Keresés

Részletes keresés

shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 303383

Sikertörténet? Fingod sincs a háttérrel kapcsolatban semmiről. Nem ismered a minőségi problémákat, a pénzügyi mutatókat, semmit.

 

Eléggé árulkodik hogy a következő generációt inkább a Fordtól veszik. 

Előzmény: szilvatövis (303376)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 303382

Telefonon nincs kedvem kilométereket pötyögni, úgyhogy csak annyit írok hogy, fogalmad sincs miről beszélsz.

Előzmény: _Berci (303370)
_cipo_ Creative Commons License 1 napja -5 1 303381

Az olyan 60-100 lakásos panelépületeknél ahol egyszerűen leverték a falról a régi kazánt és feltettek új kondezációs kazánt és kb. semmi máshoz nem nyúltak a legrosszabb esetben hozott 18-20% megtakaraítást gázszámlában

Én egy kicsit lejjebb tekertem az ETI 15-ös gázégőjét, csökkentettem a hőfelesleget.

Megkaptam ugyanezt az eredményt.

 

Előzmény: manta-z (303377)
_Berci Creative Commons License 1 napja -2 1 303380

 

Jo regen ismertem egy ügyes BMW szerelöt. Arera specializalodott, hogy karambolos BMW 3-asokat vasarolt. Annak idejen ~4000 DM-be került egy karosszeria, amit tologatni lehetett (volt benne kormanymü, volt kereke). Aztan ket összetört autobol (egyik hatul ment szet, a masik elöl), meg ebböl a (lealapozott festesü uj karosszeriabol) összerakott egy epkezlab autot ... azt ismet forgalomba hozta ...

Egyszemelyes autogyarto manufaktura. A modell XXI. szazadi valtozata a Streetscooter.

 

Előzmény: szilvatövis (303376)
_cipo_ Creative Commons License 1 napja -5 2 303379

Padlófűtésnél kifejezetten jó hatásfokkal tud működni a kondenzációs kazán mivel alacsony vízhőmérséklettel működik.

Igen, a nem padlófűtésnél pedig nem.A jó hatásfokra hivatkozva az is vegyen kondenzációs kazánt, akinél nem fog jó hatásfokkal üzemelni.

 

Egy felújításnál meg nem nagy cucc esetleg más méretű radiátorokat feltenni.

De az, ha nincsen rá szükség.

Egyébként meg egy kazáncsere esetén kifejezetten nagy cucc, mert annak esetleg semmi baja.

 

Apósomnak fűtéskorszerűsítéssel foglalkozó cége van, eddig túl van vagy 50 intézményi meg vagy 200 magán kis épület korszerűsítésén.

Az én apósom 20 évig tolta a talicskában a betont, immár nagyon felkészült a betonokban lévő kavics osztályozódásának folyamatából, olyan sokat zötykölődött a kezében a taliga.

 

 

Én igenis helyeslem, hogy betiltották a hagyományos kazánokat nagyon sok előnye van a kondis kazánoknak biztonságtechnikai szempontból a hatásfokról nem is beszélve.

 

Akkor nem kellett volna betiltani.

 

Aki újat vesz az igenis ne vegyen már 20 éve elavult szart haladjon a korral.

Aki újat vesz, az majd eldönti.

Nem attól fog a korral haladni, hogy átbasszák a fejét.

 

Szóval akkor tulajdonképpen mi a bajotok ezzel?

Talán az a legnagyobb, hogy meg is magyarázzátok.

 

Előzmény: manta-z (303377)
Auralianus Creative Commons License 1 napja -1 0 303378

Egyértelműen nem egyedi fejlesztésről beszélhetünk, hanem "ipari léptékű kendácsolásról"... simán leültek egy 

zsebszámológéppel és kiszámolták, hogy mennyi az a minimális mennyiségű Ford Tranzit, amiből kidobják az ICE

motort, beledobnak egy elektromost + akkut... "osztjóvan" alapon eladják EV-nek olyan áron, hogy az mindkét

félnek megérje.

 

 

mica-r is felvetette, hogy ez lenne logikusan az átállás első lépcsője... a frontvonal... és lám... ugye milyen gazdag
termékválasztékkal léptek piacra a gyártók? :)


Többek között ezért is kell tiltani... akkor lesz érdemi változás, ha fizikálisan lehetetlenül el a belsőégésű motorok

eladása. Túl nagy a tehetetlenség... shadow már ezerszer elmesélte, hogy nem éri meg "piszlicsáré" módon a témába
nyúlni. semmi más dolgunk nincs, mint megfelelő motivációt teremteni a gyártóknak...


