Budafok tömegközlekedése sok nehézséggel szembesül. Autópályák, vasútvonalak, patak, folyam és egyéb falak határolják. A régi városrész dombon fekszik, keskeny utcáinak lakói igénylik is a buszközlekedést, meg tiltakoznak is ellene. Javaslom, az érintettek itt sorakoztassák fel javaslataikat, érveiket.
Én még emlékszem, amikor a buszokon (minden buszon!) egy kis elkerített helyen ott ücsörgött a kalauz, vagy kis barna oldaltáskájával keringett az utasok között - és minden felszállónak az kezelte a jegyét! Ott nem lehetett bliccelni, mert az utas két dolgot tehetett a felszállás után: 1.) felmutatja a bérletét, 2.) odavergődik a kalauzhoz, és megváltja a jegyét. (Amikor tömött volt a busz - gyakran volt ilyen - , az aprópénzt adták tovább láncszerűen az utasok, majd a megváltott jegy visszavándorolt a gazdájához - ha úgy jött ki, - akkor a visszajáró apróval együtt...)
Hát nem hinném hogy a 3 "biztonsági" egy buszon utazna... Maga a kezdeményezés nem rossz szerintem, régen is volt ilyen és ki lehetett bírni. A bevezetési időszakban biztos döcögve fog indulni és emiatt lesz némi morgolódás, de remélem túléli a kezdeti nehézségeket az ötlet.
A141- es járaton júniustól 3 azaz három biztonsági őr teljesít majd szolgálatot. Felszállni csak az első ajtónál lehet, mint a Volán járatain, jegy és bérlet felmutatásával. A másik két úriember a leszállóknak segít ill. megakadályozza a felszállást. Biztos jó bótot csinál ezzel a BKV, legalább javul a kihasználtság:) Igaz, hogy a behajtott pénzt mindjárt ki is fizethetik bérnek, meg még amennyivel többet... Kíváncsi leszek a délutáni időszakban, mondjuk a Városház Téren mekkora dugó lesz a feltorlódó buszok miatt? Nem ártana, ha a BKV szakemberei kirándulnának egyet a Volán járatain és tanulmányoznák a felszállók számával egyenlő arányban növekvő menetidő problematikáját... El nem tudom képzelni, hogy miért van erre szükség, ellehetetleníteni akarják a járatot, vagy ismét kísérleti nyulak lettünk? Mindenkit vigasztaljon, nemcsak mi kapunk a jóból:P
Mivel a múlt héten már igen meleg volt, gondoltuk, hogy itt az ideje nyitott ablaknál aludni (ha már van egy kertes, zöldövezeti házunk). Reggel ötig ment is a dolog, mikor elindult a csuklós, felváltva a kisbuszokkal. Hajnalban keltünk, ablakok becsuk. Azóta nem próbálkoztunk. Melegünk van, a buszok járnak (pár hete legalább annyival jobb volt, hogy nem ez az őskövület járt, hanem az eggyel "modernebb" változat). Nyáron is járnak, mikor nincs iskola, és szinte alig néhány ember van rajta.
A múlt héten a belvárosban volt dolgom, de a 4-6-os villamoson közölték a Petőfi-hídon, hogy nem megy tovább. A Baross utcához kellett mennem. Onnan gyalogoltam hősiesen, és közben azon gondolkoztam, hogy milyen jó, hogy nem a városban lakom, mert ha nálunk nem megy pl. a Dózsa Györgyön a 214-es, még mehetek 114, 213, 233E csuklós buszokkal. Lehet, hogy ezért költöztünk ki a kertvárosba???
"szivárványos hajnali ébresztést, ez itt a 4.15-kor a Vincellér úttól startoló HKV (úgyismint helyi közlekedési vállalat) magenta szellemjárata, üdvözlöm kedves nemlétező utasainkat!"
anomím (vagy nick-es) leveleknek ugyi kevés hitelt adunk..., de olvastam ezen a blogon (http://kerekagy.blog.hu/2009/05/24/mesterseges_dugo_budapesten_ki_kiserletezik_kin), hogy - idézem -: "A becslés eleje egész jó - BKV-s ember mondta nemrég hogy konkrétan 40x több szálló port bocsát ki egy átlagos BKV busz egy modern benzines autónál". Elég horror adat...
