Bakker, reggel semmi baja, délután megjártam debrecen-nyíregyházát, hogy másodpercenként kettőt kattant a nyomásszabályzó. És olyan hangosan, hogy nyíregyen mindenki engem nézett.
De szerencsére volt itthon vmi bontott központi gömb, és elcsendesedett.
Rohadás: hátul a futómű első rögzítési pontjainál, A oszlopok, belső dobok elöl és hátul, csomagtartó alja hátul, és a doblemezeknél.
Motor induljon izzítás után szépen. Közepes terhelésen ne füstöljön se feketén, se fehéren, se kéken. Közepes terhelésen egyáltalán ne füstöljön. Ha turbós, a turbó fütyüljön, és ne daráljon. Érezhetően meg kell indulnia 2000 1/min fordulatszám körül/felett.
Ne legyen benne kókányolás a csövekkel, ne follyon orrán száján az LHM. Ne legyen benne ATF olaj LHM helyett (vagy bármi más). AZ LHM zöld. A többi nem.
Lehessen állítani a szintet a karral (reagáljon rá az autó). Ne csak kitekert kormánnyal emeljen fel (szervósnál). A központi egység kattanásai között legalább 5-10mp legyen (álló helyben, nyugalomban, járó motornál).
Gumiabroncsok állapota, és kora.
Műszaki érvényessége.
Karbantartások (olaj- és szűrőcserék, szíja, vízpumpa, LHM csere) megléte.
Kuplung keménysége (ha nagyon kemény, fáradt már a szerkezet).
Hűtővíz ne buborékoljon járó motornál. Ha csinálja, hagyd ott!
Működjenek az elektromos dolgok: lámpák, féklámpa, műszerfali visszajelzők működjenek, elektromos ablakok működjenek.
Az autó kulccsal induljon, és azzal is álljon le.
A többi a szokásos, ne legyen kalapáccsal lakatolva, ne legyen asszimmetrikus a lámpa, ne legyenek beütve az üvegek, a belsejét te is meg tudod határozni, hogy mi a minimumigényed (tyúkól is jó, vagy szakadt kárpit, összevissza cserélt ülésekkel stb.).
Ne legyen benne kókányolás.
Ne legyen benne kókányolás.
Ne legyen benne kókányolás.
Ne legyen benne kókányolás.
Ne legyen benne kókányolás.
Ne legyen benne kókányolás.
De olvasd el, amit lentebb írtam. Nem leszel boldog felhasználó, ezt szinte biztosra veszem, sajnos.
Köszönöm a segítséget! Ma délután megyek megnézni egy elég szép állapotban lévő darabot, az érdekel még, mit ajánlotok Ti amit tipikusan érdemes megnézni rajta? Előre is köszi!
Én viszont egy másik nézőpontot képviselek, mint Péter.
Ezek az autók nem véletlen kerülnek annyiba, amennyiért árulják őket. Kagylósra vannak használva, már 2 tulajjal előtted is csak azért vették meg, hogy lenyomjanak vele 10-20e km-t, és kidpobják, de aztán csak eladták valahogy összetákolva.
Egy ilyen kagylósra használt egyednél igen húzós karbantartási igény lesz, amit vagy megteszel kapásból (ráköltve 150-200eFt-ot pluszban), vagy elég sokszor fog otthagyni, vagy csúnyán megtréfálni.
Ha autószerelő vagy, és van is gyakorlatod BX-el, akkor OK. Ha nincs, akkor már gázos, mert elég sok furcsa megoldás van benne. Ha nem vagy autószerelő, és nem is szeretnél/tudsz szerelni, akkor rossz ötlet.
Ha olcsó első autót keresel, ez nem a te választásod. Válasz miautónkat, vagy valami hasonlót, ami az olcsósága ellenére sem kéri a vételára azonnali ráköltését.
De persze, vannak meglepetésautók is. Teljesen karbantartva, nem rohadósan, teljesen üzembiztosan. Csak ezekre egy 10-12 éves autó árát kell rákölteni, és akkor is jó esetben 24 éves (vagy inkább több).
Ha van műszaki vénád, nem ijedsz meg egy kis hidraulikaolajos masszázstól, és áttanulmányozod (és mgérted) a hidraulika működését ( mert a hozzáértő és lelkiismeretes szerelőt nehéz lesz találni), akkor jó választás.
Vezérmű szíj csere vízpumpával, a hidraulika olajat (szigorúan LHM) 60 ezrenként kellene (lehet, sohasem cserélték) ,hátramenő hidraulika csövek állapota érdekes.
Alkatrész lehet filléres (alsó gömbfej) vagy horror (hidraulika cuccok).
Első autó után nézelődöm cirka fél éve, és úgy néz ki, a dízel BX lesz a nyerő választás. A segítségeteket szeretném kérni azzal kapcsolatban, mennyire nehézkes a fenntartása az 1.9 tgd vagy az 1.7 tzd típusoknak rövid városi utak és havonta 1-2 alkalommal hosszabb (200km) igénybevétel mellett? Mekkora költségre számíthatok a vétel utáni kötelező szervíznél ill. cseréknél? Mennyire könnyű vagy nehéz alkatrészt szerezni, és mennyire drágák az alkatrészek? Előre is köszönöm a válaszokat!
Lássuk csak. Érdemes megtalálni, mert a tompítottnál nagy áram folyik (na jó, nem egy indítómotor, de azért még...), és beégetheti a kapcsolót, vezeték-érintkezést, stb. A helyedben megmozgatnék mindent, és figyelném, vagy figyeltetném külső emberrel, hogy elhalványodik-e a lámpa. Még jobb műszerrel, mert az a nem látható feszültség-ingadozásokat is mutatja. Ha mindkét lámpa egyszerre halványodik el, akkor valamilyen közös pontra tippelek: kapcsoló, talán érintkezési pont biztosítéktáblánál, esetleg földelés, ha nem külön-külön vannak földelve.
'92-es BX-ben időnként elmegy pár másodpercre a világítás mindkét oldalon egyszerre. Amúgy nincs vele gond, elég erős és nem is hunyorog. Egyelőre nincs benne kiismerhető rendszer, hogy pl. döccenőre történne.
Hol érdemes keresgélni? Kapcsoló? Földelések? Egyéb vezetékek? Biztosítéktábla? (ez már cserélt egy bontottra)
Én Törökbálinton v. Érden tudnék segíteni, de az eléggé nem Pest és környéke. A Szirmai Zsolti pedig most a Kozma utca környékén van, az jó lehet neked?