Innen már menni fog a dolog!
Tegnap egyébként jöttem Pécsről, a stoppos bütykei időnként fehéredtek a karfán. Utána megkérdeztem tőle, hogy nem félt-e nagyon, de azt mondta, hogy csak a vérnyomása nőtt az egekbe, a gatyó nem barnult. Akkor megnyugodtam, hogy csak a kocsi állat, nem én :)
Egyébként meg vigyázz magadra, nehogy má' bérletet váltsál a karosszériáshoz!
Vezettem már télen 850km-t egy nap nagyrészt havas úton hátsós autóval. A mellettem ülő szerint az öngyilkossággal felérő előzésekbe mentem bele, szóval jó az a fun hosszú távon is.
Ez a hétévége nem volt az enyém. Pénteken elsőkerék csapágycsere a Zsigun. Szombaton aztán a "jó a gép" filing jegyében egy elsokkalt kanyar, úgyhogy hétvégén karosszériás. :o((((
Guru! Most hívott a haver a Bilsteint a Homimpex kft. forgalmazza a Béke úton. Pontos házszámot nem tud mondani, mert mint írtam emilben, szabin van. Úgyhogy némi nyomozást igényel a dolog, de harcra fel!
A hátsókerékhajtáshoz a gépen jelenleg 175/65 R13 -as Matador MP-31 gumik vannak. Nagyon király konstrukció, mert H-s (210km/h ig jó), és 140-nél tükör vizen még nincs aquaplanning. De télen nulla, egy kis hó, és már tolni kell a kocsit, mert a gumin nem nagyon van keresztirányú borda...
Szerintem ahhoz még annyi lóerő sem kell, hogy két kézzel kelljen fogni a kormányt. Az én kocsim nem egy bivaly, de ha laza egykezes kormányfogással akarok elstartolni akkor rögtön a másik sávban kötök ki.
Eboy!
Háát...
Az M7 igencsak szar, meg elég szép szél is fújt. A Saab elég elevenen mozog olyan 210-ig, aztán már komótosabban 230-ig, és ott kb vége is a dalnak. Én akkor olyan 200-210 környékén mentem mind a kétszer, padlóközeli állapot. A csomagtartóban volt egy szatyorban ez-az, no a nejlonszatyor odaolvadt a padlószőnyeghez :). Amikor megálltam, a kocsi alól úgy dőlt a forróság, hogy majdnem megégette a lábamat!
Azért ha télen menned kell, mert ilyen a melód, tutira nem a FUN-ra szavaznál! Legalábbis nem napi 300-400 kilométeren át.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a Volvók, hogy küldik talajra a Turbok 225-240 lóerejét elsőkerékkel. Gyanítom egy-egy fruttinál (Ruppy tm) két kézzel kell az úton tartani a vasat.
Nem, nem. Ez a nagynyomású turbóval és 185 lóval van felcuccolva! A lényeg mondjuk a nyomaték, ami ha jól emléxem 300 Nm környékén van már 2000 fordulattól. Kettesben nem szabad padlót nyomni neki, csak 60 fölött, különben fütyülnek a Pirellik, mint a bíró.
Ruppy! Hány lovas a szekered? A számok, amiket írtál, elég finomak!
Azért télen jobb a hátsókerék. Én legalábbis jobban bírom. A dolog trükkje, hogy előre egy NAGYON JÓ téli gumit kell venni, hátra meg egy átlagosat, csak annyira, hogy azért elindulni tudj vele. Így egy eléggé túlkormányzott autót kapsz, amivel szét lehet ugrasztani a gyalogosokat a járdákról a kanyaroknál. Nekem ez a Fradi pályánál sikerült, amikor a Nagyvárad tér felől érkezve nyomtam egy jobbost a Zsiguval, és a fara épp hogy nem ment fel a villamosmegálló járdaszigetre. Még nyugdíjast úgy ugrani nem láttam mint akkor :o))))
Pont a hét végén volt a kezemben az Auto Revue 84-es kiadása (sajnos már kicsit saláta). És direkt megnéztem a Caprikat, de sajna elfelejtettem az dtokat. :-((
hi!
SIXKILLER!
ZEUSS!
sürgősen arra a fontos infóra lenne szükségem Fordos atyafiak, hogy egy 2.8i V6 Capri mit zabalhat varosban? (ja es mennyi is az A0 bizti ebben a kategoriaban?)
z.
Ez a hétvégi idő! Az eszem megáll! No sebaj. A Saab elég durva szerkezet, de az M7-en még így is lenyomtak oda-vissza 2x. Döcögök olyan 210-zel, egyszer csak villogás, és ellépett mellettem egy BMW 3xx :), olyan 240-250-re saccoltam. Az azért meglepett egy kissé. A másik egy A! 1.8T volt, gondolom nem a gyári 150 lóerővel, mert az nem menne úgy mint ez a Saab. Elfogadnám, no. Persze 9 milkáért nem ezt venném, az is tuti.
Srácok, okulás képpen álljon itt mai autópiaci kalandom:
Délelött kicsúsztam az autópiacra (az Ecseri mögé), sétáltam fel s alá, ahogy illik. Egyszercsak megláttam egy csudára egyben lévő 318i-t. Mondok, ezt megnézem közelebbről, és így is tettem. Nézem jobbról, nézem balról, király. Elém toppan egy őszes úr, s mondja már elkelt, nem eladó. És mennyiért? - kérdem. 460 - mondja. És mikori is? - kérdem. 87-es - mondja - ő vette akkor még dollárért. Ez volt az a pont ahol megfordult körülöttem a világ. (Tudom Ruppy, a kor még nem minden, dehát...) Ember - mondom - az nagyon olcsónak tűnik. Igen, tudja már mondták itt a srácok. Próbáltam rávenni, hogy azért csak gondolja ezt át, de mondta, hogy már lefoglalózták, nincs mit tenni. Szomorú és dühös voltam, ilyet bazeg. Mint a mesében.
