Keresés

Részletes keresés

sur5al Creative Commons License 2015.11.25 0 0 677

Nem kell variálni, csak nyitni újabb lyukakat.:D

 

Még mindig nem értem, hogy az általad vázolt vasszörny miért fog 10-11kW teljesítményt leadni. Apropó a zárszelvényt gyorsan felejtsd el, mint füstjárat. Nem lehet kitakarítani! Tegyél vascsövet. 2,5" egy megfelelő méret, kb. 7cm belső átmérővel. Végigtolcs rajta egy kefét és már tiszta is. Ha nem kátrányolsz, akkor akár üvegmosó kefével is takarítható.:DDD

 

Vissza ugrottam picit a projekt leírásodhoz. Miért kátránygyár ez a vízteres kandalló? Milyen gyártmány/típus? Nem lehet esetleg azt samottal bélelni? Az már sokat javítana az égés feltételein.

 

A három kátrány elkerülő alapfeltétel megvan nálad?

1. száraz fa (MÉRVE! 20% alatt)

2. elegendő égési levegő (nem fojtogatva)

3. alulról korlátozott visszatérő (ne legyen hideg, min. 50-55oC pl. ESBE VTC szeleppel)

 

Félre ne érts, én nem vagyok barkácsolás ellenes, de előbb járjuk körbe a témát, főképp, hogy tavaszig nem tudod szétbombázni. Ami van, abból kellene kihozni a maxot.

 

Ha kiderülne, hogy tud a jelenlegi is szépen égetni, akkor max. egy plusz hőcserélő kellhet. Ha a samottozással felvihető a tűztér hőfoka, akkor lehet, hogy nem tudja az összes hőt leadni.

 

Kéne mérni füsthőfokot is!

Előzmény: 4karikas (675)
4karikas Creative Commons License 2015.11.23 0 0 676

Na ide lenne építve a tűztér a betét helyére. Belül van elég hely hogy samotból vastagot tudjak befalazni. Amúgy milyen vastag falazat kell? Az jutott még eszembe, hogy a fagázok égetése hogyan megy végbe? Mikor begyujtok és már rendesen ég a tűz akkor a primert elzárom a secundert kinyitom de a primert mennyire kell zárni? Nullára? Vagy azért ott is kell valamennyi levegő? Valamint az elképzelésem, hogy a fagázokat égetem és közben a kémény zárásával visszaveszem a teljesítményt annyira hogy a kilépő füst 180-200 legyen és 6-8 óra alatt felfűtöm a rendszert mennyire működőképes és hatékony?vagy ezek a berendezések csak úgy működnek jól ha 100% megy ameddig fel nincs fűtve és a hőcserélőterre kell méretezni?

4karikas Creative Commons License 2015.11.21 0 0 675

A

kémény beton köpenyes samott belsejű elemes kémény amit még az előző tulaj csinált. Sajna ezt nem tudom átvatiálni.  képet majd később mert nem vagyok otthon. A tűztér tetejére is szánok samotot utánégetővel, hogy a gázok is elégjenek és a hőcserélőbe csak a füst Menjen. Úgy jött ki, hogy 60*40*30 szé*mé*ma ebbe 80*80as zártszelvények bele függőlegesen. Körbe ez is samottal, hogy csak az alja és a szelvények belseje legyen fűtve. Ebből jött ki a kb10-11kw és a térfogata adja a kb 40 liter víztartalmat. Csak a magasság ami kicsit kevés de ez van. A rendszer most is nyitott és marad is az. Az ajtón már gondolkoztam lehet 13 arányban az alja fém lesz belül samottal így csökken a levegőoldali teljesítmény. A begyujtós füstjáratot oldalt vagy Hátul gondoltam elvezetni ezen még álmodok mert most a fűtési szezon már azért elkezdődött így építeni csak tavasszal fogok.

