A két befalazott ajtó helyén volt a két büfé/újságos zárt bódéja. Ezek a falon is átmentek, majd amikor bezártak és elbontották, be kellett falazni a helyüket.
Ajtó ott tudtommal nem volt, csak ez a mostani. De hátha valaki jobban emlékszik.
A 41-en végig csak a Somogy ment, illetve a terelt Maestral, és volt olyan időszak a 70-s években éjjel.hajnalban az Adriatica...
Nincs peron, de megoldják. Nem kell akkorát lépni, és az utasok is kibírják, már az a kevés aki maradt...
Reggel az Sm-ről Ps-re, este a párja járt errefelé....Jó vonat volt, Kaposvárról kb máfl óra alatt ott volt a vonat, és viszont...Este még Csomában is megállt, a melósok örömére...
A híres-hírhedt c 20-as. Elütöttek valamikor régen egy csávót, akinek a walkmanje még a baleset után is szólt a fején, utána a beláthatóság miatt kitették a 20-ast....
Porrogszentkirály mh megvan csak a szép felvételi épületet bontották le....
Néhány vonat meg is áll ott ( Teljesen feleslegesen...)
Valamikor: Gs- Kaposvár 100 volt, kivéve az állandó 80.as Csurgó előtt-után, Majd Kb a kaposvári előjelzőtől 80, aztán a bejárattól az átmenő 60, egészen a másik oldali bejáratig, majd onna 80-60...Változó, illetve nem nagyon emlékszem, onnan viszont Kaposvár elágazástól Dombóvár alsóig 100 volt a tempó.....
A Szenta-s dolog valoban remlik igy mar, de azt hidtem mar reg orvosolta a MAV a problemat... Ezek szerint meg nem, ahogy kb. 1 honapja is lattam.
Mikor lesz kijavitva?
(A keresztezest epp azert kerdeztem, mert a 3. vaganynal nincs peron...)
Hat, a regi idokben (amikor meg Zselic es Somogy Exp. is volt, stb.) NEM IGY mentek arrafele a vonatok, pedig meg csorgo es Sergej volt, semmi villamositas... Mara KO kozeli (szerintem) a palya, sajnos.
Sot, ugy remlik meg vmelyik Pecs - Szombathely gyorsok is arra mentek, stb...
Hogy mitol van Kaposvar allomason a peron felol ket ajto is lefalazva (ha ugyan jol lattam?) meg mindig nem vilagos.
Szoban esetleg?
Ami Bate fêle tortent (atepites) meg mindig viccnek tartom, azok ugyanis nem vizelvezeto arkok (ket eso es egy hoolvadas, aztan mar nyomuk sem lesz a foldes arkoknak, stb. miatt)....
Ennek ellenere tan megis legit kicsit a vonalon, bizom benne...
Kaposvar elhagyasakor Gyekenyes iranyaban MIT SZENVED a vonat allandoan mar evek ota (vmi lovarda vagy ilyesmi van balrol, jobbrol meg egy fobb ut)? Tan 10 km/h ha megva abban az enyhe balkanyarban...
Az osszes allomas kis es bejaratan alig haladt a vonat, kiveve tan Csurgot.
Porogszentkiraly allomasnak nyomat sem lattam. Mar megallo sincs, vagy csak az epuletnek van vege?
Porog es Gyekenyes kozt viszont jobban ment a vonat, mint amikor meg a Kavicsbanyai Rendezobol nehany vagany megvolt ...
Köszönöm hogy felírtad. De sajnos, nem vagyok mindig internet közelbe. Ezt a képet,még 10.-én reggel 7 órakor fogtam. A fiam ment suliba a 8832-essel,és ő szólt vissza Lengyeltótiból hogy jön ez a vonat. Azért ilyen rossz minőségű,mert sajnos még alig van világos 7 órakor. a gigant,a 630 037-es.
A taszári scipvk. stratégiai jelentőségű helyre vezet,amit (tán nem véletlenül ) a mai napig szigorúan őriznek,mint ahogy a bevezető fények sincsenek leszerelve,MERT NEM LEHET !!!
Lehet pár év múlva arról beszélünk,hogy hetente hányszor kell a területet különleges narancs-címkés tehervagonokkal kiszolgálni.
