onnan ez az amatőr verseny ötlet, hogy a GranTurismo-ban is a legbénább verseny valami "Sunday Drivers Club" vagy mifene, szal tök amateur kocsikkal mennek benne. :-)
vannak amateur rallyk, nem is RIII, csak "amator rally", de nem neztem meg (Pecs volt, meg Egom a strazsahegyi gyorson - valami "kupa" az is). tudod ahol regebben csak 1 buko kellett azt mehettel. most kell cso, szek, ov.
na ja.. hóban én is szeretem. pl kitapasztaltam mivan ha túlba viszem a gázon fordulást, azt' mikor megszünik a csúszás és elkapja a kerék a földet, én meg épp keresztbe állok, már megy is a padkának orral. :-)
Pécs fele Szekszárd előtt (után?) van az a yo kis hegyi szakasz...... :)
öcsém: "jóvan jóvan lassabban" "félsz vazze?" "igenis félek b+!" :-)
Azér mikor arról van szó hogy más is nyomja, és időmérés van meg benzinszag az nagyon kewl.. ..a cityrally ügyességiket csípem, a pécsin most volt egy elég sodrós, nemsok lassítás volt benne. És pesten volt egy havas... az király volt! gázadással meg elvétellel nyomtam végig, padló2... ..lelett nyomva egy 525BMW meg egy Sierra XR4.... 5-ből 2.lettem, de az 1. meg egy S105-ös lett.... :-) valamit piszkált a skac indulás előtt - a nevét meg ott pusmogták, biztos minden ilyenen ő alakít.
Néhány év és az említett versenyeken is eluralkodik a profizmus. Ebből a szempontból borulátó vagyok.
Jó nekem a közút versenyezni, pláne ha valamilyen szélsőségesebb időjárás van (eső, hó stb.)
most mivan ha RIII-ban elnéz az ember egy sodrós kanyart és odavágja egy fának? nincs autó amivel munkába járjon :-))))
ladakupa, astrakupa, skoda trophy...
...a TUNING ujsagban (nemet) olvastam, csinaltak valami 40 (400?) darabos Focus sorozatot, direkte a Ford Focus kupara. hmmmmm :-))
z.
Ez még sosem sikerült. Ha megnézed a versenyeket: Az induláskor pár haver összeállt versenyezni, aztán jöttek többen, több pénzzel, jöttek a profik, és akkor már csak a pénz beszél, és akik kezdték, azok kimaradnak...
A legjobb példa a kamionverseny. Eleinte a sofőrök leakasztották a félpótot és versenyeztek egy jót, aztán mentek tovább. A végére a merci már külön gyártott versenykamiont, ami nem is volt képes vontatásra, csak versenyre...
Az 50-80.000 tényleg nem kevés, de lényegesen kevesebb annál, mint amire számítottam. Valószínűleg megtartanám a kocsit még több évig, szeretném ha akkor már tökéletesen nézne ki. Engem zavar, ha nem jók az illesztési hézagok. Egyébként a Mitsubishi-sek szerint az autó bal eleje van megrogyva, lefelé nyomódva, ami állítólag a Mitsubishi-knél gyakra előfordul, pl. padkázásnál. Tehát szerintük semmit sem kell kiszerelni, mivel a torzulás a motor előtt van (a kocsi bal-első sarkát kell kihúzni).
Célszerszámot csak házilag tudsz csinálni. A gömbcsuklókkal én is szoptam, de azzal szigorúan tilos finoman bánni. Kell egy legalább 1 méteres pajszer hozzá, és azzal megfeszíteni, majd utána odaütni.
A gépben széria motor van.Amit megtettem vele az a szűrőház kiperforálása volt. Az előzőt adtam el Ritmo 130TC motorral, azzal nagyon ment de minden rendőr kötekedett, meg ha jó motor van a gépben úgysem állod meg, hogy ne versenyezz vele.(Miután eladtam össze is törték totálkárosra).
a meleglevegőst én se, mindig az ún. "3. állásban" volt, amikor mindkét cső nyitva. egyszer raktak fel a leömlőn levő fűtőboxtól a léxűrőmig gégecsövet, de meghalt a kocsi attól a melegségtől, leszedtem azonnal. :))))
mcc kezdünk offtopikok lenni itt de nem akarok külön topikot.
ezerötösnél nincs hely akkora gégecsöveknek, a 2-2 lámpa közötti helyet elfoglalja a hűtő.
z.
mcc:
úgyérted, széria motor, vagy tuningmotor de nem nyúltál hozzá?