Előzmény: sur5al (674)
sur5al Creative Commons License 2015.11.20 0 0 674

FOTÓKAT kérünk!!!:D

 

Ez egy izgalmas projektnek ígérkezik!

 

Csatlakozva az olvtárs javaslataihoz és egyben kiegészítve azokat, javasolnám, hogy a mostani kémény bekötést szüntesd meg és lejjebb, valamint feljebb nyiss egy újabbat. Miért? A tartály alatt legyen az egyik, ez lesz a "begyújtásos" rövid utú bekötés. A tartály felett meg mehet a normál. Mindkét kijáratba tennék egy-egy pillangót, amit a szerkezeten kívülről kell tudni állítgatnod.

 

A tartályt te csinálod? A 30cm/40l/10kW hogyan jött ki? Javaslom a nyitott rendszert, tágulásival, biztonsági kütyükkel, ahogy a topikban már többször le is írtam, olvass vissza lszi!

 

A tapasztalatom alapján a nagy ajtó miatt a kályha helysége jó eséllyel túlfűtött lesz a 6 órás üzem alatt, de kellemesen temperált üzemen kívül is a téglás építmény miatt. Ha az első gond neked, akkor olyan ajtót kellene készíts (amennyiben megoldható), ami nem csak jól zár, hanem jól is szigetel. Erre kerestünk már megoldást (itt is), egyelőre a fémgőzölt (low-E?) üvegkerámia tűnik egy ígéretes megoldásnak, de nem tudok olyat, aki kipróbálta volna. Lehetnél te az első.:D

 

A mostani betét ajtaja nem használható fel?

Előzmény: 4karikas (672)
0l0 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 673

Az első ami eszembe jut, hogy nem árt, ha van a begyújtási szakaszra meg nem hideg idők esetére egy szeleppel nyitható zárható kis áramlási ellenállású alternatív füstjárat, ami kikerüli a vízteret. Ez hideg víznél különösen hasznos lehet, mert ha nagyon meghűti a kezdetben harmatos füstgázt, akkor nem indul be a kéményhuzat és ilyenkor jön az égéstér tele füsttel a tűz meg befullad esete, a víztér lekormozódásáról nem is beszélve.

Az égésteret úgy alakítsd ki, hogy a láng ne érjen bele a víztér csöveibe. Valami okos megoldással tereld úgy, hogy a fagáz el tudjon égni, mielőtt meghűti a víz. Itt a 3T szabályra tekintettel érdemes ügyeskedni.

Előzmény: 4karikas (672)
4karikas Creative Commons License 2015.11.19 0 0 672

Akkor leírom a terveimet is hátha ahhoz is van jobbító javaslat. Jelenleg a nappaliban van egy vízteres kandallónak nevezett kátránygyár bontott téglával körbeépítve. Ez fűt egy 600 literes pufit az meg a házat. Ha a betétet kidobom marad a téglaépítményben akkora helyem, hogy samottal belülről kibélelve lesz egy 60*40*55szé*mé*ma méretű tűzterem alatta hamuzófiókkal felette pedig egy hőcserélő ami sajnos a kémény alacsony bekötése miatt csak 30 cm magas lehet, hogy a tűztér ne kerüljön lentre és még fent a füst is összegyüljön egy gyűjtőben. Szóval 30 cm magas vasdoboz amin csövekben áthalad a füst ez kb 40 liter vizet tartalmazna és 10 kW teljesítményű lenne. A ház 65nm hasznos 2.5 belmagasság vályog fal ami kap még 10 centi gyapotot így a teljesítmény mindenkor elég. Olyan kályhát akarok amiben 6-8 órát lehet szabályozottan tüzelni jó hatásfokkal. A kályha csak külső levegőt használna és felső utánégető levegő bevezetés is lenne. A füstcsőben pillangó így Elvileg tudnám szabályozni az égést a kilépő füst hőjét és  délután szépen befűtenék vele majd a hátra lévő időre ott lenne a puffer a nappali fűtésre pedig a tűztér körüli samot és téglahalom. Javaslat észrevétel tippel trükök mindent szivesen veszek a tapasztaltabbaktól.

