Arvisura - Összefoglaló
1998-ban látott napvilágot Paál Zoltán: Arvisura - Igazszólás című kétkötetes gyűjteménye, a Püski Kiadó jóvoltából. A mű a hun-magyar törzsek több mint 6000 évre visszatekintő írott, igaz történelmét foglalja magában és a Bibliához hasonlóan többszörösen kódolt szöveggel bír, azaz túl az elsődleges mondanivalóin, a sorok mögött is fontos információk bújnak meg a teremtéstanra, és az univerzum működésére vonatkozóan.
680: a griffes-indás kultúra megjelenése a kárpát-medencében
Az írásos források elégtelensége miatt nem világos, mi történt 670 táján az avar birodalomban. A régészet álláspontja azonban ma már elég világos: új régészeti kultúra" azaz viselet, fegyverzet, szokások és velük együtt művészet árasztja el a Kárpát-medencét. Ez az átalakulás egybeesik a bolgárok honfoglalásával, ami újabb néphullámot gerjesztett és ez érintette az avarok földjét is.
A késő avar korban, tehát a 8. század második negyedétől új technika jelenik meg a bronzművességben, az öntés. Ez lehetővé tette olyan motívumok tömeges alkalmazását, amit korábban a préseléssel nehezebben tudtak megvalósítani.
A 7. század utolsó harmadában változások figyelhetők meg az avar leletanyagban
A legnagyobb uruki-mani vándorlást Tudval magyarkai püspök idézte elő, aki 670-680 között a legnagyobb uruki-mani keresztény tömeget a Lébény-győri területre irányította, igaz, hogy ekkor is nagy mohamedán nyomás nehezedett a magyarkai uruki-mani püspökségre.
Igaza lett Alpárnak, hogy kár volt a németek által kiűzött szerbeket és horvátokat átengedni a Pannonföldön. Bizánc ezzel megszabadult az avarok közelségétől és lehetővé tette, hogy 680-ban a kazárok elől menekülő bolgárokkal megalapítsák a bolgár államot. Ez ellen egy avar küldöttség hiába tiltakozott Bizáncban. Ettől eltekintve 678 után az avarok nem szorgalmazták az államkapcsolatok fenntartását Bizáncban. 670 táján a magyarkai uruki-mani hívők is elhagyták az Ogur-bolgár államszövetséget, és ezzel a keleti avarok Égi birodalmában is többségbe kerültek.
Kubrat fought with the Khazars in the east but after his demise Old Great Bulgaria disintegrated under strong Khazar pressure in 668[43] and his five sons parted with their followers.
Viszont akik felvették az uruki-püspökség mani-keresztény vallását, 680-ban Tudval püspök utódait vallották szellemi vezetőjüknek és Pannóniába vándoroltak. A beavatott-központ előre megmondta a kazárok hatalmaskodását is, és azt is, hogy Samó a nyugati kereszténység érdekében árulója lesz az Égi birodalomnak. A 700-as Nagyszala megtartását Szavárd-Alpár-II. Csaba rendelte el.
A kazár szövetséget dél felől az arab világ veszélyeztette, ezért a kazárok a magyarokat a magyar törzs vezetésével a kaukázusi Magyarkára telepítették. 680-ban foglalták el Káspivár-Magyarka-Sárhely vonalát. (Bodor rovósámán hősi énekben énekelte meg a magyar törzsszövetség megalakulását.) Oposur, aki 720-tól 758-ig uralkodott a magyariak, a magyarok és a kabarok fölött, 740-ben megütközött Marván arab hódító vezérrel.
az Arvisura tud Paulinusról és Alkuinról is. (Arnóról természetesen)
Paulinus aquileiai érseknek erről a Duna mellett tartott tanácskozásról készült feljegyzését, ún. dictatiisáX a bécsi Nemzeti Könyvtár (ÖNB) 548 sz. kódexe Dictcitus Paulini patriarchae" lemmával őrizte meg (i79r-i86r)7 A kódexre a könyvtörténeti kutatás tartalma, kötése, iniciáléja alapján korán felfigyelt.8
a. Paulinusnak az avar hadjáratokban játszott szerepére egyébként még a 16. században is élénken emlékeztek a térségben.
