Sziasztok! Van egy 97- es balenom, kombi, vàltó bajos, amúgy jó àllapotban van. Holland papírjai vannak, a nevemen van. 70 darab ezresért szeretne egy új gazdàt. Bocsi hogy csak ide irtam. Üdv:Attila. Nullahatharminc2706333.
1. ABS lámpa egyre többször világít, menetközben egyszer csak felgyullad, és úgy marad, de van úgy, hogy pl. pár kilométer után elalszik, aztán esetleg megint vissza. Amikor nem világít a lámpa, akkor hibátlanul működik az ABS. Kivillogtattam a hibakódot, eszerint két hibát tárol, a 35-öst és a 36-ost. A kézikönyv szerint mindkettő "Left rear Wheel speed sensor circuit and rotor", szóval a bal hátsóval van baj. Bebújtam a kocsi alá, megkerestem a csatlakozót és lehúztam, nem tűnt oxidálódottnak. Jellemzően melyik szokott hátul hibát okozni: a jeladó, vagy a rotor (mi ennek a magyar neve)?
2. Összkerékhajtás. A jelek szerint nem működik. Most a hóban vettem észre, hogy elsőkerekesként viselkedik az autó. Felemeltem az egyik oldalát, az első kereket megpörgetve egyből forog a hátsó is, tehát ha nincs terhelve a hátsó kerék, akkor átmegy a hajtás a viszkokuplungon, ha viszont "rajta ül" az autó, akkor az első kerekek elforognak (sárban, hóban), de a hátsók meg sem mozdulnak.
Találkozott már valaki ezzel a hibajelenséggel? Lehet kapni az országban értelmes áron bontott viszkokuplungot, vagy muszáj lesz házilag javítani?
Ha javítani kell, melyik része lehet a hibás? Valamiért elkoptak benne a kuplungtárcsák, vagy a másik oldalon a szilikonos folyadék nyomása nem elegendő a kuplungtárcsák erős összeszorításához? Javított már valaki Baleno viszkokuplungot?
175/70 13 és 175/65 14 között csak 4mm különbség van tengelytől számítva. 185/60 14 1mm-el nagyobb tengelytől. Nem tudom gyári méretű kerékkel mennyire kellene lennie a rugótányértól,de ezek az eltérések simán beleférnek szerintem. Majd megsasolom az enyémen mekkora a távolság.
Az alap kerékméret 175/70R13, ennek a pontos váltómérete 14-es felnire 185/60 lenne, aminél a mostani gumid egy kicsivel nagyobb átméröjü, de az általad említett különbség inkább abból adódhat, hogy a gyáritól eltérö ET-értékü felni lehet az autódon.
1.6 - os Balenóm van december óta és nagyon meg vagyok vele elègedve.Az az érdekes, hogy 14-es felni van rajta 175/65 gumival és elől a rugótányér aljától kb 2 mm a távolság a kerékig.Létezhet, hogy 13- as kerék kellhet rá és a 14-es nagy vagy a lengéscsillapító nem bele való?
Sziasztok. 1.9 TD Baleno motor melyik Peugeot motorral azonos? Milyen tipushoz érdemes keresni alkatrészt ha keresnék? A dusitó szelepem akadozva müködik, és az adagolomat is fejujitattam azota nem akar normálisan müködni! Amig be nem melegszik hol leáll, hol rángat. Az a baj hogy már 3-szor vittem vissza az adagoloshoz, mindig álitottak rajta valamit de még mindig nem az igazi! Sokszor olyan mintha huznák vissza az autot menet közben! Tudtok valami segitséget vagy tanácsot adni? Köszi elöre is!
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. 1.9 TD Balenom van. Kivettük az aksit tölteni. Lehetséges hogy nem tudom beinditani az aksi visszaszerelése után? immobiliser okozhat inditási problémát? 2000 évjárat. Köszi a választ!
Sziasztok! A közeljövőben kombira lesz szükségem, ezért hamarosan eladó válik 1997-es 1.3-as GS Baleno-m. Folyamatosan karban volt tartva, kb. 192.000 km van az órában, fogyasztása 6-7 liter között alakul. A fényezése nem a gyári, a bölcső kb. 2 éve volt cserélve. Az ablak nem esik le, a könyöklő fedele is megvan, és minden működik benne, rajta. Korrózió az ajtók alján, hátsó sárvédő íveken minimálisan megjelent, de nem vészes, és nem feltűnő. Az utóbbi időben új akku (Exide), hátsó fékpofák (Textar), hátsó sportkipufogódob (Bosal) ami nem hangos, lettek cserélve a kötelező szervizeken túl, valamint kapott egy kp. záras riasztót is. Nyáron új alvázvédelmet kapott (rozsdagátló alapozó +rücsi + alvázvédő réteg). Extrák: el. ablak, el. tükör, kp. zár, műbizonylatos fóliázott ablakok, 4 hangszóró, mp3 + sd kártyás + Cd autórádió. Jelenleg 13-as télikerék van az autón, de adok hozzá 15-ös nyárit, használható gumikkal (ami a képen is látszik), és normál hátsó lámpákat a következő műszakira. Műszaki 2017.05.-ig van rajta. Szeretném ha márkakedvelő vásárolná meg, és ugyan úgy gondját viselné mint én. Ajánlatokat kizárólag az nkupa@freemail.hu e-mail címre várok.
