Keresés

Részletes keresés

mustár-mag Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3523
Én még emlékszem, amikor a buszokon (minden buszon!) egy kis elkerített helyen ott ücsörgött a kalauz, vagy kis barna oldaltáskájával keringett az utasok között - és minden felszállónak az kezelte a jegyét! Ott nem lehetett bliccelni, mert az utas két dolgot tehetett a felszállás után: 1.) felmutatja a bérletét, 2.) odavergődik a kalauzhoz, és megváltja a jegyét. (Amikor tömött volt a busz - gyakran volt ilyen - , az aprópénzt adták tovább láncszerűen az utasok, majd a megváltott jegy visszavándorolt a gazdájához - ha úgy jött ki, - akkor a visszajáró apróval együtt...)
Előzmény: maszuletettbarany (3522)
maszuletettbarany Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3522
Hát nem hinném hogy a 3 "biztonsági" egy buszon utazna... Maga a kezdeményezés nem rossz szerintem, régen is volt ilyen és ki lehetett bírni. A bevezetési időszakban biztos döcögve fog indulni és emiatt lesz némi morgolódás, de remélem túléli a kezdeti nehézségeket az ötlet.
Előzmény: apróka (3520)
mustár-mag Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3521
eddig azt hittem, hogy a kialakult agyalágyult helyzet abszurditását már nem lehet fokozni...

A következő lépés az lesz, hogy a 3 smasszer gyanútlan járókelőket fog erővel feltuszkolni a buszokra a kihasználtság fokozása érdekében ?? :)
Előzmény: apróka (3520)
apróka Creative Commons License 2009.05.26 0 0 3520
Apróka hír

A141- es járaton júniustól 3 azaz három biztonsági őr teljesít majd szolgálatot.
Felszállni csak az első ajtónál lehet, mint a Volán járatain, jegy és bérlet felmutatásával.
A másik két úriember a leszállóknak segít ill. megakadályozza a felszállást.
Biztos jó bótot csinál ezzel a BKV, legalább javul a kihasználtság:)
Igaz, hogy a behajtott pénzt mindjárt ki is fizethetik bérnek, meg még amennyivel többet...
Kíváncsi leszek a délutáni időszakban, mondjuk a Városház Téren mekkora dugó lesz a feltorlódó buszok miatt? Nem ártana, ha a BKV szakemberei kirándulnának egyet a Volán járatain és tanulmányoznák a felszállók számával egyenlő arányban növekvő menetidő problematikáját...
El nem tudom képzelni, hogy miért van erre szükség, ellehetetleníteni akarják a járatot, vagy ismét kísérleti nyulak lettünk?
Mindenkit vigasztaljon, nemcsak mi kapunk a jóból:P
kikitu67 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 3519
Mivel a múlt héten már igen meleg volt, gondoltuk, hogy itt az ideje nyitott ablaknál aludni (ha már van egy kertes, zöldövezeti házunk). Reggel ötig ment is a dolog, mikor elindult a csuklós, felváltva a kisbuszokkal. Hajnalban keltünk, ablakok becsuk. Azóta nem próbálkoztunk. Melegünk van, a buszok járnak (pár hete legalább annyival jobb volt, hogy nem ez az őskövület járt, hanem az eggyel "modernebb" változat).
Nyáron is járnak, mikor nincs iskola, és szinte alig néhány ember van rajta.

A múlt héten a belvárosban volt dolgom, de a 4-6-os villamoson közölték a Petőfi-hídon, hogy nem megy tovább. A Baross utcához kellett mennem. Onnan gyalogoltam hősiesen, és közben azon gondolkoztam, hogy milyen jó, hogy nem a városban lakom, mert ha nálunk nem megy pl. a Dózsa Györgyön a 214-es, még mehetek 114, 213, 233E csuklós buszokkal. Lehet, hogy ezért költöztünk ki a kertvárosba???
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 3518
statisztikákkal vigyázni, mert mingyá' kihozza valaki 110-re azt a 20-at... :-X
Előzmény: Törölt nick (3517)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 3516
"szivárványos hajnali ébresztést, ez itt a 4.15-kor a Vincellér úttól startoló HKV (úgyismint helyi közlekedési vállalat) magenta szellemjárata, üdvözlöm kedves nemlétező utasainkat!"

