Csavarügyileg kéne egy kis segítség. Nekem olyan hármas menetü csavar kéne aminek max 7mm széles a feje torx vagy imbusz és domboru is + persze kromozott vagy fekete szinü. Hol tudnék ilyesmit venni?
emléxem hogy kérdeztem 1x, de a választ - bocs - nem vettem észre.
ez elég jó lehet! egyébként meg gratula.
mi a CityRallye-n szokunk menni, az is ügyességi+tajékozódási, a legjobb szakaszunk (de ez csak egy szakasz az 5ből): 51/19. hely. Ennél jobb még sosem volt, de ez egy hagyományokkal és papírforma szerinti nyertesekkel rendelkező dolog, mi meg idén kezdtük. sajnos az ügyességiken se villantottam, igaz hogy elsőkerekesek is vannak ugyanabban a kategóriában mint én, de volt, hogy az összes induló lada közül uccsóelőtti lettem. 1x második lettem VOLNA, ha nincs bólyahibám. elnéztem a pályát, mer az öcsém navigálása abból állt: ezaz bazzeg, ezaz, nyomjadnyomjadnyomjad, KIRÁLY, nyomjad, vigyázz elbasztál egy bólyát, KIRÁLY, nyomjad-NYOMJAAAD, királyvagybazzeg, KIRÁLY, nyomjaad! :-) - szóval hibapont miatt csúsztam le. A tájékozódási részen meg mindig eltolunk valamit... Egyéb poénok (pl célbadobás, ilyesmi) a rendes versenyeken nincs, az augusztusi többnaposon lesz, de az meg akkora kiadás (szállás, kaja, nevezés), hogy abból a pénzből felrakok inkább 4 kemény rugót gátlóval együtt......
z.
Szerintem erre már válaszoltam. Ezt a "rally-t" a Mitsubishi Klub minden évben megszervezi. Nem a vezetési képességeken van a hangsúly, hanem tesztlapokat kell kitölteni, kérdésekre válaszolni, melyekre az út menti táblák, helybli lakosok tudják megadni a választ (pl. hány km hosszú volt a zebegényi erdei kisvasút?). Ezen kívül van egy-két ügyességi rész is(kerékcsere időre, célbadobás kocsiból, stb). De nem kell gyorsan hajtani, semmi ilyesmi (sajnos). Persze majd mindenkit sikerült lehagyni, ha jól emlékszem huszadikként indultunk és másodikként, vagy harmadikként értünk a célba.
Eclipse, léci vmi részleteket kérünk erről, idézlek:
"This is me after placing third on the Mitsubishi rally" - először gondoltam ez valami neten játszható Mitsu verseny-szimulátor, de egy real-life serleg van a kezedben, szóval valamit te alkottál.
tell me more, tell me more, tell me more (hogy a grízt idézzem)
z.
Akkor most egyedül kb 11 mp. lehet? Akkor egy WV golfot éppen le tudsz verni. 0-100 ra. A ladáknak elég korrekt a váltomechanikájuk. Biztos be lehetne rakni egy pár mikrokapcsolot.
elég jo adatokezek amit irtál. Egy sima 1500 Lada (2107) kb15 mp alatt szokott 0-100 on lenni.
Ruppy, nem tudom, mert az utolso meresem (12-13s 0-90 (ora csalas)) ota a karbiban at lettek varialva a fuvokak, meg betettem ezt a sport legszurot. lemerem majd, persze csak 2 szemellyel tudom, mert egyik vezet, masik orat nez. :-)
masik. van 1 f*sza 5letem. akarok sebessegfokozat-kijelzest a muszerfalra :) 2 kerek ora kozott pont elferne egy normal meretu 7-szegmenses kijelzo, a sebvaltokar toveben meg lennenek mikrokapcsolok, es mint a rallyautokban, jelezne a sebesseget. nem mintha nem tudnam fejbol.... :-)
a difi áttételét elég könnyü megtudni. Ha hátulrol benézel a kocsi alá. A difin a bal felsö összetarto rögzitö csavar alá van rakva egy kis fémlapocska. Ebbe a fémlapba van beütve az áttétel száma a difinek.
Ruppy!
Köszönöm a jótanácsokat. Kicsit megnyugtattál sebváltó ügyben. De nem hiszem, hogy annyira ügyes lennék, hogy a difi áttételét is meg tudnám helyben nézni. Mégegyszer kössz. Ha tapasztalok valami érdekeset a szemlén, megosztom az urakkal. R.
Kuplungban inkább egy jo combosat. A váltás könnyüségét nem igazán a tárcsa szerkezeti részeinek vékonysága szabja meg hanem, hogy emel ki a kinyomo szerkezeted vagy pedig üt -e a tárcsa. Ha rendesen kiemel és a tárcsa se üt(vékony tárcsánál még az a veszély is , könnyen ütni kezd mondjuk egy egyhelyben pörgés ütán) akkor annnak jonak kell lennie.
Ruppy!