Üdv mindenkinek olyan kérdésem lenne hogy van egy baleno 1.6 osom és sajnos szét ment a váltóm (nyeles tengely) a kérdésem az lenne hogy esetleg nem e tud valaki segíteni abba hogy milyen váltó jó rá 1.3 balenoé vajon jó e mert a kedves szerelőm azt mondta hogy jó rá az 1.6 4x4 is csak elfelejtette közölni hogy komplet kuplungot kell cserélni mert semmi nem ugyan az még a leömlöm se szóval nem szeretnék még egyszer bele esni ebbe a hibába olyat is hallottam hogy valami másik autóé jó rá habár nem tudták megmondani hogy meiké válaszokat előre is köszönöm Laci
sziasztok, valaki tudna segíteni egy villámválasszal? :) akksikat nézek G13BB Balenohoz (1.gen 3 ajtós) és amiket ajánlanak webshopok azok 225-227 mm magasak, ami meg most bent van nekem az csak olyan 205 mm magas, a másik két paraméter egyezik... szerintetek rá fogom tudni csukni a tetőt?
Szia! Hajdú -Biharban élek, utána kérdezgettem, szerencsére a közelben van egy váltó specialista és megnézetem majd vele. Köszönöm szépen a segítséget.
Ha hátul dobfék van, elsőként be kell állítani a kéziféket. Felemelt kerekeknél ráellenőrizni, hogy kiengedett kéziféknél ne súrlódjon. Megszorult fékállító automata is csinál olyan tünetet, hogy csak második lenyomásra jelentkezik normális fékhatás.Ezeket leszerelt fékdoboknál lehet egyenként ellenőrizni, bár ez óvatos segítséget és némi szakértelmet kíván, mert ha az automata ráállít, azt vissza kell kattintani, ugyan is a fékdobot már nem tudod ekkor visszaszerelni.
Köszönöm, hogy írtál. Biztos találkoztál már ilyennel. Sanszos lehet a csapágy, nagyobb fordulatnál verődik fel annyi olaj, hogy csendesebben forogjanak. Bontás az igazi megoldás. Csapágyakat lehet kapni, de szinkron gyűrűket hogy találnék, tudtommal csak így nem forgalmaznak.
A kevés olaj miatt a felső csapágyak biztosan kaptak a pofájukra, ezek felengedett kuplungnál üresben is forognak. Az ötödik fokozat deklije könnyen megbontható, a váltó kiszedése nélkül. Én elsőnek ezt nézném- rángatnám meg.Sanszos az összes csapágy cseréje, a szinkron gyűrűkkel egyetemben.
Márciustól Baleno tulaj vagyok. '97-es 1.6 os 223000 km-el vettem. Vásárlás előtt a tesztúton kormány kitekeréskor kattogást hallottam, illetve menet közben zakatoló hang jött a váltó felől és váltáskor reccsenve vette a sebességet. Jó ismerős árulta, egy szerelőműhelybe nem tudták neki megmondani miért van ez a zakatóló hang a váltó felől és miért reccsen, váltócserét javasoltak neki. Egy igazi Japán SUZUKI, erős kasznival, jó motorral. Szóval megvettem tőle ( váltót és féltengely árát + jóindulatot) belealkudva az árba, mert teszt út alatt ráálltam egy szerelőnél az aknára, alánéztünk, nem rohad a kaszni, az alja, és a bölcső se. Mivel 18 éves, korához jellemző korrózió megjelent egy pár helyen, de ezek javíthatók. Vétel után első dolgom volt a váltóba olajszintet ellenőrizni, mondanom sem kell, se a nivó csavart, se a leeresztőt nem tudtam kicsavarni, mivel 4 szögletű süllyesztett fejű csavar van benne, és valaki imbusz kulcsal elnyomorította őket, nagy gondot nem okozott, 2 db erős 12-es csavart hegesztettem rá, és könnyen levehető lett 19-es kulcsal, na de a nivónál nem jött olaj és leengedéskor kb másfél liternyi jött le ( szerelőműhelybe ilyet nem ellenőrizni!!) új ATF olajat kapott 3 litert és megszűnt a reccsenés. 3 hónappal ezelőtt szerelőhöz vittem, egyre hangosabb lett a zakatoló hang - mikor zakatol-? helyben állva járó motornál, menet közben gyorsításnál kb 2000 fordulatig, illetve motorfékes lassításnál, fékezésnél, ekkor erőteljesen hallatszik- kinyomócsapágy váltórúd szimering és kuplung tárcsa-vételkor kaptam hozzá- mindkét első külső féltengely csere volt, sajnos nem történt semmi változás, megmaradt a zakatolás. Ez a művelet felesleges pénzkidobás volt. Másik szerelő egyből váltó cserét javasol, de szerintem váltó gond akkor lenne, ha folyamatosan zakatolna, de nem vagyok szerelő. Találkoztatok már ezzel a problémával, megoldást rá, nincs rá keretem szerelőtől szerelőig járni vele, és mindig kicserélni valamit találomra, mert nem olcsók a dolgok hozzá.