... a társadalom számára olcsóbb a tiltás, mint belemenni a gyártók zsarolási taktikájába és szarrá támogatni a területet,

ez ott népszerű, ahol elenyésző súlyú az autóipar...

... van persze  erre köztes módszer is...  először szarrá bünteted a gyártókat... aztán a büntipénzt visszacsorgatod támogatás
formájában... (valami ilyesmire készül Németország, ahogy én nézem)...


.. de manapság már nyilvánvaló, hogy "nincs békés átmenet" ... nem amíg ennyi pénzről van szó... 

Előzmény: Tzp (303365)
manta-z Creative Commons License 1 napja -2 2 303377

Padlófűtésnél kifejezetten jó hatásfokkal tud működni a kondenzációs kazán mivel alacsony vízhőmérséklettel működik. Egy felújításnál meg nem nagy cucc esetleg más méretű radiátorokat feltenni.

 

Milyen süket vakerálásról beszélsz? írd már le konkrétan légyszíves?

 

Amúgy meg eddig nem írtam, mert nem akartam, de pont jót oltogatsz a témával.

Apósomnak fűtéskorszerűsítéssel foglalkozó cége van, eddig túl van vagy 50 intézményi meg vagy 200 magán kis épület korszerűsítésén. Az olyan 60-100 lakásos panelépületeknél ahol egyszerűen leverték a falról a régi kazánt és feltettek új kondezációs kazánt és kb. semmi máshoz nem nyúltak a legrosszabb esetben hozott 18-20% megtakaraítást gázszámlában de inkább a 25% a jellemző. Ha nem így lenne a panellakók már felhúzták volna a villanyoszlopra.

Kis épületeken a régi klasszikus C25-40 kazánokat lecserélve kondis kazánokra szokott jönni 28-35% megtakarítás + bónusz ha a meglévő villanybojlert kidobják és kombi cirkót tesznek fel akkor még ezenfelül a villanyszámla nagy része is ugrani szokott. Szóval ezek többszáz felhasználó alapján vett 5-10 éves átlagos tapasztalatok nem a levegőből kapkodtam össze.

 

 

Én igenis helyeslem, hogy betiltották a hagyományos kazánokat nagyon sok előnye van a kondis kazánoknak biztonságtechnikai szempontból a hatásfokról nem is beszélve.

 

A költségekre visszatérve:

 

- A legszegényebbek továbbra is vegyes tüzeléssel fűtenek. 

 

- Egyrészt a régi hagyományos kazánokat nagyon sok ideig még életben lehet tartani mert alkatrész van hozzá dögivel akinek nincsen pénze újra. 

 

- Aki újat vesz az igenis ne vegyen már 20 éve elavult szart haladjon a korral. Mintahogyan autóból sem tudsz olyat venni ami a 20 évvel ezelőtti környezetvédelmi normáknak megfelel és ez valahol így is van jól. 

 

Szóval akkor tulajdonképpen mi a bajotok ezzel?

 

Előzmény: _cipo_ (303359)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 1 303376

Ha, csak én tudom miről beszélek.

 

Ilyenekről hadováltál:

Gondolom jönnek az első üzemeltetési tapasztalatok, és rájöttek hogy ez kurvára nem egyszerű, inkább bevonták a Fordot.

 

A valóságban ez éppen fordítva van. A kisautó gyártása sikertörténet, futtatják föl a termelést, már nem csak maguknak gyártják, hanem megjelentek vele a piacon is. A tapasztalatok jók.

Tavaly legyártottak belőle 1600-at, az idén fél év alatt 1300-at. Több tízezer darabról van szó összességében, ehhez képest eltörpül a pár ezer darabos igény a nagyobb változatra.

 

A Fordnál úgy látszik csak kiverte a biztosítékot a Streetscooter sikere, megszólalt a vészcsengő és elrohantak felajánlani az együttműködésük, mert féltik az erős piaci pozícióik a szegmensben.

