Sajnos ezek mind szürkeimportosak, 2014-ben hozták be az enyémet legalább egy (de állítólag 5-6) társával együtt. Bérautók voltak, ott egy évesen elárverezik őket.
A tesója egy darabig még a hahun fenn volt (a méta autó árulta, ők hozták be őket), aztán gondolom elkelt az is.
Jól mellényúlt a faszi velük mert azt hitte kapós lesz, majd 2 évig állt a nyakán mert senkinek se kellett a nagy motor, automata váltó miatt. Valami 4.5 misiről indultak aztán 3 körül keltek el.
Szerintem a németeknél, osztrákoknál könnyebben talál az ember ilyet.
Sziasztok. 2008as FL utáni Mazda 5-öt nézegetek főleg magasan felszerelt 2.0 benzines motorral szerelt példányokat. Csak automata váltós érdekelne de sehol semmi teszt vagy akármi, bár ha a hasznaltautoról indulok ki akkor kemény 3 darabot találok. Érdekelne hogy van-e valakinek automata mazdája? Szeretném megtudni mennyire élhető?
Sziasztok! Olajcsere előtt állok (140 ezer km , 1.8 benzin) és szeretném kikérni a véleményeteket a motortisztitó adalékról hogy érdemes- e használni vagy nem!? ha igen akkor melyik márkát mert van millió féle!
Elnézést még azt kérdezném, hogy ezek után érdemes még a kartert is tisztítani?Sajnos itt nem vállalták.Ezért lehet olajat nem is cseréltetek csak majd a karter tisztítás után.Vagy cseréltessek és következő olajcserénél csináltassam?Köszi!
Meg lett a problémája.Az előző szerelő szerint az injektor volt a ludas,pedig géppel vizsgálta...
Ahova most vittem,már megvizsgálták géppel.A turbó tényleg cserélve lett,de rosszul beállítva.Az elöző tulaj kiiktattatta a dpf-t,ami a mérésnél derült ki.A légtömegmérő halt be,ami miatt a motor le akart fulladni,ezért villogott az olajlámpa.A lehető legjobb hír hogy a porlasztók rendbe vannak!A tömegmérő csere után lesz egy olajvizsgálat és csere is.Remélem megoldódik a problémám!
Mégegyszer köszönöm a segítségeteket és esetleg kíváncsi lennék a véleményetekre.
Arra azért vigyázni kell, hogy az rf7-es motorba elvileg jó az rf8-as porlasztó, de csak egyszerre 4 db - 4db-ra cserélhető, és a feltanításnál derül ki, hogy oké e a dolog...
Én ajánlanám a Büki Szentesi Mazda szervizt. Egy diagnosztika nem olyan vészes. Én Auban vettem felújított porlasztókat és velük szereltettem be, de tudnak neked ebben segíteni biztos. Én is Sopron környéki Mazda tulaj vagyok.
Köszi a választ.Megnézetem az olajteknőt meg a szivattyút.Szerintem a porlasztoknak csak egy tisztítás kell és kicseréltetem az alátéteket .Nem használom az autót mióta ez van vele.Arra gondolok hogy csak a tisztítás miatt lehet ez az olajnyomás gondja az általad leírtak miatt.A teljesítményével nincs gond,mert miután jelentkezett ez a hibajelenség a teljesítménye rendben azaz nem erőtlen és nem rángat.Sajnos a Densoról csak én is ilyen infót találtam (macerás drága felújítás)és sajnos jelenleg nem áll módomban ennyit költeni.A másik probléma hogy Csepel nekem messze van,mivel Sopron mellett lakom.Annyit kérhetnék hogy a keceli műhelynek meg tudnád adni az elérhetőségét esetleg olyat hogy hol lehet bontott felújítottat beszerezni?Köszönöm!
Ezeknek a Denso porlasztóknak a cseréje, felújítása macerás dolog. én nem javaslom egy cseréjét, mert ha már beenyúlunk, akkor illik alaposnak lenni. A kérdés, hogy 1000 vagy 100.000 km a tervezett táv eladásig...
A porlasztók piszok drágák. kb 120.000-250.000 HUF a beszerzési ára az újaknak. Jellemzőbb, hogy bontottat vesznek, azokat bevizsgáltatják, illetve Kecelen felújíttatják őket. Csak ott szabad. Ott kb 200.000- 250.000 huf a négy darab felújítása.
A porlasztók egyedi azonosító alapján vannak feltanítva a PCM-be (motorvezérlő). Ezt az azonosítót csak Kecelen tudják megadni, csak nekik van ehhez meg minden feltételük.