anomím (vagy nick-es) leveleknek ugyi kevés hitelt adunk..., de olvastam ezen a blogon (http://kerekagy.blog.hu/2009/05/24/mesterseges_dugo_budapesten_ki_kiserletezik_kin), hogy - idézem -: "A becslés eleje egész jó - BKV-s ember mondta nemrég hogy konkrétan 40x több szálló port bocsát ki egy átlagos BKV busz egy modern benzines autónál".
Elég horror adat...
Előzmény: mustár-mag (3515)
mustár-mag Creative Commons License 2009.05.23 0 0 3515
Hogy ez eddig nem jutott eszünkbe??!
Nem jelenthetne-e kompromisszumos megoldást, ha kék után zöld, azután narancssárga, majd rózsaszín, banánzöld, de rögtön utána mélybíbor színű buszok érkezének?? :) Enyhítené a kék egyhanúságát!
(Átmenetileg ez is megoldás lehetne, amíg nem jön egy értelmesebb városvezetés, amely belátja, hogy talán mégsem kell a Hittérítő utcában 50 családnak 430 busz)
Előzmény: kertvarosi (3514)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.22 0 0 3514
tesztelhetnék a mi utcánkban is... :-) ezek a kékek olyan unalmasak.
(és olyan sok van belőlük...)
Előzmény: Fzolee (3513)
Fzolee Creative Commons License 2009.05.22 0 0 3513
Tesztelik, ha jól tudom egy hétig.
Előzmény: kertvarosi (3512)
kertvarosi Creative Commons License 2009.05.22 0 0 3512
ugyan nem Budafokon..., de ma a sima 7-es vonalán egész komoly és megnyerő külsejű szürke Mercedes buszt láttam közlekedni utasokkal, sajnos az ellenkező irányban (nekem egy leharcolt kék jutott). Nemrégen volt (fél)hír, hogy hónapokon belül Orangeways buszok futhatnak majd bizonyos BKV-járatok helyén (http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/15/beszallna_a_bkv-ba_a_celebmilliardos). Megindult volna az alvállakozók lecserélése, vagy mi folyik éppen, tud erről valaki infót adni?
maszuletettbarany Creative Commons License 2009.05.21 0 0 3511

Kedves Csiko_hal!

 

Eddig viszonylag kevés dologban értettünk egyet, ennek ellenére szerintem nagy kár lenne, ha nem osztanád meg többé velünk a véleményedet, ezért:

 

 

22 - a XXII. kerület - Budafok-Tétény:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9191783

 

"A 2001 óta létező hasonló nevű kerületi topikot klubjellegűvé alakították, emiatt merült fel a nulláról indulás ötlete - hiszen ügyeink közösek, egy helyen lakunk! Mindenki véleménye egyaránt fontos - reméljük együtt, hogy itt megtaláljuk a közös hangot pl. a környezetvédelem, a közbiztonság, a napi életvitel és egyéb témakörökben. "

 

 

 

Itt majd nyugodtan beszélgethetünk, még akár a buszokról is, ráadásul anélkül, hogy ezzel másokat zavarnánk a kialakult szokásaik gyakorlása közben.

 

Üdv, MB

Előzmény: válasz maszületett báránynak (3503)
LOB2008 Creative Commons License 2009.05.20 0 0 3510
forrás: http://busz150.blogspot.com/ BKV műszeres mérés eredménye: 15%-os "kihasználtság" a 150-es busznál (Tanító u.)

BKV mérőműszeres vizsgálata alapján az alábbi "kihasználtsági" adatok jöttek ki a BKV 150-es autóbuszán a Tanító utca megállónál.

2009.04.02. munkanap Budatétény felé : 14,55% (letöltés)
2009.04.02. munkanap Kosztolányi felé : 15,72% (letöltés)

2009.04.04. szombat Budatétény felé : 13,95% (letöltés)
2009.04.04. szombat Kosztolányi felé : 13,18% (letöltés)

2009.04.04. vasárnap Budatétény felé : 13,87% (letöltés)
2009.04.04. vasárnap Kosztolányi felé : 14,57% (letöltés)


A BKV válaszlevelében kifejtette, hogy

nincs lehetőségük arra, hogy a Fővárosi Önkormányzat által támasztott elvárásokkal ellentétesen cselekedve, saját hatáskörben eszközöljük a 150-es autóbusz útvonal módosítását" (letöltés)

ugyanakkor a BKV 2009.04.22-i előterjesztésében azt írja, hogy:

