Bocs az előző üzenetem magyartalansága miatt, itt küldöm a javított szöveget. Még én sem vagyok nagypapa, igaz korom és lányom miatt már lehetnék, hisz elmúlt 24 éves. Át szeretnék térni én is a fekvőkerékpárra, de annak az én jelenlegi gyatra anyagi helyzetem miatt nincs realitása. Egy sor más egészségügyi probléma miatt is, muszáj lenne tekernem, de a normál kétkerekűvel már alkalmatlan vagyok, lassan már egy éve. Lásd a www.tothjozsef-eng.atw.hu -t
Még én sem vagyok nagypapa, igaz korom és lányom miatt már lehetnék, hisz elmúlt 24 éves. Át szeretnék térni én is a fekvőkerékpárra, de van bizony annak az én jelenlegi gyatra anyagi helyzetem miatt nincs realitása. Egy sor más egészségügyi probléma miatt is muszáj lenne tekernem, de a normál kétkerekűvel már alkalmatlan vagyok, lassan már egy éve. Lásd a www.tothjozsef-eng.atw.hu -t
Na ja, még nem vagyok nagypapa :-) A szívem szerencsére tisztességesen működik, de bizony a visszereim nekem is gyalázatosak. Konstrukciós hiba. Ezért álltam át fekvőbringára. Ezen a lábakban a statikus nyomás sokkal alacsonyabb, nyugodtan tekerhetek akár egész nap, gumiharisnya nélkül.
Vele szemben a büfé is javallott :-) Dél-amerikai férj és osztrák felesége üzemeltetik, és ráadásul jól. Ottensheim közepén pedig van a helyi serfőzde, a dunkel Altbier-jük nagyon ízlett! (3 euró/korsóra kell készülni...)
Kipróbált szállás (panzió és kemping) Ottensheim-ben: http://www.rodlhof.at/ (ha a Duna felől jössz, és elhagytad a kempinget, akkor a következő kanyarban)
Bocsi, de én azt hittem, hogy nem csak személyes jellegű fotók vannak a 4 giga anyagban, hanem publikus túraképek is. A l6 % emelkedő, még ha sima aszfalt is, akkor is reménytelenül meredek, de ha ráadásul nedves macskakő is, akkor meg pláne. Én, amikor még olyan fiatal voltam, mint Te, (feltételezve fiatal életkorodat kedves feleséged fotója alapján) kormányt törtem emelkedőn, láncot szaggattam, a lánckereket lecsavartam a tengelyről. Most már a szívemre, a trombózisos lábamra tekintettel bizony vissza kellett vennem. 54 éves vagyok. Való igaz, a belénk rögzült óvatosság néha abszurd cselekedetekre késztett, de ez fordítva is igaz. Másfélhetes osztrák túra után Szentgotthárdnál simán a cukrászda fala mellett hagytam felmálházott bringámat. Még szerencse, hogy voltak jóakaró helyiek, kik figyelmeztettek balgaságomra.
Elég szemérmes fajta vagyok, nem pakolok fel sok fotót egy családi tekergésről. Íme egy publikus: http://www.flickr.com/photos/phoneclicker/2752956916/
És egy pillanatkép - írásban: Passauból már visszafelé jövet, a déli parton tekertünk kb. 10 km-t , és már oszták földön, egy bringaút melletti, klasszikus, fehér, barna erkélyes, muskátlis Gasthausnál megálltunk szobát kivenni. Volt szoba, a házi néni befelé tessékelt bennünket, szétnézni. Ösztönösen fogtam a bringámat, cipeltem befelé a kiskapun, fel a lépcsőn. Értetlenül néz a néni, mutatja a bringatámasztót a ház előtt. Mondom, féltem a bringát. Mire ő: "Kedves uram, én harminkét éve itt lakom, de még soha, semmit nem loptak innen..."
Én is türelmetlenül várom a képeket, mert amikor én túráztam anno arra felé, sajnos nem volt lehetőségem a fotózásra. Már előre is bocsánatot kérek az idétlen szóviccért, de ha már egyszer eszembe jutott, akkor elsütöm. "4 gigányi anyag készült, még vissza se néztem..." Csak ne csigatempóban!!!
