Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FERENSZ Creative Commons License 2022.09.01 0 0 2483

DeAgostini Lada Riva 1500:

 

 

 


A koronavírus sokaknak betett.
Elsősorban a vendéglátóipar és a turizmus sínylette meg igazán.
Az emberek nem mertek sehova se menni, akik pedig mégis bátran belevágtak számolniuk kellett azzal, hogy amikor visszatérnek karanténba kerülnek.
Az első hullám lecsengett, de jött a következő.
Azt persze mondanom sem kell hogy a börzék is elmaradoztak, ám miután az első hullám lecsengett, ismét lehetett tartani rendezvényeket, természetesen a szigorú szabályok betartásával.
Meg is lepődtem mikor láttam a bejegyzést, mert ezúttal egy teljesen új helyen, hozzám közel, a Kerepesi útnál a Legenda Sörfőzde Centerben volt megrendezve egy böri.
Gondoltam ha már ilyen közel van, amúgy sem hagyom ki.
Felmerült az is, hogy tömegközlekedéssel, vagy akár gyalog is kimehetnék, de persze maradtam a kocsinál.
Mint ahogy az lenni szokott most is McReggeliztem a közeli mekiben - ahogy ilyenkor szoktam - s miután azzal megvoltam, indulás oda.
Előző nap biztos ami biztos megnéztem térképen még egyszer és felírtam a telómba hogy hogyan találok oda.
Bementem az utcán amit egy elhagyott kettéágazó elhagyatott ipari vágány szegélyezett.
Szerencsére kocsival jól meg lehet állni, talán ha 1 percet kell sétálni a bejáratig.
Belépve tágas tér fogadott, nem volt zsúfoltság, két külön terem is volt.
A bárpult működött, úgyhogy üdítőt is lehetett venni, később így is tettem.


Mentem természetesen több kört is, mikor kiszúrtam ezt a kicsikét az egyik eladónál.
Nem annál akinél szoktam keresni az újdonságokat, így meg is lepődtem rajta.
Az árcímkéje is fent volt a tetején - természetesen azt leszedtem - de úgy éreztem jó árban volt.
De akkor miért van a közös képen mellette egy fehér kombi is?
Mert vettem donort, igaz sajnos nem annyiért amennyiért vettem volna nyugodt szívvel, de úgy voltam vele két kocsihoz is fel tudom használni.


Ez a Lada kombi azonkívül hogy ugyanaz mint a sima, természetesen kapott tetőcsomagtartót a tetejére, valamint ha megnézzük az ablaktörlők és a belsőt illetően, ez biza jobbkormányos.
A fehér donor azért kellett, mert sajnos sima lámpákkal intézték el a modellt hátul.
Nem is értem miért, hisz a fehér kombi is az orosz kiadásban jelent meg és annál szépen meg tudták csinálni.

 


Természetesen itthon neki is álltam a hátsó lámpák kikapásának - mindkettőn - és szépen meg is cseréltem őket, de a szépen kialakítottra ráfért egy kis plusz, mivel így simán - a kocsi eleve piros színe miatt - nem lenne annyira észrevehető a sárgás rész - így kapott egy ezüst belső kiemelést.


Kérdéses volt hogy ezt a modellt mennyire fogom tudni majd beszerezni, lévén más országokban is erősödőben volt a járvány és ahogy a korábban említett "szokásos" eladó is említette, ez megnehezítette a beszerzési lehetőségeket.
De meglett :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2482

3/3 - Altaya Seat Cordoba:

 

 


Nagyon megörültem mikor megláttam hogy ez a kicsike is érkezik a kínálatba.
Ugyanis a Cordoba mindig is olyan példány volt, amely nem nagyon volt modellben.
Igaz az utóbbi időben elég sok felbukkant a Herpa kiadásában, és egész jó áron is be lehet már szerezni, ez viszont a faceliftes változat.


Meg kell hogy mondjam, azt hittem ezt nem fogom tudni beszerezni.
Ugyanis láttam pár eladónál, de mindegyiknél magas volt az ára.
Hiába, vannak olyan példányok amelyek idővel se lesznek olcsóbbak, de szerencsére ennél a manusnál volt.
Emlékszem rá, nagy kedvencem volt a Colin McRae Rally pc-s játék, még anno "pléjsztésönön" is sokat nyomattam.
Ugyanis anno az egyik tízemeletes földszinti lakásban volt kialakítva így egy hely, ahol ki lehetett bérelni játékokat, vagy ha akartál ott is játszhattál velük, díj ellenében, egy szobában.
De persze "pécén" is megvolt később a játék - mikor már lett számítógépem - és az egyik kedvenc autós játékom volt.
Persze mára már mondhatni "mi ez a grafika" meg minden, de akkor, ama időben, az volt a csúcs (nálam).
Valami hegyi szerpentines pályán szerettem menni ami aszfaltos volt és persze mondanom sem kell hogy mindig szinte sz.rrá törtem a kocsit, volt olyan is, mikor még a célba se értem be mert pl kiszakadt a kerék.
De leginkább a hangok miatt imádtam, ahogy a csúszós, kifarolós kanyarokban a gumi csikorog és ahogy égnek a féklámpák mikor fékezek (jó ez persze általában így szokott lenni :D).
Úgyhogy ama pályán - és talán emiatt is - a Seat Cordoba ezen példánya, mindig kellemes emlékeket idéz :D
Sokszor volt hogy nyitott ablaknál, jó hangosra véve direkt idegesítettem vele az alattam lakó idős p.csát :D


Itt bele is nézhetünk:


https://www.youtube.com/watch?v=QOiKnYD4VFk


Sose rajongtam pedig a rallyért vagy egyéb autóversenyekért, pl a Forma1-et eleve utálom, szeretem ha van egy kocsinak formája, felismerhető hogy mi, vagy melyik márka akar lenni és hogy a lámpák égjenek, a féklámpák felvillanjanak.
Úgyhogy a Rally, vagy a Túraautók kicsit már jobban bejönnek, de szintén nem követem.
Szívemhez közel inkább a kamionversenyek állnak, amik az utóbbi időben szerencsére ismét fellendülőben vannak Kiss Norbival.


De most lássuk a modellt:


Elől szép lámpákat kapott, krómos alátéttel.
Szép a lámpák közti és a Seat emblémás hűtőmaszk berakás is.
Alulra - kevésbé kivehetően - ködlámpák is kerültek.
Sajnos ezzel volt egy pici gond, mivel Emberem említette hogy a doboz meg volt nyomva és ez a kocsik bliszterén is látszott, így láttam hogy a jobb oldali tükre be lett hajtva, de ezt persze kis óvatos mozdulattal sikerült megoldani.
Jók a felnik is és szintén ott van rajtuk a Seat logó.
Nincs kizárva hogyha esetleg megjelenne Ixo-s kiadásban, persze más színben, akkor lehet abban is beszerezném.
Az utóbbi időben volt pár ilyen amely már meglett - először ebben - az újságos kiadványban és később beparkolt Ixo-s kiadásként is.
Persze sokat számít a szín hogy milyenben hozzák ki, mert van mikor az újságos változat pl jobbra sikerült.
Ott van példának a nálunk is nem olyan rég elindult Vw Hivatalos Modellgyűjtemény sorozat, melyben majd várható lesz valamikor a Vw Golf III cabrio - ami nekem a német sorból már megvan pirosban - erre Ixo-s kiadásként zöldben fog majd érkezni.
Szóval....ki érti ezt?


Hátul nagyon szépen megcsinálták a lámpákat ahogy kell.
Nagyon tetszik.
Alatta még az égőelhelyezések is láthatók - legalábbis az átlátszó részben - de itt gondolom nem külön berakásként, hanem eleve úgy alakították ki a modellen.
Remek.
Kapott egy színre megegyező spoilert is és a Seat logo is szintén ott virít.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2481

C Corsa-t sajnos nem fogsz találni 5 ajtósban, mivel - tudomásom szerint - csak 3 ajtós változatban hozták ki és abban sem igen sűrűn darab.

A net ugyan kidob egy-két 5 ajtós találatot, de szerintem azok egyedi készítésűek és ha akadnak is még ritkább mint a 3 ajtós kivitelek.


Fiat Cinquecento-t egyaránt tudsz bliszteres Norev kiadásban szerezni, esetleg kocka plexis változatban Vitesse gyártmányban.

 

Ha esetleg ilyen autód volt, tudok ajánlani valakit aki nem csak a beszerzésükben tud segíteni, hanem esetleg az átalakításukban is - rendes, igazi autókra való festékkel - igényesen, rendszámmal megcsinálva.
Ha érdekel vedd fel velem a kapcsolatot emailben, mivel a fórumot nem nézem mindennap.

Előzmény: illssaster (2480)
illssaster Creative Commons License 2022.08.28 0 0 2480

Üdv mindenkinek!

Keresek Opel Corsa C 5 ajtós kivitelt és Fiat cinquecento modellt.

köszi

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2479

3/2 - Altaya Fiat Fiorino - Correios:

 

 


Régóta keresett példány volt a kicsike :D
Korábban láttam is pár eladónál ilyen áron mint amennyiért beszereztem most, de aztán eltűntek.
Később csak egyet-kettőt találtam, de akkor azok is olyan 12-13 000Ft körüli áron mentek.
Na azért nem vagyok madár...
Egyébként ezt a Fiorino változatot még láttam kétféle változatban, sima fehérben, és egy bézs pékséges kiadásban.
Igaz azok nem sikerültek olyan jól - legalábbis mikor láttam őket, mert a fehéret azóta ismét kiadták - mindjárt ki is térek rá hogy miért, bár szerintem már sejtjük.


Elől krómos égőbehelyezéseket kapott, jó a kis Fiat embléma is, igaz ez már a modernebb kör alakú.
80-as évekbeli feelingjét meghagyták az egy ablaktörlős kialakítással.
Én a Fiorino-ra mindig úgy tekintettem mint az Uno kisáruszállító változatára :D


Hátul szépen megcsinálták a lámpáit, ahol kell ott meghagyták, felül pedig sárga színt kapott, igaz itt egy ezüst lámpafestés - vagy a modellen - elfért volna, mert így kissé átüt a sárga szín a tolatólámpát illetően.
Igen, ez az amire gondoltam az előbbi két változatnál, ugyanis azokat sima piros lámpákkal intézték el, nem is értem miért.
Az ilyesmit úgy utálom.
Ugyanaz a gyártó, ugyanaz a modellje és annál nem képes így megcsinálni.
Pedig nagyon is sokat számít és nem mindegy az összhatást illetően sem.
Nem mindegy hogy a kihozott modell tényleg az, vagy csak inkább arra akar hasonlítani játék benyomással.


