Oké, a Peugeotnál (is!) meglévő "kiégett a bal hátsó helyzetjelződ" rendszer már álom lenne...
Ez is olyan dolog, ami volt már a Renault-nál, de aztán leszoktak róla. (Mint a led-es hátsólámpa)
A '90-es évek elején, a főnökömnek R25-öse volt. Mi csak beszélő autónak neveztük, mert egyszer csak csendben suhanva az országúton megszólalt, hogy "städtlicht defect". Úgy megijedt, hogy rögtön megállt, körülnézni és tényleg kiégett egy helyzetjelző...
A Megane-omban volt keréknyomásérzékelő. Bő 4 év alatt 3x jelzett: egyszer azért, mert nyáron egy kerékkel beálltam egy pocsolyába, kétszer pedig tényleg azért, mert a két hátsó kerék nyomása 1.8 alá ment.
Konkrét nyomásértéket nem ír ki, továbbá mivel az elem nem cserélhető, ezért új szenzor kell 8-10 év után (~10e Ft), amit be is kell CLIP-pel taníttatni (~8e Ft óradíj, ~4e Ft diag. használati díj).
Hogy megéri-e, döntse el mindenki maga.
Viszont az is tény, hogy SII-vel mentem már úgy, hogy JE kerék defektet kapott lakott területen és már tengelyen mentem és csak az tűnt fel, hogy nyikorog a kerék (nyár volt, le volt húzva az ablak). Oké, álmos is voltam, éberen biztos jobban feltűnik, viszont az is tény, hogy a kényelem érdekében az SII szervója állati sok mindent kikompenzál.
Hogy ezt az egész keréknyomás-érzékelős dolgot miért nem lehetett - a német kocsik módszereihez hasonlóan - az ABS szögjeladóval (kerület = 2*r*pi :)) megoldani, nem tudom. Talán túl robosztus lett volna :)
Ha már itt tartunk, azt sem értem, hogy SIII-ban már van szuper Visio rendszer (oké, működik, tapasztalat), viszont a sztyeppe közepén képes szakadó esőben kifogyni a lötty az ablakmosóból, mert egy pár forintos löttyszint-érzékelőn spóroltak.
Oké, a Peugeotnál (is!) meglévő "kiégett a bal hátsó helyzetjelződ" rendszer már álom lenne...
Most látom, hogy milyen régen voltam! Hiába nagy az év végi hajtás, meg a zsufi is mostanában nálunk. :)
Majd egy hónapja írtam, hogy gumicserét követően defekt jelzés jött az egyik kerék-nyomás szenzortól. Szenzorhibától aggódtam, de nem az volt.
Csak okulásként:
1) Az érintett keréknél a szenzor-test és a szelepszár találkozásánál van egy kis gumigyűrű, ami a felnin tömít. Az érintett keréknél itt eresztett szépen lassan. A gumis nem ellenőrizte (?) - vagy nem is gondolta, hogy ellenőrizze - nem kell-e egy kicsit a csavart meghúzni, pedig még említette is, hogy egy másik keréken kicsit húzott rajta, mert úgy érezte lazább a kelleténél. Garanciában javította, újraszerelte, centírozta a kereket (Marso garancia :) )
2) Ne bizz a benzinkutas abroncs-nyomás mérésében! Írtam, hogy feleségemnél jelentkezet a hiba, akit el is küldtem az első útjába eső kúthoz, hogy ellenőriztessen már nyomást. Ott mind a 4 kereket 2,3-ra mondták neki. Ezért gyanakodtam leginkább szenzorhibára.
3) A központi egység a kocsiban nem a megfelelő kerékre jelezte a nyomásesét. Mind a 4 kerekem a szelepek szárán lévő színes gyűrűknek mefelelő helyen volt fent. Aztán mikor ellenőriztem a nyomásvesztést kiderült, hogy nem a BE lett fizikailag laposabb, hanem a BH. Nosza megnéztem a jobb oldalt is: próbaképpen leeresztettem 0,5 bar-t, és csalódnom kellett - ott is fel volt cserélve az első a hátsóval. Azaz vagy a felprogramozást végezték el még annó rosszul, vagy valaki közben megcserélgette a gmigyűrűket a szelepszárak alján. Nálam meg 1,5 éve így volt az autó, eddig nem jött el sem a jelentős nyomásvesztés, sem a defekt hiba jelzése, a renszeres nyomásellenőrzés, és szükség szerinti ráfújám miatt.
Most már nálam is helyükön vannak a kerekek, majd csak a színes gyűrűket kell átpakolgatnom közöttük, ha már kevésbé lesz hideg (phuljanak egy kicsit).
Ennyi röviden. Egy tapasztalattal megint gazdagabb lettem. :)
Bal első sárvédő, meg a bal első ajtó cserélve lett. Kicsit elbizonytalanodtam.
Most van szükséged szakemberre, aki megmondja, mit és hogyan javítottak az autón. Ha csak meghúzás, pakolóhelyi sérülés - bolhacsípés. Ha cserés volt mondjuk a zárhíd is, vagy a tornyon is látszik javítás nyoma, nem eredetiek a légzsákok - akkor nem érdemes megvenni.