Ha csak alátétet cserélnek, akkor is az adott porlasztót a saját helyére kell visszatenni.
A tanítást csak magfelelő műszerrel lehet elvégezni. Ez átlagos autószerelőnek ritkán van.
A gyári módosított alátét kb 1000. HUF/ db de van megfelelő utángyártott... A gyárit Mazda szerviz tud adni, minden másért kérdezz át a Mazda 6 fórumba.
Ha BP nincs messze, akkor a csepeli Mazda szervizbe kérdezz be... Vidd oda az autót és szerintem jól fogod visszakapni...
Innen messziről nézve a te szerelőd leszerepelt ebben a kérdésben. Furcsa dolog a bizalom, de itt a pénztárcádról és az idődről van szó.
Az autót meg én nem hasznánám, amíg ki nem derül a baja...
Elbézést az lemaradt hogy hol tudnám beszerezni ezeket az alkatrészeket?Néztema netet de nem tudom milyen néven kell keresni.(gondolom unix vagy bárdi)Köszönöm és elnézést a sok kérdésért!😊🤗
Köszönöm válaszod.Szólni fogok a szerelőnek,hogy nézzék meg amit leírtál.Remélem megoldódik a probléma.Igazából hidegen nem csinálja,csak akkor ha már mentem vele pár km.-t és amíg váltok,majd ha meg van a megfelelő fordulat ismét elalszik.Az olaj szinten van nem fogy,de viszont fekete a színe,sötét nagyon.
Abban tudnál tanácsot adni ha csak egy injektort kell cserélni,akkor lehet csak egy darabot venni vagy mind a négyet kell?Illetve hol tudnám beszerezni relative olcsón?Köszönöm!
Hát... Ilyenkor jön az, hogy le kell venni az olajteknőt és meg kell nézni az előszűrő kosarat...
Aki ismeri a Mazda dpf-es motorjait, az tudja, hogy 80-120.000 km között a porlasztó alátétek át szoktak égni. Ekkor a motorolajat motorféknél ott fogyasztja, illetve az égésgázok az olaj kokszosodását okozzák. Ezek a kokszdarabok lejutnak az oljateknőbe, és eltömítik az olajszűrő kosarát.
Szóval nagyon valószínű ok ez jelen pillanatban. Ha ez az ok, akkor a porlasztó alátéteket is illik cserélni...
Ma már olyan idős Mazda5-ök futnak, hogy ez a hiba vagy nem volt feltárva, vagy még a nem módosított alátétet tették be amikor cserélték...
Ilyenkor olyan érzésem van, hogy vannak autószerelők, akiknek nem kötötték be a netet...
Az olajnyomás problémához nagyon híg olaj kellene... A gázolaj bejutását a nívópálcán nyomon tudod követni...
Ha olyan mértékű motorkopásod lenne, hogy zabálná az olajat, akkor az is látszana a szinten.
Tény: ha a porlasztó alátét átégett, akkor valamelyest kiegyenlíti egymást a gázolaj okozta hígulás, és a motorolajfogyasztás, de akkor is több ezer km kell a jelentős minőségváltozáshoz. Példaként a 4-5000 km alatti fél-egy liter hígulást és fogyást említeném... de akkor kb 100km-ként regenerálna, és a gázolaj fogyasztásod is jelentősen megnőne...
Az olajszivattyú által előállított nyomást kéne megnézni... és onnan tovább indulni... ha nincs nyomás akkor a szívattyút kell megvizsgálni...
A kompressziót meg nem %-ban szokták megadni, hanem nyomásértékben...
Olajnyomás probléma van az autóval,villog a lámpa miután bemelegedett a motor.Turbó csere volt már és rendszer takarítás,igazából ezután kezdte az olajlámpa a villogást.Az olajgomba volt cserélve nem oldotta meg a problémát.Elvittem megnézetni elviekben a motor rendben van.A méré eredmények 3 henger 100 egy pedig 93%-os a kompresszió.A szerelő szerint az injektor a ludas mivel nem porlaszt rendesen és befolyik a gázolaj ami hígitja az olajat.Azt szeretném kérdezni akinek volt hasonló gondja mivel lehetett megoldani?Ez lenne amit mondtak vagy esetleg valami más?Köszönöm
Azthiszem a biztosítékdoboz fedelén van egy HEATER felirat, de majd ránézek. kb középtájékon van egy kék színű ablakos biztosíték. Kivenni trükkös, mert nincs fogása...