Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14971

Esetedben akkor nem az alapjárat, a hidegindítás a fő szempont. Kicsit emelt alapjárat, előmelegítő 50 C-ra, aztán hagy szóljon...

A gázos rendszerek is segédinjektorosak, vagy finomíthatod még a hidegindításkori nyitási időket.

Előzmény: a8lang (14970)
a8lang Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14970
Épített motorom van kovácsolt hajtókarokkal és dugattyúkkal nagyobb turbókkal.
102mm-es titán kipufogórendszer katalizátorok nélkül.
A hengerfej gyári az még elég ehhez a teljesítményhez, 1100le felett kell mindenképp azt is módosítani.
Amikor átálltam e85-re még gyári turbós korában 3 évvel ezelőtt, akkor csak az üzemanyagtól gyakorlatilag program módosítás nélkü(csak az injektor scaler lett átírva)l gyorsult fél másodpercet 200-ig.
Nagy turbóval már nem pálya a benzin mert sokkal gyengébb vele és büdös kat nélkül meg kormoz is rendesen.
Előzmény: Törölt nick (14969)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14969

Megnéznék egy benzines motortuningot a tiedhez. Nem hiszem, hogy csak szoftweresen oldják meg. A nagyobb teljesítményhez a felömlő-kipufogó keresztmetszet, meg sok egyéb is változik, bár nem értek ilyen mélységben a dologhoz. Van mechanikai tartalék a motorkonstrukcióban, csak nem egy 100% tuningra.

Előzmény: a8lang (14965)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14968
Előzmény: Grantc (14967)
Grantc Creative Commons License 2013.06.02 0 0 14967

Sziasztok!

 

Van egy Toyota Yarisom, és sajnos széttörött benne a katalizátor. Persze a CO érték magas lett. Ki lett ütve a katalizátor. 

Az lenne a kérdésem, hogy ha átalakíttatom E85 üzemre, akkor fogja hozni a elfogadható CO értékeket? 

a8lang Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14966
Szerintem tudok neki bármennyi pluszt adni, de akkor mostantól óvatosabb lépésekben adom neki.
A gyújtásról mi a véleményed?
6fokkal nagyobb gyújtás már elég neki hogy konnyebben begyulladjon?
Előzmény: opel16v_ (14961)
a8lang Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14965
A nagy injektorra a nagy teljesítmény miatt van szükség, kb a dupláját tudja a motor a gyári teljesítménynek.
Az üzemállapot kultúrált melegen is egészen jól indul, egyedül a min 1nap állás utáni hideginditás volt mindig borzalmas. Még a régi 1000-es injektorral valamivel jobban indult de nem sokkal.
A plussz injektorok beépítése nem lenne egyszerű, bár van ilyen 1600Le feletti autókban.
A legtöbben ezzel az autóval ugyanezzel a 2200-as injektorral mennek.
Most 65%-os Idc-m van teljes terhelésnél, de az 1600-os injektor pont nem lenne elég.
Csökkentettem a benzinnyomást 3bar-ra majdnem 4-ről, ettől vártam a csodát hogy majd lesz lambda 1-es alapjárat, de nem tudom szegényíteni addig, csak annyival lett jobb hogy most szebb az alapjárat 900-at tudja tartani. A klíma nélküli 750-es alapjárat viszont már döcög. 1.2ms alatt már nem stabil az injektor.
Előzmény: Törölt nick (14964)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14964

Gondolom korlátlanul nem növelhető az injektor kapacitás, a keverékképzés valahol határt szab, a szívósort is módosítani kell.

A hidegindítás és az üzemi állapot nem lenne jobb egy segéd dúsító fúvókával?

Előzmény: a8lang (14963)
a8lang Creative Commons License 2013.06.01 0 0 14963

A nyitási idők nem nagyobbak mint szükséges menet küzben, hozzá van igazítva az ecuhoz a nagy injektor alapjárati nyitási idő 1.2ms. Sajna ez alatt nem stabil ezért nem tudok lambda 1-es alapjáratot csinálni még e85-el sem. 

Előzmény: Törölt nick (14962)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14962

Ez érdekes, 400%-kal megnövelted a kapacitást, felteszem az ECU mintha benzinnel menne értéken tartja a nyitási időket. Normál üzemben a keverékillesztés 0 %, indítózáskor 100 %, bemelegedés alatt 25 % ha jól emlékszem, vagyis 5x, ill 1x nagyobb nyitási idővel megy.