Persze szétkaptam és megnéztem hogyha esetleg valamelyikből sikerülne szereznem egyet mondom megnézem hogyha mégis tudnék olyat szerezni, ki tudnám-e kapni a hátsó lámpákat és megcsinálni.
Sajnos beigazolódott amitől tartottam, ugyanis nincs elkent vég, tehát ragasztva vannak, ezáltal csak kívülről operálható le és sajnos sokkal nagyobb a kockázata az eltörésnek, elpattanásnak, vagy akár ott a modell festés sérülésének.
Mindenesetre szépen megcsinálták és Én is örülök hogy sikerült beszerezni :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.23 0 0 2478

Mint az lenni szokott, nyomon követem az újságos sorozatos kiadványokat és láttam hogy megint lesznek olyan példányok benne, amiket be kell tervezzek.
Nem is gond, mivel több is volt olyan ami "kelleni fog" státuszban volt, így úgy voltam vele, megint állíthatok össze egy listát.
Most szerencsére nem így történt.
Nézegettem egy típust, amelyet úgy éreztem hogy nem nagyon fog összejönni és találtam egy kínai eladót.
Na persze több is volt, 3-4 eladónál szintén felleltem az eme pakkban lévő példányokat, de egy volt olyan, amelyiknek volt az a tipikus modellje is amelyiket kerestem, és amelyik a másik 3-4 eladónál pont nem volt elérhető.
Így hát mégis összeállítottam egy újabb pakkot, igaz most csak 3 darabos (pontosan 4 mert kollegámnak is berendeltem egy példányt, de az olyan típus, amit már mutattam)
Rá pár napra a Priusos beszerzésem után, megint furgonnal kellett hazamenjek, mert másnap vittem a kocsit szervízbe és pont jól jött Emberem sms-e miszerint megérkeztek a példányok, így hát arra vettem utamat hazafelé.
Bár felhívta a figyelmemet hogy a dobozt kicsit megnyomták és nyomot hagyott ez a modellek bliszteres csomagolásán is, Én viszont inkább amiatt aggódtam hogy a belső legyen ép.
Láttam hogy a harmadikkal lesz egy kis meló, de nem vészes, orvosolható és megvan ami kell.
Lássuk is miket szereztem:


3/1 - Altaya Fiat Uno SCR:

 

 


Fiat Uno példányom már nem egy van.
Először meglett Norev változatban pirosban, majd jött a DeA féle bézs, aztán lett egy kék Norevem, most pedig itt ez a gyönyörű szép bordó.
Igaz ez már a kissé ráncfelvarrott orrú változat.
Volt is belőle meglepődés mikor a Legendás Autók sorozatban egy ilyen volt az újságon, mégis a korábbi, kis kocka lámpás Uno példányt adták.
Én mondjuk kihagytam mert nem érdekelt, de azért megírtam az újság kiadójának hogy az ilyesmikre nem ártana figyelni, lévén a gyűjtők nem hülyék és nem nekik ciki.
Más sorozatban ha mást nem a mellékelt modellről készült képet teszik az újság borítójára és úgy megegyezik a típus és a szín is, ami a szemnek és a gyűjtőnek is sokkal kellemesebb.
Így hát mikor megláttam hogy ez lesz, arra gondoltam, hogy majd megint egy olyan példány lesz amelyet nem úszom meg és be kell kalkuláljam 11-12ezres példánynak.
Igen....vannak ilyen típusaim amelyekért megadtam ezeket az árakat.
Közrejátszott benne az hogy nem tudtam mennyi lesz fellelhető, ott volt még ez a k.cs.g korona járvány ami hatással lehet az érdeklődésekre, elérhetőségekre, a sorozat jövőjére, további megjelenéseket illetően stb...
Viszont szerencsére ezért nem kellett annyit adnom, mivel a kínai eladónál jó árban tudtam megszerezni.


Nagyon jó a színválasztás - ez is döntő sokszor egy gyűjtő számára, mert egy ilyet még bizonyára jobban megvesz, jobban felkelti az érdeklődését mint egy lila Dacia kombi :D - és szép a kidolgozás is.
Elől szép lámpákat kapott.
Noha itt úgy veszem észre nincs krómos égőberakás, viszont sokszor fontos hogy akkor legalább ezüst festés legyen, vagy ezüst műanyagból kialakított égős behelyezés, ami megadja az első lámpák fehér, vagy mondhatni áttetsző kinézetét, mert most furcsán nézne ki ha alatta látható volna a kocsi eleve bordó színe.
Szép a Fiat embléma is, nem csak az 5 átlós vonal, de még kékkel is ki van írva.
Alulra kapott két ködlámpa berakást is.
80-as évekbeli kis masina, lévén egy ablaktörlős, szerencsére nem olyan mint elsőre a Berlingo példányom volt, melyre Perényi Laci (Emberem) hívta fel a figyelmemet és később megnyugodva megleltem és ment vissza a helyére.
Persze az idő múlásával rájöttek a tervezők hogy már jobb oldalra is kell tükör, bármennyire is nem volt jellemző, vagy csupán spórolásból döntöttek így a korábbi változatok mellett.
A felnik is jók és a gurulással sincs gond.


Oldalt kapott fekete díszítőcsík és kilincsfestéseket is.
A még bliszteres állapotú képen - ezek mellett - kivehető a sárga irányjelző festés és alatta az 1.6-os jelzés is.


Hátulra szépen megcsinált lámpákat kapott ahogy kell.
Alul a piros, felül a sárga, belül a fehér.
Ezért nem is értem miért kell néha erőltetni az olcsóbb sz.rt, amin még a lámpákat sem képesek megcsinálni rendesen, de ezt szeretem ebben az Argentinos sorozatban, hogy ezeknél figyelnek ezekre is és szépen megcsinálják.
Megkapta a kék Fiat feliratot bal oldalra, jobb oldalra az Uno SCR jelzést és az ablakon megfigyelhető egy "motor Tipo 1.6" jelzés.
Ez nem tudom egészen pontosan mi akar lenni, de sejtem.
A kis Uno-ban olyan motor lett volna?

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.20 0 0 2477

"Nevesincs" Toyota Prius:

 

 


A facen láttam meg egy kínai sráctól - akivel már találkoztam börzén is egy alkalommal - és már pötyögtem is.
Korábban is találkoztam már párszor neten ezzel a Prius példánnyal, de idáig nem futottam bele.
Sőt eBayen - nem kamuzok - már akár 1000Ft-ért - igen, nem elírás - is meg lehetett venni.
Egyik napra meg is beszéltük a találkát az EuroCenterbe - ami azóta GoBuda lett - mivel amúgy is mentem oda a Foxposthoz csomagot feladni, de aztán kicsit változott napközben, ugyanis említették hogy aznap furgonnal kéne hazamenjek mert másnap reggel olajat kell bevinnem.
Na semmi gond, szépen megírtam és lefixáltuk a dolgot.
Meg is volt a csere.
Elsőre ezüstnek tűnt - és a képen is - de így sem bánom hogy szürkéskék, mivel ebben is tetszik.
Az ára is jó volt.


Nézegettem a dobozán, az alján, de semmi infóm nincs róla milyen gyártmány.
Ezt valószínűleg maga a Toyota gyárthatta vagy gyártatta le, mivel abszolúte nincs semmi.
Elég szépen megcsinálták azért, bár elsőre kicsit gyanakodtam mert könnyebb egy szokványos 1:43-as modellhez képest, de fém modell.


Elől szépen formára kialakított üveglámpákat kapott, alatta két irányjelző festést.
Jól látható a Toyota embléma is és rendszámként kapott egy típusfeliratot.
A kerekei is jók, egyedüli gyengéje a visszapillantója, mivel az fix kaszniból kialakított változat.


Hátul is jól megcsinálták.
Szép formás üveglámpa, alul pirosra kreálva, felette pedig kapott egy sárga csíkot.
Jól látható szintén az embléma, a típusfelirat.
Felülre egy gumis antennát kapott.


Gondoltam szétkapom a modellt és megnézem alaposabban.
A belső sajnos silányabb mint egy szokványos 1:43-as modell, még egy retróautósnál is gyengébb, de azért a kasznin a kialakítás remek, lehetne tanulni tőlük.
Mint látható az orrnál bent van a krómos lámpás alátét berakás, ráadásul szegecselve, valamint az üvegbelső egy egész üvegből van kialakítva, az oszlopoknál lévő belsős kialakítással, így nem kell mindenhol szegecseléssel berögzíteni.
Remek.


Úgyhogy tény hogy nem egy ismertebb minőségi modell, mivel van gyengéje és erőssége is.
Erőssége hogy a külső megjelenést illetően remekül meg van csinálva - a visszapillantót kivéve - valamint az üvegezés megoldása így egyszerűbb és kevésbé munkaigényes, belsőt illetően viszont egy retróautósnál is gyengébb sajnos.
Ennek ellenére jó vétel volt és szép modell azért.

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.17 0 0 2476

Altaya Mercedes W123:

 

 


Emlékezetembe véstem a dátumot és mindennap néztem is a megjelenési listát, mégis mikor eljött az adott nap, valahogy nem voltam toppon, mert reggel nem jutott eszembe.
Melóhelyen - kávészünetben - felnéztem a netre és akkor láttam Ervin Mihálycsik kollegától a posztot.
Meg is kértem hogyha még tud akkor szerezzen már be nekem is egyet.
Délután hazaértem - akkor sem volt a fejemben - megkajáltam és megnéztem a Híreket, majd lementem a sarki bolthoz.
Persze esett az eső, de jól is jött, hogy végre elnyomja a kánikulát.
Gondoltam rá hogy kisétálok odaáig, de mégis beszálltam inkább a kocsimba.
Elgurultam a sarokra, bementem az üzletbe.
Általában 1 vagy 2 példány mindig akad eme sorozatos példányokból, de persze most egy sem volt.
Meg is fordult a fejemben hogy talán a "kolléga" pont innen szerezte be előlem :D
Mivel nem sikerült szereznem, hát legalább egy üdítőt ittam.
Így hát aztán elmentem a másik üzletbe a Sparba, de ott sem volt semmi.
Na akkor még a Fogarasi Tesco jöhetett szóba, reméltem hogy 1-2 bizonyára akad, de ott se volt semmi.
Na feladtam és "F.szom az egészbe" elven jöttem hazafelé.


Másnap reggel melóba menet még gondoltam megnézek egy helyet ami útba esik, ez pedig a Stadionnál lévő újságos volt.
A metrónál lévő megszűnt egy ideje, de a buszpályaudvar aljában lévőhöz lesétáltam.
Bementem, ott is néztem, sehol semmi.
Megfordultam mert mondom van hogy néha ott van a pult közelében, vagy a pult mögött az eladó térben, a lopások meggátolására, de ott se találtam.
Az 1:72-es Legendás Buszok sorozatot persze láttam, épp a sárga Jelcz busz volt akkor soron, volt is belőle vagy 4-5.
Megkérdeztem az eladó hölgyet és akkor szúrtam ki a kicsikét.
Épp mondta is hogy ez az egyetlen példánya van.
Úgy volt hogy haverja jön érte tegnap, de nem jött, hát Én meg most mondom lecsapok rá.
Gyorsan szemrevételeztem, első Merci jel oké, nincs sérülés, üvegek, ablaktörlők, felnik, hátsó lámpák rendben, jöhet a kicsike.
Miközben leolvasta kódját még épp említette a Legendás Buszok sorozattal hogy az első számként az Ikarusból rengeteget eladtak.
Volt aki kartonszámra vitte.
Mondtam is neki hogy igen két okból volt sikeres.
Az egyik hogy ismert gyártmányt - azonkívül hogy hazai - a másik meg hogy persze "mézesmadzag" áron volt, így nem csoda.
De mondtam neki hogy nézze meg most a Jelcz buszt.
Amit totál nem ismerünk azt miért vinné bárki is, ráadásul ötször annyiért mint az első számot?
Ellenben ha kimondottan olyan sorozatot indítanának ami jellemző az adott országra - pl egy Ikarusos sorozat - akkor nem kérdés hogy a további számokat is szépen vennék a gyűjtők, az első 690Ft-os bevezető ártól.
Említettem is neki hogy ebből a sorozatból is - az 1:43-as autós - egy Suzuki sorozatot kellene indítani :D
Oké persze most a fehér Merdzsóra nyilván lecsaptunk, mivel még aznap is láttam 2-3 emberkétől posztolni.
Én sem akartam kihagyni, vágytam rá, noha megvan már szürkében amit korábban mutattam, a bézs változatot meg anno sajnos lehagytam, egy pillanatra úgy tűnt hogy most így leszek a fehérrel is.
De végre sikerült, itt van.


