Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.07 0 0 39317

Küldtem mailt

Előzmény: troberto (39303)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.05 0 0 39316

:D nem hiszem, hogy én ne ijedtem volna meg, bár ha mással történik szórakoztató

Előzmény: EME (39314)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.05 0 0 39315

Irtam levelet

Előzmény: cefo (39310)
EME Creative Commons License 2013.12.05 0 0 39314

Oké, a Peugeotnál (is!) meglévő "kiégett a bal hátsó helyzetjelződ" rendszer már álom lenne...

Ez is olyan dolog, ami volt már a Renault-nál, de aztán leszoktak róla. (Mint a led-es hátsólámpa)

A '90-es évek elején, a főnökömnek R25-öse volt. Mi csak beszélő autónak neveztük, mert egyszer csak csendben suhanva az országúton  megszólalt, hogy "städtlicht defect". Úgy megijedt, hogy rögtön megállt, körülnézni és tényleg kiégett egy helyzetjelző...

Előzmény: Törölt nick (39313)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.05 0 0 39313

A Megane-omban volt keréknyomásérzékelő. Bő 4 év alatt 3x jelzett: egyszer azért, mert nyáron egy kerékkel beálltam egy pocsolyába, kétszer pedig tényleg azért, mert a két hátsó kerék nyomása 1.8 alá ment.

Konkrét nyomásértéket nem ír ki, továbbá mivel az elem nem cserélhető, ezért új szenzor kell 8-10 év után (~10e Ft), amit be is kell CLIP-pel taníttatni (~8e Ft óradíj, ~4e Ft diag. használati díj).

Hogy megéri-e, döntse el mindenki maga.

Viszont az is tény, hogy SII-vel mentem már úgy, hogy JE kerék defektet kapott lakott területen és már tengelyen mentem és csak az tűnt fel, hogy nyikorog a kerék (nyár volt, le volt húzva az ablak). Oké, álmos is voltam, éberen biztos jobban feltűnik, viszont az is tény, hogy a kényelem érdekében az SII szervója állati sok mindent kikompenzál.

Hogy ezt az egész keréknyomás-érzékelős dolgot miért nem lehetett - a német kocsik módszereihez hasonlóan - az ABS szögjeladóval (kerület = 2*r*pi :)) megoldani, nem tudom. Talán túl robosztus lett volna :)

Ha már itt tartunk, azt sem értem, hogy SIII-ban már van szuper Visio rendszer (oké, működik, tapasztalat), viszont a sztyeppe közepén képes szakadó esőben kifogyni a lötty az ablakmosóból, mert egy pár forintos löttyszint-érzékelőn spóroltak.

Oké, a Peugeotnál (is!) meglévő "kiégett a bal hátsó helyzetjelződ" rendszer már álom lenne...

Előzmény: _Zsolesz_ (39312)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2013.12.05 0 0 39312

Szerusztok!

 

Most látom, hogy milyen régen voltam! Hiába nagy az év végi hajtás, meg a zsufi is mostanában nálunk. :)

 

Majd egy hónapja írtam, hogy gumicserét követően defekt jelzés jött az egyik kerék-nyomás szenzortól. Szenzorhibától aggódtam, de nem az volt.

 

Csak okulásként:

 

1) Az érintett keréknél a szenzor-test és a szelepszár találkozásánál van egy kis gumigyűrű, ami a felnin tömít. Az érintett keréknél itt eresztett szépen lassan. A gumis nem ellenőrizte (?) - vagy nem is gondolta, hogy ellenőrizze - nem kell-e egy kicsit a csavart meghúzni, pedig még említette is, hogy egy másik keréken kicsit húzott rajta, mert úgy érezte lazább a kelleténél. Garanciában javította, újraszerelte, centírozta a kereket (Marso garancia :) )

 

2) Ne bizz a benzinkutas abroncs-nyomás mérésében! Írtam, hogy feleségemnél jelentkezet a hiba, akit el is küldtem az első útjába eső kúthoz, hogy ellenőriztessen már nyomást. Ott mind a 4 kereket 2,3-ra mondták neki. Ezért gyanakodtam leginkább szenzorhibára.

 

3) A központi egység a kocsiban nem a megfelelő kerékre jelezte a nyomásesét. Mind a 4 kerekem a szelepek szárán lévő színes gyűrűknek mefelelő helyen volt fent. Aztán mikor ellenőriztem a nyomásvesztést kiderült, hogy nem a BE lett fizikailag laposabb, hanem a BH. Nosza megnéztem a jobb oldalt is: próbaképpen leeresztettem 0,5 bar-t, és csalódnom kellett - ott is fel volt cserélve az első a hátsóval. Azaz vagy a felprogramozást végezték el még annó rosszul, vagy valaki közben megcserélgette a gmigyűrűket a szelepszárak alján. Nálam meg 1,5 éve így volt az autó, eddig nem jött el sem a jelentős nyomásvesztés, sem a defekt hiba jelzése, a renszeres nyomásellenőrzés, és szükség szerinti ráfújám miatt.

