Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2024.02.04 0 0 435745

Benne vagy a számlázásában? Nagyon véded a semmit.
Érdemi cáfolat jobb lett volna :-)

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435744)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.02.04 0 0 435744

Mert már ezerszer el lett magyarázva, és  lassan qrvára  idegesítő, hogy minden héten kezditek az agyatlan libsibolsi  mantrát az elejétől.

Előzmény: mica-r (435743)
mica-r Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 435743

Ti meg Mi ... :-)

Eléggé kocsmai szinten kommunikálsz. 
Vicc az egész, nem épül semmilyen infrastruktúra az óriási logisztikának, meg innen a továbbjutása sem tudják hogyan lesz.
https://g7.hu/vallalat/20240124/mire-megepul-a-budapest-belgrad-vasut-mar-mindenki-masfele-szallit/

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435742)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.02.04 0 1 435742

Ja, ja..

Ezt kommunikálja a bigott  szélsőbalos FOS  médiátok ??

Akkor talán oda kéne menned megnézni, okostojás !!!!!

Minden a tervek szerint  halad.

 

 

Egyébként meg Baxod  nem éppen TI  gánycsoljátok az egészet  a a FERENCVÁROSi  részen ??

 

Ja, dehogynem !!!!

Szóval nem kéne ilyen KÉTSZÍNŰ  mocskosnak lenned....

Előzmény: mica-r (435741)
mica-r Creative Commons License 2024.02.04 0 0 435741

"És ehhez kapcsolódik a Belgrád-Budapest  vasútvonal."
Nem kapcsolódik semmihez, nem is nagyon halad az építés

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435729)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 435740

  MŰHÚS  a javából:

 

 

 

 

EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.02.03 -1 7 435739

Amerika  vergődik, hogy  megtartsa az érdekkörébe tartozó  országokat, és ha kell  több évszádra  magához láncolja őket  akár  a visszagyarmatosítás révén is, vagy legalábbis úgy, hogy gazdaságilag és  főleg  energiaforrásilag  FÜGGŐVÉ tegye.

Mindezt csak azért,  hogy  felszínen maradjon a világhegemóniában, és megtarthassa a 905  katonai támaszpontját szerte a világban.

De minden birodalomnak egyszer leáldozik.      https://www.youtube.com/watch?v=fwvY4Zi6dK8&ab_channel=P%C3%A9nzgy%C3%A1roSOKK

 

Ennyit a "barátról"....

 

 

Előzmény: homo neanderthalensis (435736)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.02.03 -1 9 435738

Így igaz.

ÉS pár nyugat-európai ország még többet vesz belőlük...

Előzmény: zdcmchy (435737)
zdcmchy Creative Commons License 2024.02.03 0 0 435737

Ráadásul az orosz export is áttevődik a cseppfolyósítottra.

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435734)
homo neanderthalensis Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435736

Szóval ennyit az új világrendről 

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435735

És még mennyi ilyen összehasonlítás van !

Előzmény: Salvor2 (435731)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435734

Az amerikai ( imperialista) politikánál   nincs nagyon mocskosabb dolog a világon:

 

2023-ban az Egyesült Államok volt a világ legnagyobb cseppfolyósított földgáz (LNG) exportőre, megelőzve Ausztráliát és Katart. A Biden-adminisztráció több új projektnek is zöld utat adott. Aztán idén januárba Biden váratlanul leállította az új terminálok engedélyének kiadását, és úgy döntött: itt az ideje figyelembe venni az LNG szállítmányok hatását a klímaváltozásra – olvasható az Euronews cikkében.  

Az LNG-engedélyek befagyasztása miatt mintegy napi 13 milliárd köbláb (nagyjából 371 millió köbméter) előállítása marad el,

bár a folyamatban lévő projekteket ez nem érinti. Az Egyesült Államokban jelenleg öt nagy exportterminál van építés alatt. A várakozások szerint Biden a választásokig biztosan nem ad ki újabb engedélyeket. 

Az amerikai választás fontosabb, mint Európa?

A lépést környezeti aggodalmakkal indokolták. Az LNG cseppfolyósítása, majd szállítása nagy energiaigényű folyamat. „Ha figyelembe vesszük a teljes ellátási lánc során – a kutaktól a végső felhasználási pontig – kiszabaduló metánt, egyes becslések szerint az LNG még a szénnél is rosszabb hatással van az éghajlatra” – írja Nicole Pollack amerikai környezetvédelmi újságíró.

Az Euronews cikke szerint Biden még a választás előtt mutatni akarja a szavazóinak, hogy teljesíti a zöld politikával kapcsolatos ígéreteit. 

Ez azonban hatalmas pofon Európának, amely országai azzal a reménnyel álltak le az orosz gázról, hogy majd az amerikaival helyettesítik. 2023-ban az amerikai LNG az európai LNG-import közel felét tette ki.