0l0 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 671

Egy szögvas keret amibe az üveg megy, két zsinórnyival kisebb az üvegen belül ami le is szorítja azt 5 mm-rel kisebb anyagból. A két keret közé zsinór az üveg köré is meg a szélekre is. A tok meg szintén szögvas, ami éppen beilleszkedik a zsinóros falcba. Ez jutott eszembe most hirtelen.

Légbevezető meg gondolom nem kell rá, így lehet tiszta üveges :-)

Előzmény: 4karikas (670)
4karikas Creative Commons License 2015.11.19 0 0 670

A gugleeban már keresgéltem de nekem is ez a 70*50 méret kellene és ekkorát nem találtam meg kellene még le egy hamuzóajtó és fentre egy tisztító de azt még nem találtam ki mekkorát. Ja és olyan kell ami tökéletesen zár mert külső levegő bevezetést akarok. Lehet marad a hegesztés zártszelvény szögvas kombin gondolkodtam csak azt nem tudom még hogy hogyan rakjam bele a tömítőzsinort.

Előzmény: sur5al (669)
sur5al Creative Commons License 2015.11.19 0 0 669

Mekkora kellene? Gug Lee a barátod: https://www.google.it/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=k%C3%A1lyha+ajt%C3%B3

 

Mi hegesztettük szögvasból (kb. 70x50cm) és nem lett kajla, de nagyon precíziós mutatvány.

 

Előzmény: 4karikas (668)
4karikas Creative Commons License 2015.11.19 0 0 668

Sziasztok. Légtömör kandalló ajtót hol lehetne venni amit már csak be kell építeni a kályha elejbe. Magam nem akarok nekiállni hegeszteni mert félek kajla lesz.

sur5al Creative Commons License 2015.03.18 0 0 667

Hát, leírtam már.:D Nekem nyitott van, mert házi remekművet alkottam, nem kötném zártba akkor sem, ha én hegesztettem volna. Vagy főleg akkor nem.:D Ha gyári lenne, akkor mehet a zárt, egyszerűbb talán, bár ki tudja? Szerintem a nyitott olcsóbb. Beruházásilag. A plusz egy keringető viszont hátrány. Bár nekem a nyitott/zárt összekötés miatt a védelemhez nem kell keverőszelep, megteszi ezt a vezérlés. Ahogy az Edil oldalán is látod a kapcsolások között. Össze kellene írni melyikhez mi kell pontosan.

Előzmény: franyo01 (663)
sur5al Creative Commons License 2015.03.18 0 0 666

Igen, ez teljesen jó jel. Asszem én egy kis kályhát vennék talán.

Előzmény: franyo01 (662)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 665

Köszi , akkor ha odáig eljutok , zárt rendszerre fogok törekedni !

Előzmény: ronkovik (664)
ronkovik Creative Commons License 2015.03.09 0 0 664

Ha zárt a radiátoros rendszered, és nincs sok helyed akkor a kandi is legyen zárt rendszerre köthető, persze beépített biztonsági hőcserélővel. Ha összehasonlítod a zárt és a nyitott kandi+ hőcserélő stb. árát, akkor kb. egálban leszel.

A hosszútávú üzemeltetése a zártnak olcsóbb, lásd nem kell 2 szivattyúnak mennie.

Előzmény: franyo01 (663)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 663

Mit tanácsolnál zárt tágulási tartályos gázkazán mellé ? zárt vagy nyitott rendszert? Biztonság , esztétika , és ár arányában ...

Előzmény: sur5al (661)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 662

Oks értem , ettől tartottam én is , hogy határon vagyok , bár az valahol jó is , mert nem fűtöm az eget ... :)

 

Megnézem majd hogyan jönnék ki jobban , egy gyári vízteres kiskályhával , vagy vízteres kandallóval . 65 m2- t kell befűteni , így nem is kell túl nagy kályha , a radiátorok meg ugye már adottak ...