 

Deutsche Post DHL Group (DP) has already introduced the electric StreetScooter delivery vehicle in the small van segment, and whereas this was previously only used by the company for its own postal and courier services, it is now being offered to external customers. This move catapulted DP from its traditional role as a key fleet customer for OEMs to becoming a competitor, and invariably piqued the interest of Ford as it could threaten their strong position in the light commercial vehicle market, especially if the uptake of electric delivery vehicles gains momentum. Although Ford is investing $4.5 billion (€4.2 billion) in the development of electric vehicles, it is arguably lagging behind the EV plans of key competitors such as Volkswagen and Renault. This was a primary reason for Ford CEO Mark Field’s replacement.

https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/streetscooter-and-ford-collaborate-battery-electric-delivery-vehicles

 

The electric vehicle (EV) is available in two configurations with prices starting from €32,000 and is also eligible for the €4,000 EV subsidy in Germany. The base ’Work’ model has a 38kW power output and a range of 80km and the larger ‘Work L’ model achieves the same range with a larger electric motor that produces 45kW. StreetScooter GmbH even offers the supporting charging infrastructure and a larger vehicle, the ‘Work XL’, with a load area of up to 20 m³ is expected early in 2018. 

The StreetScooter has been a rare success story as far as electric delivery vehicles are concerned, to the extent that DP cannot produce enough vehicles to meet demand. Consequently, DP plans to double production capacity to 20,000 vehicles by the end of the year and to achieve this, is adding a second production facility in the German state of North Rhine Westphalia. DP itself intends to double the size of its own 2500-strong fleet and was the first logistics company to announce a few weeks ago that it will reduce logistics-related emissions to zero by the year 2050.

https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/deutsche-post-shifts-being-oem-fleet-customer-competitor

Előzmény: shadowbull (303368)
_cipo_ Creative Commons License 1 napja -4 2 303375

gyakorlatilag a kormányrendelet akadályozza az innovációt, adott esetben a fő célja nem is ez, hanem új, vagy kisebb szereplők piacralépését gátolja, a verseny szűkítése

 

Ez messziről ordító lobbimunka.

 

Benyögik a hatásfokot, mint indokot.

Azt hazudják, hogy az független az alkalmazott fűtési rendszer felépítésétől.

 

Én ettől még jobb hatásfokot tudok felmutatni.

Akkor már csak azt kell elérni, hogy kötelező legyen megvenni mindenkinek!

Rögtön népszerű is lesz.

Előzmény: padisah (303373)
Auralianus Creative Commons License 1 napja -2 0 303374

Habár shadow hozzászólásait olvasva néha a merchant of doubts-ban felsejlő jelent jut eszembe, amikor ugyanazon
adatokból két teljesen egymásnak ellentmondó következtetésekhez jutnak. Az egyik csoportot a lehetséges jövőtől
való reális félelem vezérli, a másik pedig "bármi áron" az ipar érdekeit képviseli.

 

Azt azért meg kell hagyni, hogy a ti vitátokat nézve a technikai oldalon shadow tűnik felkészültebbnek... csak abban
nem vagyok biztos, hogy mennyire objektív következtetéseket von le erre a technológiai többlettudásra alapozva.


Én úgy látom, hogy az általad felvázolt modell a valós piaci keresletcsökkenés pillanatában válik igazzá. Lehetne esetleg

üzleti modellt kidolgozni rá, amivel a "mikroméretű" megrendeléseket válnak összesíthetővé, a beszállítók számára is
értelmezhető mennyiséggé. Ehhez szinte minden komponens adott... az "autókonfigurálás" nem más, mint ez... csupán a
mostani platformok egyetlen gyártó igényeit összesítik.



Idő kérdése, hogy ráálljanak erre a beszállítók. Minimális befektetéssel lennének képesek önmaguk számára piacot generálni.

elméletileg... :)

Előzmény: _Berci (303370)
padisah Creative Commons License 1 napja 0 0 303373

közben az jutott eszembe, hogy ha a cél a kondenzáció, akkor azt nemcsak az alacsonyabb elmenő fűtővízzel lehet elérni, hanem a nyomás növelésével is

 

tehát a kazán mellett van egy kompresszor, ami a beszívott levegőt összesűríti, az égés ezzel a magasabb nyomással történik, az égéstermék víztartalma így mondjuk 80-90 fokon már tud kondenzálni, a többi távozásáról meg a kompresszor nyomása is tud gondoskodni - már ha marad belőle, mert a kondenzáció eléggé lecsökkentené

 

az ilyen kormányrendelet előírásokkal a másik nagy baj, hogy ha valaki most kitalálna egy ugyanolyan jó hatásfokú de olcsóbb dolgot mint a hivatalosan kondenzációsként elismert kazán, akkor azt tilos lenne felszerelni, vagy hosszadalmas és költséges engedélyeztetésnek kellene alávetni

 

gyakorlatilag a kormányrendelet akadályozza az innovációt, adott esetben a fő célja nem is ez, hanem új, vagy kisebb szereplők piacralépését gátolja, a verseny szűkítése

Előzmény: _cipo_ (303351)
Auralianus Creative Commons License 1 napja -2 0 303372

Mivel nem tudok Peak Gas topic létezéséról (okok, nem is kerestem) ide linkelem

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-17/big-oil-sees-salvation-in-gas-but-what-if-it-s-the-wrong-bet

Auralianus Creative Commons License 1 napja -2 0 303371

Egyetértünk... miért is nem kezdték el? :)

Előzmény: mica-r (303367)
_Berci Creative Commons License 1 napja -2 0 303370

 

Berci pedig már manufaktúrákban készülő villanyautókról álmodott.

