A MABISZ helyt is fog állni, azonban a "károkozóval" ( a biztosítottal szemben ) regreszt fog alkalmazni. ( dologi károk esetén 500 millió. nem vagyoni károk esetén 1 250 millió a BÖ.!) Nos, a volt MÁV egyesületi tagok mindezt, hogyan fogják tudni kifizetni?
Erre írtam én, hogy a "Biztosítás felügyelet és a PSZÁF (gitt egyeltekkel) fizetettném meg, mert az ő hibájukból kerültek az "ügyfelek" ebbe a kilátástalan helyzetbe. Azért még egy "Egyesületi biztosítottól" sem várható el, hogy profi biztosítási, jogi szakember legyen.
Ilyeneket és ehehz hasonlókat, csak egy olyan országban tudnak elkövetni, ahol a "biztosítási kultúra" a nullával egyenlő és a morált sehol nem tanították az oskolákban.
Attól tartok, hogy a károsultak és a "károkozók" nehéz jogi procedura elé néznek.
Erre írtam a "jogi barkácsolást", hogy a MÁV. egyesület vezetői enynire felelőtlenül dolgoztak. Eért kellett volna a bizt. felügyeletnek, vagy a pszáf -nek közbe avatkozni.
Mindebben tökéletesen egyetértünk. Olvass vissza, mit össze hisztériáztam akkor ebben a topicban, hogy nem tökölni kéne (eladni az egész ügyfélkört egyben valakinek, meg ilyen bohócságok), hanem AZONNAL lehúzni a redőnyt, ügyfeleket rövid határidővel szétkergetni, új cégekhez átköttetni.
Amit idézel, az az én olvasatomban most is tökéletesen azt igazolja, hogy a MABISZ kell, hogy helyt álljon.
15§ (1). A kártalanítása számla kezelője kizárólag olyanesetekben köteles helytállni, amilyen mértékben a károsult a károk megtérítését a társadalombiztosítás , vagy vagyon és felelősségbiztosítás alapján nem követelheti.
Esetünkben ugye az a probléma áll elő, hogy a károsult nem követelheti a megtérítést, mert bár a károkozó rendelkezett ugyan érvényesen létrejött, a jogszabályoknak, hatósági előírásoknak és engedélyeknek megfelelő felelősségbiztosítással, csak a biztosítója eltűnt. megszűnt, fizetesképtelenné vált, akármi. Tehát a károsult eredményesen nem tudja követelni a tartozást.
A 8. § (2) konkretizálja az egyik helytállási kötelezettségét a MABISZnak, amikor kimondja, hogy akkor is köteles helytállni, ha nincs megkötött kötelező felelősségbiztosítás. Nem azt mondja, hogy csak akkor, hanem hogy akkor is. Ebből logikusan az következik, hogy más esetben is, azaz pl. ilyenben.
Sőt, ha megnézed a 15. §-t:
(5) Ha a Kártalanítási Számla kezelője és a biztosító között vitás az, hogy ki köteles a vétlen károsult kárát megtéríteni, a kártérítés összegét a Kártalanítási Számla kezelője megelőlegezi, és utólag a károkozó biztosítójával elszámol. A Kártalanítási Számla kezelője előlegezi meg a kártérítés összegét abban az esetben is, ha a biztosítók között vitás az, hogy ki köteles a vétlen károsult kárát megtéríteni.
Tehát cigánykodhatnak még a cégek hosszasan, de a MABISZnak mindenképpen fizetnie kell, utána meccselje le a MÁV Biztosítóval, vagy ami maradt belőle... A károsultaknak ebből az egész cirkuszból a jogalkotói szándék szerint semmit nem lenne szabad, hogy észleljenek!
A regressz izgalmas lesz, mert... na az nem lesz. :-DDDD
15. § (7) A Kártalanítási Számla kezelője a károsult követelésének kielégítésével kapcsolatban felmerült összes ráfordítása és költsége megtérítését követelheti a biztosítással nem rendelkező üzembentartótól, illetve egyetemlegesen a forgalomba nem helyezett vagy a forgalomból kivont gépjármű tulajdonosától és vezetőjétől. A költségek átalányösszegben is megállapíthatók.
Ciki. Az üzembentartó ugyanis "rendelkezett" biztosítással... Magyarul a MABISZ bukózza az egészet... Nem véletlenül szirénáznak a cirkusz elejétől kezdve, nehogy bárki is elővegye őket, ugyanis ők persze hogy tudják, hogy az általam a fent leírtak bizony helytállóak. No de ebből már lábaljanak ki, ahogy tudnak, én már rég nem dolgozom nekik, a károsultak helyzete meg sokkal jobban érdekel.
