Köszi a linket, ezekről az elektromos feltöltőkről még nem hallottam, de jól hangzik. Régebben egyébként gondolkoztam valami porszívó, vagy elektromos kompresszor beépítésén. Ezek szerint nem volt tök hülyeség.
Ma elmentem a Laczkó Mitsubishi-hez (remélem jól írtam) itt dolgozik a Csukovits, a rallyversenyző és itt építik a kocsijait. Megkérdeztem mit lehet kezdeni a karosszéria csavarodásával. Azt mondták tényleg meg van rogyva, de nem vészes két nap alatt meg tudják csinálni, semmihez nem kell hozzányúlni, csak az első lökhárítót kell levenni hozzá, még fényezni sem kell. Ezek szerint a lakatosom jól látta a torzulást, csak a torzulás méretét becsülte túl.
Ja az ár kb 50-80.000Ft, reggel viszem másnap délután kész is van. Lehet, hogy ha már úgyis rallysokhoz viszem a kocsit rákérdezek a tuningra is.
rugóstagok a következő fizu után ugranak be, ha a Vörösnél csináltatom, olyanra kérhetem, amilyenre csak akarom, nekem az lesz a lényeg, hogy a gyárinál legyen keményebb, de azért ne is szakadjon le a vesém ha átmegyek egy kavicson. Gátló elég ha egyirányú, nem bírná a kocsi. (Most ugyan ki lett hegesztve, sárvédő csere, padló csere, torony semmi extra de plusz-varratokkal ellátva - de ez még nem az a megerősítés, amiről te beszélsz :-(. A kormánymű is helyrepofozva, új kormánygép, 4 új német trapézgömb, 4 szilent (trapéznál), kerékagy-csapágy, stb).
Fizetésig most a következő akció a hideg levegő terelése a léxűrőhöz. Autó tuning topikba beírtam hogy ma reggel voltam a srácnál aki ilyen beömlőket csinál, hát nekem a süllyesztett az nem OK, mert nem tudok olyan szépen vágni. Csak furkálni tudok, tehát rácsavarozós kell. 10,300Ft párja!! hát, ennyiért én tűreszelővel kireszelem egy egyköbméteres tömbből inkább - ahogy mondani szoktam. :-)
Mivel most volt fényezve a kocsi, úgy gondoltam szépre kellene csinálni, a kocsi hófehér, vennék metálsötétkék dezodort, és rendszámkeret, beömlőnyílás tükör ablaktörlő megkékülne azonnal.
Nekem elég idegbajosan megy az autom. Szerintem a loerökön semmiféle változást nem éreztem csak a csörgés az zavaro. Induláskor mecsörren egy kicsit és 160 km/o tol folyamatosan csörög vele.:(
Szerintem az nagyon sántit, hogy a rádioban 10% os növekedés igér ha ezzel a benzinnel jársz. Ez duma 10% os növekedést még az igazán profi tuningosok is ovatosan igérnek csak. Ez olyan pszihikai 10%.:) ->(ja meg a sportgyertya:)
Az OBI ban láttam kromszinü szalagot. Kb 1.5 mm vastag és pont olyan széles mint a belsö küszöbvédöben lévö 2 db horony. Ez tökéletesen kromszinü fénylik mint a salamon töke és öntapados. Szerintem elég dögösen nézne ki a küszöbvédön a krom csik.
Mindenféle árnyalatu kromcsikot láttam a pocon. Enyhén kékeset,rozsaszineset persze arany szinüt.....meg persze a sima magasfényü kromosat is.
Jutott valaki valamire a kromozott E30 as ajtokilincsel?
hzolee
Ebben az autosboltban lehet alu ajtozár gombot is kapni E30 hoz?
Na szóval toronymerevítés: Ladákon is láttam már egy párat. Ott a tornyot a tűzfallal kötik össze, amire egy vastagabb acélpántot hegesztenek fel hosszában. Sokat segít a karosszéria csavarodása ellen. A toronymerevítést illetően csak annyit tudok hozzátenni, hogy a sárvédők felhegesztési pontjánál ( a doblemez tetejénél) is szokás berakni némi vasat, meg sokkal sürübben hegeszteni a sávédőket, mert a zsigunál az is teherviselő elem.
Ha keményíted a rugókat (szerintem nem szükséges) mindenképpen ajánlom a dupla tornyot, esetleg a doblemez erősítését is. Ha rövidebb a rugó, akkor vegyél új felső lengőkarokat is a régiek hajlamosak a sürübb felütődésnél elhajlani. Esetleg a lengőkarokat sem árt megerősíteni. Kétirányú gátlónál az első alsó rögzítő pántot tartó 8mm-es csavarokat 10-re kell cserélni, különben kiszakad.
