Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vikesz69 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 51599

Szia. 

Én konkrétan ezzel kezdtem a frissen beszerzett Superb-en (AWX, 96kW) EGR le... még nem volt annyira tele az olajos kormos retekkel, de még csak erős túlzással se mondanám tisztának. A kereskedőtöl hazafelé jövet rögtön frissibe be is dobta hibának. Szal a lényeg ha nincs rajta kipufogógázvisszahűtő akkor nem nagy történet, szerszámozottság kérdése az egész. 

10es csillagvillás, T20 torx, kereszthornyú csavarhúzó, 5ös Inbusz bit (amire rámegy a 10-es csillagvillás) 6os inbusz bit (szintén) 12es hosszú dugóskulcs hosszú csuklósszár, hajtóracsni, VD40, féktisztító, sok sok türelem. Motorburkolat , légszűrőház fölötti burkolat és a friss levegőcsatorna le bontása alap...  Az EGR szelep vákuumdobjának a csövét inkábba sárvédőhöz közelebb lévő ponton bontsd meg, ne a szelep felőlit. Ha érzésre a gumi vákuum cső gyurma hatású akkor csere. A lényeg a kipucsonkon a két M8as önzáró csavar amire nagyon odakell figyelned, mert ha a tőcsavarról letörik akkor szívás... ergo vd40ezd agyig, Csöpögjön csak... vagy a Förch féle csavarlazító sprayt tudom jószívvel ajánlani, nem olcsó, de nekem eddig mindent megoldott. Visszaszereléskor a kipucsonkon levő két tőcsavart rézsparyvel (CRC CU spray) vagy rézpasztával nem árt befújni... az EGR összekötőcsövet ez a két anya tartja a kipucsonkon. Felső két csavar 6os inbusz no para, ezek kint vannak hamar,  ahhoz hogy a szívócsonkon levő EGR alsó csavarjához hozzáférj kezedben az 10es csillagvilláskulcs-5ös inbusz kombóval kell támadnod még pedig úgy hogy a jobb kezeddel megtámasztod az inbuszbitet hogy ne essen le... (NA EZ A NEM EGYSZERŰ, jobb ha van nálad kéznél teleszkópos mágnes, mert párszor nekem is lepotyogott). Lazítás, utána jöhet a felső kettő csavar.

A turbocsö rugós omegáját szedd ki először, mielőtt ennek nekiállsz és told hátra a tűzfalig.

Vagy le is szedheted. Na ha ez megvan akkor elvileg lesz a kezedben egy EGR összekötő cső és egy EGR szelep. 

Ha ez pipa, akkor kezdődhet a pucendáré... 

Nekem cirka 2óra pepecselés volt az egész történet. Most az EGR tiszta mint újkorában. A z összekötőcső is. Tömítések újak.

Ja mellesleg ha százszázalékos akarsz lenni. Akkor a T20as torx az arra is jó ha egy sima csavarhúzóval a szelepet eltolod nyitásba és a szeleptányér és a ház közé betolod a folytószeleppel (pillangószelep, ki hogy nevezi) ellentétes oldalon  és lassan visszaengeded. Így a szelep karimáját is ki tudod pucolni műszerész csavarhúzóval.

 

Ha elakadsz keress meg: vikesz69@gmail.com 10-22 online vagyok.

 

Nem egyet csináltam már meg (saját Octavia, Golf 4, passat b5, b5.5, stb) gondoltam segítek.

Sok sikert.

ÜDV Vikesz

 

Ui:türelem...

Előzmény: Sunny65 (51598)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51598

Köszi, holnap alaposabban megnézem, ezek szerint valahogyan mégis csak odaférni.

Előzmény: 409 (51597)
409 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51597

A szelepfedelet nem kell levenni. Én még sosem vettem le. (mármint az EGR miatt)

Szívócső passz.

Előzmény: Sunny65 (51594)
409 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51596

Az lenne az ötlet, hogy írd ide a hibakódot. Anélkül valami jósdában tudnának segíteni.

Előzmény: verebge (51595)
verebge Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51595

Sziasztok! Van egy 2009es skoda superbem ketezres diesel 170 lovas es elojott egy olyan problema h az izzitasjelzo lampa neha neha kivillan 1-2 percre. Izzitogyertyak lettek cserelve hibakod kiutve es megis visszajott. Valakinek valami otlet?

Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51594

Valószínűleg félreérthető voltam. Mert igazából én nem a tisztítás eszközeiről és menetéről szerettem volna infót, de köszönöm amit írtál.

