Na szóval toronymerevítés: Ladákon is láttam már egy párat. Ott a tornyot a tűzfallal kötik össze, amire egy vastagabb acélpántot hegesztenek fel hosszában. Sokat segít a karosszéria csavarodása ellen. A toronymerevítést illetően csak annyit tudok hozzátenni, hogy a sárvédők felhegesztési pontjánál ( a doblemez tetejénél) is szokás berakni némi vasat, meg sokkal sürübben hegeszteni a sávédőket, mert a zsigunál az is teherviselő elem.
Ha keményíted a rugókat (szerintem nem szükséges) mindenképpen ajánlom a dupla tornyot, esetleg a doblemez erősítését is. Ha rövidebb a rugó, akkor vegyél új felső lengőkarokat is a régiek hajlamosak a sürübb felütődésnél elhajlani. Esetleg a lengőkarokat sem árt megerősíteni. Kétirányú gátlónál az első alsó rögzítő pántot tartó 8mm-es csavarokat 10-re kell cserélni, különben kiszakad.
Előre Volga rugót szoktak tenni, ami olcsó, brutális, de ritkán lehet kapni. Hátra jó a nagypolák rugója ami kicsit rövidebb és kicsit keményebb is mint a gyári lada. De ha extrémebbet szeretnél hátra, akkor vegyél skoda első rugókat, told bele a lada rugóba, és menet-menettel hegeszd össze. Az eredmény egy jóformán nulla rugózású autó, ami soha semmilyen körülmények között sem dől meg.
Kemény gátlóra esetleg adhatok majd címet. Ott a Lada gyári gátlót keményítik fel, a Bilsteinek előtt nekem is az volt a zsiguban. Nem voltak sokkal rosszabbak, és 2 évvel ezelőtt 3 rugóba került darabja. Olyan kemény lett a gép, hogy a hátulját lenyomva 3-4 perc volt míg visszaemelkedett. Több mint két évig bírták, és a második év végére érték el a széria gátlók keménységét.
Saját tapasztalat: a rugókkkal való manipulálást nem ajánlom, mert könnyen szétveri a tornyot elől, ha keményebb a rugó. A rövidítést is csak 0.5-1 menetig maximum. A gátlók sokkal többet javítanak a stabilitáson..
Tegnap letéptem a váltogombot a karrol. Szarrá ment. Vettem egy mácsós alu gombot amiben imbusz csavarok vannak felül. Én másféle csavarokat akarok bele. Amugy tök mindegy lenne de tudod a szent örület...:)
Csavarügyileg kéne egy kis segítség. Nekem olyan hármas menetü csavar kéne aminek max 7mm széles a feje torx vagy imbusz és domboru is + persze kromozott vagy fekete szinü. Hol tudnék ilyesmit venni?
emléxem hogy kérdeztem 1x, de a választ - bocs - nem vettem észre.
ez elég jó lehet! egyébként meg gratula.
mi a CityRallye-n szokunk menni, az is ügyességi+tajékozódási, a legjobb szakaszunk (de ez csak egy szakasz az 5ből): 51/19. hely. Ennél jobb még sosem volt, de ez egy hagyományokkal és papírforma szerinti nyertesekkel rendelkező dolog, mi meg idén kezdtük. sajnos az ügyességiken se villantottam, igaz hogy elsőkerekesek is vannak ugyanabban a kategóriában mint én, de volt, hogy az összes induló lada közül uccsóelőtti lettem. 1x második lettem VOLNA, ha nincs bólyahibám. elnéztem a pályát, mer az öcsém navigálása abból állt: ezaz bazzeg, ezaz, nyomjadnyomjadnyomjad, KIRÁLY, nyomjad, vigyázz elbasztál egy bólyát, KIRÁLY, nyomjad-NYOMJAAAD, királyvagybazzeg, KIRÁLY, nyomjaad! :-) - szóval hibapont miatt csúsztam le. A tájékozódási részen meg mindig eltolunk valamit... Egyéb poénok (pl célbadobás, ilyesmi) a rendes versenyeken nincs, az augusztusi többnaposon lesz, de az meg akkora kiadás (szállás, kaja, nevezés), hogy abból a pénzből felrakok inkább 4 kemény rugót gátlóval együtt......
z.
