Keresés

Részletes keresés

Pomber Béla Creative Commons License 4 napja 0 0 332170

Erre varunk mar 10 eve, minden egyes negyedev elott.

 

1. Nem várunk. Ez nem egy 2 év kifutású startup a legújabb USB-s gyümölcsfacsaróval.

2. Te sem vársz. Te a csődre vársz.:-)

Előzmény: shadowbull (332167)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332169

Én sem azért drukkolok a magyar válogatottnak nemzetközi mérkőzésen, mert annyira jók. :-)

Előzmény: Auralianus (332166)
GabikA Creative Commons License 4 napja 0 0 332168

belul biztos egy gigaszi szelkelep van :P

Előzmény: szilvatövis (332161)
shadowbull Creative Commons License 4 napja 0 0 332167

"ha netán végül sikerül a Teslának nullszaldó közelébe... ki se' merem mondani... nyereségbe fordulnia"

 

Erre varunk mar 10 eve, minden egyes negyedev elott. Te mar 2016 Q4re is nullszalldot vartal. Utana jottek a soha nem latott vesztesegek...

Előzmény: szilvatövis (332164)
Auralianus Creative Commons License 4 napja 0 0 332166

Őszintén szólva a Tesla kapcsán magam is szkeptikus vagyok... nem is szívesen szólok közétek a vitában....

 

... de a cirkusz már önmagban is megéri :Đ 

 

Shadow Hogan vs Muskfan the Giant

Előzmény: szilvatövis (332164)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332165

Tisztában voltam vele, de azért ez egy igazi coming out volt. :-)

Előzmény: shadowbull (332163)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332164

Ez nagyon jó!!!!

A GM volt vezetője temeti a Teslát, Muskot távozásra szólítja fel. (Ő már jó példát mutatott.)

 

He also said there is competition coming from not only Audi but Mercedes, BMW and Porsche. And those auto manufacturers can sell their cars at a loss and make up for it on sales of internal combustion vehicles.

https://www.cnbc.com/2018/09/18/tesla-is-headed-for-the-graveyard-predicts-former-gm-exec-bob-lutz.html

 

Világ Tesla gyűlölői egyesüljetek! :-)

 

Az lesz a baaameg, ha netán végül sikerül a Teslának nullszaldó közelébe... ki se' merem mondani... nyereségbe fordulnia, a konkurencia pedig tolja a Teslagyilkosnak szánt modelleket veszteséggel a piacra.

 

A'szondja a fazon:

"Tesla has no … tech advantage, no software advantage, no battery advantage. No advantages whatsoever," he said.

Lehet, hogy nincs neki, de van ami az autógyáraknak nincs: Musklija.

 

Egy vicc jut eszembe erről a zsigeri Tesla gyűlölőről:

Viszi az anyóst kocsival a vej, az meg közben szapulja.

- Hogy te milyen élhetetlen ember vagy, nincs pénzed, se karriered, még rendes munkád sem.

A szerencsétlen nem szól semmit, csak nyomja közben a gázt egyre beljebb, már 200-al száguldanak. Az anyós észreveszi hogy baj van.

- Mit csinálsz, te őrült, hát nincs neked egy csepp eszed sem?

- Az lehet, de egy valamim nekem van ami magának nincs.

- Micsoda?

- Légzsákom.

shadowbull Creative Commons License 4 napja 0 0 332163

ezt mar leirtam nem egyszer, nem tudom miert vagy rajta meglepodve.

Előzmény: szilvatövis (332162)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332162

Valóban utálom a fajtájukat meg amit képviselnek, és igyekszem nekik torleszteni ahol csak tudom.

Előzmény: Auralianus (332159)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332161

Ahogy elnézem az Indiai Kudankulam orosz mintaerőmű éves rendelkezésre állását és kapacitás kihasználtságát nemigen lesz problémánk azzal, hogy hova tegyük azt a sok áramot amit termel majd. :-)

http://www.world-nuclear.org/reactor/default.aspx/KUDANKULAM-1

http://www.world-nuclear.org/reactor/default.aspx/KUDANKULAM-2

 

Oh azok a nukis rózsaszín álmok a királyfiról fehér lovon 95 %-os load factorról.

 

Ződkomcsinak lehet, hogy még is igaza van, atomerőművet csak diktatúrában lehet építeni... akkor viszont Oroszország a legdemokratikusabb ország a világon. :-)

Előzmény: _Berci (332158)
Auralianus Creative Commons License 4 napja -2 0 332160

Ez már nekem fáj... 