Előzmény: sur5al (660)
sur5al Creative Commons License 2015.03.07 0 0 661

Egyrészt a teljesítményére.:D Nem akkora kell belőle, mint a gázkazán.:D Nem tudod ugyanis olyan széles határok között állítani. Fontos paraméter még a víz/levegő oldali teljesítmény aránya.

 

A bekötés is fontos dolog. Két eset van:

1. köthető zártba. Ekkor van benne hűtőkör, kell külső, zárt tágulási, biztonsági szelep hőre és nyomásra, automata utántöltő, automata hűtés. Itt az automata mindkét esetben villamos segédenergia nélkül működőt jelent.

2. nem köthető zártba. Nincs benne hűtőkör, kell külső, nyitott, 4 vezetékes tágulási, biztonsági szelepek, utántöltő és egy (általában külső) hőcserélő. A hőcserélő egyik oldalán a nyitott kandalló, a másikon a gázkazán a radiátorokkal. Nekem pont így van. Egyel több keringető kell így (kandalló-hőcserélő, hőcserélő-radiátor, gázkazán-radiátor).

2/a a hőcserélője belül van, így azon át lehet vinni a zárt kör vizét, a kandalló víztere maga, nyitottban marad. Mobil kandallóknál ez nem jellemző megoldás, ahhoz túl olcsók.

 

Még valami. Fontos! A radiátoros körre két rugós visszacsapó. Mindig a keringetők után, nyomó oldalra. Egy a kandallóhoz/hőcserélőhöz és egy a kazánhoz. Így nem fűtik egymást.

 

Vannak jó gyári megoldások, ahol vezérlő/bekötő kitekkel is veheted a masinát. Pl. az Edilkamin ilyen. Olaszul van, de szerintem eltévedni nem fogsz: http://www.edilkamin.com/ita/doc/menu.swf Több variáció van, ezek nagyon jó ajánlások. Nekem a Kit2 mintájára készült a rendszerem bekötése.

Előzmény: franyo01 (657)
sur5al Creative Commons License 2015.03.07 0 0 660

Hááát, ez nagyon határeset. Inkább nem, mint igen. Így sem megy túl sok veszendőbe, tehát nem nagyon van mit megfogni. Inkább fűts csak kisebb sebességgel, szépen égetve. A 250 még elfogadható érték.

 

Ha mindenképp vizes rákötést akarsz, akkor cserélni kell a készüléket vízteresre, vagy építeni egy jófajta kályhát (de csak okosan)! Ez a topik pont erről szól.:DDD

Előzmény: franyo01 (654)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 659

Szia!

Oks köszönöm !

Előzmény: teglascs (658)
teglascs Creative Commons License 2015.03.06 0 0 658

Szia, ebben a topikban ( http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9206194&la=134066980 ) találsz a most feltett kérdésedről sok okosságot.

Olvasgass bele, találsz kapcsolási rajzokat is.

Előzmény: franyo01 (657)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 657

Olyan kérdésem volna ha vennék egy új vízteres mobilkandallót , mire kell figyelnem vásárláskor? Gázkazán mellé lenne fűtéskiegészítésnek, a gázkazánom zárt rendszerű , akkor ennek is zárt tágulási tartály kell ? Vagy vásárláskor már minden kellék megvan a rákötéshez?

franyo01 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 656

Köszönöm a választ !

 

Előzmény: 0l0 (655)
0l0 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 655

Ha kicsi a tűztér és pár KW az égési teljesítmény, akkor ebből a 250 fokos füsthőmérsékletből 1 KW-nál nagyobb teljesítményt nemigen lehet kivenni.

Pontosabban fogalmazva az eltüzelt fa tömege szorozva 0,3 KWh-val  a kivehető energiamennyiségre talán elég jó becslés. 10 Kg fánál mondjuk 3 KWh energia.

