Nem akarok belekotyogni, de turbodízel autóknál nagyon sokat el lehet érni a turbonyomás növelésével, vagy a chip-tuninggal. Persze azt nem tudom, hogy ez utóbbi a 324td-nél alkalmazható-e.
Én egyszer ültem egy 324TD taxiba. Négyen préselödtünk be a gépbe. A ficko nyomott egy rendeset és tök jol gyorsult.
Tuning: Az E34 ötösökben van 524tds namármost az "s" az interkulert jelenti. Ha ezt az interkulert átrakod a 324td-re az biztos hogy segít. A hármasokat nem szokták interkulerrel szerelni.
Én nem hallottam katasztofális dolgokat a 324td röl.
köszi, de elsősorban TD érdekel és 4 ajtós. Ha jól tudom TD csak négyajtós kiszerelésben létezik. Pár éve nekem is volt egy bömbim. Igaz, hogy nem E30, "csak" egy cápa 318i, de azért BMW feeling volt. Jó gépek ezek, na.
six: beszámítom a zsigába. :-))))
szenyor: sz'tem egy (bmw altal keszitett) 2400as dizel mar eleg jo egy kis (3-as) kasztniban.. ..egyebkent en semmit nem tudok a dizel tuningrol. azt hiszem ott meg a kipufogo sem szamit annyira - vagy rosszul tudom?
hajtások: nemtom írtam-e már, de vettem 1 sony playstationt, hogy ralyzhassak (egyszer egy játékteremben 800Ft-t raktam egy SEGA rally gepbe, gondoltam kell saját). Na, ott lehet próbálkozni a hajtásokkal, és az eredmény:
rallyban, murván (ColinMcRae Rally) elég jó az elsőkerék+kézifék kanyarvétel (Megane Maxi, Octavia Kit Car), a négykerekesek meg az abszolút istenek (Impreza!) - és nem kamu, érezni az egyes autótipusok közötti különbséget. Ha a HF Integrale keresztbeáll, nem lehet hirtelen az ellentétes irányba csapatni, az Impreza meg azt csinál amit csak akarok....
pályán (Gran Turismo) könnyebb az elsőkerék (Honda SVX vagy mi, brutál), a hátsókerék (Viper 500LE fölé tuningolva) először szinte kezelhetetlen, de kis gyakorlás után bazi élvezetes :-)
mindig is a hátsókerekest szerettem jobban. de láttam egyszer egy pálya-LADÁt kikanyarodni (csúszni) egy utcából, padlógázzal 15-ös kerekekkel, meg egyszer egy Viper-t, amint megadta a jobbkezet, majd
álló helyzetből, kipörgetve, beCSÚSZtatta magát balrakanyarodva, és továbbra is kipörgő gumikkal gyorsult vagy 2 saroknyit.... (a fara még szitált kicsit az ellenkormányzás meg a brutál erő miatt) ..na az ilyen élmények nyomot hagynak azt hiszem mindenkiben, akinek benzin csörgedezik az ereiben. :-)))
Mindenkinek kulturalt E30-as napot!
Bocsi, volt egy kis pity-putty, kombine, E30, sor meg Balaton. Ugy volt hogy lesz internet access, de aztan sajna nem. Nekiallok elolvasom a lemaradasomat.
Régóta olvasom a topicot, tanácsot szeretnék kérni. BMW E30 rulez gép, én is vennék egyet, csak egy a bökkenő: havi 4000 km-t autózok átlagban, ezért csak a 324 TD lenne cool. Jó gép? Milyen tuningot lehet adni neki? Van valakinek tapasztalata vele? Előre is tenx.
jo-jo a 4WD sem rossz, multkor pl. ezert nem csapodtunk neki egy IFA-nak.
Haverom Mazda3234WD elkezdett surfozni a vizen, tuti, hogy en a BMWvel elszaltam volna. (120-as tempo, monszun eso, jo minosegu auto ut pilisvorosvar).
Mi van a valtommal, senkit nem erdekel !?
Én is már filoztam ha annyira fika lenne ez a hátsokerék hajtás akkor nem használnák az autogyárak. PL:Mercedes,BMW,Rolls,Porsche... Ezek elég meggyözö nevek nem?
De azér én mint városi mazsola néha hiányoltam az elsö kerekek meghajtását is. ->325ix E30 Egyszer ültem egy 325ix ben. Az ugy ment mint a sinauto. Murván is akkorát gyorsult, hogy csak na.
kicsit offtopic, de talan...
ki tud hat sebesseges valtot, akar csinaltotott is lehet, a szerelo csak
hosszitott negyest tud az is jo, de a hat seb. megiscsak gizdabb:))
mennyi? honnan? Jo az?
