nem gonoszkodásból, de tök mindegy, milyen autót veszel, ha napi használatban volt 4-5 éven át, arra már költeni kell... De ha szerencséd van, akkor utána 4-5 évig megint elgurul...
Köszönöm szépen nektek a különböző válaszokat!!! Sokat segítenek, ezekből már kaptam egy iránymutatást, hogy egy alaposabb felmérésnél mit kell firtatni. Röviden kijegyzeteltem a telefonomba, hogy kéznél legyen mindig, így nem maradhat ki semmi lényeges a leírtakból ;-)
Mindenképp tervezem, hogy vásárlás előtt márkaszervizben csináltatok egy állapotfelmérést. Sárkányékat kérdeztem is, náluk kb. 10eFt (ráadásul a korábban írt kiszemelt példányt elvben ott szervizelték a 120ezres revízióval).
Most még nézegetek más hirdetéseket, (igaz csak kb. pénz kérdése, de) szeretnék egy kevesebbet futott példányt kifogni (bár az órákkal manapság már bármit megcsinálnak az eladók/kereskedők), de jó lenne, ha nem kellene kapásból 2-300eFt-ot rögtön felújításra költsek.
Még egyszer köszönöm nektek a segítséget, még vissza-vissza térek, hátha valaki mér ír hozzá újabbakat is.
Az AutoData szerint a következő lista a kocsi 120 ezres szervize.
Bár 2005-ben 2.0 HDI-ből kétféle volt, nem hiszem, hogy ez befolyásolná a kötelező szervizt. Én a 136 lovas változatét kértem le.
A FAP hivatalosan 180 ezernél cserélendő, a fékfolyadék minden 60ezer km-nél vagy 2 évente.
Típushibából én a hasonló évjáratú (2004/12 gyártású) 2.2-es benzinesemnél a szervókormány esetében találkoztam. MAX jelzésre töltve is remegést érezni alacsony sebességnél/álló helyzetben parkoláskor, főleg sima felületen (pl. parkolóházak), és levegősödik a rendszer (leállítás után kinyitva habos a folyadék). Megoldásként (AutoData és egyes szervizek szerint is) 25mm-el a MAX szint fölé kell tölteni a folyadékot. Nekem bevállt, nem levegősödik, és érezhetőbben jobb a parkoláskor.
Service: 120 000 km/96 months Service time (hrs): 2,00 Total service time: 2,00
Ja még egy adalék: beregisztrálhatsz itt: http://public.servicebox.peugeot.com/ ingyen van, bár a szöveg néhol ellentmondó. A reg. első formján én a legutolsó opciót választottam. Ha bejutottál, akkor bal oldalon van egy beviteli mező VIN/VIS felirattal. Oda megadhatod az alvázszámodat és utána a "Ingyenes szolgáltatások" / "Cserealkatrész keresés" menüben csak a saját autódhoz való alkatrészek közt tudsz ugrálni. Amit a kosárba raksz, annak utána a kosárban megnézheted az árát is (mármint a márkaszervizes elvi árát, mert pl. Frédiéknél ebből jelentős kedvezményt kapsz), de tájékozódásnak jó. Illetve van ott olyan menüpont is, ami mindent elmond az autóról: mikor gyártották, hol, milyen felszereltséggel.
Ha már elvégezték a 120e szervizt, akkor arról van szervizkönyvbejegyzés vagy számla. Kérd el. Ha nem akkor ahogy mondják a többiek is, cseréltess mindent megelőzés jelleggel. A vezérlés+vízpumpán kívül tényleg drága lehet a kuplung és a lendkerék cseréje, (szerviztől és alkatrészektől függően 150-350e) ezekre figyelj oda.
Ha márkaszervizben veszed (vagy legalább elviteted oda megvétel előtt), akkor az állapotfelmérés hasznos tud lenni, 9-10 rugót megér egy ilyen értékű beruházás előtt.
Kérd a szerelőtől azt is, hogy a FAP állapotát a PPS-ben nézze meg, mennyire van eltömődve, és mennyi a differenciális nyomás alapjáraton, illetve mondjuk 3500-on tartva egy kicsit. A FAP cseréje 200e is lehet akár, erre kérj több helyről is tájékozódó ajánlatot, és ha cserésnek néz ki a közeljövőben, akkor alkudj az árából.
És kérd meg, hogy az Eolys szintet is nézze meg a szerelő. Ha 2 liter alatt van, akkor érdemes utántöltetni, literje 1x.000 forint.