Hogy ez eddig nem jutott eszünkbe??! Nem jelenthetne-e kompromisszumos megoldást, ha kék után zöld, azután narancssárga, majd rózsaszín, banánzöld, de rögtön utána mélybíbor színű buszok érkezének?? :) Enyhítené a kék egyhanúságát! (Átmenetileg ez is megoldás lehetne, amíg nem jön egy értelmesebb városvezetés, amely belátja, hogy talán mégsem kell a Hittérítő utcában 50 családnak 430 busz)
ugyan nem Budafokon..., de ma a sima 7-es vonalán egész komoly és megnyerő külsejű szürke Mercedes buszt láttam közlekedni utasokkal, sajnos az ellenkező irányban (nekem egy leharcolt kék jutott). Nemrégen volt (fél)hír, hogy hónapokon belül Orangeways buszok futhatnak majd bizonyos BKV-járatok helyén (http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/15/beszallna_a_bkv-ba_a_celebmilliardos). Megindult volna az alvállakozók lecserélése, vagy mi folyik éppen, tud erről valaki infót adni?
"A 2001 óta létező hasonló nevű kerületi topikot klubjellegűvé alakították, emiatt merült fel a nulláról indulás ötlete - hiszen ügyeink közösek, egy helyen lakunk! Mindenki véleménye egyaránt fontos - reméljük együtt, hogy itt megtaláljuk a közös hangot pl. a környezetvédelem, a közbiztonság, a napi életvitel és egyéb témakörökben. "
Itt majd nyugodtan beszélgethetünk, még akár a buszokról is, ráadásul anélkül, hogy ezzel másokat zavarnánk a kialakult szokásaik gyakorlása közben.
nincs lehetőségük arra, hogy a Fővárosi Önkormányzat által támasztott elvárásokkal ellentétesen cselekedve, saját hatáskörben eszközöljük a 150-es autóbusz útvonal módosítását" (letöltés)
ugyanakkor a BKV 2009.04.22-i előterjesztésében azt írja, hogy:
"Utasforgalmi felméréseink a mai viszonylatvezetés szükségtelenségét nem támasztották alá, a mért utasszámok alapján a járatokra szükség van..." ... "XXII. kerületet is kiszogáló, új útvonalakon közlekedő autóbusz-viszonylatok csúcsórai kihasználtsága ... 150-es 90%"
Németh Zoltán alpolgármester az ülésen az alábbiakat mondta:
"Amit mindenképpen szükséges leszögezni, hogy ha megnézték azt a diagramot, amit még egyszer kivetítettek a BKV munkatársai, akkor azt látják, hogy naponta egy irányban 600-an utaznak ezen a vonalon, a Tanító utca térségében, tehát nem máshol, ami azt mutatja, és összevetve ezt a tiltakozásokkal, illetve azoknak a számával, akik érdeksérelmet vélnek emögött, egyértelmű az, hogy a buszt használók vannak többen, ha ezt kell figyelembe venni, mert korábban tiltakozások alkalmával többen elmondták, hogy bizony, össze kellene hasonlítani, hogy hányan fogják igénybe venni várhatóan ezeket a járatokat, illetve hányan szenvednek érdeksérelmet. Azt gondolom, hogy az utasforgalmi tapasztalatok mindenképpen eligazítanak ebben az irányban. "(letöltés)
Nekem is eszembe jutott már a Catch-22 …:-) Többször is tavaly nyár óta, sokféle vonatkozásban. A másik Kafka – ha elfogadod az abszurdítást, utána már minden magától értetődően szolgálja a létrejött helyzetet.
A kórterem tiszti állományú betegeinek a kötelmei közé tartozott a legénységi állomány leveleinek cenzúrázása; a legénységi állománynak külön kórterem állt a rendelkezésére. Egyhangú munka volt, és Yossarian teljesen letört, amikor rájött, hogy a legénységi állomány élete alig érdekesebb, mint a tiszteké. Az első nap minden kíváncsiságát lehervasztotta. Hogy megtörje valamivel az egyhangúságot, játékokat eszelt ki. Halál a bővítményekre, hirdette ki egy napon, és a kezébe került minden egyes levélből egy szálig ugrottak a jelzők és a határozók. Másnap a névelőknek üzent hadat. A rákövetkező napon az alkotás magasabb régióiba emelkedett, amikor is kihúzott mindent a levelekből, csak az egy-et, az o-t és az az-t hagyta meg. Úgy érezte, ezzel a sorok közötti feszültség dinamikája hatalmasan megnőtt, s a levél csaknem minden esetben sokkal egyetemesebb mondanivalót sugárzott. Hamarosan feketelistára került a megszólítások és az aláírások némely tagja, ugyanakkor a szöveg érintetlen maradt. Egy alkalommal az egyik levélből mindent kicenzúrázott, csak az üdvözlést, „Drága Máriám” hagyta meg, s a legvégére ezt írta: „Tragikusan vágyódom utánad. A. T. Tappman, tábori lelkész, Egyesült Államok Hadserege.” A csapattest tábori lelkészének A. T. Tappman volt a neve.