Az általad említett 7§ (1) és a 8§ (2) -t egészítsük ki a 1§ (h) "Kártalanítási számlát a MABISZ kezeli". 15§ (1). A kártalanítása számla kezelője kizárólag olyanesetekben köteles helytállni, amilyen mértékben a károsult a károk megtérítését a társadalombiztosítás , vagy vagyon és felelősségbiztosítás alapján nem követelheti. (7). a kártalanítási számla keezlője a "regreszt" érvényesítheti. ( a 8§ (2) . erre hivatkozik.
Attól tartok, hogy a károsultak és a "károkozók" nehéz jogi procedura elé néznek.
Erre írtam a "jogi barkácsolást", hogy a MÁV. egyesület vezetői enynire felelőtlenül dolgoztak. Eért kellett volna a bizt. felügyeletnek, vagy a pszáf -nek közbe avatkozni.
Köszönöm, nagyon jól tudom, mit csinál és mire való a MABISZ. Mint valahol nagyon lentebb már leírtam, kb. 1000 regressz ügyben dolgoztam a MABISZnak még régebben.
Javaslom olvasd el a kgfb rendeletet, különös tekintettel annak 7. § (1) és 8. § (2) bekezdéseire, és utána mondd meg nekem, hogy szerinted miért NEM kell helyt állnia a MABISZnak ezekben az esetben.
Az egyesületi vezetők nem érdekelnek, inkább a károsultak...
Ez nem egy gusztustalan ország, legfeljebb annak, aki balek volt és belelépett abba, amibe nem kellett volna. Egyébként nem hiszem, hogy innen tartozással meg lehet lépni.
Adamsky! Nagyon igazad van! Ha a per úgy alakul, hogy fizetnem kell, én inkább elmegyek ebből a gusztustalan országból. Kezd nálam betelni a pohár. kis bálint is majd azt mondja amit princ gábor: olyan régen volt már. Aztán kiss bálint is megússza 3,5 milliós büntetéssel. Különben kiss bálintot kicsinálom. Nem kell a címe, nem fogom megverni, de egy életre megemlegeti. Amíg él nem fog engem elfelejteni. Mivel gusztustalan ötleteim, tréfáim csak lehetnek ezek után!? Telefonszáma nincs meg esetleg valakinek? Annak nagyon örülnék!
Én kijelentem hogy nem voltam Mávos soha és nem is okozott még kárt nekem senki. Kárt okoztak mikor a sutyok feltörték a kocsit, de hiába a tettenérés elengedték öket:D
Na ami szurja a szemem, és ahogy láttom sok ember ezt nem veszi észre
" sok embernek van kocsija és volt már régota. Valamelyik töketlen kitalálta legyen kötelező ami elméletbe jol hangzik, de a köcsög magyar biztositok miatt (ebbe mindegyik beletartozik), ez itt nem müködik.
Nézzük az én példámat mikor megvettem a kocsit és én is elmentem biztositást kötni, hááát olyan szorások voltak hogy csak na. Negyedévre az egyiknél 8 ezret kellett volna fizetni a másiknál meg 30 ezret. Azért ez nem mindegy, azt a különbségt inkább a családomra költöm azért egy évben majd 90 ezer forint. Ennyit a megbizhatoktol
tehát elkezdtek alakulni a biztositok, Jöttek az ismerösök, jöttek az ilyen egyesületek, és a magyar elment megnézni akár a Netrisken vagy bárhol, hogy hogyan tudja csökkenteni ezt a KÖTELEZŐ ADÓT, mert ezt annak lehet felfogni Van aki a Mávot választotta, van aki a másikat, ez most tökmindegy, de biztos vagyok benne, hogy aki a MÁVOt választotta az emberek nagy része nem azért ment oda mert tudta hogy lelépnek a pénzével, hanem azért mert azt hitte hogy olcson megussza, tetejébe beazonositotta a MÁV-al
Ami itt pofátlan az nem más, hogy a PSZÁF valamint a többi szervezett hagyta ezt a lufit kipukkanni, és szarba hagyta az autosokat, mostmeg mossa a kezeit
ha mondjuk én MÁV-os lennék vagy bármi és mondjuk engem beperelnének mert az én biztositom, akinek fizetek rendesen határidőre baszik fizetni, azért érdekes esetnek tünik.
