Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hzolee Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1868
six: beszámítom a zsigába. :-))))
szenyor: sz'tem egy (bmw altal keszitett) 2400as dizel mar eleg jo egy kis (3-as) kasztniban.. ..egyebkent en semmit nem tudok a dizel tuningrol. azt hiszem ott meg a kipufogo sem szamit annyira - vagy rosszul tudom?
hajtások: nemtom írtam-e már, de vettem 1 sony playstationt, hogy ralyzhassak (egyszer egy játékteremben 800Ft-t raktam egy SEGA rally gepbe, gondoltam kell saját). Na, ott lehet próbálkozni a hajtásokkal, és az eredmény:
rallyban, murván (ColinMcRae Rally) elég jó az elsőkerék+kézifék kanyarvétel (Megane Maxi, Octavia Kit Car), a négykerekesek meg az abszolút istenek (Impreza!) - és nem kamu, érezni az egyes autótipusok közötti különbséget. Ha a HF Integrale keresztbeáll, nem lehet hirtelen az ellentétes irányba csapatni, az Impreza meg azt csinál amit csak akarok....
pályán (Gran Turismo) könnyebb az elsőkerék (Honda SVX vagy mi, brutál), a hátsókerék (Viper 500LE fölé tuningolva) először szinte kezelhetetlen, de kis gyakorlás után bazi élvezetes :-)
mindig is a hátsókerekest szerettem jobban. de láttam egyszer egy pálya-LADÁt kikanyarodni (csúszni) egy utcából, padlógázzal 15-ös kerekekkel, meg egyszer egy Viper-t, amint megadta a jobbkezet, majd
álló helyzetből, kipörgetve, beCSÚSZtatta magát balrakanyarodva, és továbbra is kipörgő gumikkal gyorsult vagy 2 saroknyit.... (a fara még szitált kicsit az ellenkormányzás meg a brutál erő miatt) ..na az ilyen élmények nyomot hagynak azt hiszem mindenkiben, akinek benzin csörgedezik az ereiben. :-)))
Sanfe Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1867
Hi fiuk!

Mindenkinek kulturalt E30-as napot!
Bocsi, volt egy kis pity-putty, kombine, E30, sor meg Balaton. Ugy volt hogy lesz internet access, de aztan sajna nem. Nekiallok elolvasom a lemaradasomat.

SanFe

sixkiller Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1866
nekem van egy E30 1983-as 320i tok jo allapot 10-11l atlag varosban,
7-8 autopalyan 2 ajtos. ha erdekel irj:)))
szenyor Lopez Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1865
Sziasztok !

Régóta olvasom a topicot, tanácsot szeretnék kérni. BMW E30 rulez gép, én is vennék egyet, csak egy a bökkenő: havi 4000 km-t autózok átlagban, ezért csak a 324 TD lenne cool. Jó gép? Milyen tuningot lehet adni neki? Van valakinek tapasztalata vele? Előre is tenx.

sixkiller Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1864
jo-jo a 4WD sem rossz, multkor pl. ezert nem csapodtunk neki egy IFA-nak.
Haverom Mazda3234WD elkezdett surfozni a vizen, tuti, hogy en a BMWvel elszaltam volna. (120-as tempo, monszun eso, jo minosegu auto ut pilisvorosvar).
Mi van a valtommal, senkit nem erdekel !?
Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1863
Na szeva mindenkinek!
1 hét szünet, megyünk nyaralni :-))))
Tom

Ui:Mire visszajövök a 2000-en túllegyetek ám!

Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1862
sixkiller

Én is már filoztam ha annyira fika lenne ez a hátsokerék hajtás akkor nem használnák az autogyárak. PL:Mercedes,BMW,Rolls,Porsche... Ezek elég meggyözö nevek nem?
De azér én mint városi mazsola néha hiányoltam az elsö kerekek meghajtását is. ->325ix E30 Egyszer ültem egy 325ix ben. Az ugy ment mint a sinauto. Murván is akkorát gyorsult, hogy csak na.

Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1861
Zolee! Minden autóval lehet mutatni, csak nem mindenki képes rá.