Paulinust a 791-es avaro k elleni hadjáratta l is kapcsolatba hozzák, noha csak annyit tudunk , hogy egy püspök is a sereggel tartott.
Amikor Liutgarda királynő a győri egyházi kincsek óriási tömegét odaküldte Paulinus patriarkának és Burgund kolostorának, minden egyházfi kedvet kapott az uruki hitről a római hitre való térítgetésre.
Károly a győri kurgán-kincsek szétosztása után 796-ban a pápa egyetértésével megbízta Paulinus pátriárkát, hogy Avar-Tudun birodalmát térítse meg. Ez abból állott, hogy püspökbottal a kezükben, gyalogosan besétáltak Bécsbe, azután kötelező szekér-szolgáltatás igénybevételével bevonultak Pannonföldre, és térítő útjukon kirabolták az uruki keresztények templomait, Kötelező fuvarral Szombathelynél hagyták el Pannonföldet, jól meggazdagodva.
Paulinus pátriárka minden uruki egy-házközséget megfosztott az avar aranyművesek templomi kézművesremekeitől, pedig ezek nem tized-szedés eredményei voltak, hanem mindenki a fölöslegéből adta, önként, az élelmiszer-adományokkal együtt. Egyre többen jönnek fegyveres kísérettel, és keresztes-hadjárat címén kezdik kirabolni Pannon-földet.
Ajiló comesi rangot kapott és visszakapta összes birtokait, annak jutalmául, hogy Paulinus patriarka vezetésével az uruki kereszténység javarészét a római hitre térítették. Erik a megtért avar harcosokat a Győr-Régensburgi út őrzésére rendelte ki, hogy a pogány avar ötvösök által készített templomi ékszereket biztonságosan tudják kimenekíteni, még a várható juguros támadások előtt.
_______________
a 796. év késő nyarán, Alkuin és Arn (Arno) salzburgi püspökök leveleiből kikövetkeztethetően május és augusztus között valahol a Duna partján gyűltek egybe, hogy az avarok térítésének gyakorlatát és részleteit módolják ki.
Alkuinnak egy levele alapján a salzburgi püspök, Arn (Arno) jelenléte is biztosra vehető23, de a szakirodalomban a passaui püspök részvételére is gondolnak. Alkuinnal később is levelezést folytat, jóllehet Alkuinnak Paulinus útitársa, Arn a legkedvesebb levelező partnere, s Nagy Károly után hozzá intézte legtöbb írását.
az Argyas nevű kun fejedelmi ifjúhoz ment feleségül, aki Béla birodalmának megsegítésére a mongol törzsszövetség támogató csapatait képezte ki. András herceg az Argyas húgát, Derzsikét vette el.
Nagyhuralban kiharcolták Dörögme régensségét. Tőle Güjük vette át a hatalmat, majd az ő korai halála után Ogulkajnis lett a régens. Toluj részeges volt, ezért nagykánnak nem jöhetett számításba, így legnagyobb fia, Mönge lett a nagykán. Mönge után Toluj legkedvesebb fia, Kubiláj lett a mongol törzsszövetség első nagy császára.
Dörögme régens, Güjük főkán, Ogulkájnis régens, Möngge főkán és Kubiláj császár ...
