Mivel a hűtőrendszer túlnyomásos, nem fog 100 foknál felforrni a víz benne. Az üzemi hőfok sem egy fix érték, üzemviszonyok függvényében változhat. Ha van is hőfokmérő az autóban, az ugyanúgy stabil (általában) 90 fokon áll, miközben a tényleges vízhőmérséklet lehet teljesen más. Ennek oka, hogy amíg nincs semmi rendellenes, a mezei júzer (sofőr) ne parázzon :)
Ha valami nem stimmel, és a vízhőfok extrém magas lesz, akkor valószínűleg úgyis jelezni fogja a műszerfalon. A ventilátor is valószínűleg csak annyit megy, amennyit nagyon muszáj, hogy ne fogyasszon feleslegesen. Amíg nincs hibajelzés (vagy nem jön gőz a motorháztető alól), addig sztem nem kell aggódni.
Esetleg gyújtás ráadásakor figyeld, hogy a visszajelző lámpa működik-e (ugye ilyenkor pár másodpercig világítanak a visszajelzők, hogy a működésük ellenőrizhető legyen, aztán kialszanak).
Meg tudná mondani valaki,hogy milyen víz hőmérsékletnél kell kapcsolni a hűtő ventilátornak. Az utólag csatlakoztatott víz hőmérő(mert ebben nincs) 100-99-et mutat és akkor indul el,de akkor sem nagy sebességgel hanem csak úgy éppen hogy.
Elvittem szerelőhöz,rákötötte gépre,nem kapcsol be a klima kompresszor.Valami klima szenzort ír ki hibának.Hétfőn beteszi,ha minden igaz.A szélvédőbe esőszenzor van.
Okés, ha digitklímás, akkor viszont a beállított hőfoknak megfelelő levegőt fúj. Ahogy Topacsenkó is írta, LO-ra állítod, akkor hideget kell neki fújni. Ha fülelsz közben, esetleg azt is hallod, hogy bekapcsol-e a kompresszor (és elöl a hűtőventillátor). Ha ezek kapcsolnak, és mégsem fúj hideget, akkor valószínűleg fel kell tölteni. Ha nem is kapcsolnak, akkor másfelé (is) kell keresgélni a hibát (abban az időben sajnos több kompresszorhibával lehetett találkozni).
Az ablaktörlő kipróbálásához nem feltétlenül kell megvárni az esőt, slaggal, vagy egy szórófejes flakonnal spriccelve is lehet 'diagnosztizálni' :)
Topacsenkó ebben is econ gomb van . Ki próbáltam,beállítottam egy hőmérsékletet ha be volt kapcsolva az econ,ha nem,ugyanolyan levegőt fújt.Nem mondanám,hogy annyira hideget fújt volna.Laca151 van benne két zónás digitális klima .Az ablaktörlőt nem tudtam kipróbálni,mert nem esett az eső.Legutóbb,amikor esett bekapcsoltam nem szakaszosan törölt,hanem egyfolytában.Egy csepp nem volt az üvegen,még akkor is törölt.
Ha nincs AC gomb, akkor lehet, hogy klímád sincs. Esetleg hópihe emblémás gomb?
A motortérben meg kell nézni, vannak-e olyan fémcsövek, amiken szelepek vannak (egy vastagabb és egy vékonyabb szokott menni egymás mellett), ha találsz ilyeneket, akkor van klíma, viszont akkor passzolom, hogy hogyan kapcsolod be AC/hópihe gomb nélkül?
Az ablaktörlőnél az a kérdés, van-e esőszenzor? Ha van, és száraz üvegnél, vagy minimális esőnél is jár, mint a bolond, akkor lehet rossz a szenzor. Ha nincs szenzor, akkor vmi egyéb elektromos probléma, azt nehéz így megmondani. Először szakaszos módot kellene tudni kapcsolni (ill. esőszenzor esetén azt aktiválod, és az intervalluma/érzékenysége állítható a kar tetején levő kis kapcsolóval), utána lassú, majd gyors fokozat.