Előre Volga rugót szoktak tenni, ami olcsó, brutális, de ritkán lehet kapni. Hátra jó a nagypolák rugója ami kicsit rövidebb és kicsit keményebb is mint a gyári lada. De ha extrémebbet szeretnél hátra, akkor vegyél skoda első rugókat, told bele a lada rugóba, és menet-menettel hegeszd össze. Az eredmény egy jóformán nulla rugózású autó, ami soha semmilyen körülmények között sem dől meg.
Kemény gátlóra esetleg adhatok majd címet. Ott a Lada gyári gátlót keményítik fel, a Bilsteinek előtt nekem is az volt a zsiguban. Nem voltak sokkal rosszabbak, és 2 évvel ezelőtt 3 rugóba került darabja. Olyan kemény lett a gép, hogy a hátulját lenyomva 3-4 perc volt míg visszaemelkedett. Több mint két évig bírták, és a második év végére érték el a széria gátlók keménységét.
Saját tapasztalat: a rugókkkal való manipulálást nem ajánlom, mert könnyen szétveri a tornyot elől, ha keményebb a rugó. A rövidítést is csak 0.5-1 menetig maximum. A gátlók sokkal többet javítanak a stabilitáson..
Tegnap letéptem a váltogombot a karrol. Szarrá ment. Vettem egy mácsós alu gombot amiben imbusz csavarok vannak felül. Én másféle csavarokat akarok bele. Amugy tök mindegy lenne de tudod a szent örület...:)
Csavarügyileg kéne egy kis segítség. Nekem olyan hármas menetü csavar kéne aminek max 7mm széles a feje torx vagy imbusz és domboru is + persze kromozott vagy fekete szinü. Hol tudnék ilyesmit venni?
emléxem hogy kérdeztem 1x, de a választ - bocs - nem vettem észre.
ez elég jó lehet! egyébként meg gratula.
mi a CityRallye-n szokunk menni, az is ügyességi+tajékozódási, a legjobb szakaszunk (de ez csak egy szakasz az 5ből): 51/19. hely. Ennél jobb még sosem volt, de ez egy hagyományokkal és papírforma szerinti nyertesekkel rendelkező dolog, mi meg idén kezdtük. sajnos az ügyességiken se villantottam, igaz hogy elsőkerekesek is vannak ugyanabban a kategóriában mint én, de volt, hogy az összes induló lada közül uccsóelőtti lettem. 1x második lettem VOLNA, ha nincs bólyahibám. elnéztem a pályát, mer az öcsém navigálása abból állt: ezaz bazzeg, ezaz, nyomjadnyomjadnyomjad, KIRÁLY, nyomjad, vigyázz elbasztál egy bólyát, KIRÁLY, nyomjad-NYOMJAAAD, királyvagybazzeg, KIRÁLY, nyomjaad! :-) - szóval hibapont miatt csúsztam le. A tájékozódási részen meg mindig eltolunk valamit... Egyéb poénok (pl célbadobás, ilyesmi) a rendes versenyeken nincs, az augusztusi többnaposon lesz, de az meg akkora kiadás (szállás, kaja, nevezés), hogy abból a pénzből felrakok inkább 4 kemény rugót gátlóval együtt......
z.
Szerintem erre már válaszoltam. Ezt a "rally-t" a Mitsubishi Klub minden évben megszervezi. Nem a vezetési képességeken van a hangsúly, hanem tesztlapokat kell kitölteni, kérdésekre válaszolni, melyekre az út menti táblák, helybli lakosok tudják megadni a választ (pl. hány km hosszú volt a zebegényi erdei kisvasút?). Ezen kívül van egy-két ügyességi rész is(kerékcsere időre, célbadobás kocsiból, stb). De nem kell gyorsan hajtani, semmi ilyesmi (sajnos). Persze majd mindenkit sikerült lehagyni, ha jól emlékszem huszadikként indultunk és másodikként, vagy harmadikként értünk a célba.
Eclipse, léci vmi részleteket kérünk erről, idézlek:
"This is me after placing third on the Mitsubishi rally" - először gondoltam ez valami neten játszható Mitsu verseny-szimulátor, de egy real-life serleg van a kezedben, szóval valamit te alkottál.
tell me more, tell me more, tell me more (hogy a grízt idézzem)
z.