Köszi a tanácsot, de egyedül nem is merném megvenni, úgyhogy valószinűleg hívok valakit majd a szervízből (egy kis stekket megér).
Ha esetleg eszedbe jutna ki árulja itt az említett két autót, szivesen megnézném őket (gondolok itt az autókra).
Mégegyszer kösz a segítséget, remélhetőleg hamarosan már a működtetéshez kérek tanácsot.
che
Mintha két srác is árulná itt az E30 asát. Ha jol emléxem az egyik 320i a másik talán 316i.
Ha megnézel egy E30 ast elég jol szoktak kinézni ha nem volt törött. A motorját halgasd meg. Nagyon fontos, hogy ne legyen hajtokaros. Ha a motorja szépen szol akkor már tul nagy gond nincs.
1985 töl mindegyik E30 asba elég komoly motorvezérlöket építettek be. Szal a fogyasztásuk nem veszélyes. A fentartása nem olyan veszélyes mert tele van velük a bonto és ahoz már elég régi modell, hogy az utángyártok is már tök jol rááltak.
De ha mondjuk jo olcson sikerül egy kehes 320i venni. Akkor egy bontott 323i fötengelyel és a hozzá tartozo dugokal meg hajtokarokkal ujitsd fel. Az eredmény egy pörgös 150Le hathengeres.(ua. ablokkja és ahengerfeje meg mindene a 323i nek is mint a 320i nek csak a lökete 66mm helyett 75.5mm. Még a kötelezö biztosításnál is jobb lessz mert csak 2000ccm be fogják besorolni). Bontoban egy komplett fötengely kb 30-35 ezer lehet csak.
Szasztok!
Épp mostanában fogant meg bennem az elhatározás, hogy beleugranék egy E30-asba, így kapóra jött e topic. Egy 86-ost szeretnék 318i-t, vagy ha lehet egy 320i-t, ez utóbbi gondolom nem túl reális elképzelés, hisz össz-vissz 6 kilóm lenne rá. Ha tudtok valamit, kérlek segítsetek. Köszönöm.
che
Nemkem egy haverom mutatta meg mi is az a bombi feeling, amikor a 325i-t nyomta padloig(M POWER a draga). Ennyi ido meg nem kellett ahhoz, hogy egy ulesbol kikaszalodjak :o))))
Nem akarok belekotyogni, de turbodízel autóknál nagyon sokat el lehet érni a turbonyomás növelésével, vagy a chip-tuninggal. Persze azt nem tudom, hogy ez utóbbi a 324td-nél alkalmazható-e.
Én egyszer ültem egy 324TD taxiba. Négyen préselödtünk be a gépbe. A ficko nyomott egy rendeset és tök jol gyorsult.
Tuning: Az E34 ötösökben van 524tds namármost az "s" az interkulert jelenti. Ha ezt az interkulert átrakod a 324td-re az biztos hogy segít. A hármasokat nem szokták interkulerrel szerelni.
Én nem hallottam katasztofális dolgokat a 324td röl.
köszi, de elsősorban TD érdekel és 4 ajtós. Ha jól tudom TD csak négyajtós kiszerelésben létezik. Pár éve nekem is volt egy bömbim. Igaz, hogy nem E30, "csak" egy cápa 318i, de azért BMW feeling volt. Jó gépek ezek, na.
six: beszámítom a zsigába. :-))))
szenyor: sz'tem egy (bmw altal keszitett) 2400as dizel mar eleg jo egy kis (3-as) kasztniban.. ..egyebkent en semmit nem tudok a dizel tuningrol. azt hiszem ott meg a kipufogo sem szamit annyira - vagy rosszul tudom?
hajtások: nemtom írtam-e már, de vettem 1 sony playstationt, hogy ralyzhassak (egyszer egy játékteremben 800Ft-t raktam egy SEGA rally gepbe, gondoltam kell saját). Na, ott lehet próbálkozni a hajtásokkal, és az eredmény:
rallyban, murván (ColinMcRae Rally) elég jó az elsőkerék+kézifék kanyarvétel (Megane Maxi, Octavia Kit Car), a négykerekesek meg az abszolút istenek (Impreza!) - és nem kamu, érezni az egyes autótipusok közötti különbséget. Ha a HF Integrale keresztbeáll, nem lehet hirtelen az ellentétes irányba csapatni, az Impreza meg azt csinál amit csak akarok....
pályán (Gran Turismo) könnyebb az elsőkerék (Honda SVX vagy mi, brutál), a hátsókerék (Viper 500LE fölé tuningolva) először szinte kezelhetetlen, de kis gyakorlás után bazi élvezetes :-)
mindig is a hátsókerekest szerettem jobban. de láttam egyszer egy pálya-LADÁt kikanyarodni (csúszni) egy utcából, padlógázzal 15-ös kerekekkel, meg egyszer egy Viper-t, amint megadta a jobbkezet, majd
álló helyzetből, kipörgetve, beCSÚSZtatta magát balrakanyarodva, és továbbra is kipörgő gumikkal gyorsult vagy 2 saroknyit.... (a fara még szitált kicsit az ellenkormányzás meg a brutál erő miatt) ..na az ilyen élmények nyomot hagynak azt hiszem mindenkiben, akinek benzin csörgedezik az ereiben. :-)))
Mindenkinek kulturalt E30-as napot!
Bocsi, volt egy kis pity-putty, kombine, E30, sor meg Balaton. Ugy volt hogy lesz internet access, de aztan sajna nem. Nekiallok elolvasom a lemaradasomat.
Régóta olvasom a topicot, tanácsot szeretnék kérni. BMW E30 rulez gép, én is vennék egyet, csak egy a bökkenő: havi 4000 km-t autózok átlagban, ezért csak a 324 TD lenne cool. Jó gép? Milyen tuningot lehet adni neki? Van valakinek tapasztalata vele? Előre is tenx.
jo-jo a 4WD sem rossz, multkor pl. ezert nem csapodtunk neki egy IFA-nak.
Haverom Mazda3234WD elkezdett surfozni a vizen, tuti, hogy en a BMWvel elszaltam volna. (120-as tempo, monszun eso, jo minosegu auto ut pilisvorosvar).
Mi van a valtommal, senkit nem erdekel !?
Én is már filoztam ha annyira fika lenne ez a hátsokerék hajtás akkor nem használnák az autogyárak. PL:Mercedes,BMW,Rolls,Porsche... Ezek elég meggyözö nevek nem?
De azér én mint városi mazsola néha hiányoltam az elsö kerekek meghajtását is. ->325ix E30 Egyszer ültem egy 325ix ben. Az ugy ment mint a sinauto. Murván is akkorát gyorsult, hogy csak na.
kicsit offtopic, de talan...
ki tud hat sebesseges valtot, akar csinaltotott is lehet, a szerelo csak
hosszitott negyest tud az is jo, de a hat seb. megiscsak gizdabb:))
mennyi? honnan? Jo az?
(ford scorpio 2.9-es motorhoz)
tudjatok ennyem lesz a legallatabb auto, ha valaha elkeszul.:)))