Olvastam a problémádat. Nekem ez kb. 4-5 éve történt: töltésjelző világít, de töltés van. Szerelőt felhívtam, elmondtam mi a baj. Kérdi: "ugye xsara..."? Mondom igen. "...akkor tudom mi a baj" Szerencsére már találkozott a problémával. A lényeg: a motor alatt egy műanyag sínben fut egy kábelköteg, közte van az a vezeték is, amelyik jelzi a computernek, hogy tölt-e a generátor, vagy nem. Ez a vezeték -mivel hajlik a kábelsín- nagyon megvan feszülve (gyári hiba), ezért előbb-utóbb elszakad. Töltés van, de ez az információ nem jut el a computerhez. A szerelő öt perc alatt megcsinálta. Azóta jó.
Na kicsit tempósan jöttem át most egy kockaköves, 100 méteres szakaszon és az akku lámpa abbahagyta a világítást, Battery Charge Fault felirat se jött többet... :D
Ennek ellenére persze megnézem azokat a vezetékeket lent, de ugye nem fog otthagyni a kocsi, ha nem kapkodom el a műveletet? (Lakótelepen lakom, és nem szívesen fekszem le a kocsi alá, ha hó van.)
..a hibakód általában nem azt mondja meg melyik alkatrészt kell cserélni , hanem melyik alkatrésznél jelentkezik a hiba ... túl egyszerű is lenne .. :-)) ..merre laksz ..?
Újonnan vettem az autót (2003), akkor rakták be a riasztót. Tavaj nyárig rendesen működött. Úgy emlékszem, hogy amikor távirányítoval zártam az autót (amikor még működött), akkor élesítette a riasztót, de ha kulcs-csal zártam, akkor nem. Most sem.
Egyébként voltam vele autóvillamossági-szerelőnél, de nem találta meg a probléma forrását. Azt javasolta, hogy vigyem szakszervízbe, ott a hibakód alapján megtudják mondani mi a hiba. Csak az a baj, hogy túl sokat kérnek a hibakód kiolvasásáért és ezzel a probléma még mindig nincs megoldva. Ezért kértem itt segítséget. Ha valami alkatrészt ki kell cserélni, azt én is megtudom oldani. Csak tudnom kell, hogy mit és hol.
...a központit vezérli ... de nem a riasztó beépítése óta jelentkezett a probléma ..?csak utána valamikor ..nincs összefüggés a kettő között ..legalábbis elvileg ...
Akksi ősszel lett cserélve, de a probléma már előtte is megvolt. Azt nem tudom, hogy a távirányító a riasztót vezérli-e, vagy a központi zárat. A riasztót a szervízben rakták be amikor vettem az autót. A távirányító az autó saját (behajtható) kulcsa.
Tisztelt fórumozók! Segítséget szeretnék kérni. Egy ideje nem reagál a távirányítóra az autó (Xsara II). Új elemet raktam a távirányítóba, de nem ez volt a baj. A távirányító működik, mert bármelyik gomb megnyomásakor a műszerfal alól egy halk kattanást lehet hallani, majd néhány másodperc múlva egy újabbat, de se a központi zár, se a riasztó nem működik. Csak kulcs-csal tudom nyitni/zárni az autót.
Ha valakinek volt hasonló problémája és tudja a megoldást, kérem ossza meg velűnk!
...álló motornál 12-13 V között ha jó az akksi ..járó motornál 14-14,5 V között a pólusokon mérve ... takarítás meg volt ..lámpa még mindig világít...?
...ezt innen nem lehet megmondani de lehetséges ... mérd meg az akksit álló és járó motornál hány volt van benne , aztán nézd át a vezetékeket a generátor és az akksi között .. de mindenek előtt kezd azzal hogy leveszed az akksi saruka és megcsiszolod őket meg a pólusokat ...
Nálam alulról hallani valami nyüszörgő hangot, amikor kinyomom a kuplungot. Pár hét múlva megnézetem a szerelővel, az eredményekkel kapcsolatban majd beszámolok. :)
Na nekem most hazafelé gyulladt ki az akku lámpa a műszerfalon. Járó motornál ha lehúzom az akksit, akkor is megy minden rendesen (motor, rádió, lámpa, stb). Tehát akkor ugyebár a generátor jó? Nekem is az a bizonyos vezeték szakadt meg, amit leírtatok?
Új tünet jött elő az autómmal kapcsolatban, méghozzá a jelenség a következő:
Ma 4en ültünk benne, 2 "nagyobb darab" emberke hátul, és azt tünt fel, hogy olyan mint a hajó, leng össze vissza, és a hátul ülőknek is feltünt, hogy valami nem egészséges. Egyedül vagy ketten megyünk vele, sose volt még ilyen. Már 3 emberrel hazafelé sem csinált ilyet. Mi lehet ennek a jelenségnek az oka ? Van ötlete valakinek???