Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92056

A turbó ne menjen tönkre, mert akkor kardot fogsz nyelni :-)

Előzmény: NML (92055)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92055

A 3.0 TDI Audi-motorról nem nagyon olvasni vérfagyasztó történeteket. (Hacsak nem olyanokat, hogy egy 10 e Ft-os biszbasz cseréjéhez ki kell kapni az egész motort. A huszonakárhányezer Ft-os márkaszervizes óradíjjal mókásan lassan pörög az a három nap...

 

(Ilyen szempontból pl. sokkal kedvezőbb volt az említett Audi 100 2.8 V6-osom előtti 2 ütemű Wartburg... :D)

Előzmény: skt15 (92054)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92054

A Q7 a V6 Tdi-vel kb. annyit eszik (kicsit többet), mint egy S5 a turbós 3.0 Tfsi-vel.

A menetteljesítményt gondolom nem kell ecsetelni.

Ha meg egy Tfsi hibájától aggódsz, akkor szerinted egy Bitdi??

Előzmény: NML (92052)
enefen Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92053

Én meg pont fordítva vagyok, 12éve nem vettem dieselt.

A V8 már 1500-as fordulatnál úgy tol mint a gőzmozdony... :) A hang brutál, megbízható igásló az Audi 4,2 V8.

Előzmény: NML (92049)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92052

Hosszú távra venném. Tudom, hogy ilyen autónál a fogyasztás csak egy szelete a költségeknek, de azért a dízel 8 literéhez képest az a plusz 2-4 liter nem mindegy. Másrészt olvastam pár horror-sztorit a TFSI-kről (igaz, a TDI-kről is :D), nem szeretnék beleszaladni valami gebaszba.

Előzmény: skt15 (92050)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92051

A hangja meg aztán...

Előzmény: skt15 (92050)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92050

A legújabb 3.0Tfsi (a turbós) totál dízeles lett alul és el is pörgethető.

A hosszú váltó miatt nem is eszik sokat.

Előzmény: NML (92049)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92049

Valahogy nem jön be. A 90-es évek közepén volt egy Audi 100-asom (az első A6-os előtti utolsó 100-as széria), az 2,8-as, V6-os, benzines volt, szerettem-szerettem, de azóta dieselekkel járok. Alacsony fordulat, nyomaték alul is, morgás, megszoktam.

Előzmény: enefen (92048)
enefen Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92048

A benyás teljesen elfelejtve?

Előzmény: NML (92043)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92047

Vásárlás előtt mindenképpen kipróbálom mindkettőt.

Előzmény: skt15 (92046)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92046

Volt ilyenem; ismerem. Mondjuk engem annyira nem hozott lázba, de ugye nem vagyunk egyformák.

Előzmény: NML (92045)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92045
Előzmény: skt15 (92044)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92044

Padlózz le egy 272-est először...

Nem tudom milyen teljesítményű autóid voltak/vannak, de ez is messze az átlag felett. Egy Q7-est is kivisz 250 fölé óra szerint. A6-ot 270-ig.

Előzmény: NML (92043)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92043

(peri77-nek is) OK, tiszta sor, a 150 lovas 4 hengerhez képest a 272 lovas V6 is kánaán. Egy napon nem lehet említeni.

 

De onnan is meg lehet közelíteni (mivel nem sürgős a vásárlás és -ahogy mondtam, az új A6-os érkezése valószínűleg kibővíti a használt jelenlegi szériás A6-os piacot) de ha már veszek, akkor olyat vegyek, amitől leesik az állam. Az összes (pl. Totalcar-os) A6 Biturbo tesztben el vannak ájulva attól a motortól. (A YouTube-os "A6 biturbo sound"-os videókról nem is beszélve...:D) Nekem több Audim ezen kívül már nem nagyon lesz (50 felett járok), ha már veszek, kicsit jó lenne élvezkedni vele. Ezért van becsípődve a Biturbo.

Előzmény: skt15 (92040)
Stetten Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92042

Mármint minek a duplájáról? A 150€ duplájáról, vagy a 300€ duplájáról?

 

Előzmény: mica-r (92041)
mica-r Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92041

A duplájáról tudok kb. (autóhoz tanítva)

Előzmény: Stetten (92037)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92040

+1

 

272 lovas A6..

Nem egy kategória egy sor4-gyel.

 

Előzmény: peri77 (92039)
peri77 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92039

Szerintem engedd el a bitu dolgot (hidd el nem ér annyit a dolog), így a lehetőségek megtöbbszöröződnek.

Előzmény: NML (92038)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92038

Na, szóval... (Több hozzászólásra is válaszolva.) Az van, hogy jelenleg egy Passat 2.0 TDI Highline-nal járok, amivel semmi gond, csak lassan belecsúszik a 400 ezredik km, úgyhogy előbb-utóbb ki kell szállnom belőle.

 

Két verzió van. Vagy egy új, fullos VW Arteon 2.0 TDI vagy egy használt (kb. 2 éves, max. 50-60 ezer km-es) A6 3.0 TDI sedan (lehetőleg Biturbo, mert arra a hangra nagyon rá vagyok izgulva). Az Arteon (alku után) kb. 13 M-nál állna meg, az Audira ennél max. 2-3 M-val szánnék többet. Amit az Arteonnál az első időszakban elvinne a (heroinárú) értékvesztés (meg a gyári szervizek), azt az Audira valószínűleg rá kellene tenni a garanciális időszak után a magasabb fenntartási költségekkel. Szóval szar ügy vs. szar ügy. Tiszta sor.