Frédiéket én továbbra is ajánlom. Ja és persze a szemle alatt végig legyél ott az autó melett, és kérdezgesd a szerelőt rémtörténetekről, tipikus hibalehetőségekről, stb.
Szia
Lux KapitányNem ismétlem meg természetesen, amit topiktársunk már írt neked, mindenképpen azt javaslom, hogy gépkönyvet szerezz be hozzá. A Neten tudomásom szerint Angol és Francia nyelvű van fenn. A Peug. beszerez neked Magyart is, úgy todom, persze jó pénzért. Esetleg, kölcsön kérhetsz valakitől és lefénymásolod. Kuplungot illetve a kettőstömegű lendkereket érdemes mehallgatni megfigyelni. Üdvözlettel: birobandi
Szia Lux Kapitány! Igaz az én oroszlánom nem sw hanem limuzin és 2004-es. Nálam gyárilag nincs vizuális kijelzése a tolatóradarnak csak hangjelzése, viszont ugyan úgy működik ahogy a C4-nél is írtad. Annyi, hogy a távolság csökkenésével sűrűsödik a csipogás és kb. 20 cm-től folyamatosan sípol. A karbantartásról amit én biztosan tudok, hogy ha nem ismered az autó előéletét, a vezérmű- és ékszíjat mindenképpen ajánlott kicserélni. Szakműhelyben azt is megtudják mondani, hogy kell-e mást is cserélni. Gondolok itt a feszítőgörgőre, vízpumpára stb. A féktárcsák ha nem vállasok, akkor valószínűleg már cserélve voltak. A lengéscsillapítókat rázópadon rögtön ki tudják mérni. Bár mondom az enyém nem sw, de szerintem a hátsó ajtó gázrugói már gyengék lehetnek inkább ezért engedi el és nem a hideg miatt. Úgy tudom 120e km környékén javasolják még a FAP szűrő karbantartását is, de még én is ez előtt állok, így erről többet nem tudok mondani. De vannak itt nálam sokkal hozzáértőbbek és egész biztos válaszolnak majd erre is meg a többi kérdésedre is. Üdv! Jancsi66
A Citroen C4 fórumból látogatok át most ide, érlelődőben van bennem egy autócsere (a már nagyon rég óta vágyott) PUG 407 SW-re. Ma meg is vizsgáltam egy eladó példányt (2005-ös, 2.0HDi, Supreme felszereltség, 119ekm futással), és ennek kapcsán felmerült bennem pár szokványos kérés, amire várnék tőletek (szakavatott PUG407 tulajoktól) tanácsot / választ. Íme:
1) Elsőként, hogy van-e köztetek olyan, aki esetleg korábban személyes kapcsolatba került a KSE-998 rendszámú példánnyal? Hogy bánt vele? ;-)
2) Sajnos ebben a gépsárkányban nincsen tolatóradar, így azt utólag kell beszereltessek. Két út van: PUG szervizben beépített, de kijelzőre nem rákötött; illetve szintén PUG szervizben, kijelzőre is rákötött, kijelző cserével megvalósítható mutatvány. Egyik drágább, mint a másik! ;-) (kb. 55eFt kontra 100eFt felett - ezt nem volt képes megmondani a munkafelvevő). Van köztetek valakinek személyes tapasztalata utólagos ("gyári") tolatóradar beépítéssel? Mennyiből jött ki? Funkcionalitásában mit nyújt?
3) A C4-ben annyira kulturált a tolatóradar, hogy a kijelzőn megjelenik az autó körvonala és a 4 szenzornak megfelelő részen grafikusan mutatja, hogy melyik közelében és kb. milyen messze van az akadály; eközben a megfelelő oldali hangszórókat csipogtatja. PUG407-ben hogyan működik a gyári radar?
4) Rövid keresés után nem találtam a neten a magyar kezelési és karbantartási útmutatót, emiatt kérdezem, hogy 120ezer kilométernél mi a kötelezően előírt karbantartás 2.0 HDI motor esetén? (Pl. vezérműszíj, porlasztócsúcsok?) Állítólag már elvégezték a kötelező szervizt, de - ha egyáltalán ez igaz, akkor - ez kimerülhetett mondjuk egy olajcserével esetleg szűrőcserékkel.
5) Mi a 2005-ös gyártású SW-k gyenge pontjai, mire figyeljek nagyon a vásárlásnál? (Én már egy 40ekm utáni garanciális 1.6HDi turbó felújításon túl vagyok, remélem ebben "tartósabb" lehet a turbó). Rövid nézegetés alapján ezeket fedeztem fel: A féktárcsák tapintásra nem voltak felvállasodva, a lengéscsillapítókat nem tudtam "szemrevételezni", a csomagtér ajtót jobbnak láttam kézzel tartani, mert (talán a nagy hideg miatt) kéredzkedett lefelé, stb.
