Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hosszu Creative Commons License 1999.06.22 0 0 363
A felfuggesztesehez csak elvi szinten ertek, de a PSA-ban egyes szakertok a fekeroszabalyozas es a felfuggesztes osszefuggeseit taglaljak eppen. Az azert durva, hogy egy szinte uj autonal beszarik a vezerles.
A 108kW 147LE korul van. Akkor nagyon elbasztak a fiuk. Ennel csak a V6-os nagyobb motor 194LE-vel. Elvileg turbosnak kellene lennie, de akkor nem lehetne ilyen gyenge, mint ahogy irod. A TurboCT-nel raadasul bonyolultabb a felfuggesztes, azt hiszem, meg egy gomb plusszban. A harmadik fokozat az Activa lenne. Nekem is jobb tapasztalatom volt veluk kapcsolatban.

A futomuvel kapcsolatban valami eszrevetel?

Előzmény: Ruppy (361)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.22 0 0 362
Eclipseboy_

Tudom, hogy nem 6 os, én a BMW hathengeresre gondoltam. Szerinted lehetséges, hogy csak átköszörüli a tengelyt. Hallottam, hogy van ilyen trükk is. MOST NEM KELL RÖHÖGNI de egyszer régen a Bertinus Kft. -tol vettem egy sportosra köszörült vez.tengely egy Aleko 1500 as ba. Mondtam, hogy nem röhögni!! Alapjárat megszünt az orosz csodán csak 1500-1800 körül lehetett stabilitálni, alul semmi erje nem volt de 4000 fölött egész jó lett a "gép".
Kivettem a sport tengely amikor eladtam a kocsit. Egyébként még megvan és ha valakit érdekel szivesen eladnám. (5ezer)

Előzmény: Eclipseboy_ (360)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.22 0 0 361
hosszu

Most vissza hozták a xsantiát 2.0i, fékjavítás után tovább gyötörni. A kocsi papírjait nézegettem és 108 KW volt a motor teljesítménye. A fickó azt mondta, hogy ez 16 szelepes és turbo. ???? Nem értem ez lehetséges?? A muszerfalon két homéro is van az egyik a vízé a másik az olajé. Nem nagyon akarom elhinni, hogy tubo az autó. A motortérben akkora kupi van, hogy nem látni bele rendesen és ez a kib@..ot aso is mindig esik, szal nem tudtam még alá nézni se. A papijaiból (meg az erjéböl) nekem nem derül ki, hogy turbo vagy sem.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.22 0 0 360
Ruppy!
Nekem még anno a Lancernél a Szuromi 70-80.000 ért vezérműtengely cserét és hengerfej-átalakítást csinált volna. Nekem azt mondta, hogy a németeknél csinálják a vezérműtengelyeket.

Ui: Az Eclipse nem 6 hengeres, hanem 4.

Előzmény: Ruppy (359)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.22 0 0 359
Eclipseboy_

Én úgy hallottam, hogy a Szurominál egy sport vez.tengely pl.BMW 323i be való 24000 Ft. Ezt a tengelyt az öreg csinálja. (magyar áru :-) biztosan ezért ilyen olcsó) A fene tudja persze, hogy milyen minoségü. A leömlo ára az jónak tünik. Én 80-100 ezer környékén saccoltam egy 6 hengeresre való cirkalmas leömlot. Az egyik ismerosöm (néha ott szokott lenni a gyorsulásin, most egy "meglöketezett és fúrt, könnyu dugós,sporttengelyes 323i 3000 ccm el fog szerencsét próbálni furat:86mm löket:86mm) feltett egy ilyen cirkalmas leömlot. Kérdeztem tole, hogy púder nélkül semmi "de még ment volna csak nem nyomtam" duma nélkül mit érzett a cserénél. Az mondta, hogy nem esett hanyadt a változástól. A sport tengelyt rögtön és határozottan lehetett érezni, de a cirkalmas leömlot....? Nem nem nagyon.

Előzmény: Eclipseboy_ (358)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.22 0 0 358
Most beszéltem a szentendrei Jota Tuning nevű céggel. Az ürge akivel beszéltem elég értelmesnek tűnt, nem mondott irreális adatokat.