Nagyon szépek az első lámpák, nyilván a Merci krómos hűtőmaszk körítést kapta és sárgák az irányjelzők is.
Persze figyeltem a kis Merci jelre hogy legyen, mert volt 1-2 tag akinél nem volt - hát ez is annak az eredménye hogy nem vizsgálják meg alaposan mielőtt megveszik és noha lehet külön is kapni, de az macerás és nem feltétlen éri meg - de minden oké vele.
Érdekes hogy a Minichamps aki egy igényesebb gyártó, hogy nem tudta ilyenre megcsinálni a lámpáit, hanem elintézni egy sima kialakítással.
Nem méltó hozzá.
Mert amikor már egy olcsóbb de újságos kivitel is jobban megcsinálja...
Króm tükröt kapott és jobb oldalra - az anyósülés felőli oldalon - még egy pici antenna bütyök is ott van.
Egyedül azt néztem amin nem tudtam napirendre térni, hogy miért fekete ablaktörlős hogyha az antenna meg a tükör is króm.


A felnijeire színével megegyező Merci jeles dísztárcsákat kapott.
Kollegám "Emberem" még meg is jegyezte melóhelyen hogy letört a jobb tükör, de mondtam is neki hogy volt belőle ilyen is, lévén a korábbi példányokon is - mármint nem a Merci hanem úgy általában a szoci példányokon, Skoda, Lada - volt hogy csak a vezető oldalán volt visszapillantó.
De múltkor Ervin Mihálycsik kollega is beszúrt pár képet, egy tükrös és tükrös páros változatokról.


Kicsit aggódtam hogy a hátsó lámpái milyenek lesznek, lévén láttam már olyat ahol szintén ilyen szép volt, de valahogy a vonalak szélessége vékonyabbra és ezáltal bénábbra sikerült, de szerencsére minden oké vele.
Nem csak hogy a megfelelő kialakítás, hanem - ahogy Én szoktam mondani - még "Merci rovátkás" is, ez nagyon fontos.
Jó hogy így csinálták meg.
Természetesen kapott egy Merci jelet a csomiajtóra is és a 280E feliratot, noha olvastam hogy volt olyan tag aki írta hogy neki 260 volt ráírva, bár gondoltam rá hogy az hátha csak hiba.
Szintén krómos, széleken fekete ütközőbakos lökösöket kapott, ahogy előlre is és a lefelé konyuló kipufogó is dízelfüstös-szétterülős benyomást kelt :D
Gurulását illetően sajnos van az első keréknél egy kis nyolcas, gondoltam hogy orvosolom.
Meg is próbáltam a felnik kicsit finomításával, de ilyenkor persze vigyázni kell miköben fogjuk a modellt, az embléma, meg tükör, meg stb...
Le is akartam szedni az alvázat hogy könnyebb dolgom legyen, de sajnos a hátsó csavar menete szét van b.szva, és sajnos Én is csak rontottam rajta, mivel sehogy se engedte, úgyhogy így marad.
A kis 8-as kerék effekten enélkül is lehet segíteni.


Ennek ellenére tetszik, imádom, szép és jó modell és meglett :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.14 0 0 2475

Altaya Zastava 128:

 


Mikor megláttam ezt a kicsikét, vágytam rá, pedig soha nem találkoztam ilyen példánnyal még a való életben sem.
Mikor először láttam ilyet meglepődtem, mivel nem tudtam hogy a Zastava példányából is volt szedán, mivel ugye mi a csapottseggűt ismertük, de persze itt is nyilván - vagy úgy általában - olasz licensz alapján csináltak belőle egy szocialista országba lévő változatot is :D
Egyik alkalommal láttam valakitől hogy árult egy gyűjteményt és írtam is hogy ez a kis példány érdekelne engem belőle, viszont emlékeim szerint, az eladó csak egyben akarta eladni.
Említettem is neki hogy majd jelezze annak aki esetleg megveszi egyben, hogy majd keressen meg eme példánnyal, amennyiben eladó lenne belőle.
Később el is kelt a gyűjtemény és mint kiderült Márk Dénes cimborám csapott le rá.
Meg is volt beszélve a kicsike, viszont még mindig jelen volt a korona, valamint nem sikerült összehozni a dolgot.
Egyik alkalommal jártam arra mikor Nővéremhez mentünk be a Budakeszin lévő Magyar Honvédség Egészségügyi Központjába, mivel ott lábadozott térdműtéte után, de akkor Márki nem volt otthon.
Egy másik alkalommal Muterom jelezte reggel hogy délután elugorhatnék érte, lévén bemegy látogatni, de mondtam hogy nem nagyon van kedvem csak azért oda kikocsikázni.
Végül is aznap reggel kocsival mentem és akkor mondom délután elugrok érte.
Ha már úgy szerveztem dobtam egy sms-t Márkira hogy jó-e neki és így össze tudtuk hozni.
Melóhelyemről indulva gondolkoztam is hogy hol-merre tudnám levágni a szakaszt, lévén rémlett már mikor furgonnal is mentem hogy valahol a hegyen át, le tudom vágni Budakeszire az utat.
Persze délután volt, csúcsidő, mondanom sem kell hogy a EuroCenternél le volt zárva egy sáv, így araszoltam vagy negyed órát.
Végül is Hárshegyen át vágtam át Budakeszire, máskor is jártam már arra egyszer-kétszer furgonnal rövidítve, de most esett az eső is, de mégis kis hangulatos erdei kanyargós kis út melyen szeretek menni.
Találkoztunk is Márkinál - Muter addig bement az ottani Cba-ba mivel ott dolgozik rokon - Én meg addig gyorsan lebonyolítottam az üzletet.
Persze óriási vihar volt kitörőben készülőben, mert már elkezdett csepegni, és egy-két nagy villám is volt a közelben.


Eredetileg ezt a példányt terveztem volna be először, de mint már láthattuk beszereztem az argentin Inolvidables sorozatos kiadásban is - igaz Fiat változatban - sőt mindjárt egy normál és sportosabb kiadásban is.
De szeretem magam tartani ahhoz amit megígérek és annak ellenére hogy mondhatni már megvolt így is kétszer, ugyanúgy vágytam rá, nem terveztem visszamondani.


Szép kis lámpákat kapott, eléggé aprón, de kivehető a hűtőmaszkon lévő kis Zastava felirat is.
Kapott egy Zastava 128 rendszámfeliratot is, ami szintén a típust hivatott említeni, valamint sokkal jobb mintha nem lenne :D
A felnik is jók, ezüst színűek és teljesen átlagosak.


Ahhoz képest hogy mondhatni retrós, szépen megcsinálták a hátsó lámpáit, természetesen a megfelelő kialakításban ahogy kell.
Ezt már szeretem.
Ezekre igenis nagyon oda kell figyelni, nem csak a szemből-elülső megjelenést illetően.
Kapós neki ez a szürkéskék szín is, mivel reális és enyhén szocis beütésű.
Szeretem az ilyen kis szedánokat, mert mindig azt juttatja eszembe, hogy legyen bármilyen is egy masina, nem mindenkinek jön be a csapott segg, és egy ilyen kis kufferba is élvezet lehet pakolni és elvisz oda ahova kell :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.11 0 0 2474

ROS Iveco Daily:

 

 

 


Na kitaláljuk?
Igen.
Ez volt az a példány amit nézegettem neten.
Ugyanis felnéztem a google-ra hogy még milyen színekben jött ki - nem mintha el akarnám kezdeni a különféle színváltozatokban gyűjteni - de a narancs változatomon kívül - amiből egyébként lehet találni szép számmal - létezik még ilyen fehérben, valamint fehérben valami céges festéssel, pirosban.
Sőt van a narancs változat pl platós kiadásban is, eredetileg azt is kerestem neten, de az nagyon ritka.
Persze van egy hazai gyűjtő aki árulta, de sajnos magas árat kért érte amennyit Én nem tudok megadni érte, így gondoltam akkor nem lesz meg.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék hogy Ő eladja-e valamikor annyiért, de az már saját dolga.
Így hát miután rátaláltam erre a weboldalra - pont úgy hogy a modelles képre nyomtam és úgy irányított át rá - nem volt kérdés hogy bizony ezt betervezzük.


Persze nem volt hibátlan ezt meg kell említsem, mivel látható volt hogy lesz vele egy kis dolgom, de éreztem hogy ez nem fog gondot okozni.
Ugyanakkor meg ritkább mint a narancs változat, így az ára miatt sem lehetett volna kihagyni.


Meglepődtem mikor ezt a "modernebb Daily-t" megláttam a ROS gyártótól, nagyon megörültem neki.
Pedig semmi emlék, élmény nem kötődik hozzá, de mégis jó hogy kihozta.
Eleinte kétkedő voltam, mert ugye az hogy ROS nem mondott semmit, egy hirtelen felbukkant modellgyártó lett, de nem csalódtam.
Fém modell, gumis kerekekkel, üveg lámpákkal.
Sőt a narancs változat után a személyszállító Irisbus kiadásban is beszereztem a kicsikét.
Abból mondjuk szintén sok van és már egész jó áron is lehet találni belőle.


Már mikor a sárga is volt, akkor is szépen bemutattam.
Szépen megcsinálták a lámpáit, üveget kapott, alá pedig egy krómos elemes kialakítást, enyhe irányjelzős beütéssel.
Szép az Iveco felirat is, a tükrök is jók, ráadásul még az aljára kapott kis ezüst pingálást is, ami a tükrös irányjelző kialakítás akar lenni.
Természetesen a mocitető nyitható, de most azt nem nyitottam fel.
Oldalt a lökhárítóval megegyezően végigfuttatott fekete festést kapott, valamint kilincs és tolóajtósín kiemelést.


Mint említettem láttam elsőre hogy lesz vele némi meló, mivel a hátsó lámpák általában szépek, de nem minőségi a megoldásuk.
Rendszerint láthatók repedések, vagy ahogy a festés elvált a kasznitól és van hogy javításra szorulnak.
Első változatomat még anno Pusztai Csabi barátom hozta helyre kérésemre, majd később már Én is belejöttem az elhibázott vagy hibás változatok helyrehozásába.


