Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ruppy Creative Commons License 1999.05.12 0 0 75
Prof

/OO=[]=OO\ E30

324D 2443ccm 86Le 4600rpm 152 Nm
324td 2443ccm 115Le 4800rpm 220 Nm

318i M10 blokkal 1766cc 105Le 4500rpm 135 Nm
318i M40 blokkal 1795ccm 115Le 5500rpm 165Nm
318i M42 blokkal 1796ccm 136Le 6000rpm 172Nm

Diesel bol nem létezik kupé.
Egy kollégám most vett egy 1984 es 318i-t 600000 Ft.ér
Egy ismerosöm pedig egy 320i 1985 600000 Ft ér

Kb 600000 Ft ért már egész jó állapotút lehet venni.

De ha az adó és a fogyasztás nem érdekes akkor :padlógáz,orület,dili =325i (Tuning nélkül=171 Le/222Nm,7.8s 0-100)

Terepre fika minegyik. A 4 hengeresek nyugisak,megbízhatóak nem tul durvák (max 180-190) A hathengereseknél kezdodik a dili. 320i,323i,325i,325e
A 323i már 200 fölé is tud menni 205Km*/h
325i,325is végre=225Km/h 180-200 utazó
Ezek a 6 hengeresek tényleg jól mennek. Kb 160 Km/ó nál érezheto, hogy ez egy rendes 6 hengeres. 160 ról szuperül húznak és elég sok autó " világképét helyre lehet rakni" Persze azé vannak kivételek, de ha olyan szterencséd van, hogy egy ///M3 -od van akkor nincs ellenfél.
A régi ///M3 215Le 2300ccm 4 hengeres
Az új ///M3 321Le 3200ccm (tuning nélkül 5.5s 0-100)

Egyszer próbálkoztam egy ///M3 321Les verzíónál emberkedni a kis E30 325is el................nem kellett volna. Brutális kudarc volt,úgy megszivatott,hogy nálam amikor elértem a 120 at kettesbe padlógáznál 150 métert kaptam.

Szerintem az E30-as ok egy rendesen túlméretezett, stabil, megbízható és tartós autók.

Előzmény: Prof (74)
Prof Creative Commons License 1999.05.11 0 0 74
Szevasztok!

Még autó nélkül... :-( De...

Szal azon gondolkodtam, ha már autó, akkor legyen szép. E30 rulez. Kajakra.

Gondolkodtam. Bendzinesben max. 318i. Dieselben... Fene tudja. 324 tds, ami elég rokonszenves is lenne, ha elárulnátok (mondjuk összehasonlításként) a fenti kettő teljesítmény és nyomaték (!) adatait.
Aztán. Van-é 324 tds-ből esetleg kupé?
Aztán. Tudnátok-e reális (!) árat mondani a fenti két típusra. Nem első szériából, de nem is a legújabból.

További kérdések.
Szimpla terepet (mondjuk földút) hogy bírja? Mennyire húzós, illetve mennyire bírja a komolyabb emelkedőket (gondolom dízelnek nem kifejezetten akadály)?
Van-é róla komolyabb szervízkönyv, amit még érdemes is megvenni.

Nincs-é valakinek eladó?

Prof

Ruppy Creative Commons License 1999.05.11 0 0 73
/OO=[]=OO\ BMW E30
Kádár Mónika Creative Commons License 1999.04.29 0 0 72
Egy hozzászólás törölve a szerző /Ruppy/ kérésére.
Spoky Creative Commons License 1999.04.27 0 0 70
Szevasztok!

Lenne egy kérdésem. Megtudná nekem mondani valaki, hogy Pesten hol van valami jó BMW bontó?? E30-ashoz való alkatrészekre gondolok elsö sorban.

Köszi!
Spoky

Ruppy Creative Commons License 1999.04.22 0 0 69

A benzinszuröt cseréld ki.+ a tankban is van egy kisebb szuro. Ezt a tankban lévot nem kell kicserélni csak kiemelni és letisztítani.

Lehet, hogy a lambda szondával van probléma. Ez a kipufogó egyik leömlo csövébe van belecsavarva.

Nézd meg a légmennyiségméro fedelét, lehet, hogy a régi tulaj babrálta.(a légszuro házra van rászerelve, egy böszme nagy alu öntvény aminek kb 6x7 cm es fedele van.)Belül egy nagy spirálrugó által feszített torló lap van + egy kerámialapra szerelt potméter + homéro is. Ha túl laza a rugó a gyári beálításhoz képest sokat zabál a gép és lusta, ha túl feszes akkor szarul megy ,és a végsebessége lecsökken 180 Km/h ra kb.

