaccsal (Duck Tape) teszt ereéig?

Előzmény: sooty (68617)
sooty Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68617

Megnéztem a kapcsolási rajzot, illetve a manuálban van ennek szentelve egy pár oldal. Ott le van rajzolva a gázpedál potenciométer, benne van mitől és hogyan működik, hogyan kell beszerelni stb. A csatlakozója is megvan, benne 5 férőhellyel és négy vezetékkel. Egy szó sincs róla, hogy van több vezeték is.

Azt is leírják, hogy hogyan kell leellenőrizni, hogy jól működik-e.

96-os kiadású TDS.

 

Szerintem sem ez okozza a hibát, ez valószínű eddig is így volt csak most fedeztem fel.

Lenyomom a fékpedált ezáltal mind a két fékpedálnál elhelyezett kapcsoló kapcsol és ez azt eredményezi, hogy elveszi a teljesítményt.

Ha újraindítással resetelek akkor a következő nagy fékezésig minden rendben van.

 

Azt is feltételezem, hogy a felső kapcsoló ami bezavar, mert az csak akkor nyit teljesen ha nagyot fékezek, mivel az magasabban van beépítve, így csak nagyon benyomott pedálnál nyit ki a kapcsoló.

Előzmény: granturismo (68616)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68616

Érdekes amit írsz. Mondjuk az olaszok képesek nagy csodákra, de azért arra nem, hogy gyárilag elvágott csupasz kanócot elhagyjanak. De ha abból indulunk ki, hogy nem Te vágtad el a madzagot akkor a hiba fellépése előtt is így volt akkor nem lehet köze hozzá. Érdemes lenne átnézni a TDS motorvezérlő kapcsolását, hogy mi az a három madzag.

Milyen TDS is ez régi vagy újabb fajta?

Előzmény: sooty (68602)
granturismo Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68615

A JTD-is lehet dupla kapcsoló, de ott már csak akkor, ha gyárilag tempomattal van szerelve.

Előzmény: sooty (68602)
tomsojer Creative Commons License 2014.09.29 0 0 68614

 A érzékelős fúvókatartó (NBF) ellenállásának az elfogadhatósági értéke pont 90-130Ohm. De ez kevés még a boldogsághoz.

A porlasztócsúcsnak is "roppannia" kell rendesen nyitáskor, hogy létrejöjjön a tekercs belsejében az indukció.

 Ezt egy mezei LEDdel is vagy egy multiméter rákötésével is mérni lehet, mert kb. 0,5V-ot indukál nyitáskor.

De célszerű ezt a motorirányító nagy csatiján mérni a megfelelő lábakon.

 

Üdv.

 

Előzmény: sooty (68613)
sooty Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68613

Vagy mind a kettő rossz. Mérek rajtuk ellenállást. Teljesen hideg állapotban 95ohm, és sípol a műszer. Ahogy melegszik emelkedik az ellenállás is. a legtöbb 125ohm volt, de 100-tól már nem sípol a műszer....

 

Ez csak érdekességképp......

 

 

Előzmény: sooty (68612)
sooty Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68612

Van belőle kettő is. Mindegyikkel ugyan azt csinálja....

Előzmény: JAMIE222 (68611)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68611

Pont ez az, volt már itt pár Tds-es cartárs porlasztóproblémával....

Előzmény: sooty (68610)
sooty Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68610

Nem tuti, csak olyan érzés.....

Vagy olyan érzés mikor a jeladós porlasztó nem ad jelet, hogy menjünk, és akkor csak cammog a kappa mint egy megpakolt kamion.

Előzmény: JAMIE222 (68609)
JAMIE222 Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68609

Tuti, hogy a turbónyomás megy el, nem mástól gyengül el a gép?

Előzmény: sooty (68607)
Kappa2.0 Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68608

A bal hátsó zár érdekelne.

Előzmény: zsolt-e (68604)
sooty Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68607

A nap végére kialakult a helyzet.

Továbbra sem tudom, hogy mi a fékpedálnál a felső kapcsoló, de lehet nem is az a hiba.

Ugyanis, beindítom az autót és hibátlanul működik. Kereszteződésnél lassítok, majd gázt adok és minden oké. van erő, van fék szuper.

 

Csakhogy....  Ha erőteljesen fékezek, vagy vész fékezek akkor valami történik ugyanis elmegy a turbó nyomás. Ha leállítom a kocsit és újraindítom akkor  megint minden okés. (olyan mintha egy kapcsoló szétkacsolna, majd újraindításnál visszaállna alapállapotba)

 

Ugyan ezt csinálja akkor is ha álló helyzetben lenyomom erőteljesen a fékpedált amennyire csak bírom.

Az ominózus fékkapcsolótól ez független mert ha széthúzom a vezetékét akkor is ezt csinálja.

 

Kuplungnál lévő kapcsoló nem játszik, féklámpa kapcsoló szintén nem játszik, mert ha kicsit fékezek akkor nem megy el az erő.

Harcsa_R. Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68606

Üdvözlet Urak!

Egy kis OFF. Egy 1.7 td punto-n (első szériás) kéne egy porlasztót cserélni. Ránézére nem tűnik nagy mutatványnak de mivel még nem csináltam ilyet megkérdezem hogy belekezdjek e vagy akár végzetes problémát is csinálhatok? Esetleg van hozzá valami speciális kulcs ezekhez a porlasztókhoz?

 

tomsojer Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68605

Euro 2.

 

(Common Rail ez bőven tudja már, de csak az AR166-ban és a Lybrában tudott 140lovasként és

 változógeometriás turbóval Euro 3 lenni a 2,4JTD.)

Előzmény: Tokima (68603)
zsolt-e Creative Commons License 2014.09.28 0 0 68604

Kedves Kappa tulajdonosok!

Autó eladása után megmaradt néhány apróság, amikre esetleg szükségetek lehet.
Részben új, részben használt alkatrészek.

- bal hátsó-belső lámpa (bontott)
- bal hátsó központi zár szerkezet (új)
- vonószem (új)
- vonószem takaró hátsó lökhárítóba (új)
- pótkerék leszorító csavar
- pótkerék tálca

Ha szükségetek van a felsorolt alkatrészek valamelyikére, kérlek jelezzétek!
zsolt-e(kukac)freemail(ponthu) címen!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!