Szia! Kéne a nemrég említett áron (10.500Ft) az új, gyári keréknyomás szenzor. Jobb hátsó. 2.0 dci GS, 2007. Megvan még a forrásod rá? Priviben: cefo(kukac)freemail(pont)hu.
Régen jártam erre,néha rátok nézek,hogy minden rendben van-e. :)
Semmi gond nincs a bocival..kopp..kopp..kopp..
Most,hogy mínusz 5-8 fokok röpködnek reggelente,elkezdtem használni az egyik osztrák kollégám által renszeresen használt és őszintén javasolt adalékot a Castrol TDA-t.
Én míg otthon éltünk,olyan 5-6000-ként beleöntöttem egy fekete STP-t,de,hogy őszinte legyek gyakorlatilag semmi változást nem éreztem tőle.
Csak a tudat,hogy kapott egy kis jóságot a rózsám. :)
De ez mintha tényleg...
Nemtom,kicsit mintha halkabb lenne,könnyebben és "vidámabban" indul a vas.
Biztos nem varázsszer és nem is akarok senkit rávenni,hogy csak ezt használja mert hűdejó,de tényleg jó. :)
Ma kicseréltük a gázolajszűrőt, állt rajta az üzemanyag. A légtelenítő pumpával való felpumpálás után rögtön indult a gép. Mától garázsban állok remélem magához tér. Ha kiürül a tank, van még benne 20l Luk-os anyag és 30l OMV-s, telenyomom jó gázolajjal. Szerintetek gázolaj parafinnosodása hazavághat ü.a. szűrőt?
De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
többféle, egyik, hogy hidegben elektromos rásegítés van a fűtésre, másik, hogy különösen automatánál - valami 4-5 db-ra emlékszem -, de normálnál is sok sok számítógép vezérli az autót, igy van amelyik kinyit ezt, elzár azt, illetve emeli a fordulatot, vagy éppen letilt ha baj van.
Konkrétat igy hang nélkül én nem tudok mondani egyebet, lehet hanggal sem :D
A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.
Ez egyfajta "placebó hatás" is lehet ugyanúgy van mindig csak nem hallod.
A fűtésvezérlőt, leánykori nevén én előtétellenállásnak nevezem, Develooper cartárs javítja Bp-n, postázni is lehet.
Igazán igy sem jó, de szerintem nem hidrotőke, inkább csattogónak hallom, ami emlékeim szerint befecskendező hiba, méress résolajveszteséget, illetve vidd el diagnosztikára.
Ez még nem tragédia ha a nyúlványok és a küszöb nem sérültek, de sajnos nagyon kicsi a valószínűsége, hogy pici sérüléssel került szakember kezei közé kiindulva a hazai viszonyokból. Azért gondolom így, mert a sárvédő üvegszál, az ajtó csere, ha szakszervizben csinálták még a garancia sem ugrik az átrozsdásodásra, bár nem is indokolt ha alatta nem sérült semmi.
Egy kis érdekesség, hátha valaki még nem tudja: A motorolajok, amiket használunk a kocsiainkba egy kis név változáson, és csekély csomagolás változáson esett át. Amit eddig ELF Evolution SXR 5W40 néven vásároltunk, azt mostantól hivatalosan ELF Evolution 900 SXR 5W40 néven, míg a részecskeszűrős ELF Solaris FE 5W30 mostantól ELF Evolution Full-Tech FE 5W30 néven fogjuk megkapni.
Én tegnap rendeltem olajat, amit ma meg is kaptam, mellékelt tájékoztatással, hogy a csomagban ezért van a megszokottól eltérő nevű, csomagolású, de minőségben azonos olaj!
Akadt néhány problémám a kocsimmal (Scenic II 1.5 DCI 2006-os digit klímás).
Megint előjött a befújó ventilátor szabályozó elektronika leállása.
Már volt vele gond máskor is,de eddig sikerült feléleszteni (kontakt hibák megszüntetése a csatlakozóknál).
Most már ez sem segített.
Amíg kitaláltam,hogy mit csináljak,addig direktbe kötöttem a ventilátort,így ugyan max fokozaton,de legalább ment és az is kiderült,hogy nem a ventilátor halt meg.
De viszont egy érdekes jelenség lett.
Megjelent egy elég hangos és magas búgó- sipoló hang,amikor megy a ventilátor.
Érdekességek:
- csak akkor van a hang,ha a motor jár ,csak gyújtáson nincs
- ha a hőfokot leveszem 15 fokra megszűnik,16 foktól újra van
Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom. Az autón kívül nem hallatszik,csak bent. Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak. De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
Közben sikerült az elektronikát újra munkára bírni.
A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.
Egy kérdésem is van.
A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan az ventilátor szabályzó elektronika betápja. Szürke lapos szivaccsal van burkolva. Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van. Így néz ki:
Én figyeltem a részletekre, 1.9 dci-ről beszéltem, nekem is az van s az utobbi időben jópár 2004 körülinél volt hasonló gond, a felesleges kiadás elkerülése végett irtam amit.
Mivel nem látom látjuk az autót véleményemet közöltem.
A tiednél sem biztos hogy a bak miatt remeg sok más gond is lehet tudtommal, de majd jönnek akik jobban ismerik a törpe dieselt :D