 

Latom letszüksegleted, hogy azert hülyeseget is idebiggyessz. :-(

 

Nem alomrol van szo ... plane nem az enyemröl, ... hanem arrol, hogy lehetseges-e egy igenyre szabott e-autot ugy epiteni ugy, hogy annak a gyartasi melysege közel nulla (vagyis mindent rendelnek hozza, aztan egy manufaturaban ... eleg kezdetleges gyartosoron összebarkacsoljak)?

 

Hat a valasz nagyon ugy nez ki, hogy "IGEN BIZONYOS TERÜLETEKEN LEHETSEGES". Nyilvan nem hülyek, ezert az alap kisteherautot egy gyartotol veszik. Gondolom benne van az alvaz, vezetökasztni, a kormanymü, van benne kormanykerek is, kerekek is, esetleg a lampakat is belerakjak ... es be lehet tolni a manufakturaba, mely vegen e-autokent jön ki. A "gyartonak" semmi masra nincs szüksege, mint egy felmanufaktura modon müködö egyszerü gyartosorra, ahol naponta mondjuk müszakonkent 20-30 autot összeraknak ... az pedig ~20-25 perces takt. Vagyis egy ilyen összetakolasba (legyen a gyartosoron 20-30 agyobb allomas) ~8-10 ora szerelgetesi munkat kell belefeccelni, oszt elkeszül egy auto. Minden ami belekerül megrendelhetö, a beszallitoktol szarmazik ...

 

(Hülye lenne egy manufaktura lemezgörbitessel, karosszeriaheggesztessel, festegetessel foglalkozni, akkor, amikor a hagyomanyos autogyartoknak tul nagy kapacitasuk van ezen a területen. Csak eppen itt egy tanulasi folyamatrol van szo. Egy hagyomanyos autogyar kimarad a biznyic nagyobbik reszeböl, ugyanis "elökelö" szerepvallalasukra ezen a területen nincs szükseg!! A kedves vasarlo elmondja, hogy milyen alapkarosszeriat kivan, mi legyen benne ... szetküldi a gyartokhoz ... aztan majd megiteli, hogy neki a Ford-tol kelle-e, vagy a Fiat-tol, vagy a Renault-tol ... oszt ennek következteben a hagyomanyos gyarto nem adhat el tokkal-vonoval, ICE-motorral, kasztnival, szervizzel, mondjuk ~40 000 €-ert egy kisteherautot (az auto elettartamara szamiolva a gyarto bevetele), hanem kenytelen lesz gyartokent, az alvazat, mondjuk 6-8000 €-ert beszallitani annak, aki hajlando azt elvinni ... Nadzson nagy különbseg, mert ezen a területen a "forgalma" az ötödere, hatodara zsugorodik. A kedves fogyaszto egy kisteherautora esö önköltsege pedig nem 40k + 20k üzemanyag lesz az auto elete soran, hanem mondjuk 25k + 10k (vellany) ... a különbseg, mondjuk autonkent ~20 000 € ... mindez legyen ~100 000 autora szamolva ... mar ~2 milliard €, ami nem a hagyomanyos modell alapjan keszült ICE-autogyar bevetele lesz, hanem a kedves felhasznalo nemkiadasa.)

 

Előzmény: shadowbull (303361)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 303369

Megkapták az engedélyt az első minden támogatást nélkülöző napenergia farmra Angliában.

A terület megőrzi eredeti birkalegelő funkcióját....

https://www.pv-magazine.com/2017/07/19/hive-energys-subsidy-free-40-mw-uk-solar-plant-gets-approval/

 

 

shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 303368

Ha, csak én tudom miről beszélek.

Előzmény: szilvatövis (303366)
mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 303367

Szerintem pont ezen a piacon kellett volna kezdeni az EV gyártást. Pont erre alkalmas a leginkább.

Előzmény: Auralianus (303364)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 303366

Túl sok a gondolom. :-)

Leálltak a kisebb gyártásával? Mert ha nem akkor a sötétben lövöldözöl.