Most nem Moszkva, hanem Washington szeszélyétől függ Európa energiaellátása.

zdcmchy Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435733

Onnan szállítják majd Kínába a kínai árúkat?

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435729)
zdcmchy Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435732

Nem felejtettem el szólni nektek, hogy kb mire lehet számítani ha onnan egyszer leáll az olaj?

 

https://index.hu/kulfold/2024/02/02/egyesult-allamok-valaszcsapasok-amerikai-katonak-halala-iran-irak-szirai/

Salvor2 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435731

Nagyon jo. A new york-i patkanyok jo kontrasztot adnak.

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435728)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435730

210-ben   2010-ben

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435729)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435729

Ezt is rosszul tudod.

 

Csak jelzem, hogy a PIREUSZI (Görögország) kikötő  ma már a 2. legnagyobb teherkikötő a Mediterrániumban.  

És történetesen a kikötő  tulajdonosa a kínai  COSCO.

 

További fejlesztések zajlanak, és  így a legnagyobb teherkikötő lesz a Földközi tengeren.

210-ben még csak 880 ezer TEU  konténer mozgatása történt,     2018-ban már 5 millió  TEU.

 

 

És ehhez kapcsolódik a Belgrád-Budapest  vasútvonal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (435727)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435728

Eszméletlen érdekes, lenyűgöző és egyszerre hátborzongató:

https://www.youtube.com/watch?v=-4ZgvwQ6YGU&ab_channel=LivinginChina

mica-r Creative Commons License 2024.02.01 0 0 435727

Északra is megy már teherjárat. Fehérorosz-lengyel irányba. Illetve az "is" felesleges, mert felénk a déli irány nem nagyon lesz megépítve.... De legalább sok pénzünkbe került a kínai ötlet :-)

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435725)
zdcmchy Creative Commons License 2024.02.01 0 0 435726

A SMR  szériába gyárott külömbözö kapacitása fog müködni

ezek nem oriás reaktorok a árak is csökenek mivel széria, beiktatva ahol szükség van rá

 

Igen, gázmotoros kiserőmű kb 100 szor vagy 1000 szer több készül mint nagy gáz erőmű, de nem lett olcsóbb mégse annál.

Előzmény: ,m,1710 (435713)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.30 0 1 435725

Sőt Ukrajnát megkerülve TÖRKÖRSZÁG  felé is mehetnek a tehervonatok, miután a MARMARAY  alagútba ( Boszporusz alatt)  már a tehervonatokat is beengedik.

Innentől lesz akár fontos a SZERBIAI vonal.

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435724)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.30 0 0 435724

2022-re  már a 100.  KONTÉNERVONAT  jött  Kínából Záhonyba, átlagban 50 vagonnal.

ÉS ami fontosabb,    VILLANYvontatású,  így  messze nem használ  se pakurát, se LNG-t, se gázolajat, mint a tengerjáró hajók.

 

 

PEKINGtől  Záhonyig    a vasúti menetidő  durván 15  nap.  LEgfeljebb 20 nap.

 

Mindeközben a tengeren:

 

https://www.economx.hu/nemzetkozi-gazdasag/tankerhajo-kerulo-szuezi-panama-csatorna.782534.html

 

 

 

Előzmény: ,m,1710 (435722)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.30 0 0 435723

Előzmény: ,m,1710 (435722)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435722

Sok szakinak még ma sem világps ez a Vasut üzlet BP és Belgrád között a mit a magyar fizet. nem a kinai 160nal fog robogni ha minden stimel.

csak enyi

A izraeliták csatornájárol még Soha nem hallotam

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435721)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435721

Ne hablatyolj baromságokat !!!

 

Okoska !

 

NÉZZ már utána, hogy  éppen  FELÉRTÉKELŐDIK a  VASÚT,  mivel   nem egyhamar lesz rendrakás a VÖRÖS-tengeren.

Ráadásul ha még jobban eszkalálódik az ottani háború, akkor több évig  nem fognak ott  teherhajók járni.

 

( Egyébként csak szólok, hogy IZRAEL  is építeni akar  bődületes összegekért egy új  CSATORNÁT A SZUEZIvel versengve, de ugye az is  csak a Vörös-tengeren át  megközelíthető. )

 

A KÍNÁBÓL   induló  VASÚTI teherszállítás  ráadásul gyorsabb , mint a tengeri út.

Előzmény: ,m,1710 (435719)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 435720

Hamár fényezük a magyar gazdaság politikát meg a kinai "befektetéseket" am tényleg kiszolgálja kinát

ugyanakor A magyarpolitika most ott tesz kereszbe a Unioba ahol tud a magyar politika

kerékkötöje lett  a egyletnek ahol Ök is tagok, ez mamár világos

a Unio nemkér a magyar politikábol az jo a magyarnak a saját országába. mert ott Nincs "véto".😎

 

Ha a kinai akugyár beindul ott nagyhajtás lesz három müszakba (gondolom)

a magyar  moresra lesz tanitva, majd elvállik

a környezetvédelemet meg átlehet jáccani ittot, azt is majd meglássuk

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435719

Szovan a német nemfizet mind a katonatiszt.😎 mert ez a info hamis.