Chip-tuning: 80-82.000Ft
Leömlő: 20-60.000Ft (márkától függően)

Vállalnak gépmunkát, turbo beépítést is. Egy vezérműtengely ára attól függően milyen márkát tudnak adni 70.000 Ft-tól indul.

Ezek szerint kb 200-300.000 Ft-tal érdemes nekikezdeni.

Ruppy Creative Commons License 1999.06.22 0 0 357
Eclipseboy_

Nekem a Xsara 1.8i tetszett igazán. Azon nem volt túl sok faxni. Egy elé ugribugri ki motor pofás kaszni. Az a probléma, hogy ha veszel egy ilyen autot jó pár millióért és már az elso 10ezer Km alatt olyan durva dolgok jelentkeznek rajta, hogy az ember csak szédül. A Xantiához még csak annyit, hogy kanyar közepén csinálta elöször a satut. Hát akkor volt egy kis "kimittud" , hogy ne túl sok kár képzodjön ka környzetben.

Előzmény: Eclipseboy_ (356)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.22 0 0 356
Ruppy!

Ez azért nem semmi, talán meg kellene ezeket írnod a PSA topicba, hagy örüljenek.

Előzmény: Ruppy (355)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.22 0 0 355
Eclipseboy_

Most hallottam amint a flotta felelos telefonált, egy Citroen XM et is akartak kihozni tesztre de útközben lerohadt.:-( XM teszt sztorno
A tegnapi Xantia 2.0i (6 ezer kilóméter van csak benne, szinte tiszta új) Este a városban úgy megált, hogy sehova se lehetett mozdítani. A fék generál az összes kereken befogott. Ha pöckölgetted a pedált néha kiengedett. Végeredmény tréler :-(((((

Előzmény: Eclipseboy_ (354)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.22 0 0 354
Nem tudom milyen a Citroen, de nekünk van két 406-os otthon ugyanezzel a 2.0-ás 135 Le-s motorral és azért nem mennek rosszul, pedig a Peugeot biztosan nehezebb. Persze nem egy sportautó, de olyan halk, hogy az mindenért kárpótol.
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 353
hosszu

Akkor passzolnak a dolgok. Nem véletlen éreztem , hogy gyengus a darab. A Xsara motorja sokkal szimpatikusabb karakterü és sokkal halkabb. Egy 2.0i 16V -s motorral szerelt a Xsarat az nagyon dögös kis gép. Az eléggé zavaró, hogy a tegnapi xara 1.8i is meg a mai xantia 2.0i motorja is furcsa hangokat adott. Mindkettoben kb 5-6 ezer Km volt csak.

Nem vagyok profi teszter, én csak egy BMW fanatikus:)))
/OO=[]=OO\

Előzmény: hosszu (352)
hosszu Creative Commons License 1999.06.21 0 0 352
Azt nem ertem, hogy ezek a marhak mi a turot csinalnak a motorjaikkal. Mar jopar eve megvolt a 2.0i 8 szeleppel, 135 LE-vel. A mostani szint tuti 16 szelepes, es ugyanannyi. A Xsara Coupebnan levo 2.0i 16V motor 167LE. Hogy azt miert nem tudjak beletenni? Az 1.8i 16V egy viszonlag uj motor, ezt a 2.0i-t lassan nyugdijazhatnak. Es ez van a 406-os Peugeot Coupeban is. Nekem Xsaraban vagy 1.8i 16V vagy 1.9TD, illetve most mar HDI kellene. Xantiabol pedig a 2.0i TurboCT vagy a HDI.
A korabbi Xm-eknel azt a sportos/nem sportos atvaltot szidtak, mint a bokrot, allandoan magatol atvaltott sportosra.
Futomuvileg hogy fekudt neked a hidropneumatic?

Focus? Mielott odaer, szetesik ilyedteben. ;)) Nem egy autos magazin orult tesztere vagy veletlenul?