Szintén jó hogy alul meghagyták a zsanéros részt fehérnek, felül feketét kapott, megkapta az Iveco feliratot, jobb oldalra pedig a Daily 3.0HPT jelzést.
Természetesen egy rendszám, vagy legalább egy Daily felirat szintén elfért volna még rajta.


És akkor nézzük hogy hogy sikerült helyrehozni a hátsó lámpákat, amiket még csak ki se kellett kapjak a helyükről :D
Tény hogy nem lett minőségi, mivel a bal oldalinál jobban megmaradt az üveges hatás, a jobb oldaliban meg több volt a hajszál repedés, de a korábbi állapotához képest szerintem sokkal jobb lett....ha nem is tökéletes.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.11 0 0 2473

Szia.

Sajnos nem.
Furgon vagy ablakos változatban se nagyon van sajnos modellben, nem hogy platósban.
A későbbi változatot - egyaránt szimpla és dupla kabinos változatban - is kihozta a Minichamps modellgyártó.
De ez a korábbi Transit sajnos kuriózum mivel maga a típus se nagyon van modellben.

Előzmény: Lacus0503 (2472)
Lacus0503 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 2472

Sziasztok.

Ilyen Ford Transit modell létezik?

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.08 0 0 2471

Minichamps Ford Galaxy:

 

 


Ezen meg kell mondjam gondolkoztam, noha szintén olyan jó ára volt amiért nem lehetett kihagyni.
Galaxy példányom most már - jelen pötyögésemkor - 4 változatom akad.
Egy fekete, egy sötétkék, egy ilyen kék csak feketére fújt lökösös változatban és most ez a színre fújt lökhárítós változatban.
Szerintem ebben azért jobb.
Noha a fekete lökösös változatot is már egész jó áron ki lehet fogni, Én is talán 3500Ft-ért vettem anno egyik börzén, most viszont gondoltam bezsákolom ezt a színre fújt változatot, mert ebben kicsit jobban tetszik.


Nem egy nagyon keresett modell, mert mint ahogy a másiknál említettem, egész jó áron is ki lehet már fogni, viszont eme kiadásban ritkábbnak mondható.


Szép kis lámpákat kapott, noha itt rovátkás az üveg és alatta ezüst festéssel van megoldva a kialakítás.
A Ford embléma is szépen kivehető.
Oldalra kapott irányjelző pöttyöt és az ablaktörlők is úgy állnak ahogy kell.
Egyedüli pici hibája amit észrevettem hogy az anyósülés felőli oldalon a tükörnél a kis háromszög ablak berakás nem tökéletesen van a helyén, de ennyi belefér.
Talán majd javítom, de annyira nem zavar.


Hátul szépen kialakított rovátkás felületű üveglámpa kombót kapott, noha néztem hogy a fekete-kék változatomnál az irány-tolatós rész inkább kissé füstszínű, ennél világosabbra sikerült.
Persze ahogy az lenni szokott, szintén nem ártott volna egy rendszám.
Alul a lökösön még a tolatóradar szenzorok is megvannak csinálva :D
Egyedül azt sajnálom hogy ennél nem hozta ki a Minichamps Vw Sharan változatban, mint ahogy pl a SIKU megjátszotta anno, mivel teljesen azonos, egyedül a hűtőmaszkos embléma rész volt más.

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.05 0 0 2470

Minichamps Opel Combo:

 

 


Természetesen nem egy, nem kettő példányt vettem még az eladótól.
Az Opel Combo nekem is megvan ilyen furgon változatban sárgában, és ablakos kialakításban ezüstben.
Ezt nagyon jól csinálta anno a Minichamps hogy mindkét változatban kihozta.
Azért is örültem neki, mert az előző Combo - ami szintén a Corsa példányból volt kialakítva - sajnos nincs modellben, vagy legalábbis eme méretarányban, így jópofa volt hogy kihozta mondhatni a Corsa orrával azonos áruszállító, vagy családi kis egyterű változatát.
Fehérben azért szereztem most be, mert egyrészt remek ára volt, másrészt a legtöbb kishaszon járműnek jól áll a szokványos fehér változat, mint ahogy ennek az Opel típusnak is.


Elől szép lámpákat kapott, jó a kis krómos Opel embléma is.
Az előzővel ellentétben itt már került rá egy Combo típusfelirat, ami azért sokat dob rajta, még ha nem is egy normál rendszám.
Ezért hangoztatom mindig hogy kell oda valami, mert anélkül nagyon szegényes a modell.
Külön jópofa hogy odafigyeltek a tükrökre - lévén Minichamps, oda is kell - és kihozták a megfelelő batár kocka tükör kialakítással, mint az igazi autón is van.


Oldalt kapott díszítőcsík festést, valamint a kilincsek is jól megvannak csinálva.
Az ember azt hinné külön műanyag berakások - vagy ilyesmi - ahogy ránéz, de nem.
A felnik fekete festést kaptak, rajuk az ezüst Opel emblémával.


Hátul is nagyon szép a kicsike.
Reálisan kialakított piros-sárga-fehér-piros hátsó lámpák a megfelelő égőelrendezésben, két ablaktörlő, rendszám felett a díszítőcsíkos végigfutó rész külön berakás, sőt azon még a zárpötty is kivehető, a kilincs is jó, és megkapta bal oldalra az Opel, jobb oldalra pedig a Combo feliratokat is.
Sőt az osztott ajtós ablakokon felül még a külön féklámpa csíkokat is megcsinálták, igaz sajnos nem pirosak, és még ablakspriccelő pöttyök is kerültek oda.
Tudnak ha akarnak...

FERENSZ Creative Commons License 2022.08.02 0 0 2469

Minichamps Vw Caddy:

 

 


Ez most már a......hanyadik Caddy példányom is?
Na nézzük csak.
Megvan kékben, ezüstben, pirosban, pirosban ráadásul noname de szintén minőségi kidolgozásban ablakos kiadásban, ott a fehér Maxi hosszabb ablakos változat, és most itt a narancs.
Eredetileg meglennék Én egy változattal is, de hogyha jó az ára akkor miért ne?
Ráadásul szeretem az ilyen kis áruszállító változatokat, mivel az ember bepakolja a cuccait és járja vele akár a városokat, vagy hosszabb vidéki települések közt ingáz vele.
Kiszállítja amit kell, vezet, és élvezi amit csinál.
Én legalábbis így szoktam lenni ezzel, igaz kicsit nagyobb áruszállító változattal :D


A múltkor tök véletlenül találtam egy magánszemély weboldalát, miközben neten nézelődtem egy tipikus modell után és mondanom sem kell ha már rátaláltam, körülnéztem milyen szerzeményei akadnak még.
Az már csak hab volt a tortán hogy rohadt jó árai is voltak, így még eladásra szánt példányokat is beszereztem párat, holott az utóbbi időben már kétszer is meggondolom az ilyeneket.
Na nem azért, nagyjából tudom mi az amit el lehet adni és milyen áron, de természetesen legelső pakk beszerzésemből sajnos még mindig maradt olyan autó amit jó vételnek gondoltam és a kutyának sem kell.
De most hogy erre az oldalra rátaláltam, nem lehetett kihagyni.
S hogy mennyi volt ez a kicsike?
Nos a kéket vagy a pirosat, egész jó áron ki lehet fogni, mivel aránylag sok van belőle, így már akár 3000Ft-tól is be lehet szerezni.
De olyan eladónál is láttam, akinél 15 euroért - kb 5200Ft-ért - lehetett egyszerre három vagy öt darabot venni (csak persze doboz nélküli példányok).
Az pl nem is rossz egy öt darabosnál darab árra lebontva 1000/db.
De hát persze mivel azokból sok van, ezért tudják egyesek olcsón adni.
Ilyen narancsot is láttam már korábban, ahogy az ezüstöt is, de mivel ritkább, olyan 30 euro alatti áron sose volt.
Nekem mákom volt, mert ezt az előbb említett 15 euro áron sikerült beszerezni, ráadásul dobozos változatban.
Megmondom őszintén kicsit aggódtam, mivel ugye most egy frissen fellelt weboldal, egy magánszemélytől vásárolni úgy, hogy nincs rá semmi garancia hogy vissza kapod-e a pénzed, vagy nem tégla jön-e a csomagban, így kell hozzá bátorság hogy az ember megkockáztassa a dolgot.
De ahogy az italautomata bombát hatástalanító pufi is mondta a Die Hard 3-ban: bátorság nélkül, nincs győzelem.
Szerencsére minden rendben megjött, így bizonyára még fogunk onnan szerezni ha lesznek olyan darabjai.
Érdekes hogy tulajdonképpen egy színváltozat mennyire meg tudja határozni az értékét, hisz ahogy már az előbb is mondtam a pirosból vagy kékből sok van, így olcsón be lehet szerezni, ez meg ergó ugyanaz a gyártmány, ugyanaz a típus, csak egy másik színben, de mivel ritkább, persze az ára is magasabb.


Mint ahogy az már lenni szokott, szépen megcsinálták a kicsikét.
Szép lámpákat kapott, kis króm Vw emblémát.
De sajnos ahogy az szintén lenni szokott, a rendszám lemaradt.
Ezt mondjuk nem értem némely esetekben ugyanis ritkább mint a piros-kék páros, még sem kapott rendszámot, ellenben meg az ezüstnek van rendszáma.


Hátul ahogy szintén lenni szokott, szépen kialakított lámpákat kapott, szintén a kis krómos Vw emblémás berakással.
Kapott egy fekete rendszám lámpatakaró festést, rajta egy picike zárpötty kialakítással, felül pedig egy féklámpa csíkkal.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.30 -1 0 2468

Altaya Vw Golf III GL:

 

 


Mióta rákattantam ezekre az újságos kiadványos példányokra - mivel nálunk állandóan csak a szocialista sz.rokat nyomatják újra és újra és néha nevetséges színekben - azóta mindegyiket nyomon követem megjelenéseket illetően és persze mindig akad olyan amit fel kell venni a "beszerzésre vár" listára :D
Így voltam ezzel a Golf példánnyal is.
Noha megvan nekem Minichamps változatban a kombival - sőt később cabrio változatban is sikerült megszerezni, ami egyenesen ritka madár (fehér holló) így mondhatni mind3 variánsban itthon pihen - mégsem tudtam kihagyni.
Ugyanis ahogy a képeken néztem elég szépen megcsinálták.
Nálunk is elindult már egy ideje a "Vw Hivatalos Modellgyűjtemény" kiadvány, de persze a Németeknél és a Brazil-Mexikói irányvonalon is megy.
Ezért is volt felüdülés és végre egy változás, hogy a folyton ismételt szocalista járgányok után, elindult valami új kiadvány is.
A mexikói sorozatos példányokat nem könnyű beszerezni, csak reménykedhettünk hogy esetleg belerakják a német sorozatba is őket, amit utólag könnyebben be lehet(ne) szerválni, de a német kiadvány 70 lapszámnál leállt és így is volt benne nem egy olyan példány mely ikonikus, mégsem került bele a sorozatba.
Szóval ez mondjuk kissé ciki azért.
Többek közt ez a Golf típus se került bele a német sorozatba, csak a cabrio és a kombi, de érdekes módon a Brazil-Mexikói sorozatban ez a típus háromszor is szerepelt.
Egyszer ez a GL változat, egy 3 ajtós GTi verzió, és szintén egy ilyen 5 ajtós változat szép pezsgő színben, alap felnis kerekekkel City néven.

