Sziasztok! Érdeklödnék, hogy xsara 1.4i 2002-s hez mijen olajat vegyek 5W40 vagy 10W40-st. Meg a gyártó tipusai is kéne, mert valami gagyit amit rám soznának, nem akarok venni. Ellőre is köszönöm a válaszokat. Üdv:
Nálam még egyenlőre csak "ideiglenes diagnózis" van. Aztmondta a szaki, hogy a generátorom hibátlan, viszont valami miatt nincs gerjesztés neki. Említettem neki a vezetéket a terelőlemeznél, de azt a választ kaptam, hogy nem ott van a bökkenő. Végigkövették a kábeleket, teljesen a beltéri biztosítéktábláig, addig minden okés volt, viszont ott lesz valami bibi, amit csak jövőhéten fog tudni megnézni egy másik szaki, aki szokott hozzá menni segíteni. Jelenleg ideiglenesen betett egy kapcsolót az utastérbe, amin 2 kis vékony vezeték van, 1 a generátorra kötve a másik pedig az akksimra. Indítás után megkell nyomni a gombot és így "manuálisan" gerjeszteni. Ismerőseim röhögtek, hogy elektromos autóm lett, meg hogy van egy nitró gombom, de ellenőriztem multiméterrel (ezt a szerelő is megcsináltatta velem még az udvarba, hogy lássam, hogy működik), hibátlan a cucc! :D A dologban az a legszebb, hogy leszerelte a generátort, átnézte, átnézette egy másik szakival, visszaszerelte, végigbogarászta a kábeleket és ugye bekötötte a "nitrógombot". Mindezért 4000 Ft-ot kért el.
A következő sztorim van: néha a hátsó ablaktürlő az elsővel együtt kapcsol be-ki, pár percig ezt csinálja, majd ismét "függetlenedik"... valami ötlet esetleg...?
Na, ugyanez... Pár napja világít az akku lámpa, ma hazafele a rádiót lekapcsolta, majd abs és airbag hiba, aztán pár méter után a világítás is elment, és megállt a kocsi. Aláfeküdtem, a kérdéses vezetékeket elvágtam, kipótoltam kb 20 centis darabon, ameddig elértem. Az akku lámpa aztán többet nem is világított, azt hittem okés minden, de töltés nincs... Akku lemerült, kocsi megállt. Bevontattuk a szervíz elé, holnap meg beszélek a szakival, hogy mi is a gond. Létezik, hogy a vezetékekkel egy időben a generátor is tönkre megy? Mi lehet ez?? :( Az akku lámpa még lemerülés után sem világít.
Nekünk ez a kis 1.4-es nem sok extrával (klíma,elektromos ablak) , tökéletesen kiszolgál . Sajnos most ez a generátoros dologgal 3x megyek vissza de nem a kocsi szar hanem a szerelő egy tulok ! Hátil hallok egy kis nyüsszögést- néha 1-1 kattanást,de a hátsó híd még jó. Szerintem a szilentek szuszognak,de a kattanás nem tudom mi .
Nézegetek-gyűjtögetek ,nem kapkodom el, mert bele lehet nyúlni sajnos (tapasztalat) . Volt egy régebbi 1.6 os xsara pár éve azt is nagyon szerettük, ott a hátsó hd sajnos hamar kijött, + az ajtóban szakadt el egy vezeték. (5 év múlva munkahenger) de ezen kívűl csak a kötelező kopó alkatrészeket kellett cserélni ...
A KM-állás bűvöletében NE vegyél autót. Semmilyet.
Az ár ~reális, nem olcsó, nem drága (bár inkább drága, hamár valamit mondani kéne).
3 Xsarám volt eddig, ebből jelenleg 2 megvan még. Eddig nem mondanám, hogy több gondom volt velük, mint mással.
1.6 16V jó motor, ezzel ritkán lesz baj, a váltóval inkább. Kábelszakadás lehetséges az ajtóban, a generátornál, kimehet a fűtőmotor, terpeszteni fog a híd (egyszer majd), a COM2000 kapcsolók cserések lesznek...
