Ajánlom Kerkakutason : http://www.hetkutas.com/ ,nagyon jó fej a tulaj,még azt is meg lehet vele dumcsizni,hogy elmenjen érted v. elvigyen reggel valahová. Zalalövőről érdemes első nap megközelíteni(16 km) ,így kora du. odaérsz.
Zalaegerszegről naponta többször el lehet jutni Rádiházára bussze(ahogy arra mondják) és Petrikeresztúron érdemes megszakítani,onnét elég sok busz megy vissza Zegre. Csak valahogy Zegre kell eljutni reggelre. Mi is hajnalban indultunk mikor arra jártunk. Aztán Petrikeresztúrról érdemes bevállalni egy hosszabb etapot Zalalövőig,onnét meg már egyszerű eljutni bárhová,de itt már működik amit írtam a szállással kapcsolatba.
Utána valahol Őriszentpéteren érdemes aludni,onnét aránylag lehet buszozni.
Attól függ honnan indulsz. Én Szekszárdtól Rádiházáig megcsináltam tömegközlekedve úgy, hogy minden nap Kaposvárról indultam és vissza is értem. Rádiháza az a pont ahonnan tovább NY-felé ez nem működik, ott kell aludnom valahol.
Kivéve a pl. A Bázakerettye- Magyarszombatfa közti szakaszt. Na az aztán egy igazi logisztikai feladat tömegközlekedve :D A Göcseji és Hetési falvak többségét jó ha napi egy-két busz érinti. Azok is vagy hajnalban v.kora du..
Ha már egyszer felfedeztek egy problémás szakaszt, akkor az a minimum, hogy átteszik az útvonalat, nem pedig azt, hogy kitisztítják és jelzéseket festenek:-)
Igen szépen felújított a ZÖLD is és a kapcsolódó utak is.
A sárgán jöttem visszafelé, ez a "3"-as PONT-tól délre van.
A mellékelt képen jól látható, hogy a SÁRGA derékszögben "törik".
Itt a DNY-i irányt "felvevő" SÁRGA kényelmesen járható, lejt is, amikor hirtelen jobbra, egy keskeny 'ösvény féleség' elején, az úttól kissé távolabb van a jelzés. Az úton errefelé nincs hová festeni, szerencsére a behívó jel után van megerősítő is, a jutalom egy hanglatos ösvény, majd egy szép völgy, melyből kiérünk a széles földútra.
Na, ide kéne egy oszlop.
Semmi faxni, csak egy sárga nyíl. Olyan amilyent az SG útvonalán felfestenek ókor-ókor. Semmi LOGO, semmi szöveg, csak egy szép sárga nyíl mely az ösvény felé mutat.
Hmm ott meg is változott a kék. Ha egyre gondolunk akkor a dózer úttal párhuzamosan van egy kissé benőtt szekérút amin régen ment a kék. Az most át van jelezve a dózer útra. A jobbkanyartól kezdve, a kilátópont, érintésével megy az új jelzés és csak egy jellegzetes fánál tér le a széles útról a lefelé menő ösvényre. A tuhu a régi utat, az osm az általam javított aktuális festést mutatja.
Csebényre Szigetvárról mennek buszok 2-3 van naponta. Kaposvárról 1 db közvetlen járat van. Nem írtad, hogy hétköznap vagy hétvége de ezekben a kis falvakban ez nem mindegy.
Nem tudom, hol pecsételtél utóljára de Csebény nincs az RP-DDK-n tehát valahol letértél. Azon a szakaszon Szágy-ról könnyebb elérni a kéktúrát kicsit messzebb van mint Csebény, csak az É-i oldalon. Sásdra van sok vonat onnan kevés busz Szágyra és tovább gyalog. Legközelebbi pecsételőhely Felsőkövesd vagy Gálosfa nem tudom milyen irányba mész. Hétköznap reggel és este, Felsőkövesdre is van busz Sásdról.
Délután kell odautazni, aludni egyet és reggel indulhat a túra. Bármerre is mész csak jobb lesz a közlekedés.
Csak nem ez volt a Szilas tetői kitérő? Ott eltévedhettek a felmérők, mert elment a kék jelzés keletre néhány kilométert majd visszafordultak és immár a a jó útvonalon mentek tovább. Évekig ez a téves semmiben végződő kitérő rajta volt a precíziós ttrmap térképen. Talán a múlt hónapban végre felülírták egy másik most már helyes nyomvonallal.
És tényleg. :) (belefutottam az első google maps-es hibámba: ha térképen kerestem, csak Csetényt mutatta. Simán google-ből már megvan Csebény is.)
Ott is elsőre buszt látok, Szigetvárról: vagy marha korán indulsz autóval Szigetvárra, hogy elérd a hajnali buszt, vagy egy nappal az indulás előtt mész le, és ott alszol.
Elsőre ezt mondanám, de HEV biztos rutinosabb arra - ahogy már az előttem szóló említette.
Közzétette a felmérésen készült videót, azt, amelyen elbambulta a jelzést, és levonta a következtetést, hogy bizony-bizony itt komoly hiányosságok vannak.
Olvasgattam az elmúlt napok táblákkal kapcsolatos észrevételeit, hááát ...
Engem nem zavarnak, hisz nem járok arrafelé, ahol "szétszórták" a "dokumentumot", jogalapot teremtve ezzel a támogatás lehívására.
Ennél praktikusabb ötleteim is lettek volna, de én maradok a saját kaptafámnál.
Olvastam a céladatbázisról, melyből leválogatták a POI-kat.
Én nem tudom, minek ez a nagy felhajtás, nekem van egy egyszerű EXCEL táblám, abba beleírogatom olykor-olykor az útvonalakkal kapcsolatos fontos információkat. Ezek a TUHU adatbázisában vannak, jó helyen, bárki által elérhetően.
Az ellenőrzés is megoldott, hisz rögzítem a pontos helyet (POI).
A távolság az útvonaltervezővel ellenőrizhető.
Ha elkészülök, akkor egy egyszerű alkalmazás oda-vissza képes lesz dinamikusan számolni, nem kellenek GIS eszközök.
Mivel mostanában a Gödöllői-dombság úthálózatnak "felderítése" van napirenden, az alábbi példával szemléltetek egy 6,5 kilométeres szakaszt.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tavasszal visszatérek a kékhez, viszont egyenlőre nem igazán tudom, hogyan jutok el a ponthoz, ahol kiléptem. Budapestről szeretnék eljutni Csebénybe. Van esetleg ötlet?