 

Elől szépen megcsinálták a lámpákat, sőt a lökösben külön kialakított üveglámpa csíkot kapott, ami ráadásul rovátkás is.
Gondolkoztam hogy esetleg megcsináljam-e rajta a széleken az irányjelzőt, de aztán úgy voltam vele hogy hagyom, mert noha feldobná az tény, de volt ilyen változatban is melynek teljesen egyszínű volt ama berakása, vagy kissé füstös szürke, így tulajdonképpen reális ez is.
Oldalra kapott helyzetjelző festést is, valamint szép a Vw embléma is.
A rendszám dologra mindig azt írom hogy sokat számít egy modellnél akár csak egy légbőlkapott kitalált változat, esetleg egy netes képről mintázott, vagy egy sima típusjeles, esetleg egy ilyen Volkswagen Collection is, mint ha nem lenne semmi.


Ami már akkor tetszett mikor a képet láttam róla - valamint hogy rendszeresen követem ezeket az újságos példányok megjelenését - hogy szépen megcsinálják a lámpákat.
Legyen az akár egy ilyen reális kialakítás, vagy egy vagányabb piros-füstös feketés változat.
Igaz a berakás helye kicsit rontja a képét, de hát valahogy meg kell oldani.
A kerekek is jók, mind a felni kinézete, mind a gumit illetően, sőt a küszöb alatti rész még hullámos is, ami egy kis sportos benyomást ad.
A lámpáknál látható a Golf III jelzés, valamint jobb oldalon a GL típusfelirat.
Az embléma is szép, sőt a rendszámnál még észrevehetünk egy zárpötty festést is, valamint felülre is került egy kis spoileres rész féklámpa csík festéssel benne.
Az enyémnél kicsi keserűség hogy a bal lámpánál van némi kis festés lepattogzás, ennek persze nem örültem és meg is kértem kedves Péter cimborámat hogy az eladónak - szarkasztikus módon - köszönjük meg a hibás modellt.
Megértem hogy fontos mikor van valamiből több darabod és örülsz hogy eladsz belőle X darabot, vagy szinte mindet, de Én azért előtte alaposan átvizsgálnám és ha ilyen van eszembe nem jutna elküldeni az illetőnek, hacsak nem így is megfelel neki, vagy egy kis árengedményt felajánlanék neki rá (természetesen nem Pétert, hanem a külföldi eladót illetően).
Viszont mégis kicsit jó dolog benne az az, hogy ahogy említettem a Mexikói sorozatos példányokat kissé nehéz beszerezni, erre tök véletlenül bukkantam rá miközben nézelődtem az eladó cuccai között és szinte két retróautó áráért.
Az azért igencsak jó, elfogadható ár egy ilyen példányért, még ha ezzel a kis szépséghibával is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.27 0 0 2467

Altaya - Atlas - Volvo 740 Turbo:

 

 


Eme példányom már megvan egyszer - sőt kétszer, mert az egyik 740 a másik 760-as - de nem tudtam megállni hogy ne szerezzem be ilyen színben is.
Ennek bizonyára az az oka, hogy itt némileg bevillant a gyerekkor is, mivel ahogy talán anno mindenki - vagy ha mindenki nem is, de oly sokan - gyűjtői szenvedélyemet Én is a Matchbox márka példányaival kezdtem és biza kedvenc volt a - ennél kicsit sötétebb - ilyen Volvo példány is "medzsóban".
Így hát most jött.
Jópofák ezek az "Atlas Volvo"-k, noha ez is az Ixo remeke, de mivel ugye nem olyan kiadásban jelent meg, nem lehet annak nevezni.
Külön jópofa hogy eme buborékos kialakítással akarnak spórolni a csomagoláson, mert ez nyilván olcsóbb megoldás mint a plexi, de külön jópofa hogy olyan a kialakítás hogy magába foglalja az autót, mégis vigyáz minden részére.
A tükrökre és a kilincsekre is.


Elől szép lámpák, irányjelzős kialakítással.
Jó és szép az átlós Volvo emblémás hűtőmaszk is, sőt még a Turbo felirat is helyet kapott rajta.
A rendszám egy egyszerű sima típusjelzés - 740 - ami ugye még most is sokat dob rajta mintha nem lenne (kedves Minichamps).
Két ködlámpa festést is kapott, de ha nem is üvegből, de szép a forma.
Oldalt kapott sárga irányjelző festést, valamint oda is odakerült a Volvo felirat.


Szép az ablakoknál valamint a hátsó szélvédőnél is futó ezüst keretezés.
Oldalt a fekete kilincsek, valamint a díszítőcsík is ki lett emelve.
Hátul szép lámpák a megfelelő kialakításban, sőt így alaposabban vizslatva azt mondanám hogy teljesen megegyezik a Golf 1-es példányéval.
Mármint nem csak kialakítást illetően, hanem mivel ez is ama gyártó, lehet hogy így a lámpák legyártásával, rögtön két modellhez is fel tudták őket használni.
A Golf 1-hez és a Volvo eme példányához :D
Bal oldalra megkapta a Volvo feliratot, jobb oldalra pedig a 740 Turbo típusjelzést, ráadásul még alatta az Intercooler kiegészítéssel is.
Azért ebben a színben mégis csak szebb mint ama szürkés-zöld változatban, bár ahogy visszanéztem az a 760-as példányom.
A szintén ilyen 740-es az ezüst és az PremiumX-es kiadás, de tulajdonképpen ugyanaz.
De most akkor meglett egy "gyermeki emlékes" színváltozatban is :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.24 0 0 2466

Altaya Renault 12 Alpine:

 

 


Egyik alkalommal láttam Péter Komoróczki bejegyzését, miszerint felajánlotta hogy akik esetleg vágynak valamilyen modellre, van nála lehetőség rendelést leadni, mivel készül rendelni az egyik ebayes eladótól.
Természetesen a modellek képei voltak kint árakkal és említettem is egy-két példányt ami érdekelt.
Az első ilyen beszerzés megvolt, utána pedig, most másodjára, szintén így alakult a dolog és körbenéztem Nála - mivel most linket küldött - hogy mi lenne az ami érdekelne.
Bár megvan a tipikus "Emberem" akit szoktam "zargatni" eme dolgaimmal, de nem baj hogyha így alakul, ugyanis egy újabb sikeres üzleti kapcsolat jöhet ebből létre.
Egy a lényeg: a kinézett modellt, vagy modelleket, árakkal illetően le kell fixálni mi mennyi lesz és rendesen ki kell fizetni.
Ugyanis minden üzletnek a bizalom a fő alapja.
Ez itt sincs másképp.


Elég érdekesen alakult ama nap mikor átvettem a kicsikéket - mivel 3 példányt kértem be - ugyanis reggel a villamoson egy csodaszép 2 hónapos vizslakölyök ült a másik oldalon ülő nő ölében.
Szinte perceken keresztül néztem a kis csöppséget és belegondoltam hogy milyen szerencsés az az ember.
Ugyanis Én is régóta vágyok kutyára - anno dédimamáéknál Soltszentimrén mindig volt kutyus, az is igaz hogy néha azt kellett megszokni hogy már másik van, mert ugye falu, ahol a kutya szereti a traktorokat üldözni és néha pont ez okozza a vesztét - Én pedig mindennél jobban vágyok egyre, de sajnos panelban nem lehet.


Kint voltam a körömön fuvarban mikor is kaptam az sms-t a telómra hogy megjött a pakk.
Lefelé Veszprémbe vitt az utam, de épp a 710-esre való leágazásnál láttam már messziről hogy a leállósávban áll egy gyönyörű sötétkék Sierra sedan.
Gondoltam is hogy ez bizonyára a Pál Gabi cimborám lehet - akivel szerepeltünk már újságban is Bujtoros modellekkel - és ahogy közelebb értem hozzá, már láttam hogy ez bizony Ő.
Félreálltam a leállósávra, pár métert visszatolattam, mert biza lehet hogy Sierra sedan van még az országban, viszont olyan kékben biztos nincs, erről ismertem meg leginkább.
Miután kiszálltam a furgonból meggyötört és kedvtelen arcára kis meglepődöttség és mosoly váltott át hirtelen, hogy ahogy Terence Hill is mondta mikor Charlie becsapódott ejtőernyővel a Görög hajójának tetején: Nocsak, váratlan vendég :D
2-3 percet voltam ott, pár szót váltottunk, tudok-e valamiben segíteni, vagy eldobni valamelyiküket a közeli városba autómentőért stb, de sajnos vontatásban vagy ilyesmiben nem tudtam segíteni és Gábor is megjegyezte hogy elvileg már úton van egy ismerőse trailerrel, így utána folytattam utamat.
Meló után kissé fáradtan - mivel volt forgalom rendesen az M7-esen, kétszer is volt dugó - de mégis örömmel bandukoltam az EuroCenterbe (ami azóta GoBuda lett) ahova kértem a csomagomat.
Lássuk is hát akkor a kicsikét.


Eredetileg úgy voltam vele hogy nem nagyon terveztem ezt a Dacia....párdon Renault példányt, de mégis ez a fekete-arany kombó nagyon jól áll neki.
Korábban is szemeztem már vele, de nem találtam elfogadható árú példányt és noha mikor ezt szereztem akkor már olcsóbb is volt természetesen az ebayen, de gondoltam mégis a kicsit drágábbat választom. Miért?
Mert nem mindegy hogy esetleg meg tudnám venni 3000Ft-ért és kifizetnék rá háromszor annyit szállításként, és csak az a modell jönne, vagy kifizetek rá 5000 körüli árat és még jön két modell mellette a szállítással.


Elől szép kis lámpákat kapott ezüst keretezéses festéssel, jól kivehető a kis Renault embléma is a hűtőmaszkon.
Kapott egy helyzet-irányjelzős festést is a lökösre, valamint lentebb két festett ködlámpa kialakítást.
Az ablaktörlők és a tükör is feketék, jó is, mert kissé idiótán nézne ki krómossal, lévén egy sportos dög és jó hogy a mocitetős kialakítás is domborodó ami jelzi, hogy itt bizony nem egy átlagos példányról van szó.
Külön jópofa - a fekete-aranya kombós festésen kívül - hogy a felniket is arany színre fújták, valamint az oldalt ezüst ajtókilincsek és természetesen a küszöb felett az ALPINE felirat is megdobja a feelingjét.


Hátul - ahogy a román sorozatos szürkéskék vagy barna Dacia példánynál megszokhattuk - szépen, reálisan kialakított hátsó lámpákat kapott, ami azért sokat dob rajta.
Képzeljük el sima pirossal milyen béna lenne már.
Nem.
Ezt meg kell szépen csinálni :D
Jól látható hogy az arany festésben ott a kis Renault emblémás rész, a Renault 12 felirattal, jobb oldalon pedig az Alpine típusjelzés.


