Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
A reggeli Párkány-Léva személy a Horehronechez csatlakozik, a Tekov itt nem került szóba. Az egyes vonatoknál eltérő a csatlozásra várás mértéke, pótlóbuszozás esetén megy végképp egyedi a történet.
Ajánlom a Léva felé való kitérést és Hodrusa hámre felől való felcsorgást, utólérhetetlen a kilátás a Selmec feletti gerincről! Fantasztikus, hogy pont egy napi út oda-vissza bicajjal.
A LEO Express november 7-én tervezi megkezdeni a menetrendi szerinti közlekedését a Prága-Bohumin útvonalon. Ellentétben a CD-vel illetve a Regiojettel, nincsenek fix árak, inkább a repülős modell van beállítva, ahol minél előbb vesz az ember jegyet annál olcsóbb. (Nyilvánvalóan korlátozott darabszámban).
Az Economy osztály árai a hajnali vonatra (4.56-os indulás Prágából) 137 koronától kezdődnek, a péntek délutáni vonat már 200 koronától indul. A business jegyek ára 340-536 korona között van most (ez már jóval drágább mint a konkurensek) és a Premium jegyek 550 koronától 836-ig.
212 Economy hely mellé, 19 Business és 6 Premium van a Flirt-ön.
A menetrendváltásig napi 2 járat közlekedik - Prágából 4.56-os és 13.02-es indulással, Bohuminból 9.03-kor és 17.05-kor, megállás csak Pardubicében, Olomoucban és Ostravában.
Szomorúan hallom. Bizonyára úgy vannak ezzel a szlovákiai illetékesek, hogy a turizmus kívül esik a közszolgáltatáson. Pedig a város az általam eddig felkeresett felvidéki települések közül kétségtelenül az egyik, ha nem a legszebb. Ez az intézkedés pedig vélhetően a tömegközlekedést igénybe vevő kirándulók egy részét el fogja tántorítani Selmecbánya felkeresésétől. De tegyük hozzá azt is, hogy az állomás nincs közel a belvároshoz.
Mi úgy szoktuk, hogy vonattal Szobig, onnan bicajjal Tésa-Ipolyvisk- Szitnya- Selmecbánya- -vissza meg a bacsófalvi tavak felé-Letkés-Szob. Semmi befolyással nincs erre a programra a ZSR. :-)
A marad a selmeci vicinális témához: a maradó vonatok a tervezet szerint pont a turizmust nem szolgálják. Selmecbányáról hétköznap 4:23-kor, 1-6 napokon 5:41-kor, 14:47-kor és 16:38-kor, vasárnapokon 6:03-kor, 14:06-kor és 18 órakor indulnak. Vissza hétköznap 5:08-kor, minden nap 6:44--kor, 15:30-kor és 19:30-kor indulnak...
Napi kirándulás tehát kihúzva, a szerelvényforduló is fantasztikus, 7 órát áll a 812-es Selmecbányán munka nélkül. Azt hiszem jövőre nem lesz nehéz kimutatni, hogy nincs utas.
Tegnap este negyed kilenckor érdekes baleset történt a 322-es vonalon. A 12833-as személyvonat gázolt - az áldozat egy ittas tolókocsis férfi volt. A fénysorompó tökéletesen müködőtt, fény és hangjelzés is volt, ennek ellenére még megpróbált átgurulni a Regionova előtt. A férfi kirepült a tolókocsiból és beütötte a fejét, komolyabb baja nem lett. 1.63 ezreléket mértek a vérében, a mozdonyvezető tesztje negatív lett. A motorvonatban kár nem keletkezett, a mozgássérült pedig a kijózanító állomáson végezte. :)
A mai napon Szlovákiában okozott gondot a hó és a szél, Igló és Poprád (egy időben egészen Liptószentmiklósig) között időlegesen járhatatlan volt a pálya, majd szakaszosan egy vágányon ment a forgalom dízel vontatással. A rekoder a 602-es Čingov ami a reggel 6-os indulás után mostanában ért be Pozsonyba, több mint 500 perc késéssel. Egyébként 2 utána induló gyorsvonat is megelőzte, így kissé érthetetlen, hogy a vonatot mégis végigvitték.
Az első ütközőpár munkaemésztőkészülékei teljesen berugóznak, valamennyit felfognak, de mivel az ütközési sebesség túl nagy, a többit kénytelenek továbbadni a szomszédos jármű szekrényére. Annak a túlsó végén megint van egy ütközőpár, meg a szomszédos jármű ütközőpárja, a munkaemésztőkészülékek teljesen berugóznak, valamennyit felfognak, a többit ismét továbbadják a szomszédos járműre. Közben ha egy-egy keresztmetszetben nagyobb erőhatások lépnek fel, mint amit a szekrény elvisel, a szerkezet deformálódik, miközben ez is "munkát emészt", esetleg a járművég, felcsúszva valamelyik ütközőre, megemelkedik (az is munkát emészt) - és így tovább, amíg az egész le nem cseng.