Ruppy! Te télen téli gumikat használsz? Azzal talán jobb lenne.

sixkiller Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1860
kicsit offtopic, de talan...
ki tud hat sebesseges valtot, akar csinaltotott is lehet, a szerelo csak
hosszitott negyest tud az is jo, de a hat seb. megiscsak gizdabb:))
mennyi? honnan? Jo az?
(ford scorpio 2.9-es motorhoz)
tudjatok ennyem lesz a legallatabb auto, ha valaha elkeszul.:)))
Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1859
hzolee

Nem árt a nagyobb elögyujtás. Csak ha elkezd rángatni ha finoman mész vele akkor kell ez a hokuszpokusz.

Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1858
Toms

Az biztos. Csak ne kéne annyit ásnom télen a havat. A BMW elég szarul mennek hoban mert a faruk tök könnyü viszont egy böszme nagy nehéz motor van elöl. Télen csak jegyzetelem, hogy ki szivat meg gyorsulásban aztán nyáron meg osztok.:)))))

sixkiller Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1857
ugy latszik az AUTO TUNING-rol lekestem,
de sebaj mert sajna meg meg van a BMW E30 -as,ugyhogy en is irhatok
a topicba :) ? :(
nem kell v.kinek?
hatso kerek nehezebb, de jobb, nem veletlen ,hogy a F1 hatsokerekes :)))
Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1856
hzolee

Szokott még olyan lenni, hogy ahol jol ugrana a kocsi ott ha finoman nyomod rángat. Ilyenkor az elosztona válkum membrán huzását korlátozni kell. Kb a 2/3 vagy a 1/2 re csökkenteni egy határoloval a meghuzását. Ha a membrán kevesebbet huz akkor az alapelögyujtással jol oda tudsz tolni neki. Sokkal huzosabb lessz a kocsi. A probléma az, hogy a membrán tul nagy spektrumban huz és igazán soha sincs a motornak pontos elögyujtása. Általában az alapelögyujtást az erö max alá szokták állítani és a vákumos szabályzás csak "kaszál" felette. Ilyenkor azt érzed, hogy ha finoman kezded nyomni akkor jobban huz mintha egy hirtelen durva padlot nyomnál. Elég gyakori, hogy a membrán túlszabályoz.

hzolee Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1855
Ruppy: jol ertem akkor, hogy picit nagyobb elogyujtast kell neki adni?
Toms: lehet mutatni annyi szent :-) mondjuk mutatni elsokerekessel is lehet, a Havanna egyik keresztezodeseben lattam egy eleg sportos kinezetu regi 205-os pözsót úgy befordulni.... kézifék tépve, elsőkerék pörög (üveghang), keresztbe csúszik, aztán kilő a (deréxögű) kanyar irányában... (mindezt letaposott havon).
Én azért inkább hátsókerekest vennék mindig.
Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1854
Ruppy!
Tél+hátsó kerék=nehéz vezetés.
De legalább látványos, lehet mutatni... :-)
hzolee Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1853
ruppy thx a tippet!
z..
Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1852
Ruppy!
Egyetértek, alapszabály, hogy a kocsit állandóan karban kell tartani, főleg ha küldöd is neki állondóan. egyébként a német autók elég strapabírók!
Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1851
Toms

A fogyasztás nyáron kb 12-15 liter városban. Autopályán max 10 liter de akkor 200 at tartom fixen. Télen kevesebb 10 liter. Télen nem lehet nyomni mert ugysem megy. Mindig csak kifarol beragad.... Egyszer nyáron fogyasztott 7 litert autopályán. Nem lehetett nyomni mert szakadt az esö.

Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1850
Toms

Persze, hogy gondolok az élettartamra is. Minde 4000-4500 Km után szürö+olajcsere. Ha valaki tényleg fingatja a kecskét akkor a gyakoribb olajcsere nagyon fontos. Egyébkén kb kéthavonta a kompressziot ellenörizni szoktam és mindig 16.2Bar/cyl.

Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1849
hzolee

Csak jáccásibol. Probáld ki, hogy lazitsd le az elosztot és kézzel pörgesd meg kb 2000-2500 ra a motort és tekergesd az elosztot. Ha az utogyujtás fele viszed akkor lassul a fordulat ha pedig elllenkezöleg növekszik majd bicegni kezd. Kb oda probáld állítani ahol hirtelen növekszik egyet a fordulat ha az utogyujtás irányábol az elögyujtás felé tekered. Csaloka mert nem a fordulat maxra kéne állítani hanem az elsö válra aminél a fordulat markánsan ugrik egyet de nem a legmagasabbra pörög, ugyanannál a gáznál. Szerintem mivel, hogy a légszürö légellenállása drasztikusan csökkent ezért a torokvákum is gyengébb lett. Szal a lényeg a szüröcsere után az elögyujtással is játszani kell egy kicsit, hogy elöjöjjön az igazi ereje a kocsinak.

Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1848
Ruppy!
A nagy huzatás közben azért gondolsz a motor élettartamára is, nem? :-)
Ilyenkor eszik vagy 15 lityit?
Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1847
Toms

Soxor volt már olyan, hogy kb hasonlo kaliberü vérmes döggel versenyeztem pl: OPEL omegaMV6 vagy Mitsubishi Galant 3000ccm 24V. Szették a lábukat rendesen de mindig orraestek amikor beleszaladtak a korlátjukba. Én csak nyomtam és vártam...na...na .navégre lekorlátozott neki és elhuztam.

Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1846
Persze sokat számít, hogy nincs benne tiltás. Azért ez szép teljesítmény, gratula, ez olyan mintha én megvertem volna egy GTI 16V-t.
Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1845
Toms

Igazad van a gereblyézés témában. Nem mindig jellemzö a 7500. De a 7000 már sürübben. Az imádom, hogy amikor igy nyomom neki tök szépen énekel a hat henger. Szinte visit a motor. Nekem tök halk kipuffogom van és a szivohang is a gyári szinten van. Igy elég érdekes amikor pörög mert elég csendes (relativ ahoz amikor direktbe kivágtam a szüröházat) Egyik haveromat vittem neki egy 323i je van aminek ordit a kipuffogoja és a szivohangja is nagyon nagy. Miután nyomtam egy két tarajosat azt mondta, hogy szerinte az övé jobban megy. OK gyorsuljunk egyet mondtam neki.
Csufos véget ért már egyesben 4-5 métret kapott kettöben 25-30 háromban már nem is nyomtam.

Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1844
Z! Akkor nem volt hülyeség ez a "sport levegőztető" :-)
hzolee Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1843
egyebkent a sportszűrőt most már érzem.. ..fordulaton jobban húz, illetve többet forog.
hzolee Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1842
Ruppy! most vettem imbuszfeju csavart dekor celra. (hatul a diszlecem nincsenek meg, de a lukak megvannak.. ..ezekbe fogom berakni, olyan lesz mintha valami extra megerositett szegecselt csavarozott kasztni lenne, jo brutal.)
Es a lenyeg. ott vettem azon a helyen, amit neked is reklamoztam. de a csavar nem KROMozott, hanem KADMIUMozott. allitolag. azert szep-szep, foleg a nagyobbak, amik akar szelepfedelcsavarnak is jok.. ..en 5-oset vettem, errol azert nem ordit, hogy a legy is hasra akarna esni rajta....
22db csavar, 22db anya, 44db "fiber" vagy milyen (nem ertettem) alatet, 1154Ft volt.
Toms Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1841
Ruppy, alias szigorú pokerarc:-)!
A benzinemelés nem érint, ugyanis én nem M.o.-n tankolok!
Aztán vigyázz 7500-nél, nehogy 5 km-es sugarú körben kelljen összegereblyézni a motort.
Tom
Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1840
Toms

Az én automban nincs tiltás. Ez volt az elsö amit kivettem belöle. Ha tényleg egy rendes frutit nyomok neki akkor megesik, hogy eléri a 7500 fordulatot is. De ezt csak szigoruan pokerarcal városnézés közepette.:)

Ruppy Creative Commons License 1999.07.23 0 0 1839
Toms

Neked atomhajtásu autod van, hogy nem érint az emelés? Vagy pedig Frédi-Béni stilusu hajtással rendelkezik?:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!