úgylátom a kunigunda is elhamvadt :( akkor itt kívánok boldog új évet a maradéknak ! remélem jövőre nem csak fiat bravókkal fordkókuszokkalk meg opelasztrákkal találkozok az úton....
Ide nem tudok írni, ez egy titkos szekta. Lehet illegális pornó fájlokat cserélgetnek, azért nem lehet sem látni, sem írni oda. :-D Ebben az autóban egy Merci V8-as van, 300le körül, Vems, vagy hasonló vezérléssel, Merci futóművel. Egyenlőre bizonytalan a sorsa, leállt az építése ebben a fázisban. Vagy kivitelezőt keresnek, aki befejezi, de lehet el is adnák.
Köszöni jól van :) maradt a régi felállás, a panda hengerfej is leköltözött róla, helyet adva az eredeti kispóknak. A karburátor nem akart összejönni, így viszont ismét jó.
Most van egy új szerzemény: XTZ 750 Tenere így egy kicsit háttérbe szorult.
Jövőre jó lenne megint összejönni valahol. Ha kell itt Kaposváron tudok intézni mindent, csak találjunk időpontot.
Nah. Elkészült a kárpitozás belül, kapott xép fekete plüss szönyegelést, ( Porsche xönyeg) az oldalai pedig lemoshato mübör xerü anyagot. A kardánbox xintén plüss kárpitozást. A csomagtarto is ki lett bélelwe hátul, illetwe az öxxes régi kábelt is kicseréltük. A müxerfal is megujult, kapott egy rozsagyökér mintás foliát 4 rétegü lakkozással. Walamint az öxxes láthato csawar ki lett cserélwe feketére eloxált imbuxokra.
Kezd elég pofás lenni a werda. Még majd xeretnék neki uj tetöt, illetwe ajtokat farigcsálni és a kasznin kiwül itt-ott némi rozsdamentes anyagbol kiegéxitöket felrakni. De egyenlöre pizt köll gyüjtsek ezekre.
Ja a multkori elektronikus gyujtás nem jött be, ezért ezt is lecseréltük. Most egy programozhato wan benne, VW tipus. Marha jol wexi a fordulatot 8000-ig nix gond.
Az itthoni forgalomba helyezés tényleg ennyire egyszerűen megy, mint pl egy külföldről behozott Ford Focus esetén, ha kint már forgalomba van/volt helyezve?
Nem, annyira nem egyszerű, de azért nem sokkal bonyolultabb. Kell bele E-jelű, EU-s lámpa, meg mindenhová kétszer mész, mert először
Éppen ma voltam az NKH-nál Vas Gereben utcában, és azt mondták, hogy az ilyen autók kis sorozatgyártásúnak minősülnek, amiknek jellemzően nincsen EU-s típusjóváhagyása... pedig Magyarországon csak azzal lehet forgalomba helyezni autót. És ha ez nincsen meg az autónak, akkor egyedi forgalomba helyezést / típusjóváhagyást kell kérni, aminél igazolni kell minden beépített alkatrész eredetét, megfelelőségét, stb... (ami az ilyen autóknál azért elég necces!) ráadásul egy vagyonba kerül!
Ez nettó hazugság, és kapják be. Védik a nem létező mundérjuk rég eljátszott becsületét. Amelyik autó egyszer az EU-n belül forgalmit kapott, és jó. Csak a műszaki vizsgán kell megfelelnie. (Mozaik utca)
Szóval a kérdésem az, hogy
- rosszul tudja az ember, és ezeknek a kocsiknak meglehet a típusjóváhagyásuk?
Nem meglehet, hanem megvan.
- rosszul tudja az ember, és nem kell külön típusjóváhagyás, ha már külföldön forgalomba volt helyezve?
Nem kell, mert az angol megvan.
- csak egy akadékoskodó hivatalnokba futottam bele?
Egy igazi NKH-s faszba futottál bele.
További kérdésem, hogy számít az, hogy Angliában "Q"-s rendszáma van/volt az autónak? Ezt ugye elvileg azokra az autókra teszik, aminek a gyártási éve vagy az eredete bizonytalan? Ez biztos, hogy bonyolítja az itthoni forgalomba helyezést. De vajon "csak" nehezíti, vagy lehetetlenné is teszi?
Annyit számít, hogy ha a donor elv alapján üzembehelyezett autót veszel (eredeti rendszám), akkor a papírjaiban a donor éve lesz a gyártási év. Ha Q-st, akkor az összeépítését. Mindez csak a regadónál érdekes. (Nekem Q-s volt, le sem szarták) Egy fontos, a V5C-ben (kinti, kétoldalas forgalmi) legyen korrektül beírva, hogy ez nem Ford Escort, hanem Robin Hood, Locost, akármi.
Szeretnék venni Angliában már forgalomba helyezett Super7 jellegű autót (RobinHood, TigerAvon, Westfield vagy ezek "Locost" verzióját).
Az itthoni forgalomba helyezés tényleg ennyire egyszerűen megy, mint pl egy külföldről behozott Ford Focus esetén, ha kint már forgalomba van/volt helyezve?
Éppen ma voltam az NKH-nál Vas Gereben utcában, és azt mondták, hogy az ilyen autók kis sorozatgyártásúnak minősülnek, amiknek jellemzően nincsen EU-s típusjóváhagyása... pedig Magyarországon csak azzal lehet forgalomba helyezni autót. És ha ez nincsen meg az autónak, akkor egyedi forgalomba helyezést / típusjóváhagyást kell kérni, aminél igazolni kell minden beépített alkatrész eredetét, megfelelőségét, stb... (ami az ilyen autóknál azért elég necces!) ráadásul egy vagyonba kerül!
Szóval a kérdésem az, hogy
- rosszul tudja az ember, és ezeknek a kocsiknak meglehet a típusjóváhagyásuk?
- rosszul tudja az ember, és nem kell külön típusjóváhagyás, ha már külföldön forgalomba volt helyezve?
- csak egy akadékoskodó hivatalnokba futottam bele?
További kérdésem, hogy számít az, hogy Angliában "Q"-s rendszáma van/volt az autónak? Ezt ugye elvileg azokra az autókra teszik, aminek a gyártási éve vagy az eredete bizonytalan? Ez biztos, hogy bonyolítja az itthoni forgalomba helyezést. De vajon "csak" nehezíti, vagy lehetetlenné is teszi?