(ford scorpio 2.9-es motorhoz)
tudjatok ennyem lesz a legallatabb auto, ha valaha elkeszul.:)))
Az biztos. Csak ne kéne annyit ásnom télen a havat. A BMW elég szarul mennek hoban mert a faruk tök könnyü viszont egy böszme nagy nehéz motor van elöl. Télen csak jegyzetelem, hogy ki szivat meg gyorsulásban aztán nyáron meg osztok.:)))))
ugy latszik az AUTO TUNING-rol lekestem,
de sebaj mert sajna meg meg van a BMW E30 -as,ugyhogy en is irhatok
a topicba :) ? :(
nem kell v.kinek?
hatso kerek nehezebb, de jobb, nem veletlen ,hogy a F1 hatsokerekes :)))
Szokott még olyan lenni, hogy ahol jol ugrana a kocsi ott ha finoman nyomod rángat. Ilyenkor az elosztona válkum membrán huzását korlátozni kell. Kb a 2/3 vagy a 1/2 re csökkenteni egy határoloval a meghuzását. Ha a membrán kevesebbet huz akkor az alapelögyujtással jol oda tudsz tolni neki. Sokkal huzosabb lessz a kocsi. A probléma az, hogy a membrán tul nagy spektrumban huz és igazán soha sincs a motornak pontos elögyujtása. Általában az alapelögyujtást az erö max alá szokták állítani és a vákumos szabályzás csak "kaszál" felette. Ilyenkor azt érzed, hogy ha finoman kezded nyomni akkor jobban huz mintha egy hirtelen durva padlot nyomnál. Elég gyakori, hogy a membrán túlszabályoz.
Ruppy: jol ertem akkor, hogy picit nagyobb elogyujtast kell neki adni?
Toms: lehet mutatni annyi szent :-) mondjuk mutatni elsokerekessel is lehet, a Havanna egyik keresztezodeseben lattam egy eleg sportos kinezetu regi 205-os pözsót úgy befordulni.... kézifék tépve, elsőkerék pörög (üveghang), keresztbe csúszik, aztán kilő a (deréxögű) kanyar irányában... (mindezt letaposott havon).
Én azért inkább hátsókerekest vennék mindig.
Ruppy!
Egyetértek, alapszabály, hogy a kocsit állandóan karban kell tartani, főleg ha küldöd is neki állondóan. egyébként a német autók elég strapabírók!
A fogyasztás nyáron kb 12-15 liter városban. Autopályán max 10 liter de akkor 200 at tartom fixen. Télen kevesebb 10 liter. Télen nem lehet nyomni mert ugysem megy. Mindig csak kifarol beragad.... Egyszer nyáron fogyasztott 7 litert autopályán. Nem lehetett nyomni mert szakadt az esö.
Persze, hogy gondolok az élettartamra is. Minde 4000-4500 Km után szürö+olajcsere. Ha valaki tényleg fingatja a kecskét akkor a gyakoribb olajcsere nagyon fontos. Egyébkén kb kéthavonta a kompressziot ellenörizni szoktam és mindig 16.2Bar/cyl.
Csak jáccásibol. Probáld ki, hogy lazitsd le az elosztot és kézzel pörgesd meg kb 2000-2500 ra a motort és tekergesd az elosztot. Ha az utogyujtás fele viszed akkor lassul a fordulat ha pedig elllenkezöleg növekszik majd bicegni kezd. Kb oda probáld állítani ahol hirtelen növekszik egyet a fordulat ha az utogyujtás irányábol az elögyujtás felé tekered. Csaloka mert nem a fordulat maxra kéne állítani hanem az elsö válra aminél a fordulat markánsan ugrik egyet de nem a legmagasabbra pörög, ugyanannál a gáznál. Szerintem mivel, hogy a légszürö légellenállása drasztikusan csökkent ezért a torokvákum is gyengébb lett. Szal a lényeg a szüröcsere után az elögyujtással is játszani kell egy kicsit, hogy elöjöjjön az igazi ereje a kocsinak.
Soxor volt már olyan, hogy kb hasonlo kaliberü vérmes döggel versenyeztem pl: OPEL omegaMV6 vagy Mitsubishi Galant 3000ccm 24V. Szették a lábukat rendesen de mindig orraestek amikor beleszaladtak a korlátjukba. Én csak nyomtam és vártam...na...na .navégre lekorlátozott neki és elhuztam.
Igazad van a gereblyézés témában. Nem mindig jellemzö a 7500. De a 7000 már sürübben. Az imádom, hogy amikor igy nyomom neki tök szépen énekel a hat henger. Szinte visit a motor. Nekem tök halk kipuffogom van és a szivohang is a gyári szinten van. Igy elég érdekes amikor pörög mert elég csendes (relativ ahoz amikor direktbe kivágtam a szüröházat) Egyik haveromat vittem neki egy 323i je van aminek ordit a kipuffogoja és a szivohangja is nagyon nagy. Miután nyomtam egy két tarajosat azt mondta, hogy szerinte az övé jobban megy. OK gyorsuljunk egyet mondtam neki.
Csufos véget ért már egyesben 4-5 métret kapott kettöben 25-30 háromban már nem is nyomtam.