Amikor már a levelekben minden lehetőséget kimerített, a borítékon levő címeket és neveket kezdte ostromolni, utcákat, családi otthonokat rombolt le, csuklójának egyetlen könnyed kis mozdulatával egész metropolisokat semmisített meg, mintha Isten mindenhatóságát birtokolná. A 22-es elrendelte, hogy minden cenzúrázott levélen rajta legyen a cenzortiszt neve. Ő a legtöbb levelet természetesen nem olvasta el. Ezekre saját nevét írta. Azokra, amiket elolvasott, ezt írta: „Washington Irving”. Amikor elunta, akkor ezt írta: „Irving Washington”.
Ma este is ketten szálltak csak fel a 150 -re a Tanító utcánál. Nyilván ők is bérlet nélkül utaznak (mert itt soha sincs ellenőrzés) és nyilván ők is a volánbuszt akarták kiváltani (?)
Mennyit is jelent az a 15% -os kihasználtság? Ez ugye nem konstans...tehát nem mindegyik buszon lézengenek az emberek. Magyarán ha azt veszed, hogy a buszon utazók inkább autóval mennek (1fő / 1autó)...akkor kiszámolhatod szerintem a sok handabandázás helyett, hogy ugyanazon az útszakaszon melyik környezetszennyezőb: 1 busz 8 utassal vagy 8 autó (1-1 utassal).
Nemrég a BUDAFOK-TÉTÉNY: múlt, jelen, jövő topicból törölték az egyik írásom.
Szerintem nem a buszos témával foglakozott. A törlés oka iránt hosszasan érdeklődtem, de egyenes választ nem kaptam. A moderátor (vélhetőleg b-t2) szerint egyszerűen beleesett a 'szórásba'. Ezt az érvet is csak nagy sokára indirekt adta. Ezt nem tudtam elfogadni. Az egész rendszer nem tetszik, (nem tudnak/mernek indokolni, nem tudnak/mernek kiállni a cselekedetük mellett), ezért kértem, hogy az összes régebbi írásom töröljék a topicból, mert olyan 'majd elfeledett rendszert idéző topicba nem akarom látni írásom.
Ezt is kétszer kellett kérnem, mire elhitték, hogy tényleg azt akarom, amit írok.
Megtették, és bónuszként törölték a nickemet is.
Így ezentúl itt sem boldogítot senkit, András fellélegezhetsz :))
A másik ügy: a BKV útvonalfelülvizsgálatára gondolsz, amit elsőre 10 évre titkosítottak, mert azt volt benne, hogy nem megfelelő a buszok közlekedésére, majd utána kiadtak egy "valamilyen" vélt jegyzőkönyvet, mivel ugysem tudjuk ellenőrizni?
A mérés nem reprezentatív az ismert okokból. Annyira vonom ettől függetlenül csak kétségbe, amennyire Ti a BKV-st. Egyébként meg tényleg kellene egy közös mérés. de a jelen adatok sem feltétlen indokolnak elterelést a jelenlegi vonalvezetéstől.
Akkor kell kikérni amikor volt utasszámmérés, ha nema adták ki akkor meg miért nem léptek? Ne keverjük a másik üggyel... No a műszerés méréses dologra nem mondok semmit..)))
Tudjuk, hogy ez a terhelésérzékelős mérési módszer, ahogy a buszok kihasználtságát mérték, alacsony utasforgalomnál arányaiban jobban torzít, így kis kihasználtságú buszok mérésénél ez a módszer NEM elegendően megbízható, a mérés általában fölfelé téved. (A 10 tonnás buszhoz képest nem tudja a terhelésérzékelő pontosan bemérni hogy 3 vagy 10 utas van a buszon.)
BKV mérése alapján, amelyet senki sem ellenőrzött... amúgy tudod, hogy az üres 10t buszon ennek a műszernek mekkora a hibahatára? Ennél lényegesen nagyobb az információnk szerint...