Üdv! 1,6 Mjet Fiat Doblót vettem. Akik új ként vették azoktól kérdezném, hogy mikorra állt be a fogyasztás, és mennyi az átlag fogyasztás? Most értem el a 3000km-t és 7 liter az átlag. Ezt sokallom, ugy, hogy nem vagyok egy őrült gáznyomkodós fajta.
Üdv! Üléselektronika/biztonsági elektronika bekötés, azaz foglaltság érzékelők és az övbekötés érzékelők kábelezése. Mivel a hátsó (6-7) üléseket a teljesen ki lehet venni, a kábelezést oldhatóra készítik. Ha valaki ül valamelyik ülésen, de nem kapcsolja be a biztonsági övet, elinduláskor jelzi a sofőrnek.
Szia! Mi tavaly augusztusban vettünk új 7 személyes 1.4 benzines doblo-t. Suliba, oviba járás volt a fő cél. Nyári melegben klímával 8.2 a fogyasztás. A hátsó ülésen ülő lányom néha takarót kért annyira lehűlt a levegő. A téli fogyasztás 9.0 liter ami köszönhető a téli guminak. A fűtés tökéletes. Nem bántuk meg. Ajánlom!
Azért is tettem idézőjelbe, mert fogalmam sincs. Első körben az NKH-nál indítanék, aztán ha mégsem ők az illetékesek, akkor talán meg tudják mondani, hogy merre tovább. Anno a Mozaik utcában volt valami iroda a vizsgaállomás mellett, ahol ezt lehetett intézni, de már annak is több, mint 20 éve, hogy megváltam attól az autótól, így a részletek már kissé ködösek és amúgy is jobbára elavultak azóta.
Egy ilyen profilú cég nem csak a papírozásban lehet segítség, de műszakilag is tudhatnak mondani olyan minimum követelményeket aminek ha megfelelsz akkor OK a buli, de ha nem, akkor inkább ne is próbálkozz. Ha van rá lehetőséged, akkor érdemes lehet velük konzultálni.
A padlólemezt kellene megnézni egy 5 személyesben, hogy megvannak-e ott a hátsó pad rögzítéséhez szükséges konzolok és az övek rögzítési pontjai (szerintem van esélye, hogy nem lesznek). Ha ezek mind megvannak, akkor tényleg csak legózás a többi (bár számomra a bontott biztonsági övhöz is erős bizalomhiány párosul). De talán legelső körben a "hivatalnál" kell rákérdezni, hogy átalakítási engedélyt hogy és mennyiért lehet egy ilyen műtéthez párosítani. A végére lehet, hogy nem is fogja megérni.
(Más autónál egy motor+váltó+futómű csere/átalakítás után mentem engedélyért, volt is para, hogy mi lesz, de szerencsére megkaptuk. Orbitális szívás lett volna ha nem, de volt rá esély és akkoriban még úgy általában lazábbak voltak a szabályok.)
Persze, én sem. Csak amíg nem írtad a Renault-t, nem volt világos miért van adagolós szívó.
Modernebb? Ajjaj. Multiba is a legelső 105 lovas volt a legmegbízhatóbb és a legtakarékosabb...
OK, szóval akkor szívódé nem erőltet.
Felnőttkorúak 7 személyesesítéséről senkinek nincs infó? Nem hiszem, hogy én vagyok az első, akinek eszébe jut. Az ülés meg az öv nem lehet drága bontottan, a papírozás az évjárat miatt kérdéses számomra: ha jól tudom, az elején csak 5-ösök mentek.
Én még nem láttam közös nyomócsöves szívó dízelt.
A vw nek volt pd sdi ,de az más.
Az adagolós itt kevésbé megbízható renault motor.
A doblóban nem az a motor van mint a multiplában érdekes módon.
Modernebb.
A 100 lovas 1.9 jtd tippre legalább annyira örök életű, mint a Multipla 105-öse, de a szívó 1.9 gondolom még nem közös nyomócsöves mert Bosch meg Lucas adagolókról olvasok. Azok mennyire megbízhatóak?
Hmmm Multiplában ez nem volt gond, ott lehetett váltót, de legalább (vég)áttételt cserélni egészen más Fiatokkal. Ezek szerint ez nem "szabvány" Fiat?