Ez komolyabb központi fűtésnek kevés, HMV készítésre alkalmas.

Előzmény: franyo01 (654)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 654

Szia! 

Megnéztem a belső hőmérsékletet ahogyan javasoltad.

Átlagba olyan 250 fok jött ki , amikor szépen égett. Max fűtéssel 340 fok volt a csőbe.

Érdemes rákötni 4-5 literes tartályt ? 

Előzmény: sur5al (650)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 653

Köszi a tippeket , valamit majd kiötlök , 100 hosszút már találtam neten , az jó lesz szerintem .

Előzmény: sur5al (652)
sur5al Creative Commons License 2015.02.26 0 0 652

Nem tudom. Én nem merném levágni. Vagy keress rövidebbet, vagy hagyd meg ezt. Nem baj, ha kilóg szerintem.

 

Pl. ha 150-es a cső, akkor 7-8cm benyúlás elég lenne.

 

Ez itt pont jó lenne: http://www.ebay.it/itm/K-Type-Stainless-Steel-Thermocouple-/261392772098?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item3cdc392c02

 

Kérdés, hogy tudod-e mihez csatlakoztatni. Ha nem, akkor egy ilyen műszerbe köthető:http://www.ebay.com/itm/New-TM902C-Digital-LCD-Thermometer-Temperature-Reader-Meter-Sensor-Type-K-Probe-/261630518110?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3cea64e35e&autorefresh=true

 

Vagy veszel egy rexet (http://www.ebay.it/itm/Controllore-termocoppia-REX-C100-Dual-Digital-PID-Celsius-Temperature-Control-/360914840259?pt=Artigianato_ed_Industria&hash=item5408336ac3), amivel már vezérelni is lehet dolgokat és egy ilyen szenzort:http://www.ebay.it/itm/2m-Long-5-x-50-Probe-Sensors-K-Type-Thermocouple-Stainless-Steel-/161615486426?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25a1089dda

 

Kezd bonyolódni. Elsőre talán kérni kellene egy szondás műszert kölcsön. Nekem pl. a multiméterem tud használni szondát és szonda is van hozzá.

Előzmény: franyo01 (651)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 651

Az érzékelő szondája 200 hosszú , a cső viszont 150 átmérőjű. Ha levágom a szondáját 75 hosszúra, nem veszít a pontosságából ? 

Előzmény: sur5al (650)
sur5al Creative Commons License 2015.02.26 0 0 650

Ó, nehogy költségekbe verd magad.:D Szerintem ez kell neked: http://www.comtherm.hu/termek-reszletei/kemence-homero-0-500c--l200/634 Csak 2500,-

 

Nem tudom. Ezt innen hadd ne mondjam már meg. A vascső kívülről lézeressel sokat csal. A fényes még többet. A rövid érzékelő szonda, amit használtunk sokan a Rexikhez, az is. +6 fokban még többet. A cső folyamatosan hűl kívülről. Egy ilyen analógot belógatva a füstáramba azért jobb lenne a kép. Hasznos akkor is, ha nem alakítasz semmit. Jó tudni, mi történik a kályhádban, mit dobsz ki a kéményen pl.

Előzmény: franyo01 (649)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 649

Első körben megnéztem a külső hőfokokat , nem vettem még hőmérőt , nem akartam 5000-ft ot kiadni , ha a már most reménytelen a helyzet. 160 fok jött ki átlagban a füstcsövön kívül közvetlenül a csonknál , akkor bellül lehet szerintem 250 . Ahová a víztartály menne ott , 300 fok van átlagba .

Érdemes agyalni , vagy felesleges rákölteni ? (+6 fokba lettek ezek az adatok mérve , nem szobahőmérsékleten)

 

Köszönöm !

Előzmény: sur5al (647)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 648

Ok , köszönöm a tanácsokat! Elsősorban lemérem a hőmérsékleteket , aztán lehet majd ötletelni.

Előzmény: sur5al (647)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!