kicsit offtopic, de talan...
ki tud hat sebesseges valtot, akar csinaltotott is lehet, a szerelo csak
hosszitott negyest tud az is jo, de a hat seb. megiscsak gizdabb:))
mennyi? honnan? Jo az?
(ford scorpio 2.9-es motorhoz)
tudjatok ennyem lesz a legallatabb auto, ha valaha elkeszul.:)))
Az biztos. Csak ne kéne annyit ásnom télen a havat. A BMW elég szarul mennek hoban mert a faruk tök könnyü viszont egy böszme nagy nehéz motor van elöl. Télen csak jegyzetelem, hogy ki szivat meg gyorsulásban aztán nyáron meg osztok.:)))))
ugy latszik az AUTO TUNING-rol lekestem,
de sebaj mert sajna meg meg van a BMW E30 -as,ugyhogy en is irhatok
a topicba :) ? :(
nem kell v.kinek?
hatso kerek nehezebb, de jobb, nem veletlen ,hogy a F1 hatsokerekes :)))
Szokott még olyan lenni, hogy ahol jol ugrana a kocsi ott ha finoman nyomod rángat. Ilyenkor az elosztona válkum membrán huzását korlátozni kell. Kb a 2/3 vagy a 1/2 re csökkenteni egy határoloval a meghuzását. Ha a membrán kevesebbet huz akkor az alapelögyujtással jol oda tudsz tolni neki. Sokkal huzosabb lessz a kocsi. A probléma az, hogy a membrán tul nagy spektrumban huz és igazán soha sincs a motornak pontos elögyujtása. Általában az alapelögyujtást az erö max alá szokták állítani és a vákumos szabályzás csak "kaszál" felette. Ilyenkor azt érzed, hogy ha finoman kezded nyomni akkor jobban huz mintha egy hirtelen durva padlot nyomnál. Elég gyakori, hogy a membrán túlszabályoz.
Ruppy: jol ertem akkor, hogy picit nagyobb elogyujtast kell neki adni?
Toms: lehet mutatni annyi szent :-) mondjuk mutatni elsokerekessel is lehet, a Havanna egyik keresztezodeseben lattam egy eleg sportos kinezetu regi 205-os pözsót úgy befordulni.... kézifék tépve, elsőkerék pörög (üveghang), keresztbe csúszik, aztán kilő a (deréxögű) kanyar irányában... (mindezt letaposott havon).
Én azért inkább hátsókerekest vennék mindig.
Ruppy!
Egyetértek, alapszabály, hogy a kocsit állandóan karban kell tartani, főleg ha küldöd is neki állondóan. egyébként a német autók elég strapabírók!
A fogyasztás nyáron kb 12-15 liter városban. Autopályán max 10 liter de akkor 200 at tartom fixen. Télen kevesebb 10 liter. Télen nem lehet nyomni mert ugysem megy. Mindig csak kifarol beragad.... Egyszer nyáron fogyasztott 7 litert autopályán. Nem lehetett nyomni mert szakadt az esö.
Persze, hogy gondolok az élettartamra is. Minde 4000-4500 Km után szürö+olajcsere. Ha valaki tényleg fingatja a kecskét akkor a gyakoribb olajcsere nagyon fontos. Egyébkén kb kéthavonta a kompressziot ellenörizni szoktam és mindig 16.2Bar/cyl.
Csak jáccásibol. Probáld ki, hogy lazitsd le az elosztot és kézzel pörgesd meg kb 2000-2500 ra a motort és tekergesd az elosztot. Ha az utogyujtás fele viszed akkor lassul a fordulat ha pedig elllenkezöleg növekszik majd bicegni kezd. Kb oda probáld állítani ahol hirtelen növekszik egyet a fordulat ha az utogyujtás irányábol az elögyujtás felé tekered. Csaloka mert nem a fordulat maxra kéne állítani hanem az elsö válra aminél a fordulat markánsan ugrik egyet de nem a legmagasabbra pörög, ugyanannál a gáznál. Szerintem mivel, hogy a légszürö légellenállása drasztikusan csökkent ezért a torokvákum is gyengébb lett. Szal a lényeg a szüröcsere után az elögyujtással is játszani kell egy kicsit, hogy elöjöjjön az igazi ereje a kocsinak.
Soxor volt már olyan, hogy kb hasonlo kaliberü vérmes döggel versenyeztem pl: OPEL omegaMV6 vagy Mitsubishi Galant 3000ccm 24V. Szették a lábukat rendesen de mindig orraestek amikor beleszaladtak a korlátjukba. Én csak nyomtam és vártam...na...na .navégre lekorlátozott neki és elhuztam.
Igazad van a gereblyézés témában. Nem mindig jellemzö a 7500. De a 7000 már sürübben. Az imádom, hogy amikor igy nyomom neki tök szépen énekel a hat henger. Szinte visit a motor. Nekem tök halk kipuffogom van és a szivohang is a gyári szinten van. Igy elég érdekes amikor pörög mert elég csendes (relativ ahoz amikor direktbe kivágtam a szüröházat) Egyik haveromat vittem neki egy 323i je van aminek ordit a kipuffogoja és a szivohangja is nagyon nagy. Miután nyomtam egy két tarajosat azt mondta, hogy szerinte az övé jobban megy. OK gyorsuljunk egyet mondtam neki.