Előzmény: Ruppy (351)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 351
hosszú

A 135 lovas volt. Kettobe 100 és vége. Háromban 140 max. A futómüve sokkal stabilabbnak tünt mint a Xsara 1.8i vagy a 1.6i hez képest. Egy nagy Nintendo. -> sportos nyomógomb,nem sportos nyomógomb,lift fel ,lift le, digit klima.... Hatezer Km. volt az autóba de már az egyik motortartó elment sz@rni,furcsa hangok jöttek a motorból (mintha sipilt volna vagy csak egy csapágy készülodik?) Az utastérben sokkal jobb minoségüek a felhasznált anyagok. Ja és oldallégzsákja is volt. Nem volt egyáltalán elvetemült az erjét tekintve. Kettoben 80 tól meghalt (max 100 at ment) Hármasban padló 120 nál vége a mutatványnak, erotlen :-( Áttételbol volt csak ereje. A Xsara 1.8i szipibb volt :-) Úgy fel lehetett emelni, hogy teljesen úgy nézett ki mint egy offroad dzsip. Kb 20-25cm emelkedett az autó a kerékívnél mérve.

Holnap egy új Focus 2.0i jön tesztre :-)))

Előzmény: hosszu (350)
hosszu Creative Commons License 1999.06.21 0 0 350
Wow! :)
A 135 lovas, vagy TurboCT?
Előzmény: Ruppy (349)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 349
Idul a mandula.

Most pár perce hozták fingatni a Citroen xantia 2.0i -t teszt autót. Majd beszámplok.:)))

Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 348
Gaijin

Ha bontókban keresgélsz kb 10e-25ezer forit ért tudsz venni. Az a fontos, hogy a teljes kábelszet meglegyen. Minden E30 as fel van készitve OBC fogadására. Az a lényeg, hogy a muszerfalban legyen pillanatni fogyasztás méro. Az egész egy nagy púder de a PIN kódos tiltás nem rossz. Persze ez sem mindenható de eléggé megnehezíti az ellopását.

Előzmény: Gaijin (347)
Gaijin Creative Commons License 1999.06.21 0 0 347
Ruppy,

Nem, sajna ilyen csoda OBC-je nicsen nekijje, de amit a rugóról írtál, azzal teljesen egyetértek, lehet, hogy nem voltam egyértelmű az előző hozzászólásommal, de pont ezért emelem feljebb a mostaninál.

Gaijin

Előzmény: Ruppy (345)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 346
OBC

Elfelejtettem egy érdekeset. Automatikusan be tudja iditani az álló futést idore (fél óra idotartamra). Ez a funciót végüli bármire használhatod. Ha erdeti Bavária autórádiód van akkor még a sebességfüggo hangeroszabályozást is kezeli. Ez nem biztos de a memóriás ülésállítóhoz is köze van.

Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 345
Gaijin

Az OBC az óra helyén szokott lenni a középkonzolban. 13 nyomógombja van, pin kódos inditástiltást,riaszást,külso homérsékletet,dátumot idot, átlag sebességet+pillanatnyi sebességet,átlagfogyasztást,stoppert,tempo limitet (gongal jelzi),benzin mennyiséget,hatótávolságot mér.

Ez a leültetés nem túl jó dolog. OK valamit segit a durva kanyaroknál de 2 havonta szedegetheted a kipuffogó rendszeredet a zutcán. Az olyan izé ha nem lehet felálni egy járdára vele. Egy haverom a 323i ét leültette, ráadásul gyári sport rugókkal. Az erdmény fél év alatt 2 kipuffogó elment sz@rni meg egy karter. Amikor vezettem az utóját az tetszet ,hogy a kormányt lehetett rángatni és a kocsi nem akart borulni de az viszont nem, hogy ugy éreztem mintha egy száguldó hókedlin ültem volna. Semmi konfort érzet minden minden zökkenés átrázta az autót. Télen meg úgy tolta a magas havat mind a hóeke. Mondanom se kell visszaszereltük az eredeti rugókat. Ennél a tipusnál ez valahogyan nem jön össze.:-(

Előzmény: Gaijin (343)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 344
Sanfe

Szerintem se lessz belole ürsiklo. Még a loereje se no de a rugalmassága érezhetoen javul.