Remek kis példány :D
Egy szocialista példány - ami nem szoci - és mégis sportos változatban.
Királyság.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.21 0 0 2465

4/4 - Altaya Mercedes L407-D "Donuts":

 

 


Szintén a Spanyol sorozat egy tagja, amelyben a Transit is debütált.
Mindennap nézem a sorozatokat - természetesen nem a brazil szappanoperákra gondolok :D - mert élvezettel és kíváncsisággal várom hogy milyen újdonságokra lehet számítani.
Mikor megláttam hogy ez a kicsike is érkezik, nagyon megörültem neki.
Ugyanis eme Merci teherjárgány már kétszer van meg nekem.
Egyszer a kék-fehér Mercedes sorozatos autómentőben, valamint furgon változatban szintén Mercedes szervizes festésben.
Anno mutattam is róluk a vicces képet, amint a Mercedeses Mercedes autómentő cipeli a Mercedeses Mercedes autómentőt :D
Huh most belekavarodtam :D


Na de most itt van a fánkos :D


Olyan nagy dög, hogy csoda hogy ráfért a parkolós diorámára :D
Azt hiszem hamarosan valami nagyobbra kéne beruházzak, mert úgy érzem lesznek még ilyesmi beszerzések (legalábbis remélem).


Elől szép lámpákat kapott a fekete hűtőmaszkos kialakításba beágyazva.
Szép az ezüst Merci embléma festése is.
Rendszám is került rá és a külön berakásos sárga irányjelzők is szépek.
Sőt fent a tetőn még a kis kiálló helyzetjelző berakásokat is megkapta.
Belül barna ülések és természetesen a megfelelő tükrök, és persze a céges felirat a nózin és oldalt.


Hátul is szép a kicsike.
Nem csak hogy reálisan kialakított lámpás megjelenés, még "Merci rovátkás" is, ahogy Én szoktam mondani.
A felépítményen természetesen rajta a cégnév és a sebességhatár érték jelzése.
A fogantyúk ezüsttel kiemeltek, valamint hátul szintén a rendszám és alul még egy pótkerék is látható, a Merci emblémás sárvédőkről már nem is szólva, ami szintén egy plusz pont.
Mikor megérkezett említettem is Ervin Mihálycsik kollegának, és utána is néztem hogy más sorozatban szintén megjelent a kicsike 2-3 variánsban.

 

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.21 0 1 2464

Sajnos nem sokat.
Az egyik nagyon régi, a másik meg egy azt hiszem Atlas kiadásos sorozat tagja, de szintén nem túl ritka példány és az ilyen régebbi típusokat nem is nagyon keresik.
Persze lehet rájuk találni vevőt.
Szerintem egy 3-4000Ft a reális értékük - legalább a krómos Atlasos változatot illetően - a másik nem tudom milyen értéket képviselhet.

Előzmény: Edi Mörfi (2463)
Edi Mörfi Creative Commons License 2022.07.20 0 0 2463

Hi. Ez a kettő 1978as  modell mennyit ér ? Egy méret , majd lemérem .#

szeged100 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 2462

Üdvözlök mindenkit. 

Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van e esetleg egy Volkswagen Bora sedan modellje? Szeretnék be szerezni egyet! Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszokat, szép napot :) 

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.18 0 0 2461

4/3 - Altaya Renault Master - Darty:

 

 


Természetesen nem csak az Argentin sorozatos példányokat követem nyomon, hanem más kiadást is.
Igaz sajnos megint úgy veszem észre hogy többségében régi példányokkal van tele, de azért időnként fel-felbukkan egy 80-as évekbeli, vagy nem olyan régi változat is.
Az Argentin sorozatban azt szeretem, hogy egyaránt felbukkannak régebbi, 80-as évekbeli, 2000-es évjáratú modellek, valamint a saját piacukra szánt - pl Ika Torino meg hasonlók - meg európai modellek is.
Ezt így kell csinálni, fenn kell tartani a gyűjtők érdeklődését.
Mikor megláttam hogy ez a kicsike is lesz egy másik sorozatban - "Utilitaires Renault" mely sajnos azóta leállt - nagyon megörültem és naná hogy tervezős darabnak kalkuláltam :D
Anno írtam is az Eligor és Norev gyártónak hogy a Masterek érdekes hogy pl miért nincsenek ablakos változatokban, lévén a Citroen Jumpy nem csak hogy furgon és ablakos változatban is van, hanem még platós és dobozos kiadásban is.
Szóval...
De most ennek a kis dobozosnak nagyon örülök.
Mikor a Spanyol kiadásban kijött a Gil Stauffer Ford Transit, annak is nagyon megörültem, mivel egy remek példány.
Az a Transit eleve nincs is nagyon jelen a modellpiacon, így kuriózumnak számít.
Most ez a Master is hasonló kialakításban nagyon jó ötlet volt.


Érdekesen alakult a beszerzése, mert több eladónál is látni véltem a 8500Ft-os ártól a 12-13 000-es értékig.
Van hogy néha jobb a drágábbat választani, mert nem mindegy hogy pl csak azt venném meg 8500-ért és még jönne rá a szállítás és így is mondjuk 18-20 000-be lenne csak az a modell, vagy megvenném 12-13 000-es áron és még mellette ha tudok is másokat szerezni akkor ama végösszeget elosztva a rendelt kocsik darabszámával, sokkal jobbra jön ki a darab ára.
Igaz hogy többet is költ akkor az ember, de jobbra jön ki az ár darabra elosztva.
Igen ám, de nem nagyon találtam olyan eladót akinél még lettek volna olyan példányok amelyek kellenének.
Mindenkinél néztem, szinte mindegyik oldalon, de szinte mindig olyanokat fogtam ki, akinek vagy nem voltak más modelljei, vagy voltak más cuccai, de olyasmik, amik engem totál hidegen hagynak.
Így nem jött össze.
Kicsit sajnáltam, noha nem bánkódtam mert mondom előbb-utóbb biztos lesz, ha mást nem akkor bizonyára szerez belőle egyik modelles ismerős, de azért be kell vallanom kicsit a koronavírus helyzet miatt aggódtam emiatt, eleve a megjelenést illetően, a beszerezhetőségének lehetőségét, valamint hogy milyen kihatással lehet majd a további számokra, vagy eleve a sorozatra.


De lássuk a masinát:


Nagyon szépen megcsinálták.
Elől szép lámpákat kapott, alatta kis krómos berakással, alul a sárga irányjelző kialakítással.
Így elsőre ha nézem azt mondanám hogy az Eligor féle Master, de tulajdonképpen ahogy már láthattuk néha az Eligor és a Norev között nincs is olyan nagy különbség, lehet hogy egy kutya.
A Renault embléma nem krómos berakás ahogy lenni szokott, hanem kivételesen festett.
Oldalt az irányjelző nem tudom mi okból ezüst ez lehet kicsit hiba, de nem feltétlenül, mivel az igazi járműveken is néha megfigyelhető hogy nem maga a búra sárga, csak benne az égő :D
Megfelelő kialakítású tükör, francia rendszám ami dob rajta, felül a sárga Darty emblémás tetőspoiler és antenna.


Hátul szép lámpás kialakítás.
Eleinte azt hittem majd biztos ugyanolyan lesz mint a Transit példányé, hát nem.
De ez persze nem baj, így van jól.
Bal oldalon három részre osztott piros és sárga kialakításban, jobb oldalon természetesen megspékelve a fehéres tolató rész meghagyásával.
Szintén a rendszám, természetesen már sárga alapon, a rendszámvilágító elem is kapott két fekete festést.
A hátfal is jó, látható hogy a feketés hidraulikus rész is mennyire jó rajta.
Igaz az emelőrámpa aljára - ami ugye most felhajtott állapotban van - nem kapott különféle feliratokat vagy jelzéseket mint a Transitnál, de annyira nem is baj.
Mondjuk dobott volna a megjelenésén, de így se rossz.
Oldalt és hátul természetesen a megfelelő céges logó a szlogennel "Kézbesítés a hét 7 napján" :D
Egy újabb kis Mastert zártam a szívembe és raktam el a "kincses" tároló helyemre a többi közé :D

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.15 0 0 2460

4/2 - Altaya Iveco Daily - YPF Gas:

 

 


Érkeznek a nagyobbak :D
Korábban már mutattam ezt a kicsikét piros Pegaso változatban - mondjuk totál semmi különbség nincs közöttük az emblémát leszámítva - de most beparkolt Iveco változatban is.
Terveztem is, hogy majd lehet megcserélem a hűtőmaszk berakást, mivel pirosban, szürke ketreccel és tartályokkal jobban tetszik, de valahogy éreztem hogy nem fog összejönni.


Érdekes hogy ez volt Pegaso néven is - ahogy a legelső szám Vw teherautó is - mert nem is tudtam.
Mindig tanul valami újat az ember :D


Elől szép rovátkás lámpákat kapott, alatta gondolom ezüst festéssel.
Ezért szoktam mondogatni hogy sokszor fontos ez az opció, ha nem is egy külön krómos égőhelyes kialakítást illetően, akkor legalább egy ezüst festés, mert most anélkül a lámpa elveszne a fehér részben.
Ahhoz képest jól megvan csinálva a kis példány.
Eleve itt-ott kihagyott fehéres részek, a lökösben is, figyelve még arra is hogy aminek feketének kell lennie, annak feketének kell lennie.
Gondolok itt a hűtőmaszkra - természetesen benne fehérrel meghagyva az Iveco feliratra vigyázva - vagy a mocitetőn lévő kitüremkedéses részre.
Oldalra kapott irányjelző festést, valamint a szélvédőre még a megfelelő kékkel a feliratot is, a mocitetőn a megfelelő céges feliratról már nem is szólva.
Tök jó :D
A tükrök is olyanok amilyennek lennie kell és még antenna is lett a vezető oldalán.
A felnik sötétszürkék, mondjuk ez is jobban tetszett a pirosnál hogy ott még a felni is ezüst volt, tehát kellemesebb volt az összhatás, úgy ránézve eleve a modellre.
Sőt ha megnézzük még a tetején a kis helyzetjelző bütyköket is megpingálták ezüsttel.