Güyük Khan died prematurely in 1248, possibly by poison, but more likely from bad health due to alcoholism, which apparently ran in the family. Möngke Khan served as the Fourth Great Khan. Möngke Khan was the son of Genghis fourth son, Tolui [making him Genghis grandson]. As the Seventh Crusade headed east in 1250, Möngke Khan, his brother Hulagu Khan, and their general Kitbuqa(1) were leading the Mongolians westwar
vajon az arvisurában miért keveredik V.István és V.László neve
az arvisura jól tudja, kun fejedelem lányát vette el
1258. március 15-én Budavárában a királyi tanács Ungika-Szojorgaktani levele alapján örömmel vette tudomásul, hogy a mongol törzsszövetségben lemondtak arról, hogy Magyarország is részt vegyen az új Égi birodalom hadjárataiban. Megtudták Ungikától azt is, hogy Magyarországot többé nem támadják, hanem inkább Dél-Kinában terjeszkednek. A királyi tanács tudomásul vette, hogy V. László a szakszini kun király lányát, Csépát vette feleségül, aki Magyarországra jövet Jászvásáron megkeresztelkedett a királyi családdal együtt. Csépát Magyarországon Erzsébetnek hívták.
(arvisura)
Apja már gyermekként megkoronáztatta. Még szintén gyermekként politikai érdekből, a kunokkal kötött szövetség jegyében, az országba visszatelepült kun fejedelemnek Szejhánnak[m 1]Erzsébet nevű lányát jegyezték el vele. Házasságukból később öt leány és két fiúgyermek született. 1246-ban már mint megkoronázott királyt és Szlavónia hercegét említik.[2]
(wiki)
1262-ben viszont már fegyverrel fordultak egymással szembe, a későbbi oklevelek szerint ekkor valóságos háború (guerra) tört ki IV. Béla és István között. apa és fia között
Paál Zoltán megálmodja a múltat, vagyis az egyes fejetekben regéket, a mű egészében pedig egy olyasfajta mítoszt alkot, amely bizonyos vonatkozásokban akár Homérosz munkáihoz is hasonlítható. legalábbis annyiban, hogy ellenőrizhetően történelmi tények és alakok ellenőrizhetetlen események sodrába kerülnek.
Eredeti dokumentumok, csillagászati, történelmi, régészeti, nyelvi, hebralisztikai és homeopata bizonyítékok a magyar ősi kozmikus eredetére, Anyahita Boldogasszony Földre érkezésére, az Ateisz tengersziget-őshaza létezésére, a hun-magyar közös eredetre és a 24 törzsszövetségre. Más bizonyítékok: http://arvisura.balla.biz/
A mibiltelefonok megfelelő Arvisura-beállítással pacemakerként működhetnek
Brit tudósok hosszas kutatás után megállapították, hogy a mobiltelefonok nemhogy nem károsak az egészségre, hanem egészségügyi segédeszközként is szolgálhatnak. Ehhez azonban le kell tölteni az[...] Bővebben!Tovább »
A nemzetközi viszonylatban is tömeges hírnévre szert tett Arvisura-csoport SMS-kampányt hirdet abból a célból, hogy az információk átadásával kiküszöbölje a Google 2015-ös algoritmus-frissítései révén várhatóan keletkező SEO-károkat, illetve enyhíteni igyekszik azokat[...] Bővebben!Tovább »
Posztumusz Arvisura letöltésre ítélte a SEO-kúria Tsúszó Sándort szerverfeltörés bűntette miatt. Az idős korában Svédországban elhunyt költőt és gondolkodót egy fiatalkori ballépése miatt ítélték ténylegesen letöltendő Arvisurára.
Történt, hogy az akkor éppen egy[...] Bővebben!Tovább »
Tudvalevő, hogy az arvisura-típusú keresőoptimalizálás elméleti alapjai a keleti egzisztencializmusra támaszkodnak, pontosabban a bengáli-maláj bölcselő, Cecil M. Joepardy tételeire, amelyeket a Nagy Traktátumában fogalmazott meg. De mi is ennek a metafizikai tanításnak a[...] Bővebben!Tovább »
Az Arvisura elképesztően terjedelmes illetve hiányoznak belőle az állitásai bizonyitékai.
Ámbátor ha keresztényként megnézem a Bibliát több mint ezer oldal vagy mondjuk az utóbb századok Szentmáriás látományok és közlemények SOKEZER oldalnyi özönét....hát az égiek ennyire bőbeszédüek lennének ? :)))
Hát. Ezzel alapvetően egyetértek. De nem ártana komolyabban venni mindkét közös emberi emlékünket. Mind az ATVISURÁT, mind a BIBLIÁT.
