Akkor most egyedül kb 11 mp. lehet? Akkor egy WV golfot éppen le tudsz verni. 0-100 ra. A ladáknak elég korrekt a váltomechanikájuk. Biztos be lehetne rakni egy pár mikrokapcsolot.
elég jo adatokezek amit irtál. Egy sima 1500 Lada (2107) kb15 mp alatt szokott 0-100 on lenni.
Ruppy, nem tudom, mert az utolso meresem (12-13s 0-90 (ora csalas)) ota a karbiban at lettek varialva a fuvokak, meg betettem ezt a sport legszurot. lemerem majd, persze csak 2 szemellyel tudom, mert egyik vezet, masik orat nez. :-)
masik. van 1 f*sza 5letem. akarok sebessegfokozat-kijelzest a muszerfalra :) 2 kerek ora kozott pont elferne egy normal meretu 7-szegmenses kijelzo, a sebvaltokar toveben meg lennenek mikrokapcsolok, es mint a rallyautokban, jelezne a sebesseget. nem mintha nem tudnam fejbol.... :-)
a difi áttételét elég könnyü megtudni. Ha hátulrol benézel a kocsi alá. A difin a bal felsö összetarto rögzitö csavar alá van rakva egy kis fémlapocska. Ebbe a fémlapba van beütve az áttétel száma a difinek.
Ruppy!
Köszönöm a jótanácsokat. Kicsit megnyugtattál sebváltó ügyben. De nem hiszem, hogy annyira ügyes lennék, hogy a difi áttételét is meg tudnám helyben nézni. Mégegyszer kössz. Ha tapasztalok valami érdekeset a szemlén, megosztom az urakkal. R.
Kuplungban inkább egy jo combosat. A váltás könnyüségét nem igazán a tárcsa szerkezeti részeinek vékonysága szabja meg hanem, hogy emel ki a kinyomo szerkezeted vagy pedig üt -e a tárcsa. Ha rendesen kiemel és a tárcsa se üt(vékony tárcsánál még az a veszély is , könnyen ütni kezd mondjuk egy egyhelyben pörgés ütán) akkor annnak jonak kell lennie.
Ruppy!
Én úgy értettem a könnyített szót, hogy hatékonyabb lesz tőle a váltás, vagy valami ilyesmi... Nem tudom pontosan, de az importőr dicséri. (miért ne dicsérné, hiszen üzletember :-))
Tom
A kuplung mindig legyen brutálisan erös. A lendkerekedet könnyitsd inkább. Én nem vennék meg egy elvékonyitott " könnyitett" kuplungot. Ez kb olyan mint a vékonyabb hengerfej pakolás. Elöször jól hangzik de pikk-pakk át tud égni. Egy rendes szereplös 4. böl padlo kettöbe visszaváltásnál neked sem hiányzik, hogy a kuplungtárcsádat ugy kelljen összeszedegetni az utrol.
Általában az automata váltos autokon a difi és a félttengelyek mindig jo állapotuak szoktak lenni. Az automata megkiméli. Biztos, hogy uj kuplungszerkezetének kell lenni ami nem tul rossz. A motorvezérlöje ua. mint a sima 5 sebessége kézváltosnak. A motor is általában jobb állapotu egy automata autoban mint egy kéziváltosban. Automatával nem lehet széthuzatni olyan könnyen mint egy kéziváltossal. Az ,hogy automatábol lett kézi az nem ront az értékén söt az esélyed is jobb, hogy a motor talán egész jol egybe lehet. A difi áttételét meg kell nézni mert az aut. vezioknak más az áttétele. Ha jo rövid pörgös akkor haggyad de ha tul hosszu (a 320i nél általában 3.45 szokott lenni) hosszabb mint a gyári akkor az nem ok. mert elöbb utobb megeszi a kuplungot.
Amikor a srác öninditozik és a motor felpörög közben kerepel kb3 mp ig akkor a hajtokar készülödik elszálni. Az olajbeöntö kupakon nézd meg (persze alulrol , hogy tettek-e bele finist az eladás elött vagy nem. Ha tettek akkor olyan ragados mézszerü az olaj. Általában a beöntö körül egy picit félre is szokott csöpögni a beöntéskor. Ezeket a finis cseppeket irto nehéz sima ronygyal letörölni. Ha pedig az olajsapka alulrol szürrkésfehér netán egy kicsit habos akkor a hengerfej körül gondok vannak. Ha a motor jo akkor alapjáraton az olajbeöntö nyilásnál szivnia kell ha odateszed a kezedet. Ha pedig szinte félre kell ugrani mert akkora a kartergöz akkor el kell felejteni a vásárlást.
Rohadás: Hátso kerékiv a küszöbhöz közeli részen szokott elkezdeni elöször rohadni. Nézd meg szemböl az auto szimmmetriáját. A motorházfedél hogyan illeszkedik. Minden oldalrol szimmetrikus hézagoknak kell lenni ha nem volt még törve.
Átfestés: A szélvédö guminál az átfestést nézd meg. Nagyon ritka az olyan átfestés ahol elötte kiveszik az ablakot meg leveszik a diszléceket. Általában csak kb letakarják és festik.