Csak egy vélemény. A kormánykapcsolókra figyelj oda. Működnek-e az automata funkciók,computer,hátsó ablakmosó. Az enyém 2003-as és többször megírtam hogy nem lehet hozzá kapni kormánykapcsolót, csak újat 143.000-ért.
Pár patent fogja a borítást,azt ki tudod pattintani egyszerűen. De azért nem árt ha veszel elötte pár darabot,hogy pótolni tudjad.Nekem a hátsó ajtónál zörög valami. A borítást levettem,úgy mentem vele. Semmi zörgés nem volt. Ahogy visszaraktam kezdődött elölről az egész. Szerintem kintről jön jön a hang.Próbálkozz.
Véleményeket várok ,pláne akinek hasonló felszereltségű paripája van. Asszonynak egy kis 1.4 xsara van,de közel sincs benne ennyi elektronika.
Mennyire hibásodnak meg ezek ? Mennyire jó ár ez ? Nézegetek magamnak is autót és lehet xsara lesz ,de kevés km-el szeretném venni mert hosszabb távra tervezem és persze nem drágán ,mert nem vagyok a magam ellensége.
Tegnap készítettem egy újabb kis adapter-kábelt (szintén Xantiás Bitronhoz), így már a jobb első ablak is automata.
Most már nem is próbáltam, hogy ha kiiktatom, akkor ugyanaz az anomália előjön-e, mint a bal ablak esetén. A lényeg, hogy most mindkettő szépen működik. Ez a második elektronika már kicsit nehezebben fért be az óra mögé, mint az első, de sebaj, nem tervezem őket bolygatni.
Nem tudom, a tiéd milyen Xsara. Csak az enyémről tudok nyilatkozni, aminél az indexkar végén van a dudagomb. Ha jól emlékszem, a csatik pipa (90 fokos) alakúak, és van rajtuk biztosító pöcök, amit ki kell először pattintani.
Legutóbbi kérdésem megoldását szeretném megosztani: az ablaktörlőm azért járt összevissza, mert a szerelő nem tolt rendesen a helyére egy csatlakozót a BSI-n.
Azóta az ablaktörlő remek, azonban van egy sokkal nagyobb gondom: pénteken elvesztettem a kocsi fölött az irányítást, és szeretett falunkban, ahol a hó eltakarításánál Grimmékre meg Andersenre hivatkoznak, 40-es sebességgel szépen feltekertem az első lámpánál fogva az egész kocsit egy villanyoszlopra. Lökhárító kampec, jobb lámpa kampec, jobb sárvédő kampec, motorháztető kampec. Néhány apró belső dolog kampec. Ami viszont leginkább fáj: a motortartó baknál is megnyomódtak a dolgok, az alváz nyúlványa egy centire van a generátortól.
Most még senki sem látta, így nem tudom, mi mennyibe kerülne -- érdemes-e huzatópad és karosszérialakatos hozzá, hogy aztán bontójárás után összerakják, vagy annyiba kerülne, hogy ha eladom roncsként, akkor a szerelés és alkatrészek árával megspórolva kijön egy ugyanilyen állapotú gép. Nektek van-e hasonló ügyben tapasztalatotok? Tudtok-e kb. árat ilyen huzatásos dolog ügyében, esetleg miskolci karosszériást?
Még néhány kérdés: ha roncsot vennék, hogy alkatrészeket túrjak ki belőle, azt megtehetem úgy, hogy kivonatom a forgalomból, és az udvaron áll, hogy csemegézzünk belőle? Ha jó tudom, kifosztva már nem veszi át a bontó. Mit lehet vele úgy kezdeni? Bontási igazolást csak ők adhatnak?
Utolsóként: a jobb első lámpa mögött volt egy nagy fémhenger, a belsejében rúgó és szénporszerű anyag. Valaki árulja el, az micsoda!