Szerintem erre már válaszoltam. Ezt a "rally-t" a Mitsubishi Klub minden évben megszervezi. Nem a vezetési képességeken van a hangsúly, hanem tesztlapokat kell kitölteni, kérdésekre válaszolni, melyekre az út menti táblák, helybli lakosok tudják megadni a választ (pl. hány km hosszú volt a zebegényi erdei kisvasút?). Ezen kívül van egy-két ügyességi rész is(kerékcsere időre, célbadobás kocsiból, stb). De nem kell gyorsan hajtani, semmi ilyesmi (sajnos). Persze majd mindenkit sikerült lehagyni, ha jól emlékszem huszadikként indultunk és másodikként, vagy harmadikként értünk a célba.
Eclipse, léci vmi részleteket kérünk erről, idézlek:
"This is me after placing third on the Mitsubishi rally" - először gondoltam ez valami neten játszható Mitsu verseny-szimulátor, de egy real-life serleg van a kezedben, szóval valamit te alkottál.
tell me more, tell me more, tell me more (hogy a grízt idézzem)
z.
Akkor most egyedül kb 11 mp. lehet? Akkor egy WV golfot éppen le tudsz verni. 0-100 ra. A ladáknak elég korrekt a váltomechanikájuk. Biztos be lehetne rakni egy pár mikrokapcsolot.
elég jo adatokezek amit irtál. Egy sima 1500 Lada (2107) kb15 mp alatt szokott 0-100 on lenni.
Ruppy, nem tudom, mert az utolso meresem (12-13s 0-90 (ora csalas)) ota a karbiban at lettek varialva a fuvokak, meg betettem ezt a sport legszurot. lemerem majd, persze csak 2 szemellyel tudom, mert egyik vezet, masik orat nez. :-)
masik. van 1 f*sza 5letem. akarok sebessegfokozat-kijelzest a muszerfalra :) 2 kerek ora kozott pont elferne egy normal meretu 7-szegmenses kijelzo, a sebvaltokar toveben meg lennenek mikrokapcsolok, es mint a rallyautokban, jelezne a sebesseget. nem mintha nem tudnam fejbol.... :-)
a difi áttételét elég könnyü megtudni. Ha hátulrol benézel a kocsi alá. A difin a bal felsö összetarto rögzitö csavar alá van rakva egy kis fémlapocska. Ebbe a fémlapba van beütve az áttétel száma a difinek.
Ruppy!
Köszönöm a jótanácsokat. Kicsit megnyugtattál sebváltó ügyben. De nem hiszem, hogy annyira ügyes lennék, hogy a difi áttételét is meg tudnám helyben nézni. Mégegyszer kössz. Ha tapasztalok valami érdekeset a szemlén, megosztom az urakkal. R.
Kuplungban inkább egy jo combosat. A váltás könnyüségét nem igazán a tárcsa szerkezeti részeinek vékonysága szabja meg hanem, hogy emel ki a kinyomo szerkezeted vagy pedig üt -e a tárcsa. Ha rendesen kiemel és a tárcsa se üt(vékony tárcsánál még az a veszély is , könnyen ütni kezd mondjuk egy egyhelyben pörgés ütán) akkor annnak jonak kell lennie.
Ruppy!
Én úgy értettem a könnyített szót, hogy hatékonyabb lesz tőle a váltás, vagy valami ilyesmi... Nem tudom pontosan, de az importőr dicséri. (miért ne dicsérné, hiszen üzletember :-))
Tom
A kuplung mindig legyen brutálisan erös. A lendkerekedet könnyitsd inkább. Én nem vennék meg egy elvékonyitott " könnyitett" kuplungot. Ez kb olyan mint a vékonyabb hengerfej pakolás. Elöször jól hangzik de pikk-pakk át tud égni. Egy rendes szereplös 4. böl padlo kettöbe visszaváltásnál neked sem hiányzik, hogy a kuplungtárcsádat ugy kelljen összeszedegetni az utrol.