(Egyébként már túl vagyok pártucat ilyen műveleten, de nem is ez a lényeg.)

Nem tudom, hogy konkrétan a SuperB-et ismered-e olyan szempontból, hogy miként lehet szerelni az egr-t és a szívócsonkot.

Ugyanis én úgy láttam, hogy az egr három csavarja közül kettővel nincs gond, de a harmadik ami pont a kipufogógáz visszavezető cső csatlakozása alatt van, nem igen férhető hozzá, talán  csak úgy, hogy előtte ezt a csatlakozást is megbontom, viszont ehhez meg úgy férni hozzá a legjobban, vagy kizárólagosan, hogy a szelepfedél eltávolítása után már hozzáférek kulccsal.

 

A szívócsonknál pedig szintén egy csavarral van a probléma, mert ahhoz meg a turbó vákuum cuccától nem férni hozzá.

Nem véletlenül említettem a szelepfedelet és a turbót...

Nos én így láttam, legalább is első nekifutásra, ezért érdeklődtem, hátha valaki már vettel az egészet.

Más típusokon nagyrészt egyszerűen hozzáférhető és leszerelhető.

Előzmény: Octi19 (51593)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51593

Figyelj! Felőlem aztán igazán azt csinálsz amit csak akarsz... de ha nekikezdesz, akkor előbb vagy ha nincs szerencséd akkor utóbb rá fogsz jönni arra, hogy mekkora igazság van az idézett mondásban.

Mondtam: Hajrá, sok szerencsét! Részemről ezt lezártnak tekintettem, hisz egy itteni újoncnak (a szóba ne is próbálj pejoratív jelentést képzelni, mert nincs benne) igazán kirakhattam volna a végére a szmájlit, nem tettem, ez az én hibám volt.
A legnagyobb jóindulattal mondom, hogy ne próbálkozz a beavatkozással, pláne olyan módokon ahogy leírtad, de ha mégis, akkor ismét csak sok szerencsét kívánok.

 

Műszaki analfabétának sem feltételeztelek, a kérdéseid alapján látható, hogy ehhez talán nem rendelkezel a megfelelő tudással.

 

A legnagyobb jóindulat vezérelte a válaszaimat, ha ez neked nem megfelelő, na azt meg pont lesz@rom...

 

További szép estét és sok szerencsét a pucevához!

 

A végére egy jó tanács: a korom legjobban mechanikus tisztítással fog lejönni, de a jó isten is csupa korom lesz. A felületekre a kezedről rákerült kormot legjobban a WD-40 fogja levinni amíg friss! Csak le kell fújni és hagyni lecsepegni!

Erősen maró anyagokkal, pl.: hideg zsíroldó stb... ne nagyon próbálkozz és a szívócsőben lévő menetekben a csavarokat nagyon óvatosan húzd meg! Ha csak a legkisebb jel is utal arra, hogy kezd megnyúlni a menet, akkor keress olyan csavart ami teljesen átmegy a furatokon és teljes hosszban fogja a menetet, úgy talán még jó lesz.

De egyébként, úgy csinálod ahogyan csak akarod!

Előzmény: Sunny65 (51592)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51592

Ezzel én is így vagyok.

Én írtam pár kérdést, normális hangnemben és stílusban, örülök és köszönöm, hogy válaszoltatok rá.

A másik felével a válasznak azért már nekem is vannak fenntartásaim... Úgy gondolom, hogy mivel senki sem ismer itt  fórumon, így nem is tudja,hogy netán mihez értek és mihez nem.

Ezért a fórumtárs válasza sem volt igazán "megfelelő"... A válaszában érdemi segítséget nem tudott adni, de ennek ellenére műszaki analfabétának feltételez, holott semmit sem tud rólam.

Nem gondolom ,hogy bárkit is letorkoltam volt, de ha annak tűnt akkor elnézést kérek.

Előzmény: Airbag. (51591)
Airbag. Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51591

üdv,veszprémiként is....

de ez itt egy baráti társaság,nehezen szokjuk a letorkolást...

:D

Előzmény: Sunny65 (51590)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51590

Rendben, remélem nincs harag.:-)

( ~35 év mindenféle szerelés, autók is és sokkal komolyabb technikák is stb. csak tudom, hogy hogyan kell "egy csavart meghúzni...",de köszönöm, hogy figyelmeztetsz)

Mivel még ilyen típus nem volt nálam, én csak pár jó tanácsot, infót kértem, ha nem kapok az sem tragédia, mert megoldom, de ha van néhány infó, akkor egyszerűbb és gyorsabb.