6) Még korábban (kb. 2007-2008 körül), amikor olvasgattam a PUG307 fórumot, akkor Budapesten és a közelben Frédiéket tartották sokan jó márkaszerviznek, illetve Pásztorékat. Ez manapság hogyan változott (ha változott)?
Elnézést, ha elsőre túl sok mindent írtak és kérdeztem.
Remélem páran tudtok válaszokat adni. Sokat segítene a vásárlásban.
ja, pucolni a hagyományos vékony drótos módszerrel lehet próbálkozni. bár ha zárt a tartály, akkor nem tud olyan cucc belekerülni, ami eltömné a fúvókát.
Fúvókán kívül két dolog is lehet (szvsz): 1., az első kör csöve valahol eltört, tipikusan elágazónál vagy könyökidomnál szokott. Nézd végig a csövet. ha a hátsó megy, az a szerencsésebb, mert ha az tört volna el, akkor simán eláztathatod a kárpitot. cimborán Altea-ján komplett kárpitcsere lett egy 3 forintos műanyag bizbasz miatt, szerencsére még gari időben.
2., nem tudom, hogy a 407-nél hogy van pontosan, de a 307-eknél úgy van, hogy egy motor van, és azon (egybeépítve) van egy irányváltó szelep. Namost ha véletlenül gagyi mosót öntesz bele (tescoba szinte csak olyat kapni), akkor megtöténhet, hogy a mosónak valamelyik összetevője túl agresszív, és "megtámadja" az irányváltó szelepben a gumitömítést, ami megdagad, és többet nem tud megmozdulni a szelep. Ilyenkor 2 módi van: a., szétszedni a motort, és a gumiból smirglivel reszelni... van akinek sikerült, de a végeredmény korántsem garantált b., venni egy új (bontott) motort, szeleppel együtt. Ez tuti jó megoldás, csak drága...
Sziasztok! Elindítottuk a http://peugeotforum.hu oldalt. Vannak ugyan különböző oldalak, portálok, klubok, amik egy-egy típust népszerűsítenek, de nincs egy igazán jól működő fórum, ahol egyszerre megtalálható lenne minden. Ezzel az oldallal nem szeretnénk egyetlen oldalnak sem a konkurenciája lenni, hanem velük együttműködve szeretnénk népszerűsíteni ezt a remek márkát! Ha Ti is szeretnétek ebben részt venni, gyertek és nézzetek körül az oldalon. Persze csodákat nem kell várni egy hete indult oldaltól, de jók a kilátások!
ez márkaszerviz volt? merthogy a FAP szűrő szétszedése és pucolása nem olyan eccerű mutatvány... a gyári eljárás az, hogy a te szűrődet kiveszik, és beraknak helyette egy "felújítottat", a tiedet meg elküldik az Európán belül lévő 3(!) olyan hely egyikére, ahol spéci technológiával felújítják. Éppen ezért márkaszerviz nem kontárkodhat bele a szűrőbe, már csak azért sem, mert simán eltörhet a macerálás közben. Ettől függetlenül, vannak ügyes emberek http://wbsatwestmount.blogspot.com/2007/09/diy-fix-blocked-particulate-filter.html , akik megoldják ezt házilagosan, de szerintem ezután már nem dolgozik olyan hatásfokkal a szűrő, mint korábban.
Ja, az meg, hogy "a FAP szűrőre hibás működése", na ilyen nincs. A tésztaszűrőd otthon a konyhában se tud hibásan működni. Vagy átereszti a cucc egy részét, vagy nem, de nem "működik"... Viszont ha el van dugulva, akkor az a PPSből nagyon pontosan látható (van egy szenzor, ami méri a szűrő előtt és mögött a nyomást, és ennek különbségéből lehet tudni az állapotát.
Teljesen egyetértek Bandi hozzászólásával. Nekem is volt olyan gondom, hogy hidegen 2000 fordulatszám alatt rángatott a paripa. Szervizben nehezen, de rájöttek a hibára. Először az EGR szelepre gyanakodtak, majd a FAP szűrőre hibás működése okozta a hibát. Szétszedték és kipucoltál manuálisan. Ezután megszűnt a hiba.