Fiúk! Lassan cserélnem kell a kuplungtárcsámat. Az OMP katalógus ír egy ún. könyített kuplungtárcsáról közel azonos árban mint a gyári. Mi a véleményetek, esetleg tapasztalatotok erről a kütyüről. Ha jó inkább azt kell venni, mint a gyárit!
Tom
Ruppy!
SZVSZ a leömlő legalább annyit dob, mint egy rendszer, nem? A lendkeréknél le kell bombázni a motort földig, én nem vállalnám, nem szívesen járnék úgy mint az előző kocsimnál (olajfolyás, tömitéscsere túl gyakran, viz felforrás, hengerfejes stb.)
Tom
No a szent őrület itt is bugrott: "lelkileg zavar". Azt tuti, hogy én is abban a pillanatban nekiállok helyzetjelző égőt cserélni - szakadó hóban -, amint észreveszem, hogy kiégett. Pedig mind a két oldalon kettő van hátul, szóval nem lenne vészes, ha az egyik kiég.
Egy haverom a seregben tiszti sofőr volt Veszprémben. Ott a szekrényajtókra nem cicák voltak feltéve, hanem traffipaxos fotók. Két különleges volt köztük:
Lada 2107, Veszprémbe vezető négysávos úton 210 km/h!!!
Lada 2105 lakott területen 65, de a kocsi majdnem orra bukott, mind a négy kerék füstöl mint az atom. A rendőrök saját bevallásuk szerint sem láttak még ilyet. Fél napjukba telt, mire annyira ki tudták nagyítani és tisztítani a képet, hogy a füstfelhőből megsejtsék a rendszámot :)
Urak!
Kérdésem lenne. Régi álmom egy E30. Délután találkozom eggyel (83-as, 320i). A gazdája, aki barát barátja, azt mondja, eredetileg automata volt, és átszerelték manuális váltóra. Okos dolognak hangzik ez? Lehet teljesen használható egy ilyen csere?
Ezen kívül, kérdezném tisztelettel, mi az amire az első találkozáskor nagyon érdemes ráfigyelni E30-nál?
Köszönöm.
A lendkerék könnyitést az tényleg elég jol lehet érezni. A csak leömlöcserét pedig kb ugy mint a sportgyertyát:) Mi....i 8leömlö az eclipsebe vagy csak a szemem káprázik? V8 as az eclipse? Vagy van lehetöség szelepenkénti kisebb leömlök felszerelésére?
Szerintem nem ér annyit, hogy kihuzasd a kasznidat. Ha már egyszer ki kell venni a motort a helyéről... tudod a gyári beépítést megpiszkálni.
Elhiszem, hogy lelkileg bosszant, de ha nem lehet észrevenni a vezetéskor, akkor...
Tom
figuramatyi!
Ha a vámos a haverom, akkor nincs gáz, át lehet hozni kannákat.
kenguru!
Kössz a tippet, a Kárászy-t én is kérdeztem, ott 18 ezer lenne darabja a KONI-nak, ami állítható keménységű. Egyébként ha fékpadon kimutatják a 10-15 % LE emelkedést akkkor 50+ÁFA-t megér a chip!!!
Most olvastam az augusztusi A2-ben, hogy a Supersprint 40-50%-al leértékelte az egyes sp. kipuf. dobokat.
Sikerült injectort keriteni? Egyébként ha nincs most a zöld fedelü ideiglenesen kisebb áteresztésü is jo addig bele amig nem találsz megfelelöt.
Legalább addig menni fog az összes henger. Csak az injectorok ellenálására figyelj.
A baj csak az, hogy ezeket az autókat megvenni könnyű, de fenntartani már nehezebb. Szerintem meg fogmaradni az Eclipse. Lehet, hogy mégis bevállalom a karosszéria kihuzatását, bár az autó viselkedésén nem érzem (és más sem, pedig menyasszonyom édesapja szerelő volt és ő is vezette), de lelkileg zavar.
Ha véletlen netán E30boy_ lennél akkor ne bajlodj a sima 6 hengeresekkel hanem röktön egy ///M3 at(2.3i 16V) 215Le-t vegyél. Egy hathengeresböl is lehet kemény gépet csinálni (pl:5.7 0-100) de nagyon nagy munka és sok pénz. Ha van lové akkor csakis ///M:)))
Pontosan így van, az ember kötődik a kocsijához, nem szivesen adja el. Pláne hogy tudja mennyi időt, pénzt ölt már bele. Én mikor eladtam a Lancer-t, a vevő kijelentette, hogy majd visszarakja a gyári kormányt, leszedi a fóliát, stb, ezek után alig akartam neki eladni.
Eclipse: 650-ert mar eleg jo lehet. (esetleg gyari GT) egyelore nem allok at. eloszor a lada legyen olyan, amilyennek elkepzelem. (10 alatt szazon). aztan ha kielveztem es mar inkabb nyug mint orom, akkor csere. egyelore hozzam van nove, olyan lenne eladni, mint elhagyni egy not. te nem igy vagy vele?
mas. Avanti? 98-as olmozott? ez komoly? "szokott lenni", vagy ez csak a kifuto keszletuk? hol van pesten avanti kut? (lada az olmost szereti)