Hátul is nagyon szép.
Mint ahogy már a pirosnál is láthattuk, szép piros-sárga-fehéres lámpákat kapott, jó a gáztartályos rakomány kialakítás is - igaz a fehér miatt nem annyira szép - valamint megkapta rá a szükséges feliratokat és veszélyességi ADR jelzést is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.12 0 0 2459

Mióta elkezdtem gyűjteni a Salvat kiadásos modelleket, azóta rá vagyok szinte kattanva mindegyik újságos megjelenésű rovatra.
Legyen az akár a német, vagy a brazil-mexikói Vw sorozatos, akár a mexikói "Grandes Autos Memorables", vagy az argentin "Autos Inolvidables Argentinos" és a "80/90"-es változata is.
Így hát nem volt kérdés hogy bizony megint lesznek olyan példányok melyeket tervbe kell venni.
De örülök is neki mikor sikerül megszerezni őket, mivel akkor már eggyel kevesebb küldetés akad :D de valahogy a számuk inkább mégis gyakrabban és gyorsabban gyarapszik mint csökken :D


Lássuk mik jöttek:


4/1 - Altaya Citroen Berlingo Multispace:

 

 


A Berlingo a kedvencem a kishaszon járművek között...természetesen a Renault Master után, vagy ha úgy kéne mondanom akkor az a furgonok között az első, ez pedig a kisebb, személyautó féle áruszállítók között.
Noha igaz ez most egy családi kivitel, de szintén kellemes emlékeket idéz.
Ugyanis első melóhelyemen - ami pesti létemre Törökbálinton volt - egy ilyennel furikáztam, pontosabban az már a faceliftes orrú volt és természetesen a falas áruszállító változat, de egyszer-kétszer a Főnök ilyen példányával is mentem (természetesen az szintén faceliftes orrú volt).
Anno be is szereztem párat a Vitesse gyártótól.
Eredetileg csak egyet terveztem, de szépen egy lavinát indított el nálam, mert jött vagy 3-4 áruszállító változatban és 1-2 személy változat is beparkolt mert a Vitesse pl kihozta ilyen példányban mint a mostani is - hátul egyben felfelé nyíló ajtós kiadásban - valamint osztott ajtós változatban is.
Általában egy modellnél mindig azt nézem hogy mennyire sikerül minden részletet teljesen ugyanolyanra megcsinálni mint az igazin.
Pl a Vitesse változatokat ezért is szeretem mert közel áll hozzá.
Az Eligor féle Berlingo - vagy Partner - nem az igazi, mivel bentebb vannak a kerekek és nincs meg az ajtók alatti hullámküszöb kialakítás, vagy épp ha van akkor elnagyolt, a hátsó lámpákból hiányzó fekete tolató-irányjelzős részről nem is szólva.
De ez.....tökéletes.


Nagyon jól sikerült szerintem.
Elől szép lámpákat kapott, az üveg felülete még rovátkás is.
Belülre most vagy krómos égőhelyes kialakítás, vagy ezüstre festett rész a kasztnin, nem tudom megmondani, de nem is baj, jól néz ki.
Szépre sikerült a Citroen embléma kiemelése is.
Figyeltek a hűtőmaszk valamint a lökösben lévő szellőzőkre is amik feketék lettek, sőt ha megnézzük még a kis kiálló vonószem is ki van rajta alakítva.


A felnik jók, a tükrök is a megfelelő kialakításúak ahogyan kell és oldalsó irányjelző festést is kapott.
Tetőre kapott egy picike antennát is.


Lenne egyes gyártóknak mit tanulni.
A hátsó lámpák nagyon szépek, piros üveg, ráadásul megcsinálva rajtuk a feketés irányjelző-tolatós kialakítással.
Ezt persze természetesen a Vitesse is megcsinálta, de ahogy más példányoknál is mutattam anno - pl az Eligor - annál csak sima piros lámpákkal volt elintézve.
De persze a Vitesse-nél is volt sajnos ilyesmire példa a TNT Berlingo példányt illetően, amire Én csináltam meg a kialakítást :D
Bal oldalra megkapta a Citroen feliratot, jobb oldalra pedig a Berlingo típusjelzést, természetesen a megfelelő betűváltozatban.
Külön jópofa még az oldalsó ablakokon a fekete pötty kialakítások, mivel ezeknél általában oldalra elhúzható, vagy félig kiakasztható a kinyitás opciója.
Felülre még féklámpa festés is került a csomiajtó tetejére, ami szintén egy jó pont.
És természetesen ahogy az lenni szokott fontos hogy rendszám is legyen rajta - kedves Minichamps - még ha egy argentin változat is.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.09 0 0 2458

3/3 - Altaya Seat Toledo GLX:

 

 


Rohadt mákom van, mást nem is tudok erre mondani.
Ugyanis sokszor keresgéltem ezt a Toledo példányt, de ez is olyan hogy úgy kell vadászni és szinte nincs, vagy ha mégis, akkor nem olcsó.
Persze az AHC gyártmányban ki lehet fogni már akár egész jó áron is, és noha valamelyest a kicsit igénytelenebb megjelenés ama modellt illetően feledteti hogy nyithatók az ajtók, sőt még a csomagtartóajtó is, de nem olyan szép mint ez.
Korábban is néztem nem egyszer a todocoleccion.net oldalon is, de talán ha egyet találtam.
Ja....köszi....85 eurós árban.
Mondanom sem kell hogy ez persze nem volt annyi, sőt még a fele sem.
Reális áron sikerült beszerezni, noha igaz hogy csak három modellt vettem, így a szállítással megnövelt végösszeget illetően kicsit magasabb ára lett mint amennyit nyugodt szívvel megadtam volna érte - alapként csak magára az autóra szállítás nélkül - de még így sem bánom, mivel ritka a kicsike.


Nagyon szépen megcsinálták.
Elől szép lámpákat kapott, krómos égőhelyes berakással.
Alul két ködlámpa berakás, rendszám, jó a Seat emblémás hűtőmaszk is.


Hátulra szép végigfuttatott lámpaberakás, felül piros, alul fekete festéssel - hasonló volt a korábban már bemutatott Renault 21 TXI példány is - kapott egy antennát a tetejére, valamint egy színre fújt spoilert.
Jól kivehető a Seat embléma, bal oldalon a megfelelő betűtípussal írt SEAT felirat, jobb oldalon pedig a Toledo típusjelzés.
Alulra kapott egy lefelé konyuló dupla kipufogót és az ajtók alatti hullámküszöb is sportos benyomást ad neki.


Emlék is fűződik hozzá.


Egyik alkalommal úgy volt hogy Lackó - volt osztálytársam - átjön szilveszterezni, amire persze Én úgy készültem mint mindig.
Tele az iskolás táskám petárdával - akkor még nem volt tiltott - tűzijátékkal, itthon pedig üdítő és chips.
De átment Krisztiánhoz - szintén osztálytársunk - és azt mondta majd később onnan jön.
Aztán felhívott hogy nincs-e kedvem átmenni és majd onnan indulunk vissza.
Át is mentem busszal, mondom egye fene ott is eltöltünk egy kis időt, iszogatnak, kis zene, de aztán persze telt az idő, egyre közeledett az éjfél, mikor is konkrétan rákérdeztem hogy mikor indulunk és azt mondta hogy Ő inkább ott marad és velük tölti.
Na k.rvára örültem mert úgy éreztem magam mint akit átb.sztak és mondom este 11 körül már nagyon busz se lesz hogy hazaérjek éjfélre, így hát akkor hívtam egy taxit ami egy ilyen Seat Toledo példány volt.
Meg kell mondanom elég szűkös a kicsike, mert elől ültem és a térdeim szinte súrolták a kesztyűtartót.
És még mielőtt jönne valaki azzal hogy az ülés előre volt tolva.
Nos....nem...
Persze pénz nem volt nálam, és említettem a sofőrnek - addig zálogba otthagyva a személyimet - hogy mindjárt jövök, csak felrohanok pénzért hogy kifizessem a fuvart.
Igazából ennyi az élmény vele.
De most végre megvan modellben, egy szép kiadásban ami ritka, nem a könnyebben elérhető és olcsóbb, ám de kevésbé szebb AHC kiadásban.
Király.


Nem hiába mondom mindig hogy "Ke-re-ső-szó op-ti-ma-li-zá-lás" :D
Megvannak a módszereim, de most veletek is megosztok párat.
Többféle keresőszóval kell keresni az adott modellt a neten.
Én pl az alábbiak szerint szoktam:


Beírom a típust és a méretet (toledo 1:43)
vagy beírom a gyártó nevével együtt (seat toledo 1:43)
Ha konkrét színben keressük akkor esetleg azzal együtt (dunkelrot toledo 1:43)
Ezen kívül érdekes az "1:43"-as jelzőnél is kettősponttal (:) vagy per jellel beírni (/), mert van aki ilyennel, van aki olyannal hirdeti meg.


Érdemes többféle megnevezéssel keresni.
Ha pl egy Ford Focus kombit keresünk, akkor érdemes az alábbi szavakkal keresni (természetesen minden kombit, mivel pl az Audiknál az "Avant" jelző a szokás, de van aki véletlenül, vagy hibásan ama névvel hirdeti meg)
"Focus turnier"
"Focus break"
"Focus kombi"
"Focus estate"
és ezek után is érdemes a méretarányt beírni mert enélkül minden találatot kidob, kisebbet és nagyobbat is egyaránt.


Ezen kívül érdemes a bal oldali menüben kiválasztani a - oldaltól függően persze, de most a .com-ot alapul véve - a megfelelő csoportot.
Pl "Toys and hobbies" (Játék és hobbi) vagy a "Collectibles" (Gyűjtemény), mert itt is ki ebben, ki esetleg abban a csoportban hirdeti meg.


És persze nem utolsósorban érdemes mindegyik ebay oldalon körülnézni, mert a legtöbben persze bizonyára a .com oldat pötyögjük be először, de ott sem dob ki mindent.
Volt olyan hogy a holland (.nl) oldalon találtam rá pl a piros Norev Opel Movano példányomra, amit a .com vagy a többi oldalon egyáltalán nem is dobott ki a találatok között.
De ugyanakkor az is egy jó módszer ha figyelembe vesszük az autó gyártási-származási helyét.
Pl lévén hogy Seat nagyobb kínálatot és jobb árakban találhatunk ha a spanyol ebayen szemezgetünk közülük.
Ugyanígy a Merciknél, érdemes a német ebay oldalát mazsolázni.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.09 0 0 2457

3/2 - Altaya Seat Alhambra:

 

 

 

Ezt a kicsikét is terveztem már.

Igaz mikor kerestem akkor eBayen pont nem volt egy sem.

Anno valaki ajánlotta a todocoleccion.net oldalt és noha az 1:43-as csoportban ezáltal szabályt sértett - és törölni voltam kénytelen - de ez nem jelenti azt hogy magamnak ne mentettem volna le az oldalt hogy ott is nézelődjek jövőbeli modell beszerzéseimet illetően :D

Ott is találtam párat, de sajnos mindig olyan eladóknál találtam, akiknél nem volt nagyon más olyan cucc ami kellett volna, így el kellett vessem.

Később aztán az eBayen is felbukkant 3-4 példány és az egyiket ennél az eladónál szúrtam ki.

Természetesen miután a következő posztban bemutatott legfontosabb példányt megnéztem.

Vannak sajnos ilyen Altaya Seat modellek melyeket nem könnyű találni - ki tudja miért, vagy mi okból - mert más példányokból rogyásig van a kínálat.

Érdekes hogy kihozták ezt az Alhambra példányt, mondjuk persze nem baj.

Imádom az ilyen összefogás jellegű dolgokat mikor van egy autó és akár 3 különféle márka kínálatában is megtalálni.

Ez ugyanis Ford Galaxy és Vw Sharan néven volt igazán gyakori, a Seat változatban az életben is ritkább.