Előzmény: Sanfe (342)
Gaijin Creative Commons License 1999.06.21 0 0 343
Ruppy,

Köszi a gratulációkat, de ez az autó már a függőség eredménye, korábban volt egy 318i-m és újabb/erősebb-re vágytam.
Nem tudom mi lehet az az OBC az E30-asban. Van benne az a standard led sor az olajra, meg kis óra ikon, meg inspection led, ilyesmi. Ezen túl csak a böszme kontroll lámpák.

Adatokat pár hét múlva tudok majd adni, mert egyelőre a módosítások alatt nyög a gép, pl alacsonyabb, mint szeretném, és rugó cserére vár, meg hátul egy medvecsalád van beépítve a "sport"dobba, és azt ki szeretném lakoltatni. Amúgy haladós fajta, 160-nál még jól húzott, a próbaúton ennyit mertem menni vele. Ami igazából megfogott, az nem is a végsebessége, hanem, hogy jól ugrik alacsony fordulatszámon is és nagyon élvezetes a váltója. Gyorsan felpörög, semmi nincs benne a sima 318i lomhaságából. A végén pedig az ABS és a 4 tárcsafék sem árt.

A gép maga csillogó középzöld, rövid távon alul, ahol fekete szokott lenni ott világos ezüst lesz, hogy feldobja egykicsit.

Gaijin

Előzmény: Ruppy (340)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.21 0 0 342
Hi Ruppy!

Ha fizikilag stimmel, akkor biztos hogy fel lehet tenni /*ha mas nem egy kis atalakitassal*/, de amit a legmennyisegmero produkal a computer fele, gondolom annak is ekvivalensnek kell lennie, gondolok itt a jelszintekre. Nos ha ez megvan, akkor szerintem annyi az elonye hogy a motor konnyebben jut "lelegzethez", azaz a nagyobb atmero miatt nem kell akkora rugoerot legyoznie a legmennyisegmeroben, ez azt eredmenyezi hogy kisebb resen aramol be a levego de nagyobb sebesseggel, amit aztan elveszt a pillangoszelepig /*esetleg meg rosszabb turbolens aramlasokat idez elo*/. Szerinted ez az atalakitas 1-2% -al dob -e tobbet a gepen?

SanFe.
Ui. Koszi a "matatasi metodust", majd valamikor megprobalom. Egyebkent az enyem meg a regebbi L Jetronicos.

Előzmény: Ruppy (336)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 341
Eclipseboy_

Hát igen a bor az tuti. De azé én nem veszem ennyire komolyan az életet. Szerintem bontóban olcsobban ki lehet fogni eg olyat amelyik jól néz ki. (pl:Budafokon)

Előzmény: Eclipseboy_ (338)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 340
Gaijin

Gratulálok. Üdvözöllek a csapatban.:)))
Vigyázat az E30 egyszeri kipróbálás után is függoséget okoz egy életre.:)))
Ez olyan örök darab. Kortalan a formálya. Van benne OBC?(board computer)
Adatok 0-100, top=?

Előzmény: Gaijin (339)
Gaijin Creative Commons License 1999.06.21 0 0 339
Urak,

Rég nem jártam itt, de a hétvégén a szélvédőmre nyaltak egy cetlit, és hátha valaki még nem hallotta; 26.-án a Hajógyári szigeten bömbi találkozó lesz, valami fél kilenctől, külön E30-as szépségversennyel.

Ja, vettem egy 90-es E30-as 318is-et, még egy kicsit reszelni kell rajta, hogy igazán tetsszen, de jó úton halad.

Gaijin

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.21 0 0 338
Ruppy!

Van azért egy-két autókárpitos cég Mo.-n, őket is felhívhatod. Sőt a CarPit nevű cég állat bőrhuzatokat is csinál.

Előzmény: Ruppy (337)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 337
Gyerekek rosszul vagyok.

Gondoltam egyet, hogy kicserélem a padló kárpitot fekete szinüre. Felhívtam a márkakereskedot és aztán jött a roham. 89000 Ft.:((((((((( Egy ülés kárpitcseréje 45000 bol kijön.Még jó hogy kapni. Nem is olyan csunya szinü ami van most, hogy igy átgondolom.

Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 336
Sanfe

Ha ügyi vagy. A 325i szivó részét a pillangóval (csak négy csavar fogja) fel tudod rakni az erdetid helyett. Nagyobb a pillangó átméroje. De ha az egész szivóöntvényt a pillangóval átrakod az a leg egyszerübb. A 325i nek mindenhol nagyobb az átméroje de viszont a felerosítése tökre megegyezik a 320i vel.

Ruppy Creative Commons License 1999.06.21 0 0 335
Sanfe

Elég nehéz leszedni. Csavarhúzóval erosen de óvatosan. Találsz majd benne egy fémlapra ragasztott kerámia lapocskát amin egy lézer trimmelt elenálás hállózat van. A "potméter" eleje és közepe közé kötve egy termisztort. Ez a termisztor viszi odébb a karakterisztikát ha hideg a belépo levego (szélesíti az injector impulzusát...osciloscoppal mértem).

Ha katalizátoros az autód, vigyázz mert ha túldúsítod az üzemanyagot elrepülhet minden pl:katalizáto.

Ez az egész állítgatás inkább az L-Jetronicos vezérlo rendszerüeken "segít"
A motronicosoknál a lambda szonda beleszól és visszaveszi a dusítást.
Ha jól emlékszem neked 320i -d van . Ha a gyujtáselosztó a blokk oldalábol jön ki akkor Jetronicos, ha a vezérmütengely végére van felszerelve akkor Motronicos
Még talász egy bazi nagy muanyag élkereket amit egy csavaros bizbasz fikszál le, hogy el ne csavarodjon. Ha a szemed elött lessz minen magáért beszél. ELÖSZÖR JELÖLD BE AZ EREDETI BEÁLLÍTÁST azután próbából 1-2 fogat mag lazithatsz a rugón. Ha eresztettél a rugó feszességén valoszinüleg az alapjárati CO vagy az egész alapjárat el hangolódik. A lmm. házán lévo imbuszfejü bypassz csavarral uttánna lehet menni a dolgoknak és normál alapjárato lehet vele csinálni.
Ha ezzel az eljárással "dúsitottál a keveréken toljál neki egy ki elogyujtást. Egész addig amig éppen nem csörög meg és nem kezd rángatni. A gyujtást azér kell megökni mert az elogyujtás vákumcsöve a pillangón kivül a légszüro felöl van. Ha a szüro légellenálását drasztikusan csökkentetted -> az elogyujtás vákum se siet majd növekedi a megszokott ütemben, ezért jótékonyan hat ha az alap elogyujtáson egy picit növelsz. Az a lényeg ha 2000 en van a fordulat ne biccegjen ne ránduljon a motor. Egész eddig a határig vagy még egy hangyafasznyival túl.
Feltétlen cseréld ki a szurot kis légelenálásura. (bukszátol függoen lentebb irtam, hogyan) Egy kis (min 5x5cm de lehet nagyobb is) nyilást is nem árt nyitni alul.
Miden jegyezzél meg hogy volt beállítva és ha nem tetszik vissza tudjad állítani az eredetire.

Előzmény: Sanfe (332)
Degeczi Creative Commons License 1999.06.21 0 0 334
Jo egy hete Pestnek tartottam a csaladdal. Kiskunfelegyhaza es Kecskemet kozt van az 5-os legizgalmasabb szakasza. Veszettul huzott az Audi 90, igaz sok elozes kettesbol indult. Itt ragadt ram egy Toyota. Vegig egyszerre elozgettunk; ugyesen kihasznalta azt, hogy ha en elindulok o is ugorhat egyet. Jott a Kecskemetet ingyen elkerulo M5, gondoltam, itt majd elhuzhat. Inkabb kenyelmesen maradt mogottem, ha kimentem, o is jott a kulso savba. Az oram 220-on kifekudt, nem mertem le, de ez nyilvan a gyari 197-et erositi meg. Fizetos szakasz elott vissza a regi 5-re, ahol szerencsere a szembejovo savot ellenoriztek. Nem sokkal kesobb a repter fele le kellett fordulnom, a Toyota tipusat igy sajnos nem lattam (gombolyu volt az biztos - Supra? akkor nem csoda, hogy jol tudott jonni).
Előzmény: Eclipseboy_ (327)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!