Befizettem a kötelezőt?? Igen Határidőre?? Igen Ergo a biztositomnak fizetni kell?? Igen
Akkor miért engem perelnek be, mikor én a biztositást megkötöttem??
Egy biztositocégnél addig vagy jo kuncsaft mig fizetsz, mikor nekik kell fizetni akkor csesznek rád. Anno betörtek hozzánk, volt biztositásunk és mégis csesztek fizetni, pedig egy 'jóhirű biztositó' Mindent kitaláltak hogy ne kelljen kifizetni azt amire szolt a biztositás. De a köv honapba felszolitottak hogy ugyanmár az e honapit még nem fizettem be:D
Sajnálom azokat akiknek egy Mávos nekiment, de azokat is akik fizették a Mávos biztositást nem tudván arrol hogy Lufi effektus van.
Itt a PSZÁF-ot a Mabiszt és azokat kellene perelni aki ezt a kötelező szart kitalálták
De itt egyszerübb a kis embert szopatni ebbe a nyamvadt országba
Nézd, én alapvetően jól elvoltam vele, amikor ezt az állam intézte egy állami biztosítón keresztül, amúgy is csak nyűg a nyakamban ez a biztosítósdi-hülyeség. Tudtommal a multi-biztosítók (mán csak olyan van szépszerével az egyesületeken kívül) szekálták ki a kötelező piacának liberóját, nekik érdekük nem nekem, ergo nekem egyszeregynek tűnik, hogy az ebből eredő sz*rokért a MABISz fizessen. (illetve a PSZÁF, ha megállapítható a törvényszegő mulasztása)
Az meg rossz vicc lenne, ha az állam kötelezne arra, hogy multécég ügyfelévé váljon bárki is, ha meg betiltod az egyesületeket, ottan tartanánk.
A másik! Miért hagyták, hogy ez legyen a biztosító neve? Lehet, hogy nem vagyok túl figyelmes ember, de elösszőr amikor megkötöttem a biztosítást esküdni mertem volna hogy állami biztosító. És szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Persze később rájöttem, hogy nem az. De most nincs 500e-em amit kérnek tőlem.
"Ilyen csak "Abszurdisztánban fordulhat elő, hogy ekkora "szarvas szakmai hibát" vétsenek a felügyeletet ellátó szervezetek. ( a károsultak kárát ezzel a két "szakhatósággal"? ( gitt egylettel ) fizetettném meg."
Ezzel abszolút egyetértek!
Amúgy van még 2 biztosítási Egyesület magyarországon, velük mi van? A PSZÁF még kétszer el akarja játszani a MÁVBiztosítós sztorit???
A MABISZ-nak akkor kell állnia a cehhet, ha a károkozónak nem volt érvényes kgfb-je. (ilyenkor regreszt alkalmaz a károkozóval szemben , amire a MÁV-osok is számíthatnak, ha mégis ezt a megoldást válasszák ) A MÁV egyesület tagjainak volt érvényes kgfb-je.
A jegyzőkönyvekből egyértelműen kiderül, hogy mikor milyen határozatot hoztak. ( a felügyeletnek minden határozatot el kell jutatni. )
Mi van már a volt egyesületi vezetőkkel? hol tart az ellenük indított hatósági eljárás?
Azokkal a jogi "barkácsolásokkal" hagyták megtéveszteni a "fogyasztókat" a biztosítottakat, hogy elhitették velük, hogy a törvényt felülírhatja egy egyesületi "közgyűlési határozat".
Ma beszéltem a MÁV biztosítóval. Nincs pénz, nem lesz kifizetés. Augusztusban zárnak le mindent, de pénz nincs, nem is lesz. Szerintem a felszámoló azt is eltüntette ami maradt. MAGYARORSZÁG 2009 / a lehetőségek hazája/
Látod, ez a szégyen, hogy neked, a károsultnak kell pereskedni azért, hogy a károd megtérüljön. Elsősorban a "Biztosítási felügyeletet", másod sorban a PSZÁF- et terheli a felelősség, hogy ez ebben az országban egyáltalán megtörténhetett. Azokkal a jogi "barkácsolásokkal" hagyták megtéveszteni a "fogyasztókat" a biztosítottakat, hogy elhitették velük, hogy a törvényt felülírhatja egy egyesületi "közgyűlési határozat". A biztosítás felügyeletnek már ekkor vissza kellett volna vonnia a MÁV Eygesület működési engedélyét, vagy legálább a PSZÁF-nek beavatkoznia. Ilyen csak "Abszurdisztánban fordulhat elő, hogy ekkora "szarvas szakmai hibát" vétsenek a felügyeletet ellátó szervezetek. ( a károsultak kárát ezzel a két "szakhatósággal"? ( gitt egylettel ) fizetettném meg.