A gyári 14 es felnivel 195/60 as gumival sokkal ugrósabb mint a dögösebben kinézo 15, 16 ... felnikkel

Nézd meg az akku + sarujára rácsavarozott kisebb piros zsinórt. Ha ez a kis saru aláoxidált vagy a sarruban belul a vezeték oxidos fikázik az autó.

Ellenorizd le az injectoroknak a közös testelo saruját. Az 5 -6 os henger szivó oldalán az aluöntvényre van rácsavarozva. (Csavard le tisztítsd meg aztán vissza)

Ruppy

Előzmény: figuramatyi (68)
figuramatyi Creative Commons License 1999.04.22 0 0 68
Helló. Úgz látom vannak itt massziv E30 használók! Én is vettem egy 10 éves 325i-t és az a bajom vele hogy nem megy úgy, mint a kortársai. Kellene néhány tipp, hogy mit és hogyan nézzek javitsak meg rajta, hogy újra a régi legyen:::)))
Lou Creative Commons License 1999.04.14 0 0 67
Ruppy !
Köszi az ötletet, de egyelőre most kizárólag diesel autót akarok venni, mert azt nem lenne túl nagy gond etetni, de a 320i-vel nekem is a kútra kéne járni, mint másoknak... Épp elég most a Ladát etetni, pedig 20 éves létére elmegy 6.5-7 l-rel, de nekem még ez is sok. Valami jó kis 1.6-1.9 TD-t akarok 4-5 l fogyasztással, és 'olcsó' biztosítással. 324 kilőve :(
Előzmény: Ruppy (66)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.14 0 0 66
Lou

Vegyél egy 320i -t.A biztosítása az olcsobbik.
A trükk. hogy cseréld ki a fotengely,hajtókarokkal és dugattyúkkal együt 323i -jére. A két motor (320i és 323i)között nem sok az eltérés. A hengerfej és a blokk is ugyanaz.A motorszám se változik evvel a cserével.
A lóero 129 Le rol 150 Le re válozik.

Előzmény: Lou (65)
Lou Creative Commons License 1999.04.14 0 0 65
Szomorú, akkor ilyen autóm egy ideig nem lesz, a biztosítás miatt nem maradna miből tankolni. :(
Előzmény: Ruppy (64)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.14 0 0 64
Lou

Csak 2450 ccm 6 hengeres dieseleket hoztak ki. Én három verziót ismerek.

324d diesel
324td turbo diesel
324tds turbo diesel intercooler

KB 86-130 Le között vannak.

Az a helyzet, hogy egyikkel sem lehet fogyasztási verseny nyerni, de viszon elég erosek. Megfeleloen túlméretezett stabil konstrukció,ezek még öreden is jók.Szóval nem egy "egyszerhasználhatóseldobhatómuanyagauto" .

Előzmény: Lou (63)
Lou Creative Commons License 1999.04.14 0 0 63
Ruppy !
Úgy látom, te mindent tudsz ezekről a gépekről. Mondd meg nekem, légyszi, gyártottak -e ezekből TD motorokkal, 2000 ccm alatt? Ha igen, kb. mi lehet az ára egy 4 ajtós verdának ?
Gaijin Creative Commons License 1999.04.14 0 0 62
Piri,

Hgy bírta a váltód, diffid és egyéb tartozékod a 205 LE-t?

Gaijin

Előzmény: Piri (15)
The Biker Creative Commons License 1999.04.07 0 0 61
Sziasztok !

Igazán nem szeretnék zavarni Beneteket. Ha esetleg nem idevalo a hozzaszolas akkor bocsika. Tehat: Ven egy elado BMW 320. 19 éves. Tehát nem mai darab.Viszont NAGYON olcso. Teljesen "tiszta", tulajdonostol. Az illetonek surgosen szuksege van penzre. Erdeklodni vagy az emilemen vagy a 06-309-963-037 en.Bar bovebb adatokat en sajnos nem tudok mondani mert eleg lama vagyok a temaba.Tovabbi sikert. The Biker

Előzmény: Ruppy (60)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.07 0 0 60
Ugyan ez a probléma nálam is. Valahol megrepedhetett valamelyik csö és meglépett a dzsúz belole. Bontóban kéne keresgélni, vagy az Expressz ujságban. A lényeg ha csvargatod mozogjon mind két reflektor mozgató.
Vagy meg kéne nézni, hogy milyen folyadék van benne.Nem kizárt, hogy szilikon olaj. Elképzelheto az utántöltés.... talán.(fecskendovel)