 

... ezek után te légyszi ne fanboyozz le másokat :P ;)

Előzmény: shadowbull (332139)
Auralianus Creative Commons License 4 napja -2 0 332159

Ezért is kérdeztem úgy, ahogy... kíváncsi voltam rá mit reagál :Đ

 

vagy engem szól le... vagy beismeri, hogy szarul fordított linket pakolt be... :P ;) 


...és beismerte... ja nem? :Đ

Előzmény: szilvatövis (332149)
_Berci Creative Commons License 4 napja -3 0 332158

 

Halad a mutatvany ... csak kicsit visszafele ...

 

Több mint kétéves csúszásban van a paksi bővítés, és semmi jele annak, hogy a kormány gyorsítaná a projektet. Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor moszkvai tárgyalása után a magyar miniszterelnök azt mondta, száz százalékban elkötelezettek, de egyre több jel utal arra, ez nem feltétlenül van így.a, mi zajlik a 12,5 milliárd eurós (jelenlegi árfolyamon 4000 milliárd forintot meghaladó összegű) beruházás körül, ám ahhoz nem kell igazán bennfentesnek lenni, hogy feltűnjön: a kormány semmit nem tesz azért, hogy felpörgesse a beruházást, amely már akkor, tavasszal is 22 hónapos csúszásban volt.

 

Még ma sem biztos, hogy megépül Paks II. – mondta májusi miniszteri meghallgatásán Süli János, az atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter. Ha valaki, ő aztán tudhatja.

 

http://hvg.hu/gazdasag/20180918_paksi_atomeromu_bovitese_csuszas_keses_roszatom_orban_putyin

 

_Berci Creative Commons License 4 napja -3 0 332157

 

... tavaly a Nissan Leafból 300 ezret adtak el világszerte

 

Rangun mar korrigalta. A Leafböl ~2010 ota adtak el ~300 000 db-ot. Tavaly talan 80-100 000-t. Az pedig a vilagon eladott autok 0,1%-a, az eladott ~1 millio EV/PHEV 10%-a.

 

De nem is ez a lenyeg. Pl. a VW ugy gondolja, hogy az EV atallasra betervezett 23 milliard $ messze nem lesz eleg. Jo, akkor kiadnak (valszeg joreszt hitelböl) ~30 milliard $-t(ilyen összegek az autoiparban se tul gyakoriak). Ezt az invesztalt összeget hany autora kivanod elosztani? Ha  VW EV fejlesztesre kiad ~30 milliard $-t ... es a piac ~10%-t uralja, ... akkor az egesz autoipar atallasi költsege lesz vagy ~300 milliard $.

 

Nem a konkret gyartas költsege lesz tul magas, hanem a nekifutas tulzottan költseges. Jelenleg pl. a VW a ~400 000 dolgozojaval elöallit ~10 millio autot. Az fejenkent ~25 db/ev. A Tesla meg ~15 000 alkalmazottal ~100 000-t (2017). Az fejenkent 6-8 db/ev.

 

That takes the total number of Leafs sold to more than 320,000 worldwide since its launch in 2010.

 

https://www.caradvice.com.au/642363/nissan-leaf-global-sales/

 

Előzmény: advocatusdiaboli (332150)
padisah Creative Commons License 4 napja 0 1 332156

ez egy túlméretezett dömper SUV, ingyen sem kéne

ha hozzám vágják az első dolgom hogy szédszedetem szakikkal, és kiárulom belőle az akksit barkácsolóknak

 

a többi komponens meg megy a bontóba, beolvasztani

egyébként az összes hasoló méretű, tudású jellegű (és tipikusan német), belsőégésű dömperrel is ezt csinálnám, csak azokból nincs mit megmenteni, megy az olvasztóba az egész

 

esetleg a kerekeit el lehet adni furgonra

Előzmény: shadowbull (332072)
padisah Creative Commons License 4 napja 0 0 332155
Előzmény: QuantumSingularitas (332062)
shadowbull Creative Commons License 4 napja 0 0 332154

A Tesla elbaszott minősége nem jóslat hanem tény. Az pedig természeti törvény hogy emiatt leesik a vevői elégedettség. Elemi logika.

 

(Egyébként az elbaszott minőséget is megjosltam előre. Ugyanis a cég tortenetet és hátterét ismerve az is elemi logika)

Előzmény: szilvatövis (332153)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332153

Ez hamarosan le fog zuhanni a beka segge ala, mar mondtam.

A Tesla S az egyik legkeresetettebb használtautó.

 

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-no-1-fastest-selling-electric-car/

 

Általában nem jönnek be a jóslataid.