Kicsinyt késöbb, csak nem bírtam, visszamentem. Az öreg sehol, megint nézem az autót, téblábolok, mire elém pattan a szomszéd kocsi gazdája: Nehogy már elhiggye, egy öreg nepper a pali, és erre élvez, hogy ezzel a dumával kergeti infarktus közeli állapotba a gyanútlan érdeklődőket, egyébként övé a kocsi, nem eladó, ezzel jár és különben is az egészből egy szó sem igaz.
Hát ez történt, hazáig röhögtem a pancserségemen. Számomra a tanulság, hogy csodák nincsenek (vagy ha vannak, azok nem velem történnek meg).
(Ruppy vazze ez a legjobb autos forum az indexen! Eddig ezt nem akartam irni, mert olyan nyalazosan hangzik, de most mar nem biromtam ki :))
A hajtasokrol:
elsokerek: praktikum
hatsokerek: fun
osszkerek: meg nem probaltam, de... :)))
Szerintem az olyan autogyarak mint Rolls, Merci, BMW, stb. inkabb csak azert tartanak ki olyan mereven a hatsokerekhajtas mellett, mert az image ezt koveteli meg toluk, nem pedig mert az olyan fasza. Felre ne ertsetek, itt arra gondolok, hogy az atlagvezetonek sokkal jobb ha elsokerekes kocsiban ul. Csak az olyan perverz hujek mint mi elvezzuk ha a kocsi nem mindig ugy megy az uton ahogy azt az oktatofimeken latni, es ezt ugye a hatsokerekkel a legkonyebb produkalni. Szoval hatsokerek rlz :)
Emlexem amikor eloszor ultem hatsokerekes autoban. Egy E30 316 volt :). Nedves volt az ut egy kis eso utan. Keresztezodesben kanyarodtam jobbra, es ahogy azt az elsokerekeseknel szoktam, mar a kanyarban elkezdtem taposni a gazt. Erre a kocsi ugy kivagta a segget, hogy keresztbefordultam az uton :) Meg az volt a szerencse, hogy eppen nem jott senki. Hat gondolom nem kell mondani, hogy piszkosul megdobbentem. Nem mondom hogy rossz volt, de azert elgondolkoztatott. Na, azutan mindig resen voltam amikor atultem a BMW-be, hogy ne padlozzam meg amikor meg benn vagyok az ivben.
che
Szerintem is inkabb csinald azt, (foleg ha nincs tul sok penzed verdara) hogy nezegess par evvel idosebb modelleket, es azok kozul valaszd ki a legjobbat. Nagy valoszinuseggel jobb lesz mint egy par evvel fiatalabb jobban lehasznalttal. Ja, es szerintem ne add alabb a 320-asnal!
Egyébként ma is néztem egyet: 320i, 86-os. Kaszni kicsit necces, belülről szép volt. Gyanús volt a zár helyzet, állítólag fel akarták törni, riasztó nincs. Hangja kicsit mintha kopogós lett volna. Hát ez volt a mai.
che
Inkább az összbenyomásra ügyelj. A lényeg ne legyen törött. Ne rohadjon és a motor jol muzsikáljon. Egy öregebb néha lehet, hogy jobb mert lehet, hogy éppen átesett egy motorfelujitáson. Igazán ne az évszámokhoz ragaszkodj inkább a futott km hez és az állapotához.
Köszi a tanácsot, de egyedül nem is merném megvenni, úgyhogy valószinűleg hívok valakit majd a szervízből (egy kis stekket megér).
Ha esetleg eszedbe jutna ki árulja itt az említett két autót, szivesen megnézném őket (gondolok itt az autókra).
Mégegyszer kösz a segítséget, remélhetőleg hamarosan már a működtetéshez kérek tanácsot.
che
Mintha két srác is árulná itt az E30 asát. Ha jol emléxem az egyik 320i a másik talán 316i.
Ha megnézel egy E30 ast elég jol szoktak kinézni ha nem volt törött. A motorját halgasd meg. Nagyon fontos, hogy ne legyen hajtokaros. Ha a motorja szépen szol akkor már tul nagy gond nincs.
1985 töl mindegyik E30 asba elég komoly motorvezérlöket építettek be. Szal a fogyasztásuk nem veszélyes. A fentartása nem olyan veszélyes mert tele van velük a bonto és ahoz már elég régi modell, hogy az utángyártok is már tök jol rááltak.
De ha mondjuk jo olcson sikerül egy kehes 320i venni. Akkor egy bontott 323i fötengelyel és a hozzá tartozo dugokal meg hajtokarokkal ujitsd fel. Az eredmény egy pörgös 150Le hathengeres.(ua. ablokkja és ahengerfeje meg mindene a 323i nek is mint a 320i nek csak a lökete 66mm helyett 75.5mm. Még a kötelezö biztosításnál is jobb lessz mert csak 2000ccm be fogják besorolni). Bontoban egy komplett fötengely kb 30-35 ezer lehet csak.
Szasztok!
Épp mostanában fogant meg bennem az elhatározás, hogy beleugranék egy E30-asba, így kapóra jött e topic. Egy 86-ost szeretnék 318i-t, vagy ha lehet egy 320i-t, ez utóbbi gondolom nem túl reális elképzelés, hisz össz-vissz 6 kilóm lenne rá. Ha tudtok valamit, kérlek segítsetek. Köszönöm.
che