"simán lehagynak" Tényleg ilyen különbség van közöttük?
Bringával is lehagynak a Pilisben, néha nem is kicsit, de nyilván a comb, ami heti 100-at teker, az hagy le, nem a karbon váza.
A kajakoknál látványosan gyorsabban siklik valami egy pár centi szélesség miatt?
Említettetek már típusokat, amit nagyon köszönök, és nézem is bőszen őket. Rainbow (olasz?) ajánlott?
A fotózás miatt meg egyébként is olyan lenne jó, ahol rögtön elől is van kis tároló. Elég ritka. A derék mögöttit ismerem, az kb halál onnan pakolni, már ha nem törik ki a derekam. Sokszor szinte vissza zárni sem tudom magam mögött.
Hajó felemelés : én háttal álltam az autónak , kicsit nekidőltem és átemeltem magam felett mintha súlyemelés lenne ( 25-26 Kg a kajak ) . Aztán volt egy balesetem , nem bírja a térdem ezért váltottam a thule hullavator -ra . Nem volt olcsó de nem bántam meg. Partra levinni meg kell akár egy kis decathlonos kocsit venni , ha lehet férjen be a kereke meg a váz a hajóba ha szétszeded . Nekem egy perception expression 15 -van . 4,70 hosszú és stabil . cserébe isakkal vagy seayakkal simán lehagynak . De ha fotózni meg nézelődni akarsz akkor bőven elég.
Kajakot ezért ne centire vegyél. Még az az állításom se igazán megalapozott, hogy 5m-nél hosszabb kell neked. Ha kimondattan alacsony, és könnyű vagy, kevés cuccal tervezel túrázni, egy 480-as kajak is megfelelő lehet. Ha 2m-es 120 kilós izomkolosszus vagy, aki többhetes nomád túrákra készül, akkor meg 5,5-től felfelé kellene keresgélned. Persze a kajak szélességének növelése is növeli a kapacitását, de ott egy színt után az élmény kárára. Az én totálisan szubjektív véleményem, ezt 60cm-es kajak szélességben határozza meg. Azt viszont, hogy mennyire jó neked egy kajak, centizéssel maximum közelíteni lehet, meghatározni nem. Én szeretem az 59cm széles Kodiakomat és az 52 széles Nordkappomat is. Amikor beleülök, a Nordkapp tűnik stabilabbnak, aztán mégis a Kodiak borul nehezebben. A túl alacsony kajakban nem fér el a lábfejem kényelmesen, a túl magasba meg beveri a kezét, aki nem elég magas hozzá... Rengeteg egyedi preferencia van, amit nem lehet így távolról betippelni. Ha muszáj lenne mondanom egy konkrét típust, vegyél egy Point 65 Seacruisert. Azzal nagyon nem lősz mellé, és használtan fel-fel tűnik.
Ha a kajak tömege probléma, 10-20 centin nem sokat nyersz. Akkor inkább kompozit kajak kell. Vagy karbon, ha az üvegszál is nehéz. Én nem vagyok különösebben erős, mégis fel tudok rakni egy 34 kilós Atlantist a kocsira egyedül. Sok trükk van, ami segíthet.
Gondold át, mire van szükséged és pénzed, és próbálj ki pár kajakot, de vedd figyelembe, hogy ami ma billegős, az lehet, hogy egy év múlva már tetszeni fog. Erről tudnék mesélni...
Köszönöm az alapos választ! Van esetleg javaslatod is a hajó típusára? Súroljuk alulról az 5m-t mert jó lenne ha fel is tudnám emelni. A kocsira feltenni, levenni, partig le és felcipelni nem is lehet olyan egyszerű. Eddig mindig ketten, a kölcsönzőssel együtt pakolásztam csak.
Megnéztem az autót és arra jutottam hogy majdnem mindegy már milyen hosszú a kajak, mert "egészségesen" max 3.80 nézhet ki a tetőn, a felett már horrisztikusan nézhet ki. Kocsi össze-vissza 470-480, szóval durván nézhet ki a végeredmény. A kajak alatt egy alagútban lehet majd látni a fényt.
Az első kérdésedre a választ te magad adtad: "evésssel jön meg az étvágy, tehát a sebesség és táv egyre fontosabb lesz" ez alapján, ha hosszú távon is gondolkodsz, mindenképpen 5m-nél hosszabb. Fotózás, stabilitás ide vagy oda, 60 cm nél szélesebb se legyen. A dolog testmagasság függő, de 55-60cm szélességig már elég stabil kajakok vannak. Ami e fölött van, 1-2 év múlva megbánod.
A szállítás kérdésére, igen 40-40 centi elől hátul megengedett, hátul jelző zászlócska, rongy, akármi legyen. Aki más szabályt ír az nem ismeri a kereszt. Még annyi vonatkozik rá, hogy a kilátást nem zavarhatja, és ezt van aki szeretné úgy értelmezni, (tartok tőle, hogy anyagi érdekből,) hogy a kilátás a csillagokra is vonatkozik... Nos nem. Ha a szélvédő vonala alá nem lóg a kajak, akkor ez a szabály nem érvényes itt. jellemzően inkább csak hátra fog túllógni a kajakod, tehát a 40 cm-et meg fogod szegni, de ne törődj vele. Luppón is boldogan vittek 5m+-os kajakot, minden gond nélkül. A rendőr nem köt beléd, ha rendesen rögzíted a rakományt. És ez utóbbi sokkal, de sokkal fontosabb, mint a centizés. Két rendes kajaktatóba (Thulle) minőségi hevederrel lekötve (nem racsnis, nem tecsós), lehetőség szerint egyenlően terhelve a két tetőrudat (itt jön be az, hogy elől nem 40 cm lesz a túllógás).