Ifjú hitvesem első kerékpártúrájaként csináltunk egy Wien - Passau - Linz túrát.
Bécsig vonattal mentünk, két főre az oda-vissza jegy bringaszállytással 29000 volt. Onnan kerekeztünk, napi 110-120 km-eket. Fotelbringával voltunk mindketten, semmi fájás, semmi kényelmetlenség. Végig vendégszobákban aludtunk, 20...23 euró fejenkénti áron, reggelivel. Minden nap éttermi vacsora, 15 euró fejenként.
Bécstől Melkig elég lapos, unalmas. És izmos szembeszelünk is volt. Melktől Passauig látványos, élvezetesebb. Passau iszonyatosan zsúfolt volt, ott akartunk tölteni egy napot, de pánikszerűen visszafordultunk, és inkább Linzig legurultunk a másik parton. Linzből vonattal vissza Bécsbe. A Csárdás Intercityn is, meg az osztrák Intercityn is hatalmas bringaszállító volt. Keine Problem.
Kedves, segítőkész, vendégszerető népekkel ismerkedtünk meg. Magyarországon elképzelhetetlen dolgok történtek velünk: Volt, hogy egy autós elvezetett a házig, ahol van kiadó szoba, volt, hogy végigtelefonálták a a többi szobakiadót, ha náluk nem volt szoba, stb... Le a kalappal!
Sajna a beígért képeket a jegyekről ide ugyan nem, de weblapomra sikerült feltöltenem az ausztriai kerékpártúrák 2005-2007 link alatt. Sinbiciklisnek üzenem, igaz nem alaposan néztem meg az ajánlott oldalt, de nem csak szervezett utakra vonatkozik a buszos kerékpárszállítás?
Hát igen, tényleg nagy káosz van a vasutak fejében. A Wiener Neustadt-Villach viszonylatban 6,80€ volt a kerékpárjegy ára. Visszafelé sem a kerékpárra, sem az utánfutóra nem kellett fizetnem. Helyközi viszonylatban sem. Mutatok néhány tavalyi jegyet, hátha valaki hasznosítható összefüggéseket talál bennük.
Legfissebb információm szerint (MÁV nemzetközi jegypénztáros) ahányszor felteszi az ember egy vonatra a bringát, annyiszor kell 10 eurót fizetni. Minden átszálláskor...
Olvasom a különböző hozzászólásokat az osztrák vasúton történő kerékpárszállítással kapcsolatban, arra a megállapításra jutottam, hogy az osztrák vasutasok sem állnak ez ügyben a helyzet magaslatán. Ugyanis jó néhány esetben, oda-vissza nyolc alkalommal utaztam a Wiener Neustadt-Villach viszonylatban kerékpárral, és utánfutóval, de a mai napig nem jöttem rá a vasutasok logikájára. 2005-ben, ha Villachban veszem meg a vonatjegyet, akkor a kerékpárért nem kell fizetnem, ha Wiener Neustadtban, akkor igen. 2006-ban a számítógép folyamatosan azt jelezte, hogy nincs hely a paklikocsiban, pedig mindig volt. Tavaly már nem is erőltettem, hogy a kerékpáromra is vegyek jegyet, azt a kalauznál szoktam megvenni. Volt, hogy még jegyet sem kellett vennem rá. Az utánfutómra csak egyetlen alkalommal vetetett jegyet a kalauz. Volt olyan eset is volt Wiener Neustadtban, amikor közvetlenül a vonaton vettem jegyet, magamnak is
Ha valakit érdekel az osztrák vasút ezirányú anomáliái, weblapomon talál néhány érdekességet az ausztriai kerékpártúrák link alatt.
Nehéz kiigazodni, valószínű, dehogy, biztos hogy még ők maguk sincsenek tisztában a szabályzattal. Mindezeket csak az érdekesség kedvéért írtam le, ebből hasznosítható következtetést levonni legfeljebb annyit lehet, hogy az osztrák vasutas vonatonként más-más szempont alapján mérlegel. Azt lenne jó tudni, hogy milyen szempont alapján?
Tegnap vettem két vonatjegyet BP-Bécs, oda-vissza, 2 db kerékpárral. 29.040 ft.