"Utasforgalmi felméréseink a mai viszonylatvezetés szükségtelenségét nem támasztották alá, a mért utasszámok alapján a járatokra szükség van..."
...
"XXII. kerületet is kiszogáló, új útvonalakon közlekedő autóbusz-viszonylatok csúcsórai kihasználtsága ... 150-es 90%"


Németh Zoltán alpolgármester az ülésen az alábbiakat mondta:

"Amit mindenképpen szükséges leszögezni, hogy ha megnézték azt a diagramot, amit még egyszer kivetítettek a BKV munkatársai, akkor azt látják, hogy naponta egy irányban 600-an utaznak ezen a vonalon, a Tanító utca térségében, tehát nem máshol, ami azt mutatja, és összevetve ezt a tiltakozásokkal, illetve azoknak a számával, akik érdeksérelmet vélnek emögött, egyértelmű az, hogy a buszt használók vannak többen, ha ezt kell figyelembe venni, mert korábban tiltakozások alkalmával többen elmondták, hogy bizony, össze kellene hasonlítani, hogy hányan fogják igénybe venni várhatóan ezeket a járatokat, illetve hányan szenvednek érdeksérelmet. Azt gondolom, hogy az utasforgalmi tapasztalatok mindenképpen eligazítanak ebben az irányban. " (letöltés)

kertvarosi Creative Commons License 2009.05.19 0 0 3509
Nekem is eszembe jutott már a Catch-22 …:-) Többször is tavaly nyár óta, sokféle vonatkozásban. A másik Kafka – ha elfogadod az abszurdítást, utána már minden magától értetődően szolgálja a létrejött helyzetet.
maszuletettbarany Creative Commons License 2009.05.18 0 0 3508
 

A kórterem tiszti állományú betegeinek a kötelmei közé tartozott a legénységi állomány leveleinek cenzúrázása; a legénységi állo­mánynak külön kórterem állt a rendelkezésére. Egyhangú munka volt, és Yossarian teljesen letört, amikor rájött, hogy a legénységi állomány élete alig érdekesebb, mint a tiszteké. Az első nap min­den kíváncsiságát lehervasztotta. Hogy megtörje valamivel az egy­hangúságot, játékokat eszelt ki. Halál a bővítményekre, hirdette ki egy napon, és a kezébe került minden egyes levélből egy szálig ug­rottak a jelzők és a határozók. Másnap a névelőknek üzent hadat. A rákövetkező napon az alkotás magasabb régióiba emelkedett, amikor is kihúzott mindent a levelekből, csak az egy-et, az o-t és az az-t hagyta meg. Úgy érezte, ezzel a sorok közötti feszültség dina­mikája hatalmasan megnőtt, s a levél csaknem minden esetben sok­kal egyetemesebb mondanivalót sugárzott. Hamarosan feketelistá­ra került a megszólítások és az aláírások némely tagja, ugyanakkor a szöveg érintetlen maradt. Egy alkalommal az egyik levélből min­dent kicenzúrázott, csak az üdvözlést, „Drága Máriám” hagyta meg, s a legvégére ezt írta: „Tragikusan vágyódom utánad. A. T. Tappman, tábori lelkész, Egyesült Államok Hadserege.” A csapat­test tábori lelkészének A. T. Tappman volt a neve.

Amikor már a levelekben minden lehetőséget kimerített, a borí­tékon levő címeket és neveket kezdte ostromolni, utcákat, családi otthonokat rombolt le, csuklójának egyetlen könnyed kis mozdula­tával egész metropolisokat semmisített meg, mintha Isten minden­hatóságát birtokolná. A 22-es elrendelte, hogy minden cenzúrázott levélen rajta legyen a cenzortiszt neve. Ő a legtöbb levelet termé­szetesen nem olvasta el. Ezekre saját nevét írta. Azokra, amiket el­olvasott, ezt írta: „Washington Irving”. Amikor elunta, akkor ezt írta: „Irving Washington”.