 

A Kinai belgrádi gyorsvasutra visszatérve amit a magyar financiroz az Üzleti szempontbol Halott már kezdetén

amit a következö generáciok fogna fizetni

midez csak azért, hogy a magyar dörgölödzön a mostani kinaihoh

szoval sem üzleti értéke NIncs

Eenek a k....a orrszágnak csöndbe lkellene lenie, De nem bir magával, mer Középeuropa Nagyhatalma akar leni ami nemszolgálja a ország érdekeit Csak szimpa Politikai vágyait a Mostani politikusknak

daztánkilog a hátsoja a nadrágbol

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435718

Minek kell állandoan terelni orbánozni hasonlitgatni a magyarpolitikával? hogy lámlám igy meg ugy

közben minden csa egy felület

anélkül, hogy igazi ifot adnának ezek a szakik? Pedig televa a világ Igazi ingormáciokal

Kezdjk ezt a Német gagyit ahogyan elöadják

 

A Northvolt már üzemeltet egy bazi "gigafactoryt" észak svédbe amit 17be ketdtek el

és ma 60GWh akut gyárt  2000 alkalmazottal  Német piacra is (a WV 21% tulaj)

a Nortvolt Németbe is épit amit a EIP finansziroi (europai inveszrérig bank)

mindez azért, mert usa is finansziroz a saját piacán Kanada szintén ahol a Nortvolt is épit egy "gigafactoryt"

A Magyar EU tagállam  igy a Kinainak ingyen belépöje van a Europaunioba

amit ráadásul a magyar finanszirozik a kinainak  mindenfajta ado kedvezményekel meg infrastrukturákal kiszolgálja

  anélkük, hogy a kinai fizetne Hogy mitfog ezen nyerni a magyar azt nemtudni

mindhogy a Kinai gyorvaut Belgrádba amit szintén a magyar fizet a kinainak

 

Ez a probléma

 

 

 

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 435717

Az akkumulátoros meg villanyautós hülyéskedést kéne abbahagyni végre. 

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.01.28 0 9 435716

Nagyobb befolyása lesz az amerikaiaknak, mint az oroszoknak bármikor (videó)

Európában még mindig majdnem duplája a gáz ára, mint a boldog békeidőkben volt.

 

Tavaly az Egyesült Államok vált a világ első számú LNG (cseppfolyósított földgáz) exportőrévé – mondta el Az Igazság órájában, az Alapjogokért Központ és a Hír FM közös műsorában Hortay Olivér, a Századvég Energia-és Klímapolitika Üzletágának vezetője. Ennek körülbelül kétharmadát Európába szállították. A Financial Times üzleti napilap számításai szerint 2028-30-ra az amerikaiak nagyobb piaci erővel, árbefolyásoló képességgel rendelkeznek majd az európai gázpiacon, mint az oroszok bármikor – fejtette ki Hortay Olivér.

Cseh Tamás, Az Alapjogokért Központ energiapolitikai tanácsadója hozzátette: 

a gáz minden ellenkező híreszteléssel szemben nem olcsó Európában.

 A napokban 26 euró körül volt a tőzsdei ár, míg a különböző válságok előtti békeidők 10 éves átlaga 15 euró volt. Megjegyezte: ha olyan olcsó lenne a gáz Európában, akkor nem gondolkodnának azon nagy német ipari cégek, hogy áthelyezik a termelést az USÁ-ba.

Egy elektromos autó előállítási árának, költségének több mint 40 százaléka az akkumulátor

 – fejtette ki Hortay Olivér. A legnagyobb hozzáadott értéket az akkumulátor jelenti. Most, ezekben az években dől el, hogy ki lesz a következő 10-20 év győztese gazdasági éretelemben – hangsúlyozta. Minden ország azért küzd, hogy magához édesgesse ezeket a beruházásokat, hogy nála induljanak el ezek a fejlesztések. Magyarország ebben a tekintetben jól áll, évről-évre rekordot dönt az ide érkező működő tőke nagysága.

 

Cseh Tamás felidézte: Magyarországra jön a világ vezető elektromos autó gyártója, a BYD. Ehhez a beruházáshoz „hozzá fognak nőni” az akkumulátorgyárak.

Mint mondta: Németországban most kapott egymilliárd eurós támogatás egy svéd akkumulátor gyártó cég, hogy ne Amerikában építse fel a következő üzemét.

( Németek lepénzelhetnek cégeket, hogy hozzájuk vigyék a gyárakat, bezzeg a Zorbán nem tehet ilyet....)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EEb3GTAN-KA&ab_channel=Alapjogok%C3%A9rtK%C3%B6zpont

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!