Én úgy értettem a könnyített szót, hogy hatékonyabb lesz tőle a váltás, vagy valami ilyesmi... Nem tudom pontosan, de az importőr dicséri. (miért ne dicsérné, hiszen üzletember :-))
Tom
A kuplung mindig legyen brutálisan erös. A lendkerekedet könnyitsd inkább. Én nem vennék meg egy elvékonyitott " könnyitett" kuplungot. Ez kb olyan mint a vékonyabb hengerfej pakolás. Elöször jól hangzik de pikk-pakk át tud égni. Egy rendes szereplös 4. böl padlo kettöbe visszaváltásnál neked sem hiányzik, hogy a kuplungtárcsádat ugy kelljen összeszedegetni az utrol.
Általában az automata váltos autokon a difi és a félttengelyek mindig jo állapotuak szoktak lenni. Az automata megkiméli. Biztos, hogy uj kuplungszerkezetének kell lenni ami nem tul rossz. A motorvezérlöje ua. mint a sima 5 sebessége kézváltosnak. A motor is általában jobb állapotu egy automata autoban mint egy kéziváltosban. Automatával nem lehet széthuzatni olyan könnyen mint egy kéziváltossal. Az ,hogy automatábol lett kézi az nem ront az értékén söt az esélyed is jobb, hogy a motor talán egész jol egybe lehet. A difi áttételét meg kell nézni mert az aut. vezioknak más az áttétele. Ha jo rövid pörgös akkor haggyad de ha tul hosszu (a 320i nél általában 3.45 szokott lenni) hosszabb mint a gyári akkor az nem ok. mert elöbb utobb megeszi a kuplungot.
Amikor a srác öninditozik és a motor felpörög közben kerepel kb3 mp ig akkor a hajtokar készülödik elszálni. Az olajbeöntö kupakon nézd meg (persze alulrol , hogy tettek-e bele finist az eladás elött vagy nem. Ha tettek akkor olyan ragados mézszerü az olaj. Általában a beöntö körül egy picit félre is szokott csöpögni a beöntéskor. Ezeket a finis cseppeket irto nehéz sima ronygyal letörölni. Ha pedig az olajsapka alulrol szürrkésfehér netán egy kicsit habos akkor a hengerfej körül gondok vannak. Ha a motor jo akkor alapjáraton az olajbeöntö nyilásnál szivnia kell ha odateszed a kezedet. Ha pedig szinte félre kell ugrani mert akkora a kartergöz akkor el kell felejteni a vásárlást.
Rohadás: Hátso kerékiv a küszöbhöz közeli részen szokott elkezdeni elöször rohadni. Nézd meg szemböl az auto szimmmetriáját. A motorházfedél hogyan illeszkedik. Minden oldalrol szimmetrikus hézagoknak kell lenni ha nem volt még törve.
Átfestés: A szélvédö guminál az átfestést nézd meg. Nagyon ritka az olyan átfestés ahol elötte kiveszik az ablakot meg leveszik a diszléceket. Általában csak kb letakarják és festik.
Fiúk! Lassan cserélnem kell a kuplungtárcsámat. Az OMP katalógus ír egy ún. könyített kuplungtárcsáról közel azonos árban mint a gyári. Mi a véleményetek, esetleg tapasztalatotok erről a kütyüről. Ha jó inkább azt kell venni, mint a gyárit!
Tom
Ruppy!
SZVSZ a leömlő legalább annyit dob, mint egy rendszer, nem? A lendkeréknél le kell bombázni a motort földig, én nem vállalnám, nem szívesen járnék úgy mint az előző kocsimnál (olajfolyás, tömitéscsere túl gyakran, viz felforrás, hengerfejes stb.)
Tom
No a szent őrület itt is bugrott: "lelkileg zavar". Azt tuti, hogy én is abban a pillanatban nekiállok helyzetjelző égőt cserélni - szakadó hóban -, amint észreveszem, hogy kiégett. Pedig mind a két oldalon kettő van hátul, szóval nem lenne vészes, ha az egyik kiég.
Egy haverom a seregben tiszti sofőr volt Veszprémben. Ott a szekrényajtókra nem cicák voltak feltéve, hanem traffipaxos fotók. Két különleges volt köztük:
Lada 2107, Veszprémbe vezető négysávos úton 210 km/h!!!
Lada 2105 lakott területen 65, de a kocsi majdnem orra bukott, mind a négy kerék füstöl mint az atom. A rendőrök saját bevallásuk szerint sem láttak még ilyet. Fél napjukba telt, mire annyira ki tudták nagyítani és tisztítani a képet, hogy a füstfelhőből megsejtsék a rendszámot :)
Urak!
Kérdésem lenne. Régi álmom egy E30. Délután találkozom eggyel (83-as, 320i). A gazdája, aki barát barátja, azt mondja, eredetileg automata volt, és átszerelték manuális váltóra. Okos dolognak hangzik ez? Lehet teljesen használható egy ilyen csere?
Ezen kívül, kérdezném tisztelettel, mi az amire az első találkozáskor nagyon érdemes ráfigyelni E30-nál?
Köszönöm.