Túl a 100 ezer km kajakszállításon még se hatósággal, se a fizikával nem volt összetűzések, szóval ha az észszerűség alapvető elveit betartod, nem lesz gondod neked se egy hosszabb kajakkal. Legalábbis, ha tárolni van hol, vedd bátran a "rendes" tengerit.
"3) Zárt kocsiszekrényű jármű tetején rakományt elhelyezni csak abban az esetben szabad, ha a járműre tetőcsomagtartó van felszerelve. Személygépkocsi tetőcsomagtartóján rakomány abban az esetben is szállítható, ha a járművön előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re túlnyúlik."
Szeretnék tanácsot kérni gyakorló kajasoktól! Látom vannak akik járnak tengerre és abban a szép canyonban is jártak már Paklenica mellett. Évente egyszer én is használnám a kajakot az Adrián, de csak part közelben, sziget kerülgetésre, mondjuk fél napos túrákra. Egyébként a dunakanyarban élek és nyaranta 3-4 alkalommal megyek fél-egynapos evezgetésre. Szándékosan írom így mert nem edzek vagy ilyesmi, de azért szeretnék egyre messzebb eljutni. És persze az alkalmak számát is növelném illetve variálnám a beszálló helyeket. Plusz Tisza.
A lényeg hogy a tenger vagy akár dunán rosszabb idő miatt érdemes 5m felé választani vagy 4.20-4.30-as hajók mint a Aquarius Trek bőven elég?
Átalában evésssel jön meg az étvágy, tehát a sebesség és táv egyre fontosabb lesz. Mindenképpen fotózok, kikötök kajálni, szóval az edzés orientált, igazán keskeny hajókat felejteném, de jó lenne azért haladni is!
Más. Egyáltalán lehet 5m-es hajót egy autó tetején szállítani? Hosszabb mint a kombim.
Szeretnék segítséget kérni attól a kedves Rainbow Laser 5.5 tulajdonostól, aki megengedné, hogy kipróbáljam a hajóját (tesztevezés). Nekem egy Rainbow Laser 5.15 van de a kereskedő csak rendelésre hozza az 5.5 verziót mert elmondása szerint a fülke nagyon alacsony és a combtámasz elég szűk.
Endru információja alapján jó pár 5.5 tulajdonos van Magyarországon.
Ha nem evezel hidegben, vagy köves, sziklás helyen, akkor egy Crocs jellegű klumpa tökéletesen elegendő. Tengeren előfordul, hogy szándékod ellenére hagyod el a hajót, és olyankor jól jön, ha védi valami a lábad, mert lehet, hogy gyalog, a kajakot húzva érsz partot. Ez az Adrián önmagában kész életveszély, hideg tengeren meg idővel elfagy a lábad és nem tudsz ráállni.
A gombásodással sós vízben soha nem volt problémám, pedig volt, hogy 3 hétig ugyanabba a vizes cipőbe léptem minden reggel. Lehet, hogy egy kis ecetes kiáztatás segítene rajtad, mert felteszem, hogy a neoprén tisztítását valami lúgos cuccal (mosószerrel) végzed. A lúgot pedig imádják a gombák.
Volt többféle cipőnk, hidegbe-melegbe. Hidegbe, rossz terepre ez a sima Decathlonos búvárcsizma vált be leginkább. Meleg, erős, kényelmes. Melegbe ez is bőven elegendő. A kettő véglet közt sokféle neoprén cipő előfordul a Decathlonban, és a legtöbb tökéletes kajakoscipőnek is. És volt, hogy neoprén zoknira húztam Teva szandált. Szerintem a Nordkinn kerülésünkön toltam így, és mivel két pár neo zoknim volt, tudtam cserélgetni szárazra.
Már hosszú idő óra mezítláb evezek, nekem ez vált be a legjobban. Emellett olcsó és hamar szárad. Be és kiszálláshoz egy kínai gumiklumpát használok, amit a hátsó deck gumi alá dugok, vagy csak bedobok a beülőbe.
A tahe marine wind duo a legkisebb rekesszel rendelkező kettes, amivel vízen találkoztam, ha valamiért akkor a pakolhatóság miatt cserélném másra. Legfeljebb közepesen gyors. Mi 6 éve nyúzzuk, nagyion megkedveltük. :-) Ár-érték arány korrekt, ha elérhető még.
Jövő tavaszig szeretnék beszerezni valami gyors, de jól pakolható kettes túrakajakot. Mivel használtban leginkább múzeumi darabokat találni, úgy tűnik, hogy újat kell keresnem. Kinéztem kettőt, a Zegul Torpedo-t és a Tahe Marine Wind Duo-t, de egyiket sem forgalmazzák Mo-on amennyire látom.
Valakinek ötlete, javaslata, hogy hol beszerezhetőek ezek? Más hasonló hajókra is szívesen várok javaslatokat és beszerzési forrás tippeket.
Mivel nem nagyon pörög a topic, talán elnézik nekünk ezt a kis diskurálást a többiek. Hiszen nem is tudjuk, hogy milyen kajakod van. Lehet, hogy egy jó tengeri.
Ha a belváros alatt Vácot érted, akkor egyszerű dolgod van. A bal parton feltornászod magad a Kompkötő-szigetig és onnan szabad az út Visegrádig.
Lefelé jobbról-balról kapsz sarkantyút. A legdurvábbszebb a surányi. Pár éve ott hintáztatott meg egy szálloda az átcsapó sodrásban és a köves partról visszaverődő hullámokban. Felejthetetlen élmény volt:-).