 

Más fórumokon, hasonló kérdésekre én szívesen válaszolok, válaszoltam...

Előzmény: Octi19 (51589)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51589

Jó, akkor kiegészítem: Ami nem romlott el az ne javítsd meg, pláne ha nem is értesz hozzá!

...de ha mégis nekivágnál akkor hajrá, sok sikert!

 

Azért a szívósort nem venném le... a leállítócsappantyú és az EGR az egy dolog, bár ott is könnyen megszakíthatsz egy-egy csavart, bár a szelepfedelet sem bolygatnám nagyon... de te tudod!

Előzmény: Sunny65 (51588)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51588

Ez jó mondás de ezeket a dolgokat nem akkor kell tisztítani amikor már be van állva mint a beton, de te csak várd meg, én meg hadd takarítsam kedvem szerint.

Előzmény: Octi19 (51587)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51587

Ami nem romlott el az ne javítsd meg...!

Előzmény: Sunny65 (51586)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51586

Még valamit szeretnék kérdezni:

 

Ma szerettem volna ellenőrizni és ha szükséges kitakarítani az EGR-t és a szívócsonkot. Nem voltam kellően felkészülve, mert rá kellett döbbennem, hogy az egr-t csak akkor tudom levenni, hogy ha leveszem a szelepfedelet, ugyanis az egyik rögzítő csavarhoz csak így tudnék hozzáférni...:-( Mivel nem vettem új tömítést a fedélhez, biztos ami biztos alapon elhalasztottam a dolgot.

Nézegetve a szívócsonkot, ott is problémás a helyzet szerintem, mert ott pedig a turbó vákuumos vezérlőjétől nem férek hozzá egy csavarhoz, gondolom emiatt az egész turbót le kell vennem, ha csak a vákuum így felszerelt helyzetben nem vehető le, de gondolom nem.

Így aztán egyelőre elnapoltam a dolgokat.:-(

 

Biztosan csinált már itt valaki ilyet, jól gondolom ami leírtam, vagy netán benéztem és egyszerűbben megcsinálható.

Airbag. Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51585

nem hosszan nyomod.

 

Előzmény: Sunny65 (51584)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51584

Én is működtettem az alsó gombot, de akkor nullázódott az adott dolog.

Hogyan lehet, különbséget tenni, hogy pl. nem nullázni akarok, hanem csak a memóriák között váltani.

Előzmény: Airbag. (51582)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51583

Biztosan ez lesz a baj, mert amikor rövid időkre megálltam, akkor szépen folytatta ahol abbahagyta.

Emlékszem is, hogy az átlag kijelzésnél van ott valami még, gondolom ez a memória kijelzése, de olyan kicsi méret, hogy szemüveg nélkül nem láttam és nem is foglalkoztam vele.:-)

Köszi, utána nézek.

Előzmény: Octi19 (51581)
Airbag. Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51582

2 fajta számolást tud

 

az 1. mondjuk napinak,de ha áll az autó 2 órát akkor nullázodik.

a 2, az a törlésig számol,és tartja is.

az ablaktörlő kapcsolóján a vége elött, alul van a váltó kapcsolója a 2 funkció közt.

 

Előzmény: Sunny65 (51580)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51581

Pontosan nem ismerem a Superb ilyen rendszereit, de például az Octavia II-nek is már olyan a kijelzése, hogy két memóriája van, van egy rövidtávú ami pár óra állás után magától is nullázódik, ezt egy kisméretű 1-es jelöli a kijelzőn és van egy hosszútávú, ami magától csak 9999km után nullázódik. Ezt egy kisméretű 2-es jelzi a kijelzőn. A két memória között a nullázógomb rövid lenyomásával lehet váltani.

Előzmény: Sunny65 (51580)
Sunny65 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51580

Sziasztok!

 

A családba érkezett nem rég egy második kocsi, 2003-as SuperB 1,9 pdtdi 131LE- rős motorral.

Ismerkedés fázisában vagyok vele, van egy kis talány amit nem tudok értelmezni. Az átlagfogyasztás kijelzéssel van értelmezési problémám.

Pl. este elteszem a gépet, mondjuk 5,7l/100 km átlaggal. Az várnám reggel, hogy innen folytatódik a számítás, ehelyett az van hogy elkezd mutogatni pl .  10-11 litert és csak szép lassan áll vissza az tegnap esti 5,7 körülire, mondjuk mentem vele 70 km-t.