Ruppy

Előzmény: Spoky (58)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.07 0 0 59
Ha a tetejét kinyitod a hutonek egy csomó alucsövet találsz, kb 4-5 mm átmérojüek. A trükk az, hogy a minden csoben a teljes hosszában egy aránylag kis menetemelkedésu alumínium spirált fogsz találni. Kerítesz egy JÓ minoségü hegyescsoru fogót aminek a hegyével kényelmesen eléred a spirálok végét. Kihuzgálod az összeset és egy vödörben kefével letisztítod oket. Szerintem minden 10 évnél idosebb motornál érdemes ezt megcsinálni. A blokk belülrol oxidál + a fagyálóbol is kicsapódik valami, ez a két anyag tökéletesen el tudja dugítani a hutot.
A visszazárástól én is féltem ,de nem egy nagy durranás. A huto fedele és a teste közötti vékony gumitömítést és a felületeket letisztítod majd egy kis zsírral bezsírozod. Egy kb 1 cm széles pofájú de elég nagy átfogású papagáj fogóval tökéletesen le lehet zárni.
A futótestet is meg kell tisztítani mert abba sokkal több trutyi rakódik le mint a hutoben. Télen majd befagyott a seggem a kocsiba, pedig a futés padlógázon ment. Ha a ventilátort 2 fokozatba kapcsoltam a meleget teljesen elfújta. A takarítás után megmértem az utastéri befúvónál a léghomérsékletet.:70-71 Celsius volt. Mostmár télen -15 Celsiusban is lehet aerobicozni a kocsiban....:)

Ruppy

Előzmény: Gaijin (57)
Spoky Creative Commons License 1999.04.07 0 0 58
Halló Szakik!

Lenne egy kérdésem. Egy 318-asom van és a fényszóróállítás nem müködik rajta. Nagy bátran nekiugrottam, szétszereltem de sajnos letört a látvány. Igazat megvallva azt sem értem, hogy hogyan müködik ez a kis ravasz állítás. Két kis vékony csö megy a fényszórókhoz, és ezekben van valami folyadék de hogy ezek hogyan mozgatják a fényszórókat és miért ment ez tönkre arról fogalmam sincs. Tudna esetleg valaki segíteni, rávilágítani a probláma okára?

Köszi
Spoky

Gaijin Creative Commons License 1999.04.06 0 0 57
Ruppy,

A hűtő felnyitása alatt azt érted, hogy a tetején azokat a kis lemez "füleket", amik felül a szélén rá vannak hajtva a műanyag öntvényre, azokat kihajtod és ha kész a tisztítás visszahajtod? (Én erre gondoltam korábban, de nem mertem megcsinálni) Ha ki van nyitva, utána mivel tisztítod ki?
Azért érdekel, mert a volt 318-asom (most a szüleim egyik autója (!) (annyira megtetszett nekik)) nyáron időnként melegedett. Kicserélték a viszkokuplungot a hűtőventillátorban, azóta nem volt gond, de a hűtőben látom, hogy vízkő van, ami szintén nem tesz jót a hűtésnek. Ha nem túl bonyolult, akkor nekiugranék a pucolásnak.

Gaijin

Előzmény: Gaijin (55)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.06 0 0 56
Gaijin

Komputer technikus a szakmám. Ezeknél az úgymond "régebbi" autóknál nem alkalmaztak még urtechnológiát. Elég sok mindent meg lehet érteni ha van az autódról kapcsrajz. Egy ohm mérovel egy csomó tesztet meg tudsz csinálni. A durvább dolgokhoz pedig nem kell különösebb rutin. pl : kipufogó csere, gömbfej csere, szilent csere...
Egy érdekesség: a hutéssel elég sok gondom volt 180 Km/ó fölött mindig forrt a víz. Eredeti hutot venni kész katasztrófa, vegyszerekkel átmosni-> púder. Észre vettem, hogy a huto nyitható. Kiszereltem (kb 10-15 perc vízleengedéssel együtt) Felnyitottam, tutin ki lehet takarítani és semmi gond hermetikusan vissza lehet zárni. Azóta már 4 hutot így kitakarítottam a haverommal együtt. A futotestekkel is ez volt a helyzet.
Az tetszik a BMW k be ,hogy minden porcikája átgondoltan van tervezve és nem az a cél csak , hogy jól nézzen ki hanem tartós és szervizelheto legyen.

Ruppy

Előzmény: Gaijin (55)
Gaijin Creative Commons License 1999.04.06 0 0 55
Ruppy,

Te valami eszméletlenül értesz ezekhez a gépekhez, én úgy látom és még korábban azt is írtad, hogy "elég elszántsággal" házilag is karban lehet tartani egy jóféle E30-ast. Namármost én pénzügyes vagyok, és ugyan nem teljesen fű a műszaki dolgokhoz, de nem is egy ász. Neked van valami idevágó képzettséged, vagy a lelkesedés vitt rá, hogy hobbiból megtanuld?