Most már nálam is helyükön vannak a kerekek, majd csak a színes gyűrűket kell átpakolgatnom közöttük, ha már kevésbé lesz hideg (phuljanak egy kicsit).

 

Ennyi röviden. Egy tapasztalattal megint gazdagabb lettem. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: ŰTH (38815)
stevie-13 Creative Commons License 2013.12.05 0 0 39311

Bal első sárvédő, meg a bal első ajtó cserélve lett. Kicsit elbizonytalanodtam.

 

 

Most van szükséged szakemberre, aki megmondja, mit és hogyan javítottak az autón. Ha csak meghúzás, pakolóhelyi sérülés - bolhacsípés. Ha cserés volt mondjuk a zárhíd is, vagy a tornyon is látszik javítás nyoma, nem eredetiek a légzsákok - akkor nem érdemes megvenni.

Előzmény: Törölt nick (39297)
cefo Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39310

@weboldal:

 

Szia! Kéne a nemrég említett áron (10.500Ft) az új, gyári keréknyomás szenzor. Jobb hátsó. 2.0 dci GS, 2007. Megvan még a forrásod rá? Priviben: cefo(kukac)freemail(pont)hu.

 

Előre is köszönöm!

 

üdv:

cefo

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39309

Szia denevérember :D

Minden hasonló cucc jót tesz nagy hidegben, vagy legalábbis egyik sem árt.

 

 

Más:

Ha valakinek ablaktörlő kellene

VAL574281 1900
Első pár
Silencio XTRM VM419
VAL574309 7500
VAL574357 7500
 

Előzmény: Batman72 (39305)
Trotter66 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39308

Dermedésgátló adalék. 2.800.- HUF/ 250 ml idehaza.

 

Wynns dermedésgátló barátibb áron:

 

http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=WNS22710%2FLA

 

Előzmény: Batman72 (39305)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39307

Passzolom akkor, majd hátha jön valaki

Előzmény: Djapor96 (39304)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39306

Szerintetek gázolaj parafinnosodása hazavághat ü.a. szűrőt?

Szerintem igen, de elméletileg a jobb kutaknál nem adnak nyári gázolajat télen - biztos lesz aki reagál erre - :D

Én nagy hidegben teszek hozzá még, olyan tartós 20 fok körül dermedésgátlót.

Előzmény: troberto (39303)
Batman72 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39305

Sziasztok!

 

Régen jártam erre,néha rátok nézek,hogy minden rendben van-e. :)

Semmi gond nincs a bocival..kopp..kopp..kopp..

Most,hogy mínusz 5-8 fokok röpködnek reggelente,elkezdtem használni az egyik osztrák kollégám által renszeresen használt és őszintén javasolt adalékot a Castrol TDA-t.

 

Én míg otthon éltünk,olyan 5-6000-ként beleöntöttem egy fekete STP-t,de,hogy őszinte legyek gyakorlatilag semmi változást nem éreztem tőle.

Csak a tudat,hogy kapott egy kis jóságot a rózsám. :)

 

De ez mintha tényleg...

Nemtom,kicsit mintha halkabb lenne,könnyebben és "vidámabban" indul a vas.

Biztos nem varázsszer és nem is akarok senkit rávenni,hogy csak ezt használja mert hűdejó,de tényleg jó. :)

 

Hirtelen ennyi,jók legyetek,sziasztok!

Én

Djapor96 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39304

Semmi más,  és csak hidegen... Bemelegszik,  teljesen csendes. 

Előzmény: Törölt nick (39300)
troberto Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39303

Ok, várok.

Ma kicseréltük a gázolajszűrőt, állt rajta az üzemanyag. A légtelenítő pumpával való felpumpálás után rögtön indult a gép. Mától garázsban állok remélem magához tér. Ha kiürül a tank, van még benne 20l Luk-os anyag és 30l OMV-s, telenyomom jó gázolajjal. Szerintetek gázolaj parafinnosodása hazavághat ü.a. szűrőt?

Előzmény: Törölt nick (39291)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39302

De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!

többféle, egyik, hogy hidegben elektromos rásegítés van a fűtésre, másik, hogy különösen automatánál - valami 4-5 db-ra emlékszem -, de normálnál is sok sok számítógép vezérli az autót, igy van amelyik kinyit ezt, elzár azt, illetve emeli a fordulatot, vagy éppen letilt ha baj van.

Konkrétat igy hang nélkül én nem tudok mondani egyebet, lehet hanggal sem :D

 

A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.

Ez egyfajta "placebó hatás" is lehet ugyanúgy van mindig csak nem hallod.

A fűtésvezérlőt, leánykori nevén én előtétellenállásnak nevezem, Develooper cartárs javítja Bp-n, postázni is lehet.

 

Előzmény: aticom (39294)
aticom Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39301

Köszi az infót.