Én úgy látom nagyon sok probléma visszavezethető a FAP rendszerre, ahogy a lenti hozzászólásokat elnézem.
igazság szerint ez annyi mindentől lehet... amiket mondtál, meg pl: elektromos gázpedál, koszos légtömegmérő, rossz turbónyomás szabályozó szelep, vagy akár csak egy szétcsúszott műanyag cső a turbóhoz menők közül, esetleg a vákummal vezérelt szelepek vákumcsövei... hibakód olvasással kellene kezdeni, aztán ha ott nincs semmi, akkor minden említett elemet végigmonitorozni PPS-sel menet közben. a szerviz nem fog szeretni, mert fantomhiba, és ha elpöcsölnek vele 3-4 órát, nem feltétlenül találják meg az okát, de nekik sokba van... A csövek egy részét te is végig tudod nézni, de sajna nem férsz hozzá mindenhez. a motortakaró műanyag mögött is érdemes nézelődni. A légtömegmérő -nagyon óvatos- pucolása is elvégezhető házilag, de ha magamból indulok ki, akkor irány a szerviz :)
(nem mondtad, melyik motor, mennyi futással, pedig nálam hozzáértőbbeknek az is segíthet kitalálni a hiba okát.)
Szia good6! Igen, hallottam már ilyen jelenséget. A komolyabb ügyeknél (pl.EGR) hibajelzés is van. Így arra gonolok, hogy esetleg a FAP kezd eltömődni, vagy valóban a gázolaj szűrő nem az igazi. Én nekem 60 000-nél cserélték az üzemanyagszűrőt, de addig hiba nélkűl tette a dolgát. Sok függ attól, milyen a nafta minőségileg, amit tankolsz. Valószinüleg molnarnorbert topiktárs többet tudna Neked mondani, mert Ö jobban ért hozzá, mint én. Üdvözlet: birobandi
Kérdéssel fordulok Hozzátok, hátha volt már valakinek hasonló észrevétele 407- vel kapcsolatban.
Kezdődő probléma lehet, amit észlelek: ?
az autóm időnként (függetlenül hideg illetve meleg motortól) "rángat".
álló helyzetben ingadozik az alapjárat, de szemmel is alig észrevehetően a fordulatszámmérőn, menet közben pedig alacsony fordulatnál, gázadásnál két-három kisebb ugrás után "indul meg".
Ami megfordul a fejemben, lehetséges meghibásodott alkatrészként az az EGR szelep, illetve gázolaj ellátással kapcsolatos alkatrész, pl. eltömődött gázolajszűrő???
Gondolatokat, tanácsokat, észrevételeket szívesen fogadok.
Köszi a választ! A PPS-ben néztük. a diagnosztika megfelelő értékeket adott. Álló helyzetben a szivattyú tartja a 3750 ford/min-t és terhelés nélkül 9 A-t vesz fel. Állóhelyben történő kormányzásnál ez fel megy 42-50 A-ra, végállásban 70 A. Ezek az értékek úgy nagyjából elfogadhatóak, egyedül a nyugalmi felvétel tűnik egy kicsit magasnak, mivel ebben az esetben a folyadéknak szabadon kellene áramolni (gyári adatot nem ismerem). Ezért gondoltam, hogy a kormánymű lehet elkoszolódva esetleg. 20 perc állóhelyi üzem alatt kb 60-70 fokos a motor külső burkolata. Holnap szétkapják a kormányművet, a tapasztalatokat közreadom.
Az 1.6HDI-nél a FAP élettartama elvileg 180e km. És az Eolys is elvileg ki kellene tartson addig, bár ha sokszor történik nem teletankos (10-15literes) tankolás, akkor sok elmehet pocsékba. Ha ennek fényében nézzük, akkor a 85e km elég hamisan hangzik :( ...
Mindenképpen kellene egy hibakód kiolvasás, ha nem márkaszervizben, akkor mondjuk egy Bosch-ban...
Márkaszervizben egyébként tudnak olyat csinálni, hogy a PPS-en keresztül indítanak egy kényszerregenerálást, ami két lépcsőben dolgozik, először 15 percre 3500-ra állítja a fordulatszámot, aztán pihentet kicsit, majd újabb 10v15perc 2500-on (állóhelyzetben). Közben a vízhőfok az egekben, meg hasonlók. Az még tud használni, de ha te hasonlót próbáltál, és kicsit se lett jobb, akkor tényleg a hibakód kiolvasással kellene kezdeni. Az is lehet, hogy csak a FAP nyomáskülönbség szenzora döglött meg, bár akkor valószínűleg vészüzemre kapcsolna...
van egy elég durva hiba, szinte az összes Pug modellt érinti: szar a kormánykapcsoló modul, azon belül is leggyakrabban az indexkar produkál hibás működést. Az én 307SW-men pl. azt csinálta, hogy indexeléskor gondolt egyet és abbahagyta a villogást, de helyette felkapcsolta a tompítottat, először csak balra indexkor, aztán jobbra is. maga a kapcsoló reped el valahol, és rázkódástól-csillagállástól függően hazudik a BSInek, az érintkező állapotáról. Erre két megoldás volt: 1., a "nagyon" régi járgányoknál (2004-2006) cserélték a kormánykapcsolót (extráktól függően garin kívüli időszakban 50e-300e Ft), ami a szerencséseknek megoldotta a problémát, a pecheseknek viszont csak elodázta.
