Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1446
A shell féle szuperbenzin.

Most olvasom vissza egy hétre a topicot....

Mcc

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1445
Na szóval toronymerevítés: Ladákon is láttam már egy párat. Ott a tornyot a tűzfallal kötik össze, amire egy vastagabb acélpántot hegesztenek fel hosszában. Sokat segít a karosszéria csavarodása ellen. A toronymerevítést illetően csak annyit tudok hozzátenni, hogy a sárvédők felhegesztési pontjánál ( a doblemez tetejénél) is szokás berakni némi vasat, meg sokkal sürübben hegeszteni a sávédőket, mert a zsigunál az is teherviselő elem.

Ha keményíted a rugókat (szerintem nem szükséges) mindenképpen ajánlom a dupla tornyot, esetleg a doblemez erősítését is. Ha rövidebb a rugó, akkor vegyél új felső lengőkarokat is a régiek hajlamosak a sürübb felütődésnél elhajlani. Esetleg a lengőkarokat sem árt megerősíteni. Kétirányú gátlónál az első alsó rögzítő pántot tartó 8mm-es csavarokat 10-re kell cserélni, különben kiszakad.
Előre Volga rugót szoktak tenni, ami olcsó, brutális, de ritkán lehet kapni. Hátra jó a nagypolák rugója ami kicsit rövidebb és kicsit keményebb is mint a gyári lada. De ha extrémebbet szeretnél hátra, akkor vegyél skoda első rugókat, told bele a lada rugóba, és menet-menettel hegeszd össze. Az eredmény egy jóformán nulla rugózású autó, ami soha semmilyen körülmények között sem dől meg.

Mcc

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1444
mccheese

Mi nem vált be? A váltogomb?

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1443
Nálunk az 1.4-es Xsarába sem vált be.
mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1442
Kemény gátlóra esetleg adhatok majd címet. Ott a Lada gyári gátlót keményítik fel, a Bilsteinek előtt nekem is az volt a zsiguban. Nem voltak sokkal rosszabbak, és 2 évvel ezelőtt 3 rugóba került darabja. Olyan kemény lett a gép, hogy a hátulját lenyomva 3-4 perc volt míg visszaemelkedett. Több mint két évig bírták, és a második év végére érték el a széria gátlók keménységét.

Saját tapasztalat: a rugókkkal való manipulálást nem ajánlom, mert könnyen szétveri a tornyot elől, ha keményebb a rugó. A rövidítést is csak 0.5-1 menetig maximum. A gátlók sokkal többet javítanak a stabilitáson..

Mcc

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1441
hzolee

Tegnap letéptem a váltogombot a karrol. Szarrá ment. Vettem egy mácsós alu gombot amiben imbusz csavarok vannak felül. Én másféle csavarokat akarok bele. Amugy tök mindegy lenne de tudod a szent örület...:)

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1440
multkor irtam, Kiraly u.-Akacfa u. sarok, autosbolt. Itt van krom imbusz feju csavar.
z:-)
Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1439
Joreggelt mindenkinek.

Csavarügyileg kéne egy kis segítség. Nekem olyan hármas menetü csavar kéne aminek max 7mm széles a feje torx vagy imbusz és domboru is + persze kromozott vagy fekete szinü. Hol tudnék ilyesmit venni?