én légszűrőházam szétnyírva, benne JR filter. bontexes skac mindenáron be akarta rakni, mikor látta a szétszedett házat, mondta hogy mivel ez így "direkt léxűrőnek" lesz használva, gari nincs. mondom OK. :-)
Mit szólnál 1 lada lev.listához? most érdeklődök (rally.hu-n, hixAuto-n, hogy egyáltalán lenne-e forgalom....)
Ilyen célszerszámokat : rugókiszedő, stroboszkóp, gömbfejkinyomó (kocogtatással/ütlegeléssel NEM jön ki) stb., honnan lehet beszerezni?
z.
Hát ilyet még soha nem akartam tenni a gépre. Előröl már hoztunk be levegőt. A kürtöket átszereltük a hűtő elé, és azoknak a helyén lévő két lyukon vittük be a levegőt a szűrőbe. A szűrőház akkor még egyben volt, és mindkét lyukra ment egy-egy kb. 80mm-es gégecső.
Én egyébként még soha nem használtam a meleglevegős beömlőt. Még télen sem.
Na, mostanra olvastam végig a topicot (nyelvkilógás....)
Amit javaslok: Mi sokat kísérleteztünk futómu tuninggal. Nem vált be a leültetés, mert bedőlt a torony (elvált a doblemez a sárvédőtől). A rallis haverral, arra jutottunk, hogy a keményebb rugó ugyan jó, de ha túl kemény az szétszaggatja a tornyot. Mint írtam a volga rugó nekik a ralligépbe bevált, de 2 hónapot vártak rá amíg be tudták hozatni kintről. Minden bontós csak mosolygott mikor keresték....he-he maguk is ladával ralliznak?
A gátlókból az egyirányú ok. Ha érdekel írok majd címet. Egy rugó cseréért még sosem vittem szervízbe, csak egy jobb kiszedő kell.
Nekem most gyári zsiguli rugó van benn elöl hátul, egy-egy menet kivágva. Kétirányú bilsteinnel. Mostanra már érik egy gátlócsere, mert kezd puhulni a dolog. Majd utána nézetek a zsiguli gátló keményítésnek, mert az igen olcsó.
Én még a motorhoz nem nyúltam. De a légszűrö házat kiperforáltam körben, kb. 300 lyukat fúrtam bele, olyan mint a tésztaszűrő. Gyertyákkal játszadoztam, kezdve a négyszikrás bosch-sal..... most sima Marelli van benne, ezzel jobban megy mint eddig bármelyikkel.
Ha leülteted a gépet egy jó kartervédőt mindenképpen csináltass rá. Az enyémen 5mm-es dúraluból lett hajlítva, és U profillal merevítve. Ha első futóművet javítok, szinte mindig a kartervédőnél bakolom alá a gépet. A minimum, hogy elbírja a kocsi súlyát.
Dupla stabilizátorról még ladánál nem hallottam. Szerintem elsőre próbálj bele keményebb gátlókat. Ha tetszik az eredmény, kipróbálhatod a rugókeményítést gumibakokkal (így sokkal sokkal olcsóbb). Mi is így kezdtük bejátszani a kocsit. 6-6 db gumibak az első rugókban. Bestiálisan kemény és stabil lett, de leharaptad a nyelved a kőbányai úton.
Aztán ha így beállítottad a keménységet, már lehet keresni rugókat is.
A volga rugó 5-7 ezerbe van darabonként.
Mcc: hol a francba' lehetne ilyen gépháztetőre való légbelépő-nyílást szerválni műanyagból? reggel 10EFt-ért akarták adni nekem, az talán sok 1 kicsit. fontos hogy ne legyen süllyestett és csavarral rakhassam fel, lakatosmunka (gitteles,stb) ne kelljen hozzá.......
z.
A Kárászynál NE csináltass lengéscsillapítót. Amit ott csináltak, az 3!!! hónapig bírta, aztán engedni kezdte az olajat.