 

A Passatban gyárilag benne van az állófűtés (udvaron parkolok, muszáj), enélkül nem jöhet szóba másik autó. Pont.

 

A használt Audik extralistájával meg az a kínom, hogy ha már kisírok 15-16 M Ft-ot, akkor ne csikorgassam a fogam egy olyan (hiányzó) extra miatt, ami (szerintem) "elvárható" ilyen árszintnél. Vannak fix pontok, amiből nem nagyon engednék (bizonyos dekorbetét, aluminium nem!, bizonyos ülés, szín, km, évjárat, stb.) és -annak ellenére, hogy Dunát lehet rekeszteni A6-osokkal- PONT ilyen összeállításba még nem botlottam bele.

 

Ráadásul van néhány dolog, amit egyelőre nem tudok hová tenni (20"-os felni, S line-sportülés vs. kontúrülés, sport-futómű, légrugó vs. acélrugó), ezeket majd valószínűleg ki kell próbálnom egy használt vason.

 

Más. A németországi bírósági ítéletek miatt (gondolom) valamennyire (valamikor) csökkenni fognak a használt diesel-árak. (Németországban is, meg mindenhol.) A kérdés az, hogy mikor és mennyire.

 

A harmadik "döntés-késleltető" dilemma meg az, hogy hamarosan jön az új A6-os és feltehetően még több használt A6-os lesz a piacon.

 

Szóval nézelődgetek még...

Stetten Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92037

Kellene a cím, ahol 150 euroért beszerelik!

Vagy ha az nincs, megmondhatnád hogy mennyért szerelik be manapság. Ha 300€-ért szerelik be, még akkor is 1500€ alatt vagy. Amikor nekem csinálták, nyolcra vittem és kora délután (13-14 óra fele) hoztam el az A6-ost. Kértem a számlát hogy garis legyen a cucc, és 42000Ft-ot fizettem a beszerelésért. A mai szerelési árakat nem tudom.

Előzmény: mica-r (92035)
peri77 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92036

Minek neked az a brummogó generátor? Párszor kipróbálja az ember aztán annyi. Meg egyébként is gagyi hangja van. Hallatszik, hogy mű az egész ...

 

Én csak a váltó miatt vettem BiTDI-t, egyébként tök jó lenne a sima 272-es is.

Előzmény: NML (92029)
mica-r Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92035

Kellene a cím, ahol 150 euroért beszerelik!

Előzmény: Stetten (92032)
Stetten Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92034

Bontottan persze olcsóbb, de ezek a kályhák nem az autó élettartamára vannak kaéibrálva

 

Ezt hogy érted? A 16 éves A2-esemben is a gyári kályha van, meg a 10 éves A8-ban is.

Használt bontott cuccot én sem vennék.

Előzmény: mica-r (92021)
-Korn- Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92033

ebayen 1300 a gyári új szett..

(a4, a5-be 800)

Előzmény: NML (92029)
Stetten Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92032

Autóvásárlásnál (föleg prémium márkáknál) jobb ha elfelejted a gazdasági szempontokat. Mindenképpen baromi sokat fogsz bukni, ezt el kell fogadni.

 

1139€-ba kerül egy komplett új szett T100-as távval, és ugyan ennyibe kerül a mobilról vezérelhetö egységgel is. Ehhez jön hozzá a beszerelés, ami kb 150-200€. Jóval 1500€ alatt kijössz a vadi új, garanciális cuccal. Audi szinten ez említesre sem méltó összeg.

https://www.ebay.de/itm/WEBASTO-STANDHEIZUNG-DIESEL-THERMO-TOP-EVO-5-MIT-EINBAUSATZ-u-FERNBEDIENUNG-T100/112558863524?hash=item1a3507f4a4:g:QhoAAOSwUBlZtUKW

 

Az állófütés pont egy olyan extra amit gond nélkül meg lehet oldani utólagosan. Ha csak ez az egy komponens hiányzik a kiszemelt autóból, (és amúgy minden más rendben vele) én tuti nem várnék a vásárlással.

 

Persze lehet várni egy olyan autóra aminél minden számodra szükséges exrta benne van.  Lehet hogy beesik egy ilyen, de lehet hogy nem.

Előzmény: NML (92024)
a8lang Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92031

Heroin ár.

Ez is 2k eur.

 

Előzmény: skt15 (92030)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92030

Igen. www.kufatec.de

Illetve a www.motor-talk.de oldalon több fórumtopik is foglalkozik ezzel.

Előzmény: NML (92029)
NML Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92029

A rezonátordobokkal, tokkal-vonóval? Hol? Mennyiért?

Előzmény: skt15 (92028)
skt15 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92028

Utólag is beszerelhető

Előzmény: NML (92018)
llaller Creative Commons License 2018.03.04 0 0 92027

Sziasztok, van egy 2002-es A 6 2,5tdi audi, és ki akarom cserélni a féltengelyt, kérdésem az lenne, hogy kívül a keréknél hányas imbuszkulcsal tudom lelzítani a csavart a féltengelyről, illetve a váltónál a kihajtásnál hányas "ricnis crowa fej kell a csavarokhoz, válaszotokat előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!