2006-os alteában szeretnék fűtőventillátort cserélni. Kiszedtem a régi rosszat, négypólusú a csatlakozója, amiket viszont alvázszám szerint a kereskedők adni tudnak, mind kétpólusú.
Cseréltetek már ilyet? Mi a megoldás? Mi a fenének egy szimpla villanymotornak még plusz két kábel, van benne valami szenzor is?
kérdésem lenne az 1.6 mpi motorokról. Nézegetek Alteát,XL-t,Toledókat 1.6 mpi motorral. Az utolsó 1.6 szériák ha jól tudom 2011-ig gyártották ezért már mindegyikben van kilométer. Ezzel kapcsolatban kérdeznék, hogy ezek mennyire rizikós megvenni 250 ezer km fölött? Mennyire fogyasztják az olajat? 1-2 tulajjal beszéltem de mindenki mást mond. Esetleg van valami amire érdemes figyelni?
örülök neki, ha az alteát választod, egyebekben te ismered, hogy mire kell majd az autó :-)
1.6 benzines XL-em van. Országút esik neki jól 6-7 liter között. Autópálya 7-9 liter attól függően mennyire nyomod, és mekkora/milyen irányú szél van. Mivel magas így a szélre érzékeny. Városban 9-10 literen mozog.
Ha fűtés nélkül, csak a menetszéltől is visszaesik 90 alá - bármilyen menetkörülmények között -, az benzinesnél már termosztát-gyanús.
De olyan igenis van, hogy na, a műszercsalással együtt épp 90-et mutató műszer az eddig lezárt fűtést megnyitva visszaesik. Egyszer, a hideg indulás után. De aztán mikor utána újra 90 lesz, másodjára már nem szabadna onnan "lejönnie". Dízel igen. Benyás nem.
Átmenetileg tegyél valami takarót az maszkra. Én a gyerekjátékok átlátszó műanyag borításait szoktam használni, azon még épp átlátszik a Seat-jel. Egy próbát megér.
De ennek igazából 0°C alatt kellene problémaként jelentkeznie, ilyen melegben gyanús.
az alábbira lettem figyelmes és érdekelne, hogy más találkozott-e már hasonlóval.
reggeli indulás után 3-4 perc alatt felmegy 70 fok (második jel fölé) a víz, de nem akar tovább melegedni. Ha bekapcsolom a fűtést, meleget már ad, viszont kicsit visszahűlik a víz. Aztán 80-as tempó felett nem tud felmelegedni, ellenben amint beérek a városba és jön a lámpától-lámpáig rész akkor felkúszik 90re és ott is marad. Felfelé megy csak, akkor kapcsol a ventillátor és visszamegy 90 fokra.
termosztátra gondoltam először, de akkor nem fűtene...
Az 1.6 benzin nem TSI motor, az esetleg jobb erre, de azzal meg nagyon lomha lesz. (És "igazából" azt se erre találták ki.)
1.8 TSI, 2.0 FSI és a dízelek se fogják ezt szeretni, egyszerűen végig hidegüzemben mennek, a fogyasztás meg az egekben.
Nem véletlenül írtam, nézd meg a Priusokat! Még télen is rögtön "üzemmeleg", 30 °C körül már leállítja a motort, ha nem megy a fűtés (azért kicsit jobban melegíti, de akkor se 90-ig).
SEAT Altea xl autókat nézegetünk, kb 10 év körüli autót vennénk.
Napu szintén 3 gyerek suli oviba szállítása a legfőbb feladat, de ha elindul a család akkor is legyen hely...
Benzines 1.4 néztünk. Városi fogyasztása kinek hogy alakul? Mennyire megbízhatóak a 10 éves Tsi motorok?? 1.6 vagy 1.8 városi fogyasztása is érdekel. Vagy bármi tapasztalat, tanács!!
autóm. Kb. egy hete 2-3-4 fokozatban 2000 -2200 -as fordulaton csörömpölő szelep hangot ad. Sem alacsonyabb ,sem pedig magasabb ford.számon nem hallható ez a hang. Már kicserélték a gyertyákat,vezérlést ,m.olajat,üzemanyagszűrőt injektorok rendben,főt.jeladót gy.kábeleket stb. Csak OMV benzinkúton tankolok. Az olajat 10000km.ént mindig lecserélem v.milor meg előbb. 205000 km van az autóban
A csörgés ezek ellenére ezeken a f.számon megmaradt.
2 hete vettem egy Seat Altea XL-t. Minden szép és jó, csak a bal hátsó ajtókilincs ( külső) lötyög. Tudtok rá valami megoldást? Már leszedtem a kárpitot, próbáltam megnézni, hogy mi lehet a gond de nem találtam semmi csavart amit meg lehetne húzni, hogy visszafeszüljön. Előre is köszönöm a segítséget.
Altea XL 1.9PDTDI (105LE) BLS eddig olyat produkált, hogy kb. minden 20. indításnál csak megrázta magát egy kicsit és nem indult el. Következő próbálkozásnál minden ok. Most már ott tart a mutatvány, hogy szinte minden indításnál 3-4szer kell próbálkoznom mire elindul. :(
Valaki tapasztalt már esetleg ilyet? Mi lehet a probléma?
Sziasztok volt már valakinek alteánál 1.9tdi a fűtőradiátorral vagy csöveivel valamilyen hibája? mennyire macerás kiszedni javítani illetve egyáltalán merre keressem?.Elkezd csöpögni a víz,ha ráadom a fűtést.Ha hideget kapcsolok akkor nem csöpög.A kocsi alatt látom kb a kocsi közepe felé a fagyállót.A motortérfelől minden jó nem csöpög nem ereszt sehol ezért gondolnám a radiátort vagy a csöveket.Köszönöm szépen előre is .