Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Olvasgatva az EGR működését és hibajelenségeit, ezt kizárnám már így elméletben is. Az enyém teljesen hibátlanul indul hidegen is melegen is. Az alapjárat is tökéletes, üresben a fordulatot is tökéletesen veszi. Amíg el nem indulok nem derül ki a hiba.
Igaz viszont, hogy másképp füstöl mint korábban.
Az üzemanyagrendszert megint csak kizárnám új a szűrő, az előmelegítőben a tömítő gyűrű, átlátszó üzemanyag cső van beépítve a szűrő és az adagoló között ráadásul visszacsapó szeleppel.
Turbó. Álltában ment volna tönkre, egy olajcsere alatt..... Ezt sem hiszem. Az összes turbó cső hibátlan.
Valamiért az az érzésem, hogy az egr-t vezérlő/szabályozó levegő csövekkel lehet probléma, bár szerintem minden úgy áll, mint korábban......
Szóval kellett egy erősebb kuplungszerkezet,és egyik volt kollégám ajánlott egy 'tunert'. A fickó ( W. B.)elővezette,hogy semmi gond,a szerkezetben ki kell cserélni a rúgólapot egy erősebbre,és a kiemelő villát működtető hidraulikus munkahengerre még egy hornyot ill. teflongyűrűt kell rakni,hogy ne fossa el magát. Megígérte,hogy két hét alatt megcsinálja. A két hétből lett egy hónap, mire szólt,hogy mehetek az alkatrészekért. Aztán valahogy sose ért rá átadni,vagy holnapra ígérte,meg még két óra múlva. Másfél hónap után elegem lett,megfenyegettem,hogy ügyvéd,fizetési meghagyás stb. Érezte,hogy gáz van,és tegnap előtt megbeszéltük,hogy vasárnap MEGYEK a cuccomért. A vége az lett,hogy nem csinált vele semmit,szépen fekete spray-al lefújta a rúgó részt,és zöld festékkel megpontozta a szegecseket,ja és a szerkezet közepén ahol a kinyomócsapágy fészke van frankón körbezsírozta....
Aztán mivel épp nem ért rá,felhívtam,mondom neki,engem akarsz áb@szni,hebegett,hogy a rúgó meg lett edzve,meg hogy dizel kappából való stb, mondtam ott a feleségének,hogy szerencséje van,hogy nincs itt,mert letéptem volna a fejét.
Orvosi eset a fickó,megért volna egy alapos verést.Mielőtt elmentem volna a cuccért felhívtam a család ügyvédjét,és megbeszéltük,hogy inkább polgári peres legyen legvégső esetben..biztos van kidobnivaló néhány százezer forintja..
Én speciel a kappánál nem hiszek a diagnosztikában. Buta autó ez ahhoz, hogy a diagnosztikára lehessen hagyatkozni. Ha ki is ír bármi hibát az is csak annyit jelent, hogy az a valami van rákötve a diagnosztikára.
Pl. 2008-as nissan micra diagnosztikával kiírta, hogy 1.lambda szonda hiba, feszültség 2.akárhány volt. Aztán BMS-el értekezve rávezetettt, hogy nem lehet ekkora feszültség benne. 1volt környéke lehet max. A végén kiderült, hogy csak dugulása volt........
Na de azt nem tudta kiírni, hogy az a hülye tulaj (én) olyan kannából tankolt bele amiben korábban gázolaj volt, ráadásul a kanna tisztasága is megkérdőjelezhető volt.
Szóval kappánál a diagnosztika csak látszat, nem éri meg a pénzt. (szerintem)
Nekem sem megy még mindig a kappa, mármint nincs benne erő, holott elméletileg minden oké.
Egy gyakorlott, ilyen motort többet látott szakember lehet, hogy 5 perc alatt megtalálná a problémát......
Van valakinek tapasztalata vagy ötlete, hogy mi a jelenség oka?
Indítás után, de csak hidegen, míg nem melegszik kicsit a motor, gázadás után 1 pillanatra megtorpan az autó, majd elindul. És ez minden gázelvétel utáni újabb gázadásra igaz. Mindegy, hogy pici gázzal vagy naggyal. Ugyan így viselkedik. Pl váltás után gázt adok, és egy megtorpanás következik. Olyan mint mikor leveszem a gyújtást, de nem ránt akkorát mikor elkezd húzni.
OFF: Lancia Y10-en eltűnt az üzemanyag. Nincs feszültség az üzemanyagpumpa csatlakozójában gyújtáson, ill pillanatra van csak 12 V. Aztán semmi. 2 percre álltam meg és mikor újra akartam indulni semmi. Riasztó van valahol a kocsiban.. biztosítékot nem találtam rosszat, fogalmam sincs merre induljak el hibakeresésben...?
a 2.4-es szépség esetleg vmelyik fórumtársé, ésha igen/nem, akkor lehet róla tudni vmit? ha megnézte már vki (donprego?), és teljesen felejtős, akkor nemfeltétlenül másznék el érdig...
Nekem van egy. Itt vettem egy márkatárstól, de nem lett rá szükség, ugyanis a motorfelújítás kukázva lett, helyette komplett motort tettünk bele. Ha jól emlékszem talán 170 ezer km volt a motorba, amiből kivették.
No megpróbáltam megtekinteni a kocsit, amikor mondtam nepperbának hogy ilyen modell tetszik, de inkább a dízeleket nézem, azt mondta hogy akkor ő nem is hozza a kulcsot, úgyhogy nagyon nem tudtam belemászni a lelkébe.
Hát a kocsi azért körbe van karistolva rendesen, jobb első sárvédőn és mindkét hátsó ajtón látszik a benézett parkolások nyoma, ajtók szélei javitófestékezve vannak. Ezek még nem is lennének vészesek, viszont a hátsó ablaktörlő szépen belegravírozott az üvegbe.
A bőr amúgy jónak tűnik, minimális kopást láttam csak rajta.
Srácok, remélem tud valaki segíteni... olajszivattyút keresek a benzines Kappámhoz (2.0 20v 155ló).
Horribilis összegért kaptam ajánlatot újról, őszintén szólva ennyit az egész kocsim nem ér... ha volna valakinek elfekvőben egy ami nem kokszos motorról lett leszerelve akkor vevő lennék rá.