Most fogyasztom a 2. tank E85-öt, utánna csinálok diagnosztikát, megnézem a dúsítást indításkor.

Előzmény: a8lang (14960)
opel16v_ Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14961

Hidegindítás etanollal tényleg meredek téma. 0 fok alatt akár 200% plusz mennyiség kellhet a benzinhez képest. viszont okosan kell
ezt csinálni, mert van hogy 100% plusszal már indul, és a 200% éppen sok neki, azért nem indul. erre van az e85power kitben egy
adaptív okosság, de nálad ugye csak statikus adatokkal lehet programozni az ecu-t. beröffenés után ráadásul szintén változó mértékben,
de általában rögtön visszább kell venni a plusz dúsítást. szóval lehet vele játszani, mire eltalálsz egy általános értéket, amivel nagyrészt
jól fog indulni. ha egyáltalán tudsz ennyi pluszt adni neki.

Előzmény: a8lang (14960)
a8lang Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14960

Szia

Nekem ilyen értékeek vannak most és ezek a táblák vannak, írható az ecu.

Meg van még 3 gyújtással kapcsolatos tábla ami az indításhoz tartozik.

A fő gond az hogy az alap injektorkapacitás meg lett négyszerezve 570cc volt 2200cc lett, és a pumpák kapacitása is több mint a duplája. Nagyon szarul indul hidegen tehát min 1 nap állás után.

De már javul.

Tegnap:

 

Ma:

 

Holnpara adok neki még kakaót a multiplerrel ami már most is a duplája a gyári értéknek.

Cél az 1-2másodpercen belüli beindítás.

Előzmény: Törölt nick (14959)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14959

Jókat kérdezel.

A gyári injektorokat +42 %-kal nagyobb kapacitásúra cseréltem, a rendszernyomást viszont 3,7-ről 2,7-re csökkentettem.

~ 15%-kal nagyobb E85-öt kap így a benzinhez képest.

Az ECU +-25% szabályozási tartományát feltételezve ennyi elég az E85 üzemhez.

A hidegindítás a hőfokjeladó eltérítésével működik, van egy indítózáskor, ~ -15-20 C, és 50 C üzemi hőmérsékletig -5 C.

Vagyis kétféle értékkel kell elérni az üzemi hőfokot.

Előzmény: a8lang (14958)
a8lang Creative Commons License 2013.05.31 0 0 14958

Urak

Van valakinek tapasztalata az e85 hidegindítás beállításával kapcsolatban?

Már régebben kérdeztem ha jól emlékszem, most megint elővettem a témát mert új írható táblákat fedeztek fel az ecu programjában amivel tudom állítani a hidegindítási dúsítást meg a gyújtást is.

Ha adok neki + gyújtást indítózáshoz az jót tehet a könnyebb beindulás irányába?

A gond az hogy nem egyszerű nem csak egy értké van amit felszorzok és ennyi hanem mindenféle táblák vannak van olyan hogy cranking inj pulsewidth adder meg olyan hogy cranking inj pulsewidth multipler, ezen kívül lehet a gyújtást állítani meg annak a korrekcióát meg hasonlók.

Csak azt szeretném elérni hogy ne 4-5sec alatt induljon be 1 nap állás után a kocsi hanem mondjuk max 2sec inditózás után, az már jó lenne. Ráadásul fűtött garázsban áll és nem az utcán, úgy ennyi az idő, szerintem jelen állapotban igazi hidegben be se indulna csak sokadszori indításra.

Kegaraz Creative Commons License 2013.05.27 0 0 14957

Helló

Autó eladása miatt megmaradt 20l etanoltól megszabadulnék 270ft/l áron, szszmiklóson

részletek privátban

zozzancs1 Creative Commons License 2013.05.16 0 0 14956

Nem bírtam ki, kirobogóztam és megnéztem: 342.
-8Ft kedvezménykártyával = 334.

Az még mindig elég fos a 400 alatti benyához képest :S

Előzmény: zozzancs1 (14953)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14955

Jogos, hozzácsapjuk a 0,13-hoz, az arány 0,77:0,23 etanol:benzin helyesen. Az elgépelési hibákért felelősséget vállalok...

A lényeg, 5 l B95-re lett rátankolva 50 l E85.

Előzmény: t.lantos (14948)
blaze73 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14954

Diósdon lakom, megnézem mert van egy autógázos, E85-ös kút - árat nézek akkor.

 

Még vadi új a dolog, azért kérdeztem, de kb. én is arra jutottam, hogy nem igen éri meg, maximum kint 1 EUR környékén tankolva.

