Amerika vergődik, hogy megtartsa az érdekkörébe tartozó országokat, és ha kell több évszádra magához láncolja őket akár a visszagyarmatosítás révén is, vagy legalábbis úgy, hogy gazdaságilag és főleg energiaforrásilag FÜGGŐVÉ tegye.
Mindezt csak azért, hogy felszínen maradjon a világhegemóniában, és megtarthassa a 905 katonai támaszpontját szerte a világban.
Az amerikai ( imperialista) politikánál nincs nagyon mocskosabb dolog a világon:
2023-ban az Egyesült Államok volt a világ legnagyobb cseppfolyósított földgáz (LNG) exportőre, megelőzve Ausztráliát és Katart. A Biden-adminisztráció több új projektnek is zöld utat adott. Aztán idén januárba Biden váratlanul leállította az új terminálok engedélyének kiadását, és úgy döntött: itt az ideje figyelembe venni az LNG szállítmányok hatását a klímaváltozásra – olvasható az Euronews cikkében.
Az LNG-engedélyek befagyasztása miatt mintegy napi 13 milliárd köbláb (nagyjából 371 millió köbméter) előállítása marad el,
bár a folyamatban lévő projekteket ez nem érinti. Az Egyesült Államokban jelenleg öt nagy exportterminál van építés alatt. A várakozások szerint Biden a választásokig biztosan nem ad ki újabb engedélyeket.
Az amerikai választás fontosabb, mint Európa?
A lépést környezeti aggodalmakkal indokolták. Az LNG cseppfolyósítása, majd szállítása nagy energiaigényű folyamat. „Ha figyelembe vesszük a teljes ellátási lánc során – a kutaktól a végső felhasználási pontig – kiszabaduló metánt, egyes becslések szerint az LNG még a szénnél is rosszabb hatással van az éghajlatra” – írja Nicole Pollack amerikai környezetvédelmi újságíró.
Az Euronews cikke szerint Biden még a választás előtt mutatni akarja a szavazóinak, hogy teljesíti a zöld politikával kapcsolatos ígéreteit.
Ez azonban hatalmas pofon Európának, amely országai azzal a reménnyel álltak le az orosz gázról, hogy majd az amerikaival helyettesítik. 2023-ban az amerikai LNG az európai LNG-import közel felét tette ki.
Most nem Moszkva, hanem Washington szeszélyétől függ Európa energiaellátása.
Északra is megy már teherjárat. Fehérorosz-lengyel irányba. Illetve az "is" felesleges, mert felénk a déli irány nem nagyon lesz megépítve.... De legalább sok pénzünkbe került a kínai ötlet :-)
NÉZZ már utána, hogy éppen FELÉRTÉKELŐDIK a VASÚT, mivel nem egyhamar lesz rendrakás a VÖRÖS-tengeren.
Ráadásul ha még jobban eszkalálódik az ottani háború, akkor több évig nem fognak ott teherhajók járni.
( Egyébként csak szólok, hogy IZRAEL is építeni akar bődületes összegekért egy új CSATORNÁT A SZUEZIvel versengve, de ugye az is csak a Vörös-tengeren át megközelíthető. )
A KÍNÁBÓL induló VASÚTI teherszállítás ráadásul gyorsabb , mint a tengeri út.
Szovan a német nemfizet mind a katonatiszt.😎 mert ez a info hamis.
A Kinai belgrádi gyorsvasutra visszatérve amit a magyar financiroz az Üzleti szempontbol Halott már kezdetén
amit a következö generáciok fogna fizetni
midez csak azért, hogy a magyar dörgölödzön a mostani kinaihoh
szoval sem üzleti értéke NIncs
Eenek a k....a orrszágnak csöndbe lkellene lenie, De nem bir magával, mer Középeuropa Nagyhatalma akar leni ami nemszolgálja a ország érdekeit Csak szimpa Politikai vágyait a Mostani politikusknak
Nagyobb befolyása lesz az amerikaiaknak, mint az oroszoknak bármikor (videó)
Európában még mindig majdnem duplája a gáz ára, mint a boldog békeidőkben volt.
Tavaly az Egyesült Államok vált a világ első számú LNG (cseppfolyósított földgáz) exportőrévé – mondta el Az Igazság órájában, az Alapjogokért Központ és a Hír FM közös műsorában Hortay Olivér, a Századvég Energia-és Klímapolitika Üzletágának vezetője. Ennek körülbelül kétharmadát Európába szállították. A Financial Times üzleti napilap számításai szerint 2028-30-ra az amerikaiak nagyobb piaci erővel, árbefolyásoló képességgel rendelkeznek majd az európai gázpiacon, mint az oroszok bármikor – fejtette ki Hortay Olivér.
Cseh Tamás, Az Alapjogokért Központ energiapolitikai tanácsadója hozzátette:
a gáz minden ellenkező híreszteléssel szemben nem olcsó Európában.
A napokban 26 euró körül volt a tőzsdei ár, míg a különböző válságok előtti békeidők 10 éves átlaga 15 euró volt. Megjegyezte: ha olyan olcsó lenne a gáz Európában, akkor nem gondolkodnának azon nagy német ipari cégek, hogy áthelyezik a termelést az USÁ-ba.
Egy elektromos autó előállítási árának, költségének több mint 40 százaléka az akkumulátor
– fejtette ki Hortay Olivér. A legnagyobb hozzáadott értéket az akkumulátor jelenti. Most, ezekben az években dől el, hogy ki lesz a következő 10-20 év győztese gazdasági éretelemben – hangsúlyozta. Minden ország azért küzd, hogy magához édesgesse ezeket a beruházásokat, hogy nála induljanak el ezek a fejlesztések. Magyarország ebben a tekintetben jól áll, évről-évre rekordot dönt az ide érkező működő tőke nagysága.
Cseh Tamás felidézte: Magyarországra jön a világ vezető elektromos autó gyártója, a BYD. Ehhez a beruházáshoz „hozzá fognak nőni” az akkumulátorgyárak.
Mint mondta: Németországban most kapott egymilliárd eurós támogatás egy svéd akkumulátor gyártó cég, hogy ne Amerikában építse fel a következő üzemét.
( Németek lepénzelhetnek cégeket, hogy hozzájuk vigyék a gyárakat, bezzeg a Zorbán nem tehet ilyet....)