Mostanság pedig úgy vettem észre hogy a korábbi Renault Trafic és Opel Vivaro csapatába beszállt a Fiat is Talento névvel, valamint a Citroen Jumpy és Peugeot Expert is van Toyota Proace néven, valamint legújabban úgy láttam szintén kibővült az új Opel Vivaro változattal, a Citroen Jumper-Fiat Ducato-Peugepot Expert csoportba pedig beszállt az új Opel Movano, mely típus korábban a Renault Master és Nissan Interstar csoport példányaként láthattuk a kínálatban.

Persze ahogy a dobozos képen látszik a bal első gumi kis igazítást igényelt, de ez csak pár másodperc.

 

Elől szép lámpákat kapott, enyhe irányjelzős beütéssel.

Szép a külön berakásos hűtőmaszk elem rajta az "S" emblémával.

 

Hátul sima piros lámpaberakásokat kapott, rajta két kis tolató csíkkal.

Elsőre kissé bénának tűnik az első megjelenéshez képest, de tulajdonképpen nem hiba, mivel a való életben is pirosas lámpa búrája volt.

Mondjuk a tolató csík is jó hogy így van rajta, mert fehéren rikítóval furcsa lenne, úgyhogy így jó ahogy van.

A rendszám fölé szintén megkapta a kis Seat emblémás festést, bár nem annyira látszik.

És jó persze a fűtőszálas hátsó szélvédő is.

Korábban már mutattam egy Touran-Alhambra párost, (nem, nem elírás, az Touran volt) de az ugyanaz az autó csak más emblémás hűtőmaszkkal, kissé más lámpákkal.Az ezzel megegyező Sharan annyiból volt más hátul, hogy teljesen végigfutott a piros lámpaüveges berakás magán az autón, míg itt a Seatnál kissé ferdén megtörték a rendszámkeret előtt.

FERENSZ Creative Commons License 2022.07.03 0 0 2456

Mint ahogy az lenni szokott, mindig keresem az alkalmat, hogy beszerezzek olyan példányokat melyek keresettek számomra.
Ugyanis a gyűjtői lét nem mindig arról szól hogy kimondottan keres az ember valamit.
Van amikor olyanba botlik bele amit már látott korábban de akkor drága volt, ama pillanatban viszont "jóárasított" példány, van amit kifejezetten keres, és van amiből esetleg akkor is vesz ha már megvan, csak épp egy másik színben.
És nem mellesleg természetesen hogyha olcsón tud szerezni megítélése szerint olyan példányokat melyeket el tud adni, akkor az sincs kizárva.
De egyenlőre maradjunk ama irányvonalnál, miszerint keresem az alkalmat, a keresett, vadászott példányokat illetően.
Egyik héten rosszul jártam a lábammal, mivel megvettem itt nálunk a sarki automatából a bérletemet, de egy hirtelen széllöket kikapta a kezemből és persze reflexből mozdultam-indultam utána ahogy az ember általában.
A bal vádlimba hirtelen erős bele nyilaló fájdalom hatolt, olyannyira és olyan, amilyen korábban még nem volt - ugyanis korábban is volt vádligörcsöm, de ilyen intenzív mint akkor, még nem - így hívnom kellett Fateromat hogy guruljon ki ide kocsival elém, mert úgy mentem mint a T-800-as a Terminator filmben miután leégett róla az emberi szövet és húztam a lábam.
Mondom így lesz egy óra mire innen a sarki bolttól hazahurcolom magam.
Eleinte krémeztem, meg tapaszt is feltettem rá, de nem múlt, úgyhogy elmentem a Balesetire megnézetni.
Szerencsére nem volt komoly a dolog, noha azért kicsit jobban megijedtem mint máskor, mivel alapból be szokott néha görcsölni.
De ez most nem görcs volt, hanem egy erős, bele nyilaló fájdalom.
Húzódás.
Természetesen rögtön jeleztem kollégáim felé a dolgot és szépen kivettem egy hetet szabinak.
Egyik alkalommal aztán írt Emberem hogy megjöttek a kicsikék és nagy nehezen lebandukoltam értük :D
Mint mindig, most is a legfontosabbat, legérdekesebbet hagyom a végére.
Lássuk is mik jöttek:


3/1 - Altaya Citroen BX Taxi:

 

 


Citroen Bx példányt már mutattam korábban, ráadásul nem is egyszer.
Megörültem mikor megláttam hogy létezik szép kidolgozásban - mert persze ocsmányabbakat is találni, ráadásul neves gyártóktól - amik persze nem mai darabok.
Így hát aztán mikor a pirosat kiszúrtam be is iktattam egyik alkalommal.
Munkába és hazafelé menet is mindennap találkoztam egy olyan példánnyal, amit le is fényképeztem.
A számomra különleges vagy nem mindennapi példányokról lehet is csemegézni a "Járgányok Lencsevégen" című fényképalbumomban (a facen).
Utána nem is terveztem többet hogy beszereznék belőle, de jött fehérben a kicsike.
Aztán mit ad Isten, ezüst változatban is beparkolt.
Hiába na, hogyha egyszer tetszik egy modell, akkor képes vagyok még egyszer - vagy kétszer - beszerezni csak más színben.
Pedig soha a büdös életben nem utaztam ilyennel, nem volt az ismerőseim között senkinek sem, de mégis.....
Az autógyártás a 80-as években élte fénykorát, rengeteg elegáns, áramvonalas, sportos autót köszönhetünk ama időszaknak.
És mivel Én is 85-ös évjárat vagyok, talán nem mondok azzal nagy dolgot hogy leginkább ama időszaktól (80-as évek) imádom az autókat (mind nagyokat és a kicsiket is egyaránt).
Oké ezt még meg is lehet érteni, de felmerülhet a kérdés hogy akkor most miért kellett mégis megint egy fehér?
Csak azért mert van egy kis taxi tábla a tetején és ennyi?
Igen......lehetne mondani, de nem.
Azért terveztem ebben a taxi kiadásban is, mivel a Taxi című filmben volt egy kis jelenete, mikor a két koreai cserél.
Egy ilyen - csak ezüst - változattal leparkolnak Danielék elé, vágott szemű emberünk kiszáll, kicsit meditál, majd csomagtartó fel, kiszáll a váltótársa, emberünk pedig ott elteszi magát pihenő üzemmódba :D
Szóval leginkább ezért kerestem taxiban :D
Mondjuk tök véletlenül akadtam bele, mivel a posztban majd bemutatásra kerülő harmadik példányt kerestem nagyon és persze ahogy az lenni szokott, akkor már nézzünk körül az eladónál :D


Érdekes módon ennél kissé sárgás lámpákat kapott elől - vagy csak az idő eltelte miatt lett ilyen a fene tudja - de annyira nem zavar.
A Citroen példányoknál amúgy is megfigyelhető volt akkortájt némelyiknél a sárga fényszóró.


Hátul is szépen megcsinált, igaz az irányjelző inkább mattabb mint áttetsző és a bal oldali lámpában a piros kissé fakóbb volt, így azt rögtön orvosoltuk is.
Gondolkoztam hogy kikapjam-e a lámpát vagy próbáljam így megcsinálni, mivel ugye a toll hegyével nem akartam magához az autóhoz érni - lévén amúgy is fehér, így igen csak látszana rajta - de sikerült megoldani :D
Alulra kapott egy lefelé konyuló kipufogót, ami érdekes módon inkább oldalra néz.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.30 0 0 2455

7/7 - Altaya Renault 21 TXI:

 

 


Régóta szemeztem már a kicsikével, de ez idáig nem sikerült beszerezni.
Egyrészt mert még nem nagyon volt olcsóbb az ára 10 000 körül, de most mégis találtam egy jóárasított példányt és gondoltam körbenézek az eladónál, így jött össze a mostani pakk.
Ez volt az a bizonyos modell ami után nézelődtem a neten és megnéztem mik akadnak még.
Noha talán ez a 21-es megvan már Universal Hobbies kiadásban, de az nem ilyen szép.


A Renault az egyik kedvenc márkám - mondhatni - mivel általában mindenből akad olyan típus ami tetszik - kivéve a sportkocsik vagy izomautók - de a Renault közül sök tetszik.
Legalábbis a régebbiek közül.
Vitesse-ben van is pár, de természetesen mikor megláttam hogy ez is lesz, na mondom ezt is terveznem kell.


Elől szép lámpákat kapott, kis ezüst berakásos kialakítással, szép a Renault embléma is, alulra két sárga ködlámpa berakás került.
Ahogy az oldalnézetes bliszteres képeken is láthattuk az ajtók alá király hullámküszöb került, ami a hátsó ajtónál egy kicsit megtörik.


Hátulra szép fekete-piros lámpaüveget kapott végigfuttatva, valamint kis spoiler is került a farára.
Megkapta a Renault21 feliratot is a bal oldalra, jobb oldalra pedig az Injection felirat is rákerült.


Micsoda véletlen egyébként hogy nem sokkal később ODEON kiadásban is megjelent mostanság ez a változat, ami teljesen ugyanaz csak fehérben vagy pirosban, irányjelzős hátsó lámpás kialakítással és persze ahogyan az lenni szokott általában beállt 15 000-es ár körül.
Ezeknek nem értem ilyenkor mi értelme van hogy egy olcsóbb változatot hozunk ki előbb és később ugyanazt kihozzuk szintén csak drágább változatban.

FERENSZ Creative Commons License 2022.06.27 0 0 2454

7/6 - Altaya Vw Pointer GL:

 

 


Van ám bőségesen különleges, nem szokványos Vw is.
Igaz nem pont ebben a sorozatban, de ebbe is került egy ilyen.
Korábban eBayen nézegettem pár kínai Vw modellt beszerzésre, de végül nem lett belőle semmi.
Tetszenek ezek a nem szokványos Vw példányok is.
Elsőre a Toyota Corolla példányához lehetne hasonlítani, legalábbis hátulról.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással és a szélén irányjelzős kialakítással.
Szép a Vw emblémás hűtőmaszk is.
Érdekes módon itt másféle rendszámot kapott mint az eddigiek és két ködlámpa berakás is helyet kapott.


Hátul - mint már említettem - a Toyota Corolla példányához lehetne hasonlítani.
Szép lámpákat kapott hátulra, égőhelyes kialakítással és kis sárga résszel.
Jó a Vw embléma is és jobb oldalra odakerült a Pointer GL felirat is.
Természetesen a felnik is jók és megkapta rá ugyanúgy a Vw emblémát.
Jópofa még hogy a belső is szürke, tehát nem az általában megszokott fekete műanyagból való a kialakítás.
Elsőre kicsit utánanéztem hogy mennyire valós, mivel volt ilyen lámpával és kissé füstös búrával is a hátsó lámpákat illetően, de reális :D


Nem tudom igazából mi határozza meg hogy egy adott típus mely országokba kerül vagy sem, mivel szerintem mindent el lehet adni, csupán kell csinálni egy felmérést.
Pl ebből a típusból is anno ha csak mondjuk 100 példányt ide is exportáltak volna, kiderült volna hogy mennyire lenne kapós, vagy ha a Vw elhozza Európába is, mivel az olcsó kisautókra mindig van igény.
De ez persze csak az Én véleményem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!