Előzmény: válasz maszületett báránynak (3503)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3507
Huhh! (fellélegzés akart lenni) :-))
Előzmény: válasz maszületett báránynak (3503)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3506
Ma este is ketten szálltak csak fel a 150 -re a Tanító utcánál. Nyilván ők is bérlet nélkül utaznak (mert itt soha sincs ellenőrzés) és nyilván ők is a volánbuszt akarták kiváltani (?)
Előzmény: Fodorf (3493)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3505
Mennyit is jelent az a 15% -os kihasználtság? Ez ugye nem konstans...tehát nem mindegyik buszon lézengenek az emberek.
Magyarán ha azt veszed, hogy a buszon utazók inkább autóval mennek (1fő / 1autó)...akkor kiszámolhatod szerintem a sok handabandázás helyett, hogy ugyanazon az útszakaszon melyik környezetszennyezőb: 1 busz 8 utassal vagy 8 autó (1-1 utassal).
Előzmény: Fodorf (3491)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3504
"Szép új világ" köszöntött be a másik topicon.
Előzmény: válasz maszületett báránynak (3503)
válasz maszületett báránynak Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3503

Nemrég a BUDAFOK-TÉTÉNY: múlt, jelen, jövő topicból törölték az egyik írásom.

Szerintem nem a buszos témával foglakozott. A törlés oka iránt hosszasan érdeklődtem, de egyenes választ nem kaptam.  A moderátor (vélhetőleg b-t2) szerint egyszerűen beleesett a 'szórásba'. Ezt az érvet is csak nagy sokára indirekt adta. Ezt nem tudtam elfogadni. Az egész rendszer nem tetszik, (nem tudnak/mernek indokolni, nem tudnak/mernek kiállni a cselekedetük mellett), ezért kértem, hogy az összes régebbi írásom töröljék a topicból, mert olyan 'majd elfeledett rendszert idéző topicba nem akarom látni írásom.

Ezt is kétszer kellett kérnem, mire elhitték, hogy tényleg azt akarom, amit írok.

Megtették, és bónuszként törölték a nickemet is.

Így ezentúl itt sem boldogítot senkit, András fellélegezhetsz :))

csiko_hal.

best regards.

 

Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3502
Közös mérés: sokszor kértük, nem kaptunk lehetőséget, csak igéretet.
Előzmény: Törölt nick (3500)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3501
A másik ügy: a BKV útvonalfelülvizsgálatára gondolsz, amit elsőre 10 évre titkosítottak, mert azt volt benne, hogy nem megfelelő a buszok közlekedésére, majd utána kiadtak egy "valamilyen" vélt jegyzőkönyvet, mivel ugysem tudjuk ellenőrizni?
Előzmény: Törölt nick (3499)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3500
A mérés nem reprezentatív az ismert okokból.
Annyira vonom ettől függetlenül csak kétségbe, amennyire Ti a BKV-st.
Egyébként meg tényleg kellene egy közös mérés. de a jelen adatok sem feltétlen indokolnak elterelést a jelenlegi vonalvezetéstől.
Előzmény: Fodorf (3498)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3499
Akkor kell kikérni amikor volt utasszámmérés, ha nema adták ki akkor meg miért nem léptek? Ne keverjük a másik üggyel...
No a műszerés méréses dologra nem mondok semmit..)))
Előzmény: Fodorf (3498)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3498

Ismerjük, ezért írtam.

 

Tudjuk, hogy ez a terhelésérzékelős mérési módszer, ahogy a buszok kihasználtságát mérték, alacsony utasforgalomnál arányaiban jobban torzít, így kis kihasználtságú buszok mérésénél ez a módszer NEM elegendően megbízható, a mérés általában fölfelé téved. (A 10 tonnás buszhoz képest nem tudja a terhelésérzékelő pontosan bemérni hogy 3 vagy 10 utas van a buszon.)

 

BME : kétségbe vonod?

 

Ki.

Előzmény: Törölt nick (3497)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3497
Nem ismered a működési elvet... teljesen.
A BME-t se ellenőrizte senki.
Kikérted valaha?
Előzmény: Fodorf (3495)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3496
+ nem furcsa, hogy ezeket a felméréseket nem látta senki?
Előzmény: Törölt nick (3494)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3495
BKV mérése alapján, amelyet senki sem ellenőrzött... amúgy tudod, hogy az üres 10t buszon ennek a műszernek mekkora a hibahatára? Ennél lényegesen nagyobb az információnk szerint...
Előzmény: Törölt nick (3494)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3494
még vasárnap is átlag 1 felszállló, átlag kettő le... Persze mozog 0-6 között, de van.

Előzmény: Fodorf (3493)
Fodorf Creative Commons License 2009.05.17 0 0 3493
Nem tudom figyelmen kívül hagyni, amikor nap mint nap látom az üres buszokat...
Előzmény: Törölt nick (3492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!