Előzmény: zozzancs1 (14951)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14953

Tudom ez már a 3. posztom pár percen belül, ígérem az utolsó :P

 

... szóval Érden a Bajcsin az ENI-nél mennyi a szesz, nem tudja valaki?

Meg ha ráértek, ami a közeletekben van kút, vigyétek föl légyszi az árakat ide: http://e85kutak.info/  (téképen a kúton katt, mostani áron katt, ár kitölt, "ár küldése")

Előzmény: zozzancs1 (14952)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14952
Előzmény: zozzancs1 (14951)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14951

Nem tudom merrefelé laksz, osztrák határ mellett / cseh határ közelében érdemes lehet kint tankolnod. 1 EUR körül van az ára, amennyire turdom.

Itt vannak a nemzetközi kutak: http://www.korridor.se/aryan/acadiane/e85/stationsadmin/stations_search.phtml
Cseheknél pl van egy kút Breclav-ban, ami viszonylag közel van.

Előzmény: blaze73 (14949)
KOCZKY Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14950

Kiszámolhatod egyébként... kb 350 környékén van E85 és olyan 400 körül a benya.... ha kb 20-25%-os túlfogyasztással számolsz, akkor nem éri meg, még kevergetve sem. (420-437 közé esik valahol a költség...) Aki meg kevesebb túlfogyasztást mond neked, az vetít :-)

 

Aki használja még, az nem azért teszi, mert spórol vele olyan sokat.... nem véletlenül "halott" pl ez a fórum.

Előzmény: blaze73 (14949)
blaze73 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14949

segítőkész, informatív válasz ! :) 

Előzmény: KOCZKY (14947)
t.lantos Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14948

77% e85, 13% benzin, es mi lesz a maradek 10%-al? :)

Előzmény: Törölt nick (14945)
KOCZKY Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14947

nem :-)

Előzmény: blaze73 (14946)
blaze73 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 14946

Urak, asszonynak vettem egy Twingo-t, melyben van bioetanol átalakító.

most a benzin állásban van, nem igen tudok infókat róla.

 

hogyan érdemes használni?

 

1:1 , 50/50 ?    E85 - 95-ös keverve ?

 

ha van tippetek, tapasztalat szívesen veszem, azt tudom az E85-tel többet fogyaszt az autó, kérdés megéri-e egyáltalán....      1.2 16V Twingo 75LE

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 14945

Rátankolva 5 l B95-re 50 l E85-öt>> 0,77:0,13 etanol:benzin arány lett a tankban, a mai E85 tankolás 39,31 l/378 km>>>> 10,4 l/100 km.

A fedkomp szerint 9,3 l/100 km, ettől 12 %-kal több a fizikai fogyasztás.

Most csak ~E85 van a tele tankban.

Az utolsó B95 fizikai fogyasztás 8,8 l/100 km volt, így a jelenlegi túlfogyasztás E85 miatt10,4/8,8= 18,2 %.

Árak: B95 396,9 Ft/l       

E85 340,9 Ft/l,

396,9/340,9= 16,4 %.39,6 l

B95=15717 Ft39,6 l E85=13401 Ft,39,6/1,182

B95=13297 Ft, 

100 Ft -ban vagyok az E85 tankolás miatt, ez még gazdaságossági oldalról sem teszi vállalhatatlanná az E85-öt.

Kérdés, marad-e a túlfogyasztás némi B95 +tankolással, mennyire változik tisztán E85-tel....

+42%-kal nagyobb kapacitású injektorokkal.

zozzancs1 Creative Commons License 2013.04.20 0 0 14944

Savoy Agip-nál 387.9 vs 348.9 ... vicces.
Nem tudom mi van náluk így benzin ügyileg, de ma egy tag beállt kocsival, aminek a csomagtartója tele volt kannákkal és az is tele kérte :)

... ha van kedvezménykártyád, mindkettőből 8 Ft mínusz.

 

Előzmény: BekeToni (14943)
BekeToni Creative Commons License 2013.04.20 0 0 14943

Nincsmentségemhülyevagyokéskész.

 

390 a benzin és 49 a különbség.

 

Előzmény: BekeToni (14942)
BekeToni Creative Commons License 2013.04.19 0 0 14942

Igen, ma is néztem. Van, 341.

Sajnos a minőségről nem tudok semmit, mert 350 a benzin.

Soha nem gondoltam volna, hogy ez lehetséges. 9Ft!?

 

Előzmény: a8lang (14941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!