A 3.0 TDI Audi-motorról nem nagyon olvasni vérfagyasztó történeteket. (Hacsak nem olyanokat, hogy egy 10 e Ft-os biszbasz cseréjéhez ki kell kapni az egész motort. A huszonakárhányezer Ft-os márkaszervizes óradíjjal mókásan lassan pörög az a három nap...
(Ilyen szempontból pl. sokkal kedvezőbb volt az említett Audi 100 2.8 V6-osom előtti 2 ütemű Wartburg... :D)
Hosszú távra venném. Tudom, hogy ilyen autónál a fogyasztás csak egy szelete a költségeknek, de azért a dízel 8 literéhez képest az a plusz 2-4 liter nem mindegy. Másrészt olvastam pár horror-sztorit a TFSI-kről (igaz, a TDI-kről is :D), nem szeretnék beleszaladni valami gebaszba.
Valahogy nem jön be. A 90-es évek közepén volt egy Audi 100-asom (az első A6-os előtti utolsó 100-as széria), az 2,8-as, V6-os, benzines volt, szerettem-szerettem, de azóta dieselekkel járok. Alacsony fordulat, nyomaték alul is, morgás, megszoktam.
(peri77-nek is) OK, tiszta sor, a 150 lovas 4 hengerhez képest a 272 lovas V6 is kánaán. Egy napon nem lehet említeni.
De onnan is meg lehet közelíteni (mivel nem sürgős a vásárlás és -ahogy mondtam, az új A6-os érkezése valószínűleg kibővíti a használt jelenlegi szériás A6-os piacot) de ha már veszek, akkor olyat vegyek, amitől leesik az állam. Az összes (pl. Totalcar-os) A6 Biturbo tesztben el vannak ájulva attól a motortól. (A YouTube-os "A6 biturbo sound"-os videókról nem is beszélve...:D) Nekem több Audim ezen kívül már nem nagyon lesz (50 felett járok), ha már veszek, kicsit jó lenne élvezkedni vele. Ezért van becsípődve a Biturbo.
Na, szóval... (Több hozzászólásra is válaszolva.) Az van, hogy jelenleg egy Passat 2.0 TDI Highline-nal járok, amivel semmi gond, csak lassan belecsúszik a 400 ezredik km, úgyhogy előbb-utóbb ki kell szállnom belőle.
Két verzió van. Vagy egy új, fullos VW Arteon 2.0 TDI vagy egy használt (kb. 2 éves, max. 50-60 ezer km-es) A6 3.0 TDI sedan (lehetőleg Biturbo, mert arra a hangra nagyon rá vagyok izgulva). Az Arteon (alku után) kb. 13 M-nál állna meg, az Audira ennél max. 2-3 M-val szánnék többet. Amit az Arteonnál az első időszakban elvinne a (heroinárú) értékvesztés (meg a gyári szervizek), azt az Audira valószínűleg rá kellene tenni a garanciális időszak után a magasabb fenntartási költségekkel. Szóval szar ügy vs. szar ügy. Tiszta sor.
A Passatban gyárilag benne van az állófűtés (udvaron parkolok, muszáj), enélkül nem jöhet szóba másik autó. Pont.
A használt Audik extralistájával meg az a kínom, hogy ha már kisírok 15-16 M Ft-ot, akkor ne csikorgassam a fogam egy olyan (hiányzó) extra miatt, ami (szerintem) "elvárható" ilyen árszintnél. Vannak fix pontok, amiből nem nagyon engednék (bizonyos dekorbetét, aluminium nem!, bizonyos ülés, szín, km, évjárat, stb.) és -annak ellenére, hogy Dunát lehet rekeszteni A6-osokkal- PONT ilyen összeállításba még nem botlottam bele.
Ráadásul van néhány dolog, amit egyelőre nem tudok hová tenni (20"-os felni, S line-sportülés vs. kontúrülés, sport-futómű, légrugó vs. acélrugó), ezeket majd valószínűleg ki kell próbálnom egy használt vason.
Más. A németországi bírósági ítéletek miatt (gondolom) valamennyire (valamikor) csökkenni fognak a használt diesel-árak. (Németországban is, meg mindenhol.) A kérdés az, hogy mikor és mennyire.
A harmadik "döntés-késleltető" dilemma meg az, hogy hamarosan jön az új A6-os és feltehetően még több használt A6-os lesz a piacon.
Vagy ha az nincs, megmondhatnád hogy mennyért szerelik be manapság. Ha 300€-ért szerelik be, még akkor is 1500€ alatt vagy. Amikor nekem csinálták, nyolcra vittem és kora délután (13-14 óra fele) hoztam el az A6-ost. Kértem a számlát hogy garis legyen a cucc, és 42000Ft-ot fizettem a beszerelésért. A mai szerelési árakat nem tudom.
Autóvásárlásnál (föleg prémium márkáknál) jobb ha elfelejted a gazdasági szempontokat. Mindenképpen baromi sokat fogsz bukni, ezt el kell fogadni.
1139€-ba kerül egy komplett új szett T100-as távval, és ugyan ennyibe kerül a mobilról vezérelhetö egységgel is. Ehhez jön hozzá a beszerelés, ami kb 150-200€. Jóval 1500€ alatt kijössz a vadi új, garanciális cuccal. Audi szinten ez említesre sem méltó összeg.
Az állófütés pont egy olyan extra amit gond nélkül meg lehet oldani utólagosan. Ha csak ez az egy komponens hiányzik a kiszemelt autóból, (és amúgy minden más rendben vele) én tuti nem várnék a vásárlással.
Persze lehet várni egy olyan autóra aminél minden számodra szükséges exrta benne van. Lehet hogy beesik egy ilyen, de lehet hogy nem.
Sziasztok, van egy 2002-es A 6 2,5tdi audi, és ki akarom cserélni a féltengelyt, kérdésem az lenne, hogy kívül a keréknél hányas imbuszkulcsal tudom lelzítani a csavart a féltengelyről, illetve a váltónál a kihajtásnál hányas "ricnis crowa fej kell a csavarokhoz, válaszotokat előre is köszönöm.