Nem veszek én mérget semmire. Csak nekem fizessen valaki! =) Leszrom konkrétan hogy biztosítót vagy okozót kell beperelnem érte... Ez még eztán jön. Eddig azon voltam hogy a kocsi kész legyen, és lett is zsebből. Igaz fényezve még nincs, az jövő évi projekt, de a lényeg GURUL! =) Eztán a bürökratikus részére hasalok rá, hátha valahonnan kifizetnek mint károsultat.
A volt MÁV Általános Biztosító Egyesület (ÁBE) ügyfeleit is fizetésre kötelezték a bíróságok az eddig lezárult első fokú ítéletekben, de nem kizárt, hogy a másodfokú perekben nem ők, hanem a kártalanítási számla fog fizetni
Amihez a legjobban ért: semmit és kussol, ezzel megvárja, amíg jó nagy gebasz lesz. Utána meg majd írnak róla jóféle jelentést meg beszámolót, ha esetleg nemrég felvették valamelyik főnök ágyasát, akinek van ECDL-vizsgája, akkor talán még PowerPoint prezentációt is... >:-DDD
http://karpark.blog.hu/2009/05/16/hogy_zar_le_egy_reszeg_egy_hitelt "x 2009.05.16. 12:55:39 Felhívom mindenki figyelmét arra, hogy a TIR biztosító senkinek sem fizet, ugyanúgy mint a MÁV annak idején. Csődbe mentek, és nekem már 1 éve húzodik az ügyem ,hazudnak rendületlenül és szemtelenül. Ha ilyen kötelezővel ütköztök rendőrségi helyszinelés nélkül ne hagyjátok az ügyet !!!!!!!!!!! Akkor majd a MABISZ kb. 5 év múlva talán fizet a TIR helyett, ennélkül viszont soha!!!"
Én is ebben a cipőben járok. egy mávnál szerződött tahó letarolta hátulról a feleségemet az útról. Fának ment, gerinctörés, stb. Életveszélyes, maradandó sérülést szenvedett.
Azóta a máv bizt és felszámolója még válaszra sem méltatott minket, a segíteni szándékozás halvány szikrája sincs meg bennük. A kocsi darabokra tört, egy fillért sem fizettek, sőt kerülőúton a jogi képviselőjük azt mondta, hogy nem is szándékoznak fizetni.
a rendőrség a szokásosnál is lassabban vizsgálta ki az ügyet, aminek a végén büntető eljárást kezdeményezett az ügyészségnél az okozó ellen. persze most már tudom, hogy hiába lettek volna gyorsabbak, a mávbizt és felszámolója akkor sem akart volna fizetni.
a magyar királyi bíróság minden indoklás és jelzés nélkül majd fél évig várt, hogy kitűzze a tárgyalást a kártérítési perben. kíváncsi vagyok, hogy mit hajlandóak tenni a tárgyalás szeptemberre való elnapolásán kívül.
egyébként szerintem majdnem reménytelen a máv bizt felszámolóját perelni. ami volt pénz, azt már lenyelték. valójában a MABISZ-nak kellene helyt állni ezekért a károkért. azért, mert azt pont az ilyen helyzetekre hozták létre. ha ismeretlen vagy érvényes felelősségbiztosítás nélküli okozó okoz kárt, akkor ők állnak helyt és majd beszedik a károkozótól. itt is ez lenne a helyzet. persze próbálnak kibújni a dolog alól, hogy 2008 augusztus 15-ig volt ezeknek érvényes biztosításuk. de aki kicsit is jártas a jogban az tudja, hogy ezek nem voltak érvényes szerződések. a magyarisztánban is érvényes jogrend szerint a csalással vagy megtévesztéssel létrejött szerződések semmisnek tekintendők visszamenőleges hatállyal is. márpedig itt erről van szó. ezeknek a szerződéseknek nem volt fedezetük. amit egyébként maga a PSZÁF állapított meg. ez alapján a MABISZnak kötelessége helyt állni és beszedni a kifizetett kártérítést a károkozótól, ahogy tudja. meg persze lefoglalni erre a célra a mávbizt még meglevő pénzkészletét.
de magyarisztánban ezek nyilván nem így mennek. jól jön még valamelyik tolvajnak az a néhány milliárd, amit megnyomorított, vérbe fagyott embereken spóroltak meg a te(l)hetetlen csinovnyikok.