Vasárnap indulunk Bécs-Passau irányban megyünk végig, onnan vonattal haza. Nagyon lazára vettem a figurát, semmit nem szerveztem előre, hitvesemmel ez az első közös többnapos bringázás, meglátjuk hány km egy nap...
És a bicikli nemzetközi viszonylatban teljesárú. És mivel mi utánfutóval mentünk, ezért tudoj, hogy külföldön szigorúan veszik, itthon nem, de az is kerékpárnak számít. Ezért nem mentünk vonattal.
Korábban volt szó a kedvezményes jegyről, ami azt nhiszem Nünbergig szólt, mondván, korábban le lehet szálni. Ehhez azonban nem lehet kerékpárjegyet venni. Cimbi most kérdezte. És külön kerékpárjegyet venni csak úgy lehet, hogy bemutatod a kisérő jegyet is. A logikája az, hogy valaki ne vigyen több kerékpárt, mert az árúszálításnak minősűl. Az utánfutó esetében ezt feljegyezték volna a jegyre.
Egyébként bécsből Passauba van speciális buszjárat, ami szálít kerékpárt is, és elfogadható az ára is. Én egy hónapja az oldalt vagy a huszadik linken találtam, az oldal egyébként pont ezt a túrát hirdeti. A linket most nem tudom előbányászni, bocs. Azon az oldalon egyébként sok hasznos info volt a túrával kapcsolatban, bár németül, az angol nyelvű rész pedig kevert nyelvű volt. a passau wien donauradweg címszó alatt érdemes keresgélni. A megtaláláskor egyébknt speciel csomagszálító mikrobusz hirdetés volt, még szerencse, hogy tovább nézegettem.
Ha ketten mentek, érdemes esetleg valakit megkérni, hogy vigyen ki kocsival, mert így olcsóbb. Mégha az oda-vissza utat is kell fizetnetek neki.
Most tervezzük ezt a túrát, de a Passauig való kijutás gondot jelent számomra. Se az elvira sem az osztrák sem a német vasút honlapján nem sikerült vonatmenetrendet és árat találnunk Budapestről biciklikkel együtt.
Tudnátok segíteni abban hogy merre induljak és hogy kb egy főre biciklivel együtt milyen árra számoljak.
A bécs-hainburgi szakaszon nagyon sok helyen (legalábbis 4-5 éve) csak murvás szakaszok voltak, ami járhatóak, csak gyors tempóban nem. Legalábbis nekem nem. A gyorsaságot én arra értettem, hogy ilyen tempónál a kerekező nem ér rá a tájat vizslatni, neki az utat kell figyelnie, mert a salakon nagyot lehet perecelni. Nekem, valószínűleg életkorom miatt, erről a szakaszról kellemes emlékeim maradtak. Természetesen másnak, főleg ha nálam fiatalabb az illető, más elvárásai vannak, neki másvéleménye lehet egy adott helyzetről, ezt én maximálisan respektálom. Ezért írtam az előző bejegyzésem végére azt, hogy minden cici más cici.
Nekem sikerült a Duna bal partján Tulln után letévedni a kerékpárútról egy ártéri erdőbe, ahol a magas vízállás miatt sok helyütt térdig érő vízben kellett gázolnom. Na kérem az a kerékpáros túrázónak valóban járhatatlan út volt.
Nem azt mondtam, hogy jár6atlan, hanem, hogy nekem nem teszett. Tekertem már erdőben, + Duna/Tisza parton is, de csak azt a 80 km-nyi 1befüggő erdőt untam nagyon-nagyon.
Egyetértek veled részben, mert valóban monoton a bécsi-hainburgi szakasz, ha gyorsan tudsz a murvás uton vágtázni. Az véleményem szerint vannak itt igencsak szép részek is, csak ahhoz olyan öregurasan kell tekerni mint amire én voltam képpes. De abban igazad van, hogy minden cici, más cici.
Speciel én, Bécs és Hainburg köz5t deőressziós lettem a monotóniától. A bécsi Dunaparti kempinget nem ajánlom senkinek!!! A bal parton is végig van kerékpárút a greifensteini erőműig, bár Bécsben helyenként jobb a szigeten menni.