Pedig nincs nullázva este... Gondolom nem kellene menteni valahogyan, azt gondoltam, hogy megtartja automatikusan az előző napi átlagot.

Hogy működik ez a ketyere?:-)

 

Vagy direkt nem adja hozzá? Végül is az is érthető lenne, hogy ne hosszú távon "göngyölítse" és átlagoljon, csak az adott napi megtett átlagot. De akkor hol van az adott etapnak/napnak a vége?

Vagy hogyan működik ez Skodáéknál?:-)

 

Jocix34 Creative Commons License 2016.02.06 0 0 51579

Úgy próbálták ki, hogy volt bent a szervizben egy ugyanilyen Superb amint éppen ablakemelőt cseréltek. Rádugták a csatit és nyitották zárták. Az meg ugye látszik rajta, hogy mozgatja e a rudazatot vagy sem. És 20ból 20szor mozgatta. 

34 ezer valamennyi volt a zár. A fém házába bele van ütve a VW logó és hogy Germany AKS meg 3b0 837 867 

Előzmény: bigjohni (51573)
Roland *26* Creative Commons License 2016.02.05 0 0 51578

Én ma légtelenítettem a fűtőradiátor be- vagy kimenetén (a motortér felől) és javult egy kicsit. De két emberes és nem tudtam többet foglalkozni vele.  Majd még próbálkozom! 

Előzmény: taxi 546 (51577)
taxi 546 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 51577

Nos ma átmosták a fűtésradiátort. Fűtés van, és kutyorgás is. :)

Tényleg borzasztóan koszos volt.

superbfanatic Creative Commons License 2016.02.05 0 0 51576

Üdv!

3X cseréltem már fagyállót, sosem, tapasztaltam ezt a jelenséget...

Előzmény: taxi 546 (51575)
taxi 546 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 51575

Megtanultam együtt élni a jelenséggel. Pontosabban most annyi történt, hogy megszűnt a kutyorgás, de sajnos a fűtés is. Néha kanyarban fűt. (ha nagyon fázok, minden kőrforgalomban két kőrt megyek) Mindenhol fűtőradiátort akarnak cserélni, mert hogy biztos koszos. Ezt nem vonom kétségbe, mivel 400 ezer km-nél tartok, de a csere állítólag műszerfal kiszereléssel jár, ami nagyon megdobja a számla összegét. (40-45 ezer Forint).

Nem biztos hogy ezt akarom, így holnap megyek egy hűtő rendszer tisztításra. Az eredményről beszámolok majd.

Előzmény: Roland *26* (51568)
409 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 51574

 

 Meg lehet csinálni előrehúzva is, de nem nagy különbség levenni az elejét. Előrehúzva egy szenvedés az egész, mazochistáknak való megoldás.  :-//

Előzmény: hevizms (zsakfos) (51570)
bigjohni Creative Commons License 2016.02.04 0 0 51573

Elképzelni sem tudom, hogy hogyan lehet egy kiszerelt zárat kipróbálni.

(egy rakás kapcsoló, motor, bonyolult mechanika van benne)

Vagyis el tudom képzelni, de annak semmi értelme nincs.

Mennyibe került a zár? (kb.)

Előzmény: Jocix34 (51569)
superbfanatic Creative Commons License 2016.02.04 0 0 51572

Üdv!

Nekem csinálták mind a két féleképppen. A célszerszám egy hosszú csavar amin előrehúzzák az elejét kb 10-15 cm-t.

Előzmény: hevizms (zsakfos) (51570)
Octi19 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 51571

....célszerszám akkor is kell, ha lebontod az elejét!

Előzmény: hevizms (zsakfos) (51570)
hevizms (zsakfos) Creative Commons License 2016.02.04 0 0 51570

Üdv.

Skoda Superb 1,9 pdtdi autónál a vezérműszíj cseréhez le kell bontani az elejét vagy anélkül is megoldható?

Akivel én szereltetem az autót az lebontotta,erre egy ismerős amikor meséltem neki,azt mondta hogy nem kell lebontani ha van spéci célszerszám.

Ez mennyire állja meg a helyét,mert ott voltam a cserénél,de el nem tudom képzelni hogy hogyan fér oda valaki pld az ékszíjtárcsa levételéhez,ha nem bontotta le az elejét

Köszönöm előre is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!