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1438
jóreggelt topik. gyerünk föl. :)
kenguru Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1437
Én meg egy olyat szeretnék, hogy: Tisztelt Kenguru, üdvözöljük az M3 (Subaru Impreza GT Turbo) tulajdonosok körében!!
hzolee Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1436
én 1 olyat szeretnék hogy RakParty bólyás ügyességi 1. helyezett,
meg mondjuk
Salgó Rallye abszolút.................................... :-)))))
hzolee Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1435
emléxem hogy kérdeztem 1x, de a választ - bocs - nem vettem észre.
ez elég jó lehet! egyébként meg gratula.
mi a CityRallye-n szokunk menni, az is ügyességi+tajékozódási, a legjobb szakaszunk (de ez csak egy szakasz az 5ből): 51/19. hely. Ennél jobb még sosem volt, de ez egy hagyományokkal és papírforma szerinti nyertesekkel rendelkező dolog, mi meg idén kezdtük. sajnos az ügyességiken se villantottam, igaz hogy elsőkerekesek is vannak ugyanabban a kategóriában mint én, de volt, hogy az összes induló lada közül uccsóelőtti lettem. 1x második lettem VOLNA, ha nincs bólyahibám. elnéztem a pályát, mer az öcsém navigálása abból állt: ezaz bazzeg, ezaz, nyomjadnyomjadnyomjad, KIRÁLY, nyomjad, vigyázz elbasztál egy bólyát, KIRÁLY, nyomjad-NYOMJAAAD, királyvagybazzeg, KIRÁLY, nyomjaad! :-) - szóval hibapont miatt csúsztam le. A tájékozódási részen meg mindig eltolunk valamit... Egyéb poénok (pl célbadobás, ilyesmi) a rendes versenyeken nincs, az augusztusi többnaposon lesz, de az meg akkora kiadás (szállás, kaja, nevezés), hogy abból a pénzből felrakok inkább 4 kemény rugót gátlóval együtt......
z.
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1434
Egyszer persze szeretnék egy olyan serleget, amin mondjuk az van, hogy: "gyorsulási verseny első helyezett".

Persze nem az 0-1000 köbcenti kategória.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1433
hzolee!

Szerintem erre már válaszoltam. Ezt a "rally-t" a Mitsubishi Klub minden évben megszervezi. Nem a vezetési képességeken van a hangsúly, hanem tesztlapokat kell kitölteni, kérdésekre válaszolni, melyekre az út menti táblák, helybli lakosok tudják megadni a választ (pl. hány km hosszú volt a zebegényi erdei kisvasút?). Ezen kívül van egy-két ügyességi rész is(kerékcsere időre, célbadobás kocsiból, stb). De nem kell gyorsan hajtani, semmi ilyesmi (sajnos). Persze majd mindenkit sikerült lehagyni, ha jól emlékszem huszadikként indultunk és másodikként, vagy harmadikként értünk a célba.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1432
Ruppy!

Nem, hanem egy elefánt ráült a tetejére.

hzolee Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1431
Eclipse, léci vmi részleteket kérünk erről, idézlek:
"This is me after placing third on the Mitsubishi rally" - először gondoltam ez valami neten játszható Mitsu verseny-szimulátor, de egy real-life serleg van a kezedben, szóval valamit te alkottál.
tell me more, tell me more, tell me more (hogy a grízt idézzem)
z.
Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1430
Eclipseboy_

Elnézted a kanyart mi? :))))

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1429
Fijjuk!

Na valahogy így néz ki a kocsim, kicsit jobb állapotban és más felnikkel:

http://www.upn.de/9071409.jpg

Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1428
Toms

12.9 sec a Golfok gyorsulása.0-100 ig

Toms Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1427
De csak max 1.6-os Golfot!
Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1426
hzolee

Akkor most egyedül kb 11 mp. lehet? Akkor egy WV golfot éppen le tudsz verni. 0-100 ra. A ladáknak elég korrekt a váltomechanikájuk. Biztos be lehetne rakni egy pár mikrokapcsolot.
elég jo adatokezek amit irtál. Egy sima 1500 Lada (2107) kb15 mp alatt szokott 0-100 on lenni.

hzolee Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1425
Ruppy, nem tudom, mert az utolso meresem (12-13s 0-90 (ora csalas)) ota a karbiban at lettek varialva a fuvokak, meg betettem ezt a sport legszurot. lemerem majd, persze csak 2 szemellyel tudom, mert egyik vezet, masik orat nez. :-)

masik. van 1 f*sza 5letem. akarok sebessegfokozat-kijelzest a muszerfalra :) 2 kerek ora kozott pont elferne egy normal meretu 7-szegmenses kijelzo, a sebvaltokar toveben meg lennenek mikrokapcsolok, es mint a rallyautokban, jelezne a sebesseget. nem mintha nem tudnam fejbol.... :-)

Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1424
Radu

a difi áttételét elég könnyü megtudni. Ha hátulrol benézel a kocsi alá. A difin a bal felsö összetarto rögzitö csavar alá van rakva egy kis fémlapocska. Ebbe a fémlapba van beütve az áttétel száma a difinek.

Radu Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1423
Ruppy!
Köszönöm a jótanácsokat. Kicsit megnyugtattál sebváltó ügyben. De nem hiszem, hogy annyira ügyes lennék, hogy a difi áttételét is meg tudnám helyben nézni. Mégegyszer kössz. Ha tapasztalok valami érdekeset a szemlén, megosztom az urakkal. R.
Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1422
Gyerekek most kéne egy rendes nagykorso hideg offtopic sör aztán meg ontopic.:)
Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1421
Toms

Kuplungban inkább egy jo combosat. A váltás könnyüségét nem igazán a tárcsa szerkezeti részeinek vékonysága szabja meg hanem, hogy emel ki a kinyomo szerkezeted vagy pedig üt -e a tárcsa. Ha rendesen kiemel és a tárcsa se üt(vékony tárcsánál még az a veszély is , könnyen ütni kezd mondjuk egy egyhelyben pörgés ütán) akkor annnak jonak kell lennie.

Toms Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1420
Ruppy!
Én úgy értettem a könnyített szót, hogy hatékonyabb lesz tőle a váltás, vagy valami ilyesmi... Nem tudom pontosan, de az importőr dicséri. (miért ne dicsérné, hiszen üzletember :-))
Tom
Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1419
Toms

A kuplung mindig legyen brutálisan erös. A lendkerekedet könnyitsd inkább. Én nem vennék meg egy elvékonyitott " könnyitett" kuplungot. Ez kb olyan mint a vékonyabb hengerfej pakolás. Elöször jól hangzik de pikk-pakk át tud égni. Egy rendes szereplös 4. böl padlo kettöbe visszaváltásnál neked sem hiányzik, hogy a kuplungtárcsádat ugy kelljen összeszedegetni az utrol.

Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1418
Toms

Az egyik barátom kicserélte a 323 asán a leömlöt cirkalmasra. Szerinte lepkefing. Valoszinüleg az egész rendszer cseréjénél segithet valamit.

Ha van lehetöséged, hogy aknára álj akkor nem ollyan vészes ez a dolog
Lendkerék cserénél fontos, hogy cserélj hátso fötengely szimeringet is.

Ruppy Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1417
Radu

Általában az automata váltos autokon a difi és a félttengelyek mindig jo állapotuak szoktak lenni. Az automata megkiméli. Biztos, hogy uj kuplungszerkezetének kell lenni ami nem tul rossz. A motorvezérlöje ua. mint a sima 5 sebessége kézváltosnak. A motor is általában jobb állapotu egy automata autoban mint egy kéziváltosban. Automatával nem lehet széthuzatni olyan könnyen mint egy kéziváltossal. Az ,hogy automatábol lett kézi az nem ront az értékén söt az esélyed is jobb, hogy a motor talán egész jol egybe lehet. A difi áttételét meg kell nézni mert az aut. vezioknak más az áttétele. Ha jo rövid pörgös akkor haggyad de ha tul hosszu (a 320i nél általában 3.45 szokott lenni) hosszabb mint a gyári akkor az nem ok. mert elöbb utobb megeszi a kuplungot.
Amikor a srác öninditozik és a motor felpörög közben kerepel kb3 mp ig akkor a hajtokar készülödik elszálni. Az olajbeöntö kupakon nézd meg (persze alulrol , hogy tettek-e bele finist az eladás elött vagy nem. Ha tettek akkor olyan ragados mézszerü az olaj. Általában a beöntö körül egy picit félre is szokott csöpögni a beöntéskor. Ezeket a finis cseppeket irto nehéz sima ronygyal letörölni. Ha pedig az olajsapka alulrol szürrkésfehér netán egy kicsit habos akkor a hengerfej körül gondok vannak. Ha a motor jo akkor alapjáraton az olajbeöntö nyilásnál szivnia kell ha odateszed a kezedet. Ha pedig szinte félre kell ugrani mert akkora a kartergöz akkor el kell felejteni a vásárlást.
Rohadás: Hátso kerékiv a küszöbhöz közeli részen szokott elkezdeni elöször rohadni. Nézd meg szemböl az auto szimmmetriáját. A motorházfedél hogyan illeszkedik. Minden oldalrol szimmetrikus hézagoknak kell lenni ha nem volt még törve.
Átfestés: A szélvédö guminál az átfestést nézd meg. Nagyon ritka az olyan átfestés ahol elötte kiveszik az ablakot meg leveszik a diszléceket. Általában csak kb letakarják és festik.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!