Értelme? A gyári méretezésben szoktak lenni tartalékok: ha nem 4-ben éri el a végsebességet akkor itt is van (az 5. overdrive lesz). Az állandó sebességű haladáshoz nem kell nagy erő.
Sajnálatos módon elhalálozott családi Multiplánk helyére keresgélek valamit, ami (ha már így alakult) kicsit nagyobb. Méretre.
Ulysee - Doblo - Scudo (és variánsai) vannak porondon, nehezen tudok dönteni.
Kicsit ilyen szabadidő-autót szeretnénk: bicikli, motor, matracon alvás... Az első kettőt tudta a Multi is, de abba hosszában nem tudtunk belefeküdni.
Benzines vagy dízel? (az 1.9JTD-t nagyon szerettem, mondjuk fölöslegesen erős volt, de legalább takarékos és megbízható)
A gyengébb motoroktól azért tartok, mert ahogy látom marha rövid váltót tettek melléjük - nekem dinamika nem kell, de 110-120-as utazó igen - ott ne forogja szét magát. Gondolom lehet cserélni váltót, azonosak? pl. 1.9D-be JTD-ét vagy 1.2 benzinesbe valami hoszabbat. 7 személyesre nem nagyon van keret, utólag át lehet alakítani a régebbieket legálisan, vagy inkább gyűjtsek még?
Ha érdekel valakit van 4 db eladó (30 km-t futott) Good Year Cargo Marathon 195/60 R16 C 99H T nyári gumim 2018/12-ben forgalomba helyezett Fiat Doblóról. Irányár: 16 999 Ft/db. Átvehető Budapesten.
Szia! Szalonban azt mondták,hogy kb 10e km-ig ne is várjam a jó fogyasztást. Elötte egy 1.4 es berlingom volt és attol valamivel többet fogyaszt most,de nem vészes. Most 1070km nél járok és ennek a 2/3 része város volt. Városi fogyasztás most kb 8-9 L. Ezt városira értem. Amugy nagyon jó az auto. Nem bántam meg. Söt örülök,hogy ezt választottam. Kérdez bátran,ha valamire kiváncsi vagy,igaz sok tapasztalatom még nincs!
Sziasztok!Segítséget kérnék egy 2008-as 1,6benzin-CNG Fiat Doblo Maxi hibájának megtalálásához illetve javításához.Az autó 5 éve van tulajdonomban és kezdettől fogva alapjáraton és alacsony fordulaton egyenetlenűl jár a motor mind benzin mind cng-gáz üzemben.Egyébként az autót 2éve már csak benzinnel használom.Magas fordulaton az autó jól húz nem tapasztalható egyenetlenség csak magas fogyasztás (vegyes használat)12L.Elég sok autószerelő nézegette már, sok okos elmélkedés de hiába. Hiba kód kiolvasáskor már többször volt dúsítási hiba.Kipufogó szaga nagyon benzines.Szivesen vennék hasznos tanácsokat.
Szia! A Doblonál ha megrendeled a hátsó elektromos ablakot, akkor hagyományos, le-fel mozgó szerkezettel kapod és nem a kibillenthető verzióval. Az üveget meg majdnem teljesen le tudod engedni az ajtóba.
Az 1.4 Tjet meg egy nagyon jó, kiforrott motorkonstrukció. Nem kokszosodik.
Sokkal többet megtudhatsz róla, ha benézel és rákeresel erre a FIAT BRAVO 2007 topicban, mert szerelték azt a típust is ezzel a motorral. Remélem segítettem.
Szia! Nekem 1.4 t jet doblom van. Igaz még csak 950km van benne, de eddik teljesen elégedett vagyok. Gyors, nagy, kényelmes. Csak pozitiv a véleményem a gépről!
A billenő ablak az egyik legnagyobb királyság. Úgy szellőzik, hogy közben nincs huzat a kocsiban és nem dübög a levegő az ablaknál (a műszerfali szellőzőket szoktam kinyitni, nem az oldalablakot letekerni, vagy csak résnyire). Nyilván, ez mozgó autóra vonatkozik, de állni lehet kocsi nélkül is :-). Én csak azt hiányolom , hogy hátra kell menni ha nyitni/csukni akarom, nincs "távirányítója".