Csufos véget ért már egyesben 4-5 métret kapott kettöben 25-30 háromban már nem is nyomtam.
Ruppy! most vettem imbuszfeju csavart dekor celra. (hatul a diszlecem nincsenek meg, de a lukak megvannak.. ..ezekbe fogom berakni, olyan lesz mintha valami extra megerositett szegecselt csavarozott kasztni lenne, jo brutal.)
Es a lenyeg. ott vettem azon a helyen, amit neked is reklamoztam. de a csavar nem KROMozott, hanem KADMIUMozott. allitolag. azert szep-szep, foleg a nagyobbak, amik akar szelepfedelcsavarnak is jok.. ..en 5-oset vettem, errol azert nem ordit, hogy a legy is hasra akarna esni rajta....
22db csavar, 22db anya, 44db "fiber" vagy milyen (nem ertettem) alatet, 1154Ft volt.
Ruppy, alias szigorú pokerarc:-)!
A benzinemelés nem érint, ugyanis én nem M.o.-n tankolok!
Aztán vigyázz 7500-nél, nehogy 5 km-es sugarú körben kelljen összegereblyézni a motort.
Tom
Az én automban nincs tiltás. Ez volt az elsö amit kivettem belöle. Ha tényleg egy rendes frutit nyomok neki akkor megesik, hogy eléri a 7500 fordulatot is. De ezt csak szigoruan pokerarcal városnézés közepette.:)
Na végre, felélénkültünk! Lassan már én fogok hazamenni, pontosabban a szerelőhöz, ugyanis tegnap szétment a kuplungszerkezetem és tönkretette a tárcsát is, lehet hogy a lendkereket is. :-( Szép kis "bill" lesz! :-(
Eclipseboy!
Rétságon állítólag van egy olcsó lakatost akinek van huzatópadja, de sajnos a pontos címet nem tudom. A haveromnak tavaly csinált egy elöl totálkáros Tipo-t 30 ezerért.
Ruppy!
Normál városnéző stílus 6000 felett! Ez jó!!! :-) Mennyinél tilt?
Tom
Szal ugynézki, hogy nem tul ciki. Asszem felrakom a pedálokat a hétvégén.
V-Power95 már alig vártam, hogy elfoggyon aztán telenyomtam jo kis 98 -al. Ezzel semmi csörgés és ugyanugy megy. Ez a loerö növekedés egy akkora átverés. A Danubiuszban szokott a reklámja lenni. 10% ot igérnek.
De ha felrakom a tuning sportszelet pedáljaimat akkorasztán ...huuu. Örületesen erös lessz a gép.;) Vagy nem?
Eclipse: enyémek kékre voltak festve - postán rendeltem, az eredeti fotón natúr volt, és szebb alakú, dehát mit csináljak.... még szerencse, hogy az ajtókárpit, a lábtér meg a padlószőnyeg is kék. Lyuggatott lett volna a jó, de akkor látszódna alatta az eredeti pedál. ugyanis itt a pedál taposórésze rá van heggesztve magára a (z "erő)karra", az alupedált erre kellett rácsavarozni. Ez még jó is volt így, mivel az eredeti pedáljaim összevissza vannak hajlítgatva (előző tulaj), de ezeknek a felfúrásakor úgy állíthattam be ahogy csak akartam. (képzeld, párhuzamosan akartam :-))
Más: nem láttatok valahol ilyen légbelépő légterelő szart? vannak ezek a 300 forintos "rajje" meg "lada" feliratu csunyaságok... ..és van az igényes, ami FordEscortXR-eken, meg OpelGSi-ken szokott lenni a gépházon.. ..10EFt-ért nekem drága. (meg tudnám fizetni, nade 2 darab műanyagért.....)
z.
Itt vagyok, csak szabit vettem ki és mivel itthonról netezek nem megy állandóan az internet.
Állítólag 1-2 forintal lesz csak drágább a benzin. Tegnap este az RTL2-n azon sírtak, hogy milyen drága a benzin (a 98-as 1,60DM). Mi lenne velük, ha annyi fizetést kapnának, mint a magyarok?
Egyébként, hogy én is sírjak egy keveset, ismét elmentem, hogy pontosabb árat kapjak a karosszéria-javításra. Azt mondták, hogy kb. 60.000Ft+ÁFA-val számolhatok, két napi munkáért. Az óradíj 3.450Ft+ÁFA. Nem tudtom, valami jó lakatost, aki nem szakszerviz óradíjakkal dolgozik és van huzatópadja?
hzolee!
Nekem is sima, lyuggatott aluminium pedáljaim vannak. Gondolkoztam, hogy esetleg pirosat veszek, de ez a legegyszerűbb kinézetű aluminiumszinű a legjobb.
ha sport-pedál, akkor legyen egyszerű kinézetű és brutális. látszódjon róla, hogy a kocsidban olyan szunnyadó energiák lakoznak, amiket csak IFA-szerű kuplungpedállal, Kamaz-szerű fékkel lehet kordában tartani, szabadonengedni pedig ezekhez stílusosan passzoló gázpedállal - amely akár 5LE-t is dobhat :-)
Komolyra: ezek a többszinű, meg műa. betétes, stb, piaci pedálszettek IMHO bénák. nekem alu van fent, asszem ezt nevezik duralu-nak, de nem vagyok benne biztos. nagyon brutal. nem csuszik le rola a labam, mint a gumi pedalrol.
z.