2., az újabbaknál már előbb szoftverfrissítést csináltak, ami csak annyit jelent, hogy a BSI nem hiszi el az első jelet, utána rövid időn belül ellenőrzi még egyszer a státuszt, és csak akkor kapcsol bármit is, ha az még akkor is stimmel. Ez sem tökéletes megoldás, de a legtöbb esetben működik.
Nem lehet, hogy a szervófolyadék nyomását mérő szenzor döglött, vagy ami rosszabb, hamis jelet ad? Lehet, hogy kicsinek mutatja a nyomást, ezért jár fullon a pumpa, amíg az önvédelme közbe nem szól...
de ez csak egy tipp.
(PPS-ben szerintem látnia kell a szerviznek, hogy mennyi a nyomás, vagy hibakódot nem ott olvastattál?)
A csomagtartó gomb nekem sem működik már hónapok óta. Szerencsére a kulcson van nyitási lehetőség, így nem nagyon zavar. Semmi hibaüzenet nem jár vele.
Szia Brightman! A csomagtartó nyitóhoz nem tudok hozzászólni, azt gondolom, hogy csak a zárt és nyitott állapot (végállás kapcsoló) van rákötve az elektronikára. -Tévedés joga fenntartva! :) Szoftver frissítést bármelyik márkaszervíz meg tudja csinálni, azt még elrontani is nehéz. Amennyiben komolyabb megoldanivalóid is vannak, arra tudok ajánlani egy igen megbízható jó szervízt, de azt privát emillben beszéljük meg, mert nem szeretném reklám látszatát sem. Üdvözlettel: birobandi
Köszönöm az infot, megnézem az izzókat. Viszont a másik kérdés még nyitott marad az irányjelző problémája hivatkozó üzenet. Azt elfelejtettem mondani, hogy a hátsó csomagtartó nyitógombja nem működik, megadta magát a minap. Erre küldhet hibaüzenetet vmilyen formában a számítógép? Volt már valakinek problémája azzal?
Szoftverfrissítést hol érdemes csináltatni? Ha minden rendben van, akkor is érdemes megcsináltatni?
Szeptemberben vettem egy használt 407 2,2 benzinest. Az étvágya mellett egy állandó hiba jelentkezik, ez pedig az, hogy dugóban (minden nap keresztül szelem Budapestet) letilt a szervószivattyú. Szivattyút már cseréltettem, de a jelenség megmaradt. A tapasztalatom az, hogy alacsony sebesség mellett, vagy állóhelyi üzemnél szivattyú magas fordulaton működik, egy bizonyos idő elteltével túlságosan felmelegedik és letilt. Nagyobb sebességgel folyamatosan haladva (50 és felette) csak langyos. Érdeklődnék volt-e vkinek ilyen jellegű meghibásodása? A hibakód kiolvasás egyértelműen a szivattyúra utal, de láthatóan nem ez a probléma. A kormánymű szelepek okozhatják-e ezt a problémát?
Gyertek csak gyertek. Legyen jó sok 407 a talin. Természetesem mi is megyünk. Szervezünk Bp-ről közös vonulást M1-en. A pontos indulás és hely még képlékeny, de 13-án szombat reggel és valahol M1-M7 közös kivezető lesz az induló pont.
Szia Brightman! Amennyiben biztosan minden izzó jó -féklámbánál lámpatestben 2 db. izzó van!- , akkor vagy valami érintkezési hiba, vagy szoftver frissítés a valószinűsithető történet. Üdvözlettel: birobandi
Szia Jancsi66! A legegyszerűbb módja egy email: peugeottalalkozo2009@gmail.com Itt bármely kérdésedre is választ kaphatsz. Természetesen szoktak gyeköcök is jönni az ilyen talikra. Tavaly egy kedves ismerősőm hozta a 4 éves kislányát és még részvételi dijat sem fogadtak el a szervezők a gyermekre. Üdvözlettel: birobandi