"2 nap alatt besült a videokártya amit ott vettem, ezek után kitalálták, hogy ez nem garanciális hiba bla bla bla... "
Akkor megmondod nekik, hogy a vásárlástól számított 1 évig ezt bebizonyítani az ő feladatuk, és erre szerezzenek be független szakértőtől szakvéleményt (a gyár is annak számít!), mert ellenkező esetben kéred a vásárlók könyvét, amibe beírod az egész sztorit (arra kihegyezve, hogy a bizonyítási kötelezettségüknek nem kívánnak eleget tenni), 1 pld a Tied, és mondd meg, hogy gondoskodsz róla, hogy saját példányod másolata eljusson a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez és az illetékes kerületi önkormányzat jegyzőjéhez.
És mindezt jég nyugodtan, és normál beszélgetési hangerővel előadva.
(És mielőtt a kártyát kiadod a kezedből, minimum 3fő 18 évnél idősebb tanú jelenlétében készíts róla néhány tucat képet minden létező irányból, hogy ha a boltban külsérelmi nyom keletkezne rajta, tudd bizonyítani, hogy nálad még nem volt. A bolt az átvételről készítsen jkv-et, aminek 1 példányát kérd el. A jkv-re a bolttal írasd rá hogy külsérelmi nyom nincs a kártyán, vagy pl. égésnyom középen, és azonkívül nincs, stb.)
Aztán várj jó sokat, mert a garis ügy lerendezésére nincs határidő megadva, és a nemlétező határidőbe a szakértői vizsgálat ideje nem számít bele.
Egyébként mit mondtak: Te miben hibáztál? Mi rossz a gépedben, ami ezt tette szegény kártyesszel, vagy Te mit tettél hogy ez történt?
1.) Megveszed, legálisan. Kapsz számlát, garanciajegyet, vagy olyan számlát, amin szerepel, hogy a számla bemutatásával érvényesítheted a garanciális igényeidet.
2.) Elromlik. Visszaviszed a garanciajeggyel és számlával
3.) Ha nem hajlandók foglalkozni vele, akkor indokolniuk kell. Pl. törött a kártya, látszik rajta külsérelmi nyom, tuning, stb. Fontos: a szó elszáll. Kérd ezt írásba is.
4.) Ha biztos vagy az igazadban, akkor az írásos véleménnyel felkeresed a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget.
5.) Ha tahóznak veled a boltban, esetleg nem adják írásba, miért nem hajlandók foglalkozni a panaszoddal, akkor kérd a vásárlók könyvét. Ne kiabálj, ne rendezz jelenetet, azzal csak magadat állítod be hülyének.
6.) Ha nem adják oda a könyvet hívj rendőrt.
Kb. ennyi. Ha tényleg nem Te vagy a hibás, akkor legfeljebb 1-2 hónap alatt megjön a FVFF szakvéleménye és Te boldogan lobogtathatod a papírt. Ez után már jogosan hívhatod fel a figyelmet a bolt visszásságára, de nem általánosítva, hanem a Te példádat megemlítve.
Ha mindenki hallgatna a hozzád hasonlóan kiabálókra, akkor minden bolt lehúzhatná a rolót...
Abból, hogy neked eddig csak velük volt problémád nem derült ki, hogy 15 éve nyomod nagyban a számítástechnikát, esetleg tegnapelőtt megvetted életed első számítógépét.
Mellesleg azért, mert neked valami nem klappol, azért senki se vásároljon ott?
Nem lehet hogy eseteleg hasonló stílusban adtad elő magad a boltban, mint itt most?
Nem ismerem az Aqua Computert (szhelyi vagyok és leggyakrabban a neten vásárolgatok, akkor sem feltétlenül itthonról), de az bosszant ha valaki 0 információ megadásával próbál a sárba döngölni valaki mást.
2 nap alatt besült a videokártya amit ott vettem, ezek után kitalálták, hogy ez nem garanciális hiba bla bla bla... Nekem eddig csak velük volt problémám, de látszik, hogy már rutinjuk van a lehúzásban.