Nem úgy hangzik,mintha könnyű lenne visszatenni. :-(

 

Előzmény: Törölt nick (39298)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39300

Igazán igy sem jó, de szerintem nem hidrotőke, inkább csattogónak hallom, ami emlékeim szerint befecskendező hiba, méress résolajveszteséget, illetve vidd el diagnosztikára.

Más jelenség nincs, pl más színű lett a füst stb.

Előzmény: Djapor96 (39293)
ThomBoy Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39299

Ez még nem tragédia ha a nyúlványok és a küszöb nem sérültek, de sajnos nagyon kicsi a valószínűsége, hogy pici sérüléssel került szakember kezei közé kiindulva a hazai viszonyokból. Azért gondolom így, mert a sárvédő üvegszál, az ajtó csere, ha szakszervizben csinálták még a garancia sem ugrik az átrozsdásodásra, bár nem is indokolt ha alatta nem sérült semmi.

 

 

Előzmény: Törölt nick (39297)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39298

Ez a digit klíma napfényérzékelője. A középkonzol tetején, az ablak tövében van egy kis átlátszó műanyag lapka alatt.

Előzmény: aticom (39294)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39297

Közben megkaptam a választ az eladótól.

Bal első sárvédő, meg a bal első ajtó cserélve lett. Kicsit elbizonytalanodtam.

Az alvázszámot is megkaptam, az alapján valaki tudna esetleg infót a kocsiról?

ThomBoy Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39296

Nincs rajta rendszám, nincs rajta matrica (szélvédő jobb alsó sarok), nem írják, hogy magyarországi.

 

Dietrich123: Renault Békési Fót, az a legközelebbi szerviz.

Előzmény: yenoee (39284)
Tattara007 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39295

Egy kis érdekesség, hátha valaki még nem tudja: A motorolajok, amiket használunk a kocsiainkba egy kis név változáson, és csekély csomagolás változáson esett át. Amit eddig ELF Evolution SXR 5W40 néven vásároltunk, azt mostantól hivatalosan ELF Evolution 900 SXR 5W40 néven, míg a részecskeszűrős ELF Solaris FE 5W30 mostantól ELF Evolution Full-Tech FE 5W30 néven fogjuk megkapni.

 

Én tegnap rendeltem olajat, amit ma meg is kaptam, mellékelt tájékoztatással, hogy a csomagban ezért van a megszokottól eltérő nevű, csomagolású, de minőségben azonos olaj!

 

Üdv!

 

aticom Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39294

Sziasztok!

 

Akadt néhány problémám a kocsimmal (Scenic II 1.5 DCI 2006-os digit klímás).

Megint előjött a befújó ventilátor szabályozó elektronika leállása.

Már volt vele gond máskor is,de eddig sikerült feléleszteni (kontakt hibák megszüntetése a csatlakozóknál).

Most már ez sem segített.

Amíg kitaláltam,hogy mit csináljak,addig direktbe kötöttem a ventilátort,így ugyan max fokozaton,de legalább ment és az is kiderült,hogy nem a ventilátor halt meg.

De viszont egy érdekes jelenség lett.

Megjelent egy elég hangos és magas búgó- sipoló hang,amikor megy a ventilátor.

Érdekességek:

- csak akkor van a hang,ha a motor jár ,csak gyújtáson nincs

- ha a hőfokot leveszem 15 fokra megszűnik,16 foktól újra van

Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom.
Az autón kívül nem hallatszik,csak bent.
Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak.
De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!

 

Közben sikerült az elektronikát újra munkára bírni.

A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.

 

Egy kérdésem is van.

A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan az ventilátor szabályzó elektronika betápja.
Szürke lapos szivaccsal van burkolva.
Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van.
Így néz ki:



Ez mi és hova tartozik?

Djapor96 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39293

Esetleg így:

 

https://www.dropbox.com/s/4n64unfz11094nz/VIDEO0002.mp4

 

Előzmény: Törölt nick (39277)
Jopi73 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39292

Szia köszönöm. Felkeresem majd.

Előzmény: Tattara007 (39289)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39291

irtam a srácoknak, de még nem jöttek netre, jó szerelőjük van, pici türelmet

Előzmény: troberto (39290)
troberto Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39290

Sziasztok!

 

Baranyában tudtok megbízható korrekt szerelőt aki dieselhez ért?

Előzmény: Tattara007 (39289)
Tattara007 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39289

Somogyban hozzáértő: Cselik Péter  06vodafone3tizen8kilencven4nulla9

Otthon is szokott javítani Mernyén, vagy a kaposvári műhelyében!

 

Üdv: Tattara

Előzmény: Jopi73 (39286)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 39288

Én figyeltem a részletekre, 1.9 dci-ről beszéltem, nekem is az van s az utobbi időben jópár 2004 körülinél volt hasonló gond, a felesleges kiadás elkerülése végett irtam amit.

Mivel nem látom látjuk az autót véleményemet közöltem.

 

A tiednél sem biztos hogy a bak miatt remeg sok más gond is lehet tudtommal, de majd jönnek akik jobban ismerik a törpe dieselt :D

Előzmény: Törölt nick (39287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!