Ahogy mondá az úr....űEgy kitérő csak a hibalahetőségeket szaporítja: Biztber, majd a pálya, ha valami törik nm gy darab sínt kell cserélni, hanem drága alkatrészeket....
Aztán milyen sok ilyen akad az országban: Pl. a törökbálinti ipvg kiág...Ott a vágány egy erdőben veszik el. A taszári ahhoz képest nyírt angol pázsit....
Elhiszem amit írsz. A tervező alatt itt a megrendelőt is értem egyben, hiszen a MÁV mint megrendelő végeztette a pályaátépítést is. Az most mindegy, hogy alvállalkozókkal-e vagy sem. Bizonyára ő, mint megrendelő terveztette meg és igényelte a homoki kiágazás átépítését is. (Ne bontogassuk hogy a magyar állam-e vagy a pályavasút, vagy akármi... MÁV és kész.:))
Ilyenkor miért nem lehet egy tanulmányt csináltatni milliókért, amelyben látszik, hogy a 61-es úti átjárótól Északra a pálya a vastag akácos bozót miatt nem járható -> nincs fuvart megrendelő vállalat/magánszemély sem ->> a vágányra szükség sincs.
Élek a gyanúperrel, hogy ha mégis valami isteni csoda folytán valaki vonatot akar közlekedtetni a kiágazáson, akkor pár éjszaka alatt az egyenes vágányú fővonalba egy előre legyártott kitérőt be lehet rakni különösebb hercehurca nélkül.
És nem pazarlunk el sok-sok millió pénzt a puccos vadiúj kitérőbe (amit jó eséllyel többé nem állítanak kitérő irányba), meg a másik bontott kitérő összeszerelésébe (a kiágazás földkúpban végződik, 2 kitérős vágánykapcsolattal csatlakozik a fővonalba) és kb 100-150 méter folyóvágány lefektetésébe, beszabályzásába. A beépített új zúzotkőről és sínkötő elemekről nem is beszélve. Ebből a pénzből talán értelmesebb lett volna a taszári I. és III. vágányokat úgy megcsinálni, hogy a 20 km/h-s lassújel megszűnjék.
a tervezőknek fingjuk sincs a környék forgalmáról.
Általában az tervezzük (én pl. házakat), amit a megrendelő kér. Ne tudd meg mennyi energia néha lebeszélni őket a felesleges baromságokról. Aztán ha nem sikerül, és megépíti majd anyagilag belebukik, akkor meg még te érzed szarul magadat. :(
Inkább úgy kellene tervezni, hogy a bővítés lehetősége meglegyen.
Az emeletes rémálmot elfelejthetjük. A mostani projektben felszíni vasútállomás szerepel.
A sajtóban érdekesen fogalmaztak több helyen is: a tehervonatok ,,elkerülik a belvárost". Az én értelmező szótáramban ez azt jelentené, hogy elkerülő vasúti pályát kell építeni a város körül (kívül). A valóság viszont, hogy a tehervonatok rendezését, tárolását a mai Kaposszentjakab ,,rendező pályaudvaron" bonyolítják le. De ettől függetlenül a vonatoknak át kell menniük a belvárosban. De nembaj, a nép valami nagy dolgot sejt...
A kaposhomoki kiágazás bizonyítja, hogy a tervezőknek fingjuk sincs a környék forgalmáról. Értelmetlen pazarlás a kitérő, meg a vágányok, meg a munkaóra. Elősör még azt hittem mikor pár hónapja a vágányok felszedése közben láttam, hogy a reptér felé az ívet is elbontották a fényjelzőig. Na végre csak felszedik a vágányokat, rendezik a terepet. Francokat, a mai napig villog a 61-es úti átjáróban is a reptéri vágány fényjelzője. Éljen a vasúti logika!
Na ja....A kiágazás helyett, a taszári magasperon ( Kinek minek ? ! ) helyett csináktak volna meg mást....Kaposvári emeletes rémálom. Ha valaki jobban utálta az előző bandát nálam, az festi magát. Viszont ezek a hagymázas álmok, hát........Kínomban csal röhögök az egészen...
Bocs.Mégsem várható este a 36-os vonalon szergejes teher.Dombóváron voltam amikor láttam,hogy megy Kaposvár fele,gigant előfogatban,azt hittem,hogy talán a gigant elviszi Kaposvárig,onnét meg szergej.Elnézést kérek mindenkitől.