Pl. az Arvisúra, úgy híjja Jézust, mint aki hirdette a szeretet vallását. Ebben is van lényeglátó igazság.
Ugyanis ilyeneket mondott. ~~~ (Saját szavaimmal) "Könnyű azt szeretni, aki téged is szeret. Szeresd azt is, aki téged gyűlöl. És szeresd felebarátodat, miképpen önmagadat!"
"Mester! Melyik a legfontosabb parancsolat a tíz közül?"
A szeretet parancsa. Ahol megszűnik a szeretet ott kivész, megszűnik az élet. Ahol nincs élet, a szeretet sem élhet. S hol szeretet támad fel, ott megteremtődik az élet. Mert két dolog van a világon mi kifogyhatatlan bővülhet korlátlan. Az egyik a szeretet, a másik a tudás. ÉS a szeretet, megismerő erő.
Ámen. :-))
Ui:
Tudom nem val(l)ók az ilyenek ide, és mégis........... kényszeresen ki kell mondanom a ......................... (mit is!?!?) :-)))
Ha volna kéznél egy rövid leírásod én szívesen venném ha küldenél (zofy@citromail.hu). A történetet a partizánokról, meg a medvetorról, valamint az aranylemezek "lefordítását" és megküldését az ózdi kohásznak - ismerem. Ha erről van szó, akkor ne fáradj, köszönöm.
Olyan "megérzésem" nekem is van, hogy ez csupán egy gúnyirat épp a magyarok ellen - ezt jelzőt úgy olvastam, sajnos nem emlékszem ki írta. Talán Bunyevácz Zsuzsa? Lehet, hogy tévedek. Mindenesetre az aki rászánja magát az olvasására, nehezen állja meg nevetés nélkül.
A Bibliával azért nem lehet összehasonlítani, mert az legalább nem mulatságos. A kiválasztott nép profitált belőle. Viszont velünk magyarokkal jól kitoltak az Arvisurával. Abban még reménykedem, hogy nem fordítják le angolra, mert akkor aztán rajtunk röhög a világ.
Mivel én egy roppant érdeklődő, amolyan gyermeki típus vagyok, a következő véleményem alakult ki az "arraviszuráról".
Ez egy rejtélyes "száll a madár ágrul ágra, száll az ének szájrul, szájra" őstörténeti leírás, a jégkorszakot követő időkről. Szerintem. Ez csak olyan megérzés féleség.
Ha nagyon akarod az email címet megtalálod ha rákkattintasz a névre.
Azt miből gondolod, hogy a manysik tudatlanok lettek volna? Miér gondolod, hogy mindenre mi tanítottuk meg őket, még akkor is, ha az arvisurát katyvasznak tartod.
Nem szívesen írnám le, hogyan keletkezett az Arvikutykurutty, mert egyszer már töröltek miatta, de ha adsz egy e-mail címet, megírom.
A rövid idő pedig néhány évtized, max 1 évszázad. A régészeti leletek pl. lószerszámok, díszek, stb melyek a kultúrális azonosság vagy hasonlóság jeleit mutatják, bizonyos népekkel. Bővebbet írtam a szkíta topicba, az alternatív elméletek alatt, és továbbiakat tervezek.
Ma már egyértelmű genetikai, nyelvészeti, régészeti bizonyítékai vannak annak, hogy a finnugorokkal csak rövid ideig voltak őseink kapcsolatban, mégpedig aligha egyenrangúban. Tőlük tanulták el a nyelvet, de az írás elsajátításához már túl primitívek voltak. Őseink megtanítottak nekik amit képesek voltak befogadni. Ennyi.
Paál Z. -t szovjet partizánok mentették ki a munkaszolgálatosok közül. Turának hívták azt a manysi fiatalembert ki rájött, hogy Ő lenne az kinek átkell adnia az Arvisurákat.