Majd kérek címet, aztán beírom....
Ellenörzés képpen te is méricskéljél elötte tolomérövel. 50-80 Ft. az kemény lové. Valszeg kiveszik az egész motort meg minden zavaro bizbaszt és elkezdik spanolni. Nehog csak elölröl megfeszegessék és kész. Ha szemre nem feltünö és a kocsi egyébként jol viselkedik nem huz, nem döl semerre...én nem foglalkoznék vele.
Köszi a linket, ezekről az elektromos feltöltőkről még nem hallottam, de jól hangzik. Régebben egyébként gondolkoztam valami porszívó, vagy elektromos kompresszor beépítésén. Ezek szerint nem volt tök hülyeség.
Ma elmentem a Laczkó Mitsubishi-hez (remélem jól írtam) itt dolgozik a Csukovits, a rallyversenyző és itt építik a kocsijait. Megkérdeztem mit lehet kezdeni a karosszéria csavarodásával. Azt mondták tényleg meg van rogyva, de nem vészes két nap alatt meg tudják csinálni, semmihez nem kell hozzányúlni, csak az első lökhárítót kell levenni hozzá, még fényezni sem kell. Ezek szerint a lakatosom jól látta a torzulást, csak a torzulás méretét becsülte túl.
Ja az ár kb 50-80.000Ft, reggel viszem másnap délután kész is van. Lehet, hogy ha már úgyis rallysokhoz viszem a kocsit rákérdezek a tuningra is.
rugóstagok a következő fizu után ugranak be, ha a Vörösnél csináltatom, olyanra kérhetem, amilyenre csak akarom, nekem az lesz a lényeg, hogy a gyárinál legyen keményebb, de azért ne is szakadjon le a vesém ha átmegyek egy kavicson. Gátló elég ha egyirányú, nem bírná a kocsi. (Most ugyan ki lett hegesztve, sárvédő csere, padló csere, torony semmi extra de plusz-varratokkal ellátva - de ez még nem az a megerősítés, amiről te beszélsz :-(. A kormánymű is helyrepofozva, új kormánygép, 4 új német trapézgömb, 4 szilent (trapéznál), kerékagy-csapágy, stb).
Fizetésig most a következő akció a hideg levegő terelése a léxűrőhöz. Autó tuning topikba beírtam hogy ma reggel voltam a srácnál aki ilyen beömlőket csinál, hát nekem a süllyesztett az nem OK, mert nem tudok olyan szépen vágni. Csak furkálni tudok, tehát rácsavarozós kell. 10,300Ft párja!! hát, ennyiért én tűreszelővel kireszelem egy egyköbméteres tömbből inkább - ahogy mondani szoktam. :-)
Mivel most volt fényezve a kocsi, úgy gondoltam szépre kellene csinálni, a kocsi hófehér, vennék metálsötétkék dezodort, és rendszámkeret, beömlőnyílás tükör ablaktörlő megkékülne azonnal.
Nekem elég idegbajosan megy az autom. Szerintem a loerökön semmiféle változást nem éreztem csak a csörgés az zavaro. Induláskor mecsörren egy kicsit és 160 km/o tol folyamatosan csörög vele.:(
Szerintem az nagyon sántit, hogy a rádioban 10% os növekedés igér ha ezzel a benzinnel jársz. Ez duma 10% os növekedést még az igazán profi tuningosok is ovatosan igérnek csak. Ez olyan pszihikai 10%.:) ->(ja meg a sportgyertya:)
Az OBI ban láttam kromszinü szalagot. Kb 1.5 mm vastag és pont olyan széles mint a belsö küszöbvédöben lévö 2 db horony. Ez tökéletesen kromszinü fénylik mint a salamon töke és öntapados. Szerintem elég dögösen nézne ki a küszöbvédön a krom csik.
Mindenféle árnyalatu kromcsikot láttam a pocon. Enyhén kékeset,rozsaszineset persze arany szinüt.....meg persze a sima magasfényü kromosat is.
Jutott valaki valamire a kromozott E30 as ajtokilincsel?
hzolee
Ebben az autosboltban lehet alu ajtozár gombot is kapni E30 hoz?