Hát...európai őrszemélyzettel őriztetni a gépeket folyamatosan vagy azt jelenti, hogy állandóra ki kell telepíteni az őrszemélyzetet, vagy azt, hogy minden járattal vinni kell őket oda-vissza - annyi fizető utasnak kevesebb a hely, ráadásul nem valószínű, hogy a helyi hatóság engedélyezné. Otthonról szállítani - persze légiúton - a cateringet, nem különjárattal, de persze akkor azt is az utasszám rovására. A takarításról addig lehet lemondani, amíg csak európai utasokat szállít a cég, ha arabokat is, akkor tapasztalatom szerint ez nagyon nem ajánlatos, tehát fuvarozni kellene az európai takarítót is. Lehet annyiba kerülne, hogy a megdráguló repülőjegy miatt akkor meg utas nem lenne elég más, olcsó légitársaságok konkurenciája mellett. És hiába hirdetné magát a cég "biztonságos utazás" címszóval, egy géppisztolyos/kézigránátos repülőteret lerohanó rohamosztag vagy reptéren kívüli támadás ellen ez se adna semmi védelmet. Szóval szerintem nehéz ügy még a csak majdnem biztonság is...
Egyiptomban egyszerűen meg lehetne oldani a gépek biztonságát. Európai őrszemélyzettel elzárt területen tartani a gépeket, oda helyi be sem mehet. Takarítás nincs, ha mégs, akkor az is európai, catering csak Európából
hozott anyagból, semmi helyi cucc. Mondjuk a helyi hatóságoknak biztosan nem tetszene...
Ma is (régebben is) minden biztonsági szolgálat végez próba hozzáférési vizsgálatokat.
sőőőt.
A helyi titkosszolgálatok még azt is ellenőrzik néha-néha, hogy a biztonságért felelős szolgálatokon keresztül, hogyan lehet rossz indulattal hozzá férni a gépekhez, közvetlenül az indulás előtt.
Nem véletlen, hogy ezeknek a vizsgálatoknak az eredménye csak háromszor titkosabb mint, hogy mennyi tankja van Magyarországnak és azok közül mennyi harcképes.
Jobb is, hogy a gaz ellen, nem tudja az ilyen vizsgálatok végeredményét.
Mielőtt nagyon elkeserednél, hogy akkor Ferihegy valami ritka kockázatos hely, egyáltalán nem az.
sőőőt.
De Európa számos repülőterén csak az nem megy oda a gépekhez aki nem akar és csak az nem tesz oda valamit aki nem akar.
De a géphez hozzáférőket is ellenőrzik, beléptetik, mittomén. Felét el tudom képzelni, idehaza miképpen lenne? Szekut kicselezed, majd a géphez hozzáférőknek utasaként lepasszolsz valamit?
A személyzet nem köteles az utasteret átvizsgálni a felszállás előtt?
-------------------
Ha egy belsős (pl. takarító, karbantartó) el kíván dugni valamit egy gépen, akkor nincs az a kabinszemélyzet akik a rendelkezésükre álló 20-25 percben úgy át tudják nézni a gépet, hogy közben a repülési előkészületekre is marad idejük.
Hát nem tudom....... Schwechaton lehet kérni repülőtér-látogatást busszal, 22 euro. Rendesen körbevisznek a reptéren, ugyanúgy beléptetnek, mint az ottdolgozókat. Halkan jegyzem meg, 3 olyan hely is van az ellenőrzésnél, amikor simán be tudsz vinni
egy aktatáskát is, és nem vennék észre. Tavaly kipróbáltam, a hátizsákomat úgy vittem be,
hogy nem látta biztonsági ember vagy berendezés. Bármi lehetett volna benne.....
Azt hittem ezen már túl vannak. Amúgy lehet tudják és van biztonság, de ezt is ellenőrizni kell, valamint indokolni, hogy valóban az és emez volt, nem pedig a bigyó.
Orosz média: a SeS reptéri videófelvételeket újranézik, hogy ki férhetett hozzá a géphez a földön. Na ez már elég nagy baj, ha nem tudják első átnézés alapján, ki volt a gép
közelében. Komoly lehet a biztonsági szabályok betartása
Talán inkább az emberiségbe vetett hitet intézi el....
A közelmúlt nagyobb katasztrófái közül, az MH17, a Germanwings gépe, a mostani egyiptomi járat sem műszaki okból zuhant le. Nem lennék meglepve - ha kiderül valaha - hogy az MH370-es esetében sem volt gond a technikával...
Urak! A totalis konfrontacio (II. vh., hideghaboru) alatt letrejött strukturak ma mar nemigen ervenyesek, hiszen a gigantikus összecsapas jegelve lett (remelhetöleg hosszutavon).
Van viszont egy misszio-orientalt gondolkodasmod (es azt a megfelelö software-strukturak is max. tamogatjak).
Az pedig ugy nez ki, hogy egy missziora a legmegfelelöbb ressource-okat csöditik össze. Lesznek pl. (ha mar az US alapstrukturajanal maradunk), mondjuk komponensek a Special Forces, Navy-Seals, Airforce, ... valamint olyan "kellekek", mint 2 db AC-130, 5 Apache, 3 GlobalHawk, 10 Chinook, 5 Reaper ... a missziora letrehozott command-team.
Ezek együttmüködese es a tevekenysegek koordinalasa a "müveszet" (manapsag software-integracio kerdese, hiszen az informacioaramlas a döntö), nem pedig a reszegysegek közvetlen logisztikai hozzarendelese.
Nézd, ez a "takarító dugta oda" verzió az egész repülésbe vetett hitet elintézi. Schwechat-on a repülőtakarító és a csomagszállítók nagy része erősen napbarnított és havi 850-1100 euroért dolgozik, ami arrafelé igencsak kevés. Akkor ez sem biztonságosabb, mint az egyiptomi repterek..... A személyzet nem köteles az utasteret átvizsgálni a felszállás előtt?
A szakértő Márványi Péter volt, az IHO internetes portál repülési rovatvezetője (ld. ott!), aki munkásságával a repülés minden ágával magas szakmai szinvonalon foglalkozik a sportrepüléstől a polgári és katonai repülésig és akinek sokat köszönhetünk a repülés szakszerű médiamegjelenítése területén.
késő este a királyi tévén volt egy műsor ahol egy szakértőt kérdeztek az orosz gép bomba verziójáról
a riporter (akinek nem tudom a nevét, de az én izlésem szerint az egyik legköcs...gebb m1-es arc) vérszagot érzett és akart tocsogni a horror részletekben illetve mikor nem ment a bomba verzió, akkor a világméretű összeesküvésben, hogy kitalált a bomba ami xy érdeke, stsbtsb , jól pofára esett mert a szakértő nagyon karakánul csak a tényekre hívta fel újra és újra a figyelmét
mondjuk szerintem a szakértő kibaszarintott magával, mert a büdös életbe nem lesz újra szakértő az m1-en, de a rövid részben amit láttam, megvédte az igaz szakértői szalma becsületét
csak csendesen megjegyezve: itt is a különböző elméletek gyártása közben édemes lenne visszafogottságot tanusítani, hogy később ne legyen belőle pofára esés