Sziasztok! Két kérdésem lenne még, az ablaktörlők működése még nem tiszta, bekapcsolom, jár mint a bolond. A másik a klima. Ac gomb sincs rajta. Előző autómon bekapcsoltam az ac-t, ment a légkondi. Itt hogy működik?
Laca151,Teo papa köszi a válaszokat.Olyan érzés néha,mintha egy nagy szél oldalba kapná az autót :) .Leginkább rosszabb minőségű úton csinálja ezt.Először rosszabb úton vettem észre,ahogy előztem,visszatértem a saját sávomba,ott volt olyan bizonytalan az autó.
Futómű szilentek is okozhatnak ilyet. Legalábbis más autónál jártam hasonlóan. Nem felborulni akart (érzésre), hanem kóválygott, mint ha időnként valami keresztirányú nyomvályút találtam volna az úton.
Ennek szerintem több oka is lehet: nyomvályús út, kerekek légnyomása, lengéscsillapító, én ezeket nézném meg először, vagy még esetleg a futóművet (gömbfejek, szilentek), gumik állapotát. De ha olyan érzésed van, mintha fel akarna borulni, akkor sztem leginkább a lengéscsillapítók lehetnek a ludasak
Sziasztok!Van nekem egy 2007-es cross touranom.Néha azt veszem észre nem stabil az autó,megyek kb 100-al,mintha menne jobbra-balra az úton.Előzés után kicsivel rosszabb úton visszamegyek a saját sávomba,mintha fel akarna borulni.Valaki találkozott ilyen hibával?
Nyilván a gyári mérnökök tudják, mit miért terveznek és gyártanak olyanra, amilyen. Persze bizonyos optimális dolgokat kénytelenek felülírni kompromisszumos megoldásokkal a környezetvédelmi előírások miatt, de olyat nem fognak csinálni, ami rövid időn belül tönkremegy.
Az is felmerül kérdésként, hogy mennyi időre tervezel az autóval, és a tervezett idő alatt mennyit fogsz menni vele. Ha úgy tervezed, hogy 20 évig szeretnéd birtokolni, és ezalatt mész vele fél millió km-t, akkor nyilván sokkal több mérlegelni való van, mint ha pl. 5 évre tervezel évente max. 10e km-rel.
Leginkább egyébként arra kell odafigyelni, hogy a hideg motor ne legyen alacsony fordulaton nagy nyomatékkal terhelve, ha a motor már üzemmeleg, akkor sokkal jobb a helyzet.
A mai modern automatizált váltók egyébként olyan szempontból is intelligensek, hogy figyelembe veszik a terhelést, az üzemviszonyokat (emelkedő-lejtő), gázpedál állását, stb. Gyanítom még olyat is tud, hogy ha kézzel 'belenyúlsz' a váltásokba, akkor idomul is valamennyire hozzád az autó (egy tgk. gyártó váltójáról pl. konkrétan tudom, hogy ilyen). Én dízelt vezettem DSG-vel, ott nem tudtam olyan alacsony fordulaton felváltani vele, mint ahogy a kézi váltóssal szoktam, pedig a kézi váltós bírta az adott üzemviszonyt (még a visszakapcsolásért sem reklamált a műszerfal).
Még egy dolog: sokan azzal próbálnak spórolni, hogy a karbantartási költségeket igyekeznek lefaragni. Ez hosszú távon több kárt okoz (és később sokkal nagyobb költségeket, mint amit megspórol vele). Ha megkapja a technika a gyár által előírt 'gondoskodást' (karbantartás, és itt nem csak a km-ciklusra gondolok, hanem pl. megfelelő szűrők és olaj ugyanolyan fontos), akkor azt hosszú távon 'meghálálja'. Nem érdemes pár ezer ft-okat spórolni pl. az olajon és a szűrőn, mert sokkal hamarabb elkophat a technika, ami ugye utána 'jobban fáj'.