Előzmény: Eclipseboy (53)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.06 0 0 54
Gaijin

Szerintem is nem nagy változás ha a kipufogót cseréled. Csak dob cserével nagyon kicsi az ero növekedés, de viszont a hangossága igen erosen no. Nekem amikor a légszurot lecseréltem nagy légáteresztésure a rugalmassága a motornak észrevehetoen jobb lett + a torok hang is megnövekedett. Nyáron még segít egy kicsit ha a torokfutést lekötöd.

Ruppy

Előzmény: Gaijin (52)
Eclipseboy Creative Commons License 1999.04.06 0 0 53
Ha a kipufogón csak a hátsó dobot érted, akkor légszűrővel együtt szerintem kb 5-6 LE körül. Ha komplett kip. rendszer, az 10%-ot dobhat a teljesítményen.
Előzmény: Gaijin (52)
Gaijin Creative Commons License 1999.04.02 0 0 52
Urak,

Gondolkodok egy E30/325i vásárlásán. Tudtok mondani egy pár szót arról, hogy teljesíményben mit jelent és persze cserébe mennyire viseli meg az autót, ha nem akarok nagyon belenyúlni a lelkivilágába chiptuning vagy vezérműtengely tuning-gal, de lenne rajta egy sport légszűrő és mondjuk egy remus kipufogó.

Előre is köszi

Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 51
Én úgy tudom, 2.8,3.0,3.2,3.5. A 635 CSI 218 Lóero volt.Hasonló motort tettek az öreg cápa ///M5 be is Ez elég jó.-> 1978
Sot azt hallottam, hogy a CSI verzók 4 szelepes hengerfejel is jöttek ki.

Ruppy

Előzmény: hzolee (45)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 50
Gaijin

10-12év körül tényleg nem árt egy rovancs az autón. De ha elég elszánt vagy te is meg tudod csinálni.
Én is átnéztem az üzemanyag rendszer. Kivettem az injectorokat, ezekben belül is van egy icipici acélszüroháló-ezek tiszták voltak,azután a tankban lévo benzin szivó csö végén lévo szürot néztem Itt volt rendesen piszok a szürore tapadva->ezt elég könnyen le lehet takarítani. A fo benzinszuröt se árt cserélni. Ezekután a benzin OK volt.
Ami szivatós lehet az injectorok közponi test csatija. Ez kb az 5.6. henger szivóöntvényére van ráerosítve-> Le csavarni lecsiszoni,kenés ujra húzás. Az akkun a + sarura van rácsavarozva egy kisebb saru amibe egy elég vastag piros zsinór megy. Ennél a kis sarunál a saruba sajtolt piros zsinór szokott aláoxidálni.(a sarut levágni ujra forrasztani,-> minden OK)Utoljára az AC reléjét leellenorizni. Ezt elég nehéz megbontani de lehet.Ha a relé szar, általában a benzin nyomás néha inog és tök hofüggo a motor...

Ruppy

Előzmény: Gaijin (44)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 49
Spoky

A Pólus centerben vettem egy könyvet a motorvezérlo elektronikákról. Ebben majdnem minden tipusú Jetronic leirása és karbantartása benne van.K,KE,L,LE...(Zöld A5 méretu könyvecske)
Ugyanitt szintén kb 1 éve vettem egy magyar füzetet a motorvezérlokröl. (A4 méretü piros borítóju) Ha jól álsz anyagilag a Haynes manual egész jó de 5700 Ft. Ezekben le van írva , hogy mit hol kell mérni pl ? ohm,minyen szinüek a kábelek, utólagosan hogy kell bekötni az OBC-t,ülésmozgató memóriás motorokat, ülésfutés.....

Ruppy

Előzmény: Spoky (43)
Eclipseboy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 48
Ne aggódj, nem volt ott, most tevődött oda ;-)
Előzmény: hzolee (47)
hzolee Creative Commons License 1999.04.01 0 0 47
Eclipse: kösz a címet, bocs, ha lejjebb ott volt, nem olvastam végig a topikot. És kösz hogy nem árultál el, nem árultad elé "Rozsdás"-t :-))))
Eclipseboy Creative Commons License 1999.04.01 0 0 46
hzolee!
Válasz a kérdésedre itt:

http://home.wxs.nl/~hove0042/tech3.html

Előzmény: hzolee (45)
hzolee Creative Commons License 1999.04.01 0 0 45
sziasztok
a sorozatszámokat nem tudom fejből, nekem cápa 320-asom volt, csak megtörtem sajnos. Most.. ..szóval most nem bmw-m van. :) márkája itten offtopik.
Viszont a kérdésem: a cápa fazonú 6-osokat (ugye, volt?) milyen motorokkal szerelték? (pl 635, gondolom.. "i"?)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!