Előzmény: shadowbull (303363)
Tzp Creative Commons License 1 napja 0 0 303365

Mondjuk alacsonypadlósra kellett volna csinálniuk, hogy ne kelljen fel-le lépcsőznie a postásnak.

Előzmény: Auralianus (303355)
Auralianus Creative Commons License 1 napja 0 0 303364

 

Részemről nem értékelném túl a 2500 darabos megrendelést... szerintem inkább pilot projekt, mint valós megrendelés.

 

Valami azt súgja, hogy a német posta nem tett mást, mint jelezte a német autóiparnak, hogy BÁRMI ÁRON is át fog állni

az elektromos autókra. Ha ebből sem értenek, akkor valóban megértek a bukásra (monnyuk most kivételesen tényleg azt

érzem, hogy megmozdult valami... de ne kiabáljuk el... :P )

Előzmény: shadowbull (303361)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 303363

Ez hülyeség, egyszerűen nem akartak annyit fizetni a fejlesztésért amibe az kerül, gondolták hogy ők okosabbak és megoldják olcsón. Gondolom jönnek az első üzemeltetési tapasztalatok, és rájöttek hogy ez kurvára nem egyszerű, inkább bevonták a Fordot.

Előzmény: szilvatövis (303362)
szilvatövis Creative Commons License 1 napja 0 0 303362

Ha ismered a történetet, korában nemigen állt velük szóba autógyár, hogy a speciális igényeik szerint kifejlessze, ezért vágtak bele a saját gyártásba. Most a ford bevállalta. Kétezerötszáz darabot terveznek összesen belőle, ez bizony még a Fordnál is manufaktúrában fog készülni. :-)

 

Előzmény: shadowbull (303361)
shadowbull Creative Commons License 1 napja 0 0 303361

Az új villanyautó még egy Ford Transit, a Ford fejleszti és gyártja. Berci pedig már manufaktúrákban készülő villanyautókról álmodott.

Előzmény: Auralianus (303355)
_cipo_ Creative Commons License 1 napja -5 1 303360

Érdekes amit csináltatok csak kérdés hosszútávon a belsőégésű motor karbantartási költségeivel együtt is megéri-e?

Nem a karbantartási költségeken bukik meg a dolog, hanem a motor árán és élettartamán.

De már ez is erősen közelíti a gazdaságossági határokat.

 

Előzmény: manta-z (303358)
_cipo_ Creative Commons License 1 napja -4 1 303359

Most például miről beszélsz?

A radiátoros fűtésből nem lesz padlófűtés és kondenzáció.

A süket vakerolásból pedig értelmes szöveg.

Előzmény: manta-z (303357)
manta-z Creative Commons License 1 napja 0 0 303358

Hőszivattyúval igen.

Nézegettem új Panasonic légkondikat (levegő-levegő) már ott az jött ki, hogy 5-15C-os külső hőmérsékletnél olcsóbb lenne vele fűteni árammal, mint a meglévő kondenzációs kazánunkkal gázzal.

Érdekes amit csináltatok csak kérdés hosszútávon a belsőégésű motor karbantartási költségeivel együtt is megéri-e?

Előzmény: _cipo_ (303347)
manta-z Creative Commons License 1 napja 0 0 303357

Ezért kell megfelelően méretezni, nagyobb hőleadó felületekkel, nagyobb radiátorokkal, padlófűtéshez kifejezetten optimális, hogy ne legyen túl forró a visszajövő víz. 

"Szóval igaza van padisahnak."

Egy fenét van igaza....

Előzmény: _cipo_ (303351)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2 napja 0 0 303356

"és a hatótávja egy töltéssel elvileg akár 155 km is lehet."

 

Vagyis biztonsággal olyan 25km en belül használható. Az emberek 3/4 részének szerintem is meg kellene feleljen. Miért nem? Azt nem tudom, mikor a feleségem toyota corollát, elküldött melegebb éghajlatra mikor a smartot próbáltam eladni neki, pedig 10km nél többet nem megy az év 360 napjában az biztos.

Sok mindenféle 10 milliót érő volvot meg egyebeket látok egész nap ugyan ott parkolni a városban ha arra járok biciklivel, nem tudom biztosan, de szerintem helybeliek.

Előzmény: szilvatövis (303342)
Auralianus Creative Commons License 2 napja -1 0 303355
szilvatövis Creative Commons License 2 napja -1 0 303354

Igen. Van egy szabály, hogy a hagyományos kazánoknál a füstgázhőmérséklet nem lehet alacsonyabb... úgy emlékszem 180 °C-nál.

Előzmény: _cipo_ (303352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!