Új Touranon gondolkodunk (benzines), de a váltó kérdésén fennakadtam. Tesztvezetésre egy DSG váltós járgánnyal mentünk, nagyon tetszett, és csupa jót hallani róla. Ugyanakkor a szakirodalom tele van azzal, hogy nagyon nem tesz jót a motornak a túl korai felváltás (pl. https://www.youtube.com/watch?v=MxvdXEJOX-8&feature=emb_rel_end - 3p-től). (Tóth Gábor kommentje a videóhoz: "Én azt szoktam javasolni, hogy képzelje el a szituációt: 5-10 km/h-val, biciklizik, tegye a legnagyobb fokozatba (ahol a legnehezebb hajtani). Próbáljon meg gyorsítani, vagy egy enyhe emelkedőn feltekerni. Amit a combjában érez, azt érzi a motor is az indokolatlan felkapcsoláskor.") Márpedig a DSG épp ezt teszi, ha nem akarok versenyezni vele, jóformán alapjáraton szeretné járatni a kocsit. Csak egy érdekesség: amikor visszaértünk a telephelyre, kipróbáltam, hogy tud menni alapjáraton, úgy, hogy a gázpedálhoz hozzá sem érek. A váltó nem is volt hajlandó egyesben mozgatni a kocsit, azonnal felváltott kettesbe (alapjáraton!), a motor meg majd' lefulladt.
Most akkor tényleg nagyon árt a motornak az alacsony fordulaton hajtás és a DSG tényleg túl korán váltogat? Vagy azért ez nem egészen így van? És akkor hogy is van?
Sztem nem igazán értetted a viccet, azt mondtam, 6,7 litert kilométerenként :)
De ha már fogyasztási adatok: én már az ötödik Tourant 'koptatom' (kettő volt a korábbi szériából), a mostaniból a harmadik, bár az egyik csak 1 évet volt nálam, mind 1.6d kézi váltós, évente 50e km, 5.2 körüli átlag
Háát .. fogyasztás nagyon függ attól, hogy hol és hogyan használod. Az enyém (a Touran) fogyasztási átlaga 6,72 .. az eddig megtett 76e km-re vetítve. Az Alhambáé 8,37 .. a megtett 168e km-re vetítve :) Mindkettő 2011-es 2.0CR DSG6 140LE.
Hát én se DSG-vel, se kézivel nem tudnék megetetni vele 6.7 litert kilométerenként :)
Nekem saját tapasztalat a kézi és DSG közötti különbség a kézi javára, mindkettő 1.6 dízel volt. Benzinest még nem volt alkalmam próbálni ebből, azt nem tudom, annál hogyan alakulna.
Nyilván nem lehet túl bonyolult kiszerelni, de egy mankókerék lehet mögötte is elfér, illetve ha amúgy sem kell a 7. ülés, akkor csak egyszerűen lehajtod. Lehajtva nem foglal akkora helyet, hogy amiatt érdemes legyen kiszedni. Én tuti nem szedném ki, bármikor szükség lehet rá
Én kb. 8 éve ülök 7 személyesben, azóta pótkerék nélkül. Éves átlagban 50e km-t megyek, de ennyi idő alatt össz egyszer kellett volna pótkerék. Akkor viszont nagyon. Fogtam egy kátyút este sötétben, és eldeformálódott a felni. A defektjavító lötty sem segített ki, pár km alatt újra leeresztett a kerék. Szerencsémre vészmegoldásként vki kiütötte a felnit, utána már bírt annyit, hogy 80-as tempóval haza tudtam evickélni. Másnap rögtön gumis, felni egyengetés és gumicsere (a gumit sikerült úgy meggyalogolni, hogy kuka). Max. ilyen esetekben kellhet, emiatt viszont nem biztos, hogy érdemes a 7 ülés mögötti csomagtér kb felét elvenni egy mankókerék miatt.
Sajnos nincs helye sehol. Más márkák 7 üléses kialakítás esetén alulra-kívülre szerelnek mankó kereket, de a Touranban erre nincs mód. Csak "csomagkent" viheted, ha mégis beszerzel egyet. Egyébként szériában emelő és kerékkulcs sincs, de azok legalább elférnek a rekeszben a 6-7. ülés mögött. Üdv Csaba