Előzmény: shadowbull (332137)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 332152

Leafből összesen adtak el 300 ezret, nem tavaly.

Előzmény: advocatusdiaboli (332150)
shadowbull Creative Commons License 4 napja -1 0 332151

"azért ezeknél a luxuskocsiknál sajnos elég sok az olyan, ami magát a mobilitást is érinti - ami viszont például azt az ócskavas Teslát egyáltalán nem jellemzi"

 

Ez ugy ahogy van hazugsag.

 

" út szélén azok gyakorlatilag sosem maradnak"

 

LOL :)

Előzmény: advocatusdiaboli (332146)
advocatusdiaboli Creative Commons License 4 napja -3 1 332150

Berci, tavaly a Nissan Leafból 300 ezret adtak el világszerte (VW Passatból európában 180 ezer körül) - ez már olyan nagyságú mennyiség, ami például meghaladja például az olcsó Dacia Sandero gyártási-eladási számát - ez már valódi nagyszériás gyártás, ráadásul nagyon sok részegységet tudnak tipizálni a Nissan-Renault egyéb modelljeiből is (például úgy tudom, hogy a klíma-kompresszor maga azonos a Leafban is egyes Dacia-Renault modellekével is...) - mégsem tudják olcsóbban adni (és még ennyiért sem igazán éri meg, a Leaf gyártás veszteségét fedezi például a nyereséges Dacia meg Nissan..).

 

Pusztán a darabszámok felfutásától ez már nem lesz olyan sokkal olcsóbb, ha egyáltalán olcsóbb lesz.. Még inkább érdemes nézni azokat az EV-ket, amelyeket valami másik tömegautó elektromosításával alakítottak ki (Fiat e-500, e-Golf stb..) - ott aztán alapvetően tényleg csak a hajtáslánc más ugyanabban a minimálisan mókolt kasztniban, mégis dupla-tripla az ár.

 

Egyelőre ez még ennyibe kerül és pont.

Előzmény: _Berci (332147)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332149

Félrefordították, nem a hatótáv tartományt, hanem a regeneratív fékezés teljesítménytartományát növelték meg 30 %-kal... persze nem is shadow lett volna ha ezt mondja a leszólások helyett.

Előzmény: Auralianus (332105)
_Berci Creative Commons License 4 napja -3 0 332148

 

Vészfékezés emekedőn is előfordulhat, nem kell hozzá lejtő.

 

A rekuperacio atlagban talan 5-10% megtakaritast kinal. Mint irtam, nagyobb tömegek mozgatasa eseten jelentösebb lehet a "nyereseg".

 

Előzmény: Rangun (332133)
_Berci Creative Commons License 4 napja -3 0 332147

 

Láthatóan az az alapvető probléma, hogy a látszólagos egyszerűsége ellenére a valóságban egyáltalán nem annyira magától értetődő, és főleg nem olyan olcsó dolog EV-t gyártani.

 

Semmi gond nincs az EV gyarthatosagaval. Az a gond, hogy tavaly a nagyvilagban ~1 millio EV/PHEV allt elö ... Ez az össz legyartott ICE-k ~1%-a. Ez egyelöre (az atallas inveszticio igenyevel együtt) meg tul keves ... ezert sokan marginalisan kezelik. 

 

Az EV (plane az, amit a Tesla kinalni szeretne ... es velemenye szerint ~2020 körül all teljesen össze) nagysagrendekkel bonyolultabb, mint egy hagyomanyos auto (ahol a funkciok jelentös resze mar a software-ben lapul).

 

Musk ezt igenis jól mérte fel, teljesen reálisan látta, hogy "értelmetlen túlárazott luxuskocsiként" tudja csak az EV-t egyelőre piacra vinni, egy nem igazán árérzékeny vevőközönség számára, amelyik hajlandó a hype öncélú felárát kifizetni.

 

Sokan kifizetik az uj technologiaba vetett remeny miatt. Senki nem remeli, hogy nehany ev alatt az iparag teljesen atall ... hiszen az összes lobby kezzel-labbal vedekezik, kapalozik ellene. Ennek ellenere marad a szokasos slogan: "Nem lehet feltartoztatni azt a technologiat, amelynek eljött az ideje".

Az EV az automiaval összekötve ... az pedig a car-sharing, technologiaval ... azt fogja eredmenyezni, hogy relativ keves (mondjuk ~20%, ami ~200 millio) EV lebonyolitja az utaskm-ek >80%-t. Hogy erre meddig kell varni? Hat, a vilag tehetösebb területein max. 2030-ig ... vagyis mar nincs belathatatlan messzesegben. Az a teny, hogy sokan esetleg nem reagalnak ra eleg gyorsan (szegenyebb környekek) nem jelenti azt, hogy nem terjed majd megis preritüz sebesseggel.

Előzmény: advocatusdiaboli (332132)
advocatusdiaboli Creative Commons License 4 napja -3 0 332146

Hát nem állnak jól. Mondjuk úgy - hogy tök átlagosan állnak, annyira, hogy kb: akármi noname izé is jobb tud náluk lenni. Külön gond egyébként, ami az itt hivatkozott statisztikából nem derült ki, de másokból igen, hogy az egyébként általában és jellemzően másnál sem nagy számú problémából azért ezeknél a luxuskocsiknál sajnos elég sok az olyan, ami magát a mobilitást is érinti - ami viszont például azt az ócskavas Teslát egyáltalán nem jellemzi, út szélén azok gyakorlatilag sosem maradnak, csak mondjuk vacakol a kilincs, meg a meghülyül a menürendszer, megkergül a radar és hasonlók vannak egészségtelenül nagy számban. Ez sem jó - de a vész-üzemmódban botorkáló S-Mercikhez, néma csöndben-sötétben az út szélén meghaló 7-erekhez képest azért jobb, ami akkor is igaz, ha a Teslánál ezek a kis gonoszságok viszont sokkal gyakoribbak.

Előzmény: shadowbull (332144)
zöldkomcsi. Creative Commons License 4 napja -1 0 332145

Én is úgy gondolom, hogy fog ez változni, de nagyon úgy tűnik, hogy nem hirtelen áttörésre, hanem lassú, fokozatos evolúcióra kell számítani.

 

De közben a társadalom is változik, az igényeit kielégíti végül a paraszt szekér is. ezt nem fogod soha látni

Előzmény: advocatusdiaboli (332141)
shadowbull Creative Commons License 4 napja 0 0 332144

" a statisztikák is azt mutatják, hogy ebben az árkategóriában nem remekel a német szentháromság "

 

Pont a whatcar statisztikaja mutatta meg hogy eleg jol allnak a nemetek. Nem a csucson az igaz, de azert a kompolexitashoz kepest jo helyen.

Előzmény: advocatusdiaboli (332142)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 2 332143

Nyugi mi is elraktunk téged abba a fiókba ahova való vagy. :-)

Előzmény: shadowbull (332140)
advocatusdiaboli Creative Commons License 4 napja -3 1 332142

A legelső Model-S-ek már hat évesek... 

Nem baj, biztos úgy lesz, ahogy mondod, majd meglátjuk...

 

Megjegyzem, láttam azért 5 éves A6-ost, amin kb: MINDEN elromlott, és a statisztikák is azt mutatják, hogy ebben az árkategóriában nem remekel a német szentháromság - a nagy teljesítményű és nagyon bonyolult, agyon-elektronizált autókkal tudnak lenni problémák náluk is. Aránylag fiatalon is.

Persze, tudom a minőség a szebben varrt kárpit és finomabb kapcsolók... Abban tényleg tuti jobbak...

 

Ja, megjegyezném, hogy a Rollsban a korához képest agyonbonyolított Lucas elektromosság mekkora fos... A Lucas simán tönkretette a brit motorkerékpár-ipart is...

Előzmény: shadowbull (332137)
advocatusdiaboli Creative Commons License 4 napja -3 1 332141

Igen, de ott a dízel változat is irdatlan túlárazott luxuskocsi...

 

És hiába kezdenék kiszedni az e-Tronból a drága kárpitokat, lecserélni a legolcsóbb Dacia-féle szövetre meg műbőrre, kihagyni belőle a motoros ülést meg infotaintment extrákat, hiába tennének bele jóval kisebb teljesítményű villanymotort - a vége egy még mindig rettenetesen drága autó lenne, aminél viszont meg sem lehetne már indokolni, hogy "mi került ezen a fotelen hétezerbe"...

 

Jelenleg az elektromos hajtásláncot-vezérlést-invertereket és az akkukat egész egyszerűen nem tudják olyan olcsón még előállítani, használhatatlanságig redukált kapacitás-teljesítmény mellett sem - hogy az árban versenyképes legyen a legolcsóbb ICE autókkal. Hiába sokkal bonyolultabb mechanikailag egy belsőégésű motor - valójában nagy szériában igen olcsón előállítható, az akku meg nem.

 

Én is úgy gondolom, hogy fog ez változni, de nagyon úgy tűnik, hogy nem hirtelen áttörésre, hanem lassú, fokozatos evolúcióra kell számítani.

Előzmény: szilvatövis (332135)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!