Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1465
a meleglevegőst én se, mindig az ún. "3. állásban" volt, amikor mindkét cső nyitva. egyszer raktak fel a leömlőn levő fűtőboxtól a léxűrőmig gégecsövet, de meghalt a kocsi attól a melegségtől, leszedtem azonnal. :))))
hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1464
mcc kezdünk offtopikok lenni itt de nem akarok külön topikot.
ezerötösnél nincs hely akkora gégecsöveknek, a 2-2 lámpa közötti helyet elfoglalja a hűtő.
z.
hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1463
mcc:
úgyérted, széria motor, vagy tuningmotor de nem nyúltál hozzá?
én légszűrőházam szétnyírva, benne JR filter. bontexes skac mindenáron be akarta rakni, mikor látta a szétszedett házat, mondta hogy mivel ez így "direkt léxűrőnek" lesz használva, gari nincs. mondom OK. :-)
Mit szólnál 1 lada lev.listához? most érdeklődök (rally.hu-n, hixAuto-n, hogy egyáltalán lenne-e forgalom....)
Ilyen célszerszámokat : rugókiszedő, stroboszkóp, gömbfejkinyomó (kocogtatással/ütlegeléssel NEM jön ki) stb., honnan lehet beszerezni?
z.
mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1462
Hát ilyet még soha nem akartam tenni a gépre. Előröl már hoztunk be levegőt. A kürtöket átszereltük a hűtő elé, és azoknak a helyén lévő két lyukon vittük be a levegőt a szűrőbe. A szűrőház akkor még egyben volt, és mindkét lyukra ment egy-egy kb. 80mm-es gégecső.
Én egyébként még soha nem használtam a meleglevegős beömlőt. Még télen sem.

Mcc

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1461
Na, mostanra olvastam végig a topicot (nyelvkilógás....)

Amit javaslok: Mi sokat kísérleteztünk futómu tuninggal. Nem vált be a leültetés, mert bedőlt a torony (elvált a doblemez a sárvédőtől). A rallis haverral, arra jutottunk, hogy a keményebb rugó ugyan jó, de ha túl kemény az szétszaggatja a tornyot. Mint írtam a volga rugó nekik a ralligépbe bevált, de 2 hónapot vártak rá amíg be tudták hozatni kintről. Minden bontós csak mosolygott mikor keresték....he-he maguk is ladával ralliznak?

A gátlókból az egyirányú ok. Ha érdekel írok majd címet. Egy rugó cseréért még sosem vittem szervízbe, csak egy jobb kiszedő kell.
Nekem most gyári zsiguli rugó van benn elöl hátul, egy-egy menet kivágva. Kétirányú bilsteinnel. Mostanra már érik egy gátlócsere, mert kezd puhulni a dolog. Majd utána nézetek a zsiguli gátló keményítésnek, mert az igen olcsó.
Én még a motorhoz nem nyúltam. De a légszűrö házat kiperforáltam körben, kb. 300 lyukat fúrtam bele, olyan mint a tésztaszűrő. Gyertyákkal játszadoztam, kezdve a négyszikrás bosch-sal..... most sima Marelli van benne, ezzel jobban megy mint eddig bármelyikkel.

Ha leülteted a gépet egy jó kartervédőt mindenképpen csináltass rá. Az enyémen 5mm-es dúraluból lett hajlítva, és U profillal merevítve. Ha első futóművet javítok, szinte mindig a kartervédőnél bakolom alá a gépet. A minimum, hogy elbírja a kocsi súlyát.

Dupla stabilizátorról még ladánál nem hallottam. Szerintem elsőre próbálj bele keményebb gátlókat. Ha tetszik az eredmény, kipróbálhatod a rugókeményítést gumibakokkal (így sokkal sokkal olcsóbb). Mi is így kezdtük bejátszani a kocsit. 6-6 db gumibak az első rugókban. Bestiálisan kemény és stabil lett, de leharaptad a nyelved a kőbányai úton.
Aztán ha így beállítottad a keménységet, már lehet keresni rugókat is.
A volga rugó 5-7 ezerbe van darabonként.

Mcc

Kombi difit megkérdezem....

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1460
Mcc: hol a francba' lehetne ilyen gépháztetőre való légbelépő-nyílást szerválni műanyagból? reggel 10EFt-ért akarták adni nekem, az talán sok 1 kicsit. fontos hogy ne legyen süllyestett és csavarral rakhassam fel, lakatosmunka (gitteles,stb) ne kelljen hozzá.......
z.
mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1459
A Kárászynál NE csináltass lengéscsillapítót. Amit ott csináltak, az 3!!! hónapig bírta, aztán engedni kezdte az olajat.
Majd kérek címet, aztán beírom....

Mcc

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1458
Eclipseboy_

Ellenörzés képpen te is méricskéljél elötte tolomérövel. 50-80 Ft. az kemény lové. Valszeg kiveszik az egész motort meg minden zavaro bizbaszt és elkezdik spanolni. Nehog csak elölröl megfeszegessék és kész. Ha szemre nem feltünö és a kocsi egyébként jol viselkedik nem huz, nem döl semerre...én nem foglalkoznék vele.

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1457
Eclipse: Csukovicsék épp "lecsukták" a kocsit, forrás AutoMotor, illetve (www.)rally.hu
z.
Toms Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1456
Eclipseboy!
Úgy látom nem tudsz nyugodni :-)
Tom
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1455
hzolee!

Köszi a linket, ezekről az elektromos feltöltőkről még nem hallottam, de jól hangzik. Régebben egyébként gondolkoztam valami porszívó, vagy elektromos kompresszor beépítésén. Ezek szerint nem volt tök hülyeség.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1454
Ma elmentem a Laczkó Mitsubishi-hez (remélem jól írtam) itt dolgozik a Csukovits, a rallyversenyző és itt építik a kocsijait. Megkérdeztem mit lehet kezdeni a karosszéria csavarodásával. Azt mondták tényleg meg van rogyva, de nem vészes két nap alatt meg tudják csinálni, semmihez nem kell hozzányúlni, csak az első lökhárítót kell levenni hozzá, még fényezni sem kell. Ezek szerint a lakatosom jól látta a torzulást, csak a torzulás méretét becsülte túl.

Ja az ár kb 50-80.000Ft, reggel viszem másnap délután kész is van. Lehet, hogy ha már úgyis rallysokhoz viszem a kocsit rákérdezek a tuningra is.

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1453
http://rally.hu/cgi-bin/rally/index.cgi?/data/htdocs/rally/ob/veszprem1999/beszamol/vmania/vmania.html

ez jo.
z.

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1452
www.atc.hu - innen lehet egy-ket erdekes linket kovetni, pl elektromos (!) feltoltokrol.
z.
hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1451
mccheese hali !

rugóstagok a következő fizu után ugranak be, ha a Vörösnél csináltatom, olyanra kérhetem, amilyenre csak akarom, nekem az lesz a lényeg, hogy a gyárinál legyen keményebb, de azért ne is szakadjon le a vesém ha átmegyek egy kavicson. Gátló elég ha egyirányú, nem bírná a kocsi. (Most ugyan ki lett hegesztve, sárvédő csere, padló csere, torony semmi extra de plusz-varratokkal ellátva - de ez még nem az a megerősítés, amiről te beszélsz :-(. A kormánymű is helyrepofozva, új kormánygép, 4 új német trapézgömb, 4 szilent (trapéznál), kerékagy-csapágy, stb).

Fizetésig most a következő akció a hideg levegő terelése a léxűrőhöz. Autó tuning topikba beírtam hogy ma reggel voltam a srácnál aki ilyen beömlőket csinál, hát nekem a süllyesztett az nem OK, mert nem tudok olyan szépen vágni. Csak furkálni tudok, tehát rácsavarozós kell. 10,300Ft párja!! hát, ennyiért én tűreszelővel kireszelem egy egyköbméteres tömbből inkább - ahogy mondani szoktam. :-)

Mivel most volt fényezve a kocsi, úgy gondoltam szépre kellene csinálni, a kocsi hófehér, vennék metálsötétkék dezodort, és rendszámkeret, beömlőnyílás tükör ablaktörlő megkékülne azonnal.

cheese, nézd meg ezt a dőlést!, katt ide . Mivel nem akarom a kőkemény rugókat, talán jó lenne a kicsit kemény rugó, szimpla de kemény teló és dupla stabilizátor.

egyébként pedig ha tudsz/tudtok kombi difit, szólj(atok) léci...

z.

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1450
mccheese

Nekem elég idegbajosan megy az autom. Szerintem a loerökön semmiféle változást nem éreztem csak a csörgés az zavaro. Induláskor mecsörren egy kicsit és 160 km/o tol folyamatosan csörög vele.:(
Szerintem az nagyon sántit, hogy a rádioban 10% os növekedés igér ha ezzel a benzinnel jársz. Ez duma 10% os növekedést még az igazán profi tuningosok is ovatosan igérnek csak. Ez olyan pszihikai 10%.:) ->(ja meg a sportgyertya:)

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1449
Utána nézek, talán holnapra meglesz. Ha típusszám nem is de forgalmazót kerítek majd.

Mcc

Ui.: Nekem a gépben egy versenyt futott gátlók vannak, rallis ismerős szerezte, úgy volt félár két éve. De nemsokára cserélni kell majd :o(

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1448
Az OBI ban láttam kromszinü szalagot. Kb 1.5 mm vastag és pont olyan széles mint a belsö küszöbvédöben lévö 2 db horony. Ez tökéletesen kromszinü fénylik mint a salamon töke és öntapados. Szerintem elég dögösen nézne ki a küszöbvédön a krom csik.
Mindenféle árnyalatu kromcsikot láttam a pocon. Enyhén kékeset,rozsaszineset persze arany szinüt.....meg persze a sima magasfényü kromosat is.

Jutott valaki valamire a kromozott E30 as ajtokilincsel?

hzolee

Ebben az autosboltban lehet alu ajtozár gombot is kapni E30 hoz?

kenguru Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1447
Cheese!

végre előbukkantál! Ígértél nekem egy Bilstein lengéscsillapító típusszámot Xsarahoz! Elég lesz a forgalmazó is!

Köszi Kenguru

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1446
A shell féle szuperbenzin.

Most olvasom vissza egy hétre a topicot....

Mcc

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1445
Na szóval toronymerevítés: Ladákon is láttam már egy párat. Ott a tornyot a tűzfallal kötik össze, amire egy vastagabb acélpántot hegesztenek fel hosszában. Sokat segít a karosszéria csavarodása ellen. A toronymerevítést illetően csak annyit tudok hozzátenni, hogy a sárvédők felhegesztési pontjánál ( a doblemez tetejénél) is szokás berakni némi vasat, meg sokkal sürübben hegeszteni a sávédőket, mert a zsigunál az is teherviselő elem.

Ha keményíted a rugókat (szerintem nem szükséges) mindenképpen ajánlom a dupla tornyot, esetleg a doblemez erősítését is. Ha rövidebb a rugó, akkor vegyél új felső lengőkarokat is a régiek hajlamosak a sürübb felütődésnél elhajlani. Esetleg a lengőkarokat sem árt megerősíteni. Kétirányú gátlónál az első alsó rögzítő pántot tartó 8mm-es csavarokat 10-re kell cserélni, különben kiszakad.
Előre Volga rugót szoktak tenni, ami olcsó, brutális, de ritkán lehet kapni. Hátra jó a nagypolák rugója ami kicsit rövidebb és kicsit keményebb is mint a gyári lada. De ha extrémebbet szeretnél hátra, akkor vegyél skoda első rugókat, told bele a lada rugóba, és menet-menettel hegeszd össze. Az eredmény egy jóformán nulla rugózású autó, ami soha semmilyen körülmények között sem dől meg.

Mcc

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1444
mccheese

Mi nem vált be? A váltogomb?

mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1443
Nálunk az 1.4-es Xsarába sem vált be.
mccheese Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1442
Kemény gátlóra esetleg adhatok majd címet. Ott a Lada gyári gátlót keményítik fel, a Bilsteinek előtt nekem is az volt a zsiguban. Nem voltak sokkal rosszabbak, és 2 évvel ezelőtt 3 rugóba került darabja. Olyan kemény lett a gép, hogy a hátulját lenyomva 3-4 perc volt míg visszaemelkedett. Több mint két évig bírták, és a második év végére érték el a széria gátlók keménységét.

Saját tapasztalat: a rugókkkal való manipulálást nem ajánlom, mert könnyen szétveri a tornyot elől, ha keményebb a rugó. A rövidítést is csak 0.5-1 menetig maximum. A gátlók sokkal többet javítanak a stabilitáson..

Mcc

Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1441
hzolee

Tegnap letéptem a váltogombot a karrol. Szarrá ment. Vettem egy mácsós alu gombot amiben imbusz csavarok vannak felül. Én másféle csavarokat akarok bele. Amugy tök mindegy lenne de tudod a szent örület...:)

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1440
multkor irtam, Kiraly u.-Akacfa u. sarok, autosbolt. Itt van krom imbusz feju csavar.
z:-)
Ruppy Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1439
Joreggelt mindenkinek.

Csavarügyileg kéne egy kis segítség. Nekem olyan hármas menetü csavar kéne aminek max 7mm széles a feje torx vagy imbusz és domboru is + persze kromozott vagy fekete szinü. Hol tudnék ilyesmit venni?

hzolee Creative Commons License 1999.07.22 0 0 1438
jóreggelt topik. gyerünk föl. :)
kenguru Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1437
Én meg egy olyat szeretnék, hogy: Tisztelt Kenguru, üdvözöljük az M3 (Subaru Impreza GT Turbo) tulajdonosok körében!!
hzolee Creative Commons License 1999.07.21 0 0 1436
én 1 olyat szeretnék hogy RakParty bólyás ügyességi 1. helyezett